Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2009, 07:27   #461
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Discriminatie blijft discriminatie, ongeacht wat je er voor zet.
Of ga je een zachtaardige overval ook vergoelijken?
Ik ga dat zeker niet vergoelijken.
Maar het gebruik van geweld bij een overval is toch een verzwarend feit.
Vind je dat niet terecht?

Ik begrijp niet goed waarom je er een overval bijhaalt.
Met de rest van mijn post ben je het eens? Aangezien je er geen bemerking bij hebt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:20   #462
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Op het moment dat u 'positieve' discriminatie van allochtonen goedkeurt, terwijl u weet dat dat altijd ten koste gaat van autochtonen, is de enige juiste en logische conclusie dat u graag ziet dat autochtonen gediscrimineerd worden.
Positieve dicriminatie gaat ten voordele van een goed geïntegreerde allochtoon en niet ten nadele van een autochtoon. Discriminatie gaat ten nadele van een allochtoon en of autochtoon (ahja, want je hebt dicriminatie langs beide kanten hé), maar voordelen heeft dicriminatie toch niet meteen veronderstel ik?

Dat u hier komt verklaren dat ik 'graag' zou hebben dat autochtonen gediscrimineerd worden is belachelijk. Ik ben enkel voorstander van positieve discriminatie, omdat die soms nodig is, niets meer en niets minder.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:23   #463
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
omdat positieve discriminatie steeds volgens een bepaald stramien verloopt. heel leuk.

http://www.meervrijheid.nl/index.htm...minderheid.htm
In uw koppe'ke mss...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 08:36   #464
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet dringend de wetten van Bart Croughs gaan lezen.
Die apologeet van het sekstoerisme?

Citaat:
wie kies je bij gelijke bekwaamheid:

- een zwarte anders-valide,
- een honingkleurige zuid-amerikaanse vrouw
- een homosexueel met iraanse roots
- een islamitische bekeerling
- een marokkaan van derde generatie
- een gewone Vlaamse vlaamsbelanger

??? snel oplossen.
De honingkleurige Zuid-Amerikaanse. Die hebben de beste levenskunst.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:21   #465
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ga dat zeker niet vergoelijken.

Ik begrijp niet goed waarom je er een overval bijhaalt.
Met de rest van mijn post ben je het eens? Aangezien je er geen bemerking bij hebt.
Het begrip ''overval'' haalde ik er maar bij als voorbeeld, het is niet door er iet aan toe te voegen dat het begrip ''overval'' anders wordt.
Zo ook bij discriminatie.

En nee, met de rest van uw post ben ik het ook niet eens.
Als er zich twee gelijkwaardige solicitanten aanbieden en je gaat selecteren op basis van afkomst discrimineer je de andere solicitant.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:48   #466
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
u doelt op de vele congolezen die hier aanspoelen , hun invasie is de laatste tijd opmerkelijk ;
ook de vele asiaten in brussel-stad
Naar verluit, zijn er veel ''Aid's'' patiënten bij. Deze komen zich laten verzorgen maar zodra zij zullen genezen zijn trekken ze huiswaarts terug.
Zeg: we gaan nu toch niet gaan mopperen voor een paar pilletjes hé!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 12:53   #467
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het begrip ''overval'' haalde ik er maar bij als voorbeeld, het is niet door er iet aan toe te voegen dat het begrip ''overval'' anders wordt.
Zo ook bij discriminatie.

En nee, met de rest van uw post ben ik het ook niet eens.
Als er zich twee gelijkwaardige solicitanten aanbieden en je gaat selecteren op basis van afkomst discrimineer je de andere solicitant.

Met wat uit mijn bericht ga je niet akkoord? Waarom?
"Er is nog een verschil tussen de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt en de zogeheten positieve discriminatie.
Bij discriminatie van allochtonen door een werkgever heeft de allochtoon geen kans om werk te krijgen.
Bij de positieve discriminatie wordt er vermeld 'bij gelijke kwalificatie..." en wordt er gepoogd om de percentages die een groep in de maatschappij vertegenwoordigt ook te halen in een bedrijf.
De positieve discriminatie werd in het leven geroepen als tegengewicht van discriminatie.

Zodra de discriminatie van bepaalde groepen verdwijnt, verdwijnt automatisch de positieve discriminatie."
Oud 6 juni 2009, 12:57   #468
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij de positieve discriminatie wordt er vermeld 'bij gelijke kwalificatie..." en wordt er gepoogd om de percentages die een groep in de maatschappij vertegenwoordigt ook te halen in een bedrijf.
Waardoor bijgevolg leden 'met gelijke kwalificatie" van die andere groep gediscrimineerd worden.
Discriminatie dus.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:00   #469
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Waardoor bijgevolg leden 'met gelijke kwalificatie" van die andere groep gediscrimineerd worden.
Discriminatie dus.
Natuurlijk, niemand ontkent dit.
Heb je de rest van mijn bericht gelezen?
Begrijp je dan het verschil?

Weet jij een andere, betere oplossing om discriminatie tegen te gaan?
Oud 6 juni 2009, 13:08   #470
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je cijfers over de effectiviteit van positieve discriminatie, en de langetermijneffecten ervan?
Zeker dat de wet van Crowley niet plots begint te werken?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:10   #471
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke discriminatie?
Ik vind het heel normaal dat werkgevers niet opteren voor ongekwalificeerd, taalarm personeel en laat dat nu juist het probleem zijn bij die allochtone groep die graag de Calimero uithangt en met 'dieskimienaatsie' schermt.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 6 juni 2009 om 13:10.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:10   #472
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de positieve discriminatie wordt er vermeld 'bij gelijke kwalificatie..." en wordt er gepoogd om de percentages die een groep in de maatschappij vertegenwoordigt ook te halen in een bedrijf.De positieve discriminatie werd in het leven geroepen als tegengewicht van discriminatie.

Zodra de discriminatie van bepaalde groepen verdwijnt, verdwijnt automatisch de positieve discriminatie."
waarom moet in een bedrijf ongeveer gelijke vertegenwoordiging van de maatschappelijke groepen aanwezig zijn?

Worden er ook quota opgelegd om het percentage natuurlijke blondines te vertegenwoordigen ? Wordt er rekening gehouden met de gemiddelde lengte? als er drie grote mannen in het bedrijf werken, moeten ze dan nadien aan drie kleine vrouwkes de voorkeur geven? en zo neen, waarom niet? Waarom moeten ze dan wèl de voorkeur geven aan drie bruine medewerkers als ze enkel witte en zwarten hebben? of is het in dat geval niet nodig? telt "zwart" ineens voor twee "bruinen" of weer niet ?
hang de afspiegeling van de maatschappij af van de streek waar men werkt? Zijn er meer donkere straatkeerders nodig in steden waar meer donkere mensen wonen of geldt die positieve discriminatie enkel bij de politie omdat sommigen enkel willen beboet worden door "eigen volk"?

Als men werkelijk antiracist wil zijn, dan moet men met bovenstaande alvast geen rekening houden. Al wie mensen eerst gaat bekijken aan de hand van hun kleurenstaaltjes zijn in mijn ogen wèldegelijk racist.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:17   #473
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij discriminatie van allochtonen door een werkgever heeft de allochtoon geen kans om werk te krijgen.
En bij '' positieve'' discriminatie pakt de autochtoon naast de job, juist?
Oud 6 juni 2009, 13:25   #474
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Evenredige participatie is onmogelijk, omdat er bijvoorbeeld ongelijkheden zijn in school afmaken, sociale en professionele vaardigheden, hogere diploma's enz..bovendien, veel Marokkaanse jongeren willen niet als "verrader van eigen volk" bij politie werken, is dit dan ook geen discriminatie? Gelijke kansen zijn best maar discriminatie blijft discriminatie, hoe "positief" ook bedoeld!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:29   #475
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Heb je cijfers over de effectiviteit van positieve discriminatie, en de langetermijneffecten ervan?
Zeker dat de wet van Crowley niet plots begint te werken?
Neen ik heb geen cijfers over de effectiviteit.
Ik wilde alleen een verschil uitleggen tussen discriminatie van allochtonen en positieve discriminatie.

Heb je dat ook gelezen?
"Er is nog een verschil tussen de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt en de zogeheten positieve discriminatie.
De positieve discriminatie werd in het leven geroepen als tegengewicht van discriminatie.

Oud 6 juni 2009, 13:40   #476
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Welke discriminatie?
Ik vind het heel normaal dat werkgevers niet opteren voor ongekwalificeerd, taalarm personeel en laat dat nu juist het probleem zijn bij die allochtone groep die graag de Calimero uithangt en met 'dieskimienaatsie' schermt.
Moet ik je dit serieus uitleggen?
Niet gehoord van de werknemer van het interimkantoor dat sommige werkgevers vlakaf zeggen dat ze geen allochtonen willen? ongeacht hun kwalificatie.
Niet gehoord van een allochtoon die gediplomeerd elektricien is (knelpuntberoep) maar geen werk vindt. Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder.
Op het werk vertelde iemand, diploma ICT (ook knelpuntberoep) over een allochtoon die tweede van zijn jaar eindeigde, en pas na een jaar vast werk vond (als laatste van zijn jaar)
Begin je een beetje te begrijpen welke discriminatie ik bedoel?
Oud 6 juni 2009, 13:41   #477
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom moet in een bedrijf ongeveer gelijke vertegenwoordiging van de maatschappelijke groepen aanwezig zijn?

Worden er ook quota opgelegd om het percentage natuurlijke blondines te vertegenwoordigen ? Wordt er rekening gehouden met de gemiddelde lengte? als er drie grote mannen in het bedrijf werken, moeten ze dan nadien aan drie kleine vrouwkes de voorkeur geven? en zo neen, waarom niet? Waarom moeten ze dan wèl de voorkeur geven aan drie bruine medewerkers als ze enkel witte en zwarten hebben? of is het in dat geval niet nodig? telt "zwart" ineens voor twee "bruinen" of weer niet ?
hang de afspiegeling van de maatschappij af van de streek waar men werkt? Zijn er meer donkere straatkeerders nodig in steden waar meer donkere mensen wonen of geldt die positieve discriminatie enkel bij de politie omdat sommigen enkel willen beboet worden door "eigen volk"?

Als men werkelijk antiracist wil zijn, dan moet men met bovenstaande alvast geen rekening houden. Al wie mensen eerst gaat bekijken aan de hand van hun kleurenstaaltjes zijn in mijn ogen wèldegelijk racist.
Moet dit? Is er een bedrijf die dit moet?
Bij mijn weten wil de lijn dit proberen, en dan wil ze een evenredig aantal allochtonen, vrouwen, minder-validen.....

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 juni 2009 om 13:42.
Oud 6 juni 2009, 13:41   #478
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik je dit serieus uitleggen?
Niet gehoord van de werknemer van het interimkantoor dat sommige werkgevers vlakaf zeggen dat ze geen allochtonen willen? ongeacht hun kwalificatie.
Niet gehoord van een allochtoon die gediplomeerd elektricien is (knelpuntberoep) maar geen werk vindt. Hij werkt nu als vrachtwagenbestuurder.
Op het werk vertelde iemand, diploma ICT (ook knelpuntberoep) over een allochtoon die tweede van zijn jaar eindeigde, en pas na een jaar vast werk vond (als laatste van zijn jaar)
Begin je een beetje te begrijpen welke discriminatie ik bedoel?
Dit werkt ook enorm demotiverend voor de jongeren, omdat 'we toch nooit werk gaan vinden, dus waarom studeren'?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 13:48   #479
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En bij '' positieve'' discriminatie pakt de autochtoon naast de job, juist?
Juist, in geval van gelijke kwalificatie, dat heb ik je toch al gezegd! En dat is inderdaad ook discriminatie. Zijn we het hierover eens?
Bij de discriminatie van allochtonen grijpt de allochtoon altijd naast de job. Juist?

(Lees jij altijd maar 1 zin van een post?)
Oud 6 juni 2009, 13:49   #480
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hier zit die werkgever door die idiote wetten met een dilemma.

Enerzijds mag hij niet discrimineren volgens de wet maar een andere wet zegt dan weer dat hij voor zijn werknemers een vast inkomen moet garanderen.

Maar hoe kan hij een vast inkomen garanderen als zijn klanten massaal afhaken omdat hij allochtonen in dienst neemt?

En dat dan de werkgever voor zijn bedrijf kiest dat misschien zijn levenswerk is is toch begrijpelijk?

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2009 om 13:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be