Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2009, 13:53   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sus, ik begrijp je redenering en die is correct, maar in dit geval gaat voor mij die Duitser wel over de lijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 14:02   #222
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sus, ik begrijp je redenering en die is correct, maar in dit geval gaat voor mij die Duitser wel over de lijn.
Voor mij ging hij net niet over de lijn, hoewel het beter ware geweest als hij die gast gewoon een duw, weg uit zijn intieme zone, had gegeven in plaats van een tik.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 14:30   #223
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Kijk Weisse Rose, ik geef u keer op keer zinnige argumenten, ondersteund door diverse publicaties en dergelijke, en u blijft maar glashard ontkennen, en komt uiteindelijk niet verder dan een soort van kinderachtig "wat je zegt, ben je zelf".

Kortom, u bent de tijd die ik besteed aan het weerleggen van uw idioterie niet waard. Wat u doet, is namelijk geen disussie voeren, maar trollen. Mij niet gelaten verder. U doet maar.
Idd, u geeft publicaties en argumenten, maar moet ik het daar eens mee zijn?
Dit kan je trouwens bezwarend een discussie noemen. U zegt A ik zeg B, en geen van beide wijkt van zijn gedacht af. Discussieren heeft dus geen nut omtrend dit onderwerp.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 19:43   #224
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Het slachtoffer deed NIETS verkeerd. Hij was gewoon nieuwschierg, iets wat zovaak gebeurt wanneer men aan het filmen is. Dat is naar mijn mening geen reden om iemand een tik te geven.
Iets verkeerd doen is een juridische term, geen psychologische. Verder heb ik nergens die reactie van die Duitser goed gepraat. En verder vind ik dit een non-event, die Duitser geeft een tik (meer dan een tik was het uiteindelijk niet) tegen de kop van die Turk, big deal? Da gebeurt alle dagen en overal.

Ik zeg gewoon dat het concept van "intieme zone" wel degelijk bestaat en dat dit geen verzinsels zijn. Die Duitser is lang nie den enigste die een mep geeft als ge der te dichtbij komt. Ik ben zelfs al mensen tegen gekomen die al beginnen meppen als ge er nog maar gewoon naar kijkt.

Deze theorie verklaart alleen WAAROM bepaalde mensen zo reageren, maar praat daarom niks goed. Ik doe zelf criminologie en een groot deel van die studie gaat over de oorzaken waarom mensen misdrijven plegen, maar wilt dit daarom zeggen dat wij criminaliteit goedpraten??

Voor veel mensen is het zo moeilijk om het verschil tussen "goedpraten van gedrag" en "verklaren van gedrag" te begrijpen.
Oud 7 juni 2009, 20:37   #225
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Iets verkeerd doen is een juridische term, geen psychologische. Verder heb ik nergens die reactie van die Duitser goed gepraat. En verder vind ik dit een non-event, die Duitser geeft een tik (meer dan een tik was het uiteindelijk niet) tegen de kop van die Turk, big deal? Da gebeurt alle dagen en overal.

Ik zeg gewoon dat het concept van "intieme zone" wel degelijk bestaat en dat dit geen verzinsels zijn. Die Duitser is lang nie den enigste die een mep geeft als ge der te dichtbij komt. Ik ben zelfs al mensen tegen gekomen die al beginnen meppen als ge er nog maar gewoon naar kijkt.

Deze theorie verklaart alleen WAAROM bepaalde mensen zo reageren, maar praat daarom niks goed. Ik doe zelf criminologie en een groot deel van die studie gaat over de oorzaken waarom mensen misdrijven plegen, maar wilt dit daarom zeggen dat wij criminaliteit goedpraten??

Voor veel mensen is het zo moeilijk om het verschil tussen "goedpraten van gedrag" en "verklaren van gedrag" te begrijpen.
Ik meen toch nergens gezegd te hebben dat u het gedrag van die Duitse pooier goedkeurde?

Ik vraag me enkel af ofdat het excuus van die 'intieme zone' wel van toespassing is op deze Duitser. Als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat het slachtoffer (meer dan wrs een 'Koerd' naar de camera kijkt, en niet naar die Duitser. je kan dan toch moeilijk spreken over het schenden van die 'intieme ruimte'? En ik geloof niet dat die Duitse pooier enige angst had ten opzichte van die Koerd. Die pooier was namelijk 2x zo breed als zijn slachtoffer... .
Oud 7 juni 2009, 22:05   #226
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
'Happy slapping' dus?
Weet jij wel wat happy slapping eigenlijk is ? Voorbeeld: jij staat op de bus te wachten, komt een groepje gasten langs. Terwijl éne filmt met zijn GSM, geeft een andere plotseling, zonder enige waarschuwing , een flinke stamp onder je kloten. DAT is happy slapping ! Agressie zonder de minste reden, juist om eens goed te lachen.
Een kerel die je van kroeshaar noch tulband kent, en die wat opdringerig tegen je komt aanleunen, en voos gelul in je oren blaast, terwijl zijn grijpgrage vingertjes op zoek zijn naar je portemonnee, en die dan een paar lappen krijgt, dat noem ik geen happy slapping, maar zelfverdediging, en dat is een heel groot verschil.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 22:11   #227
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd er is een verschil in een tik uitdelen en iemand in het ziekenhuis slaan, maar de redenering blijft hetzelfde hé, en daar gaat het hem net om!
De redenering is goed. Direct het ziekenhuis in slaan is mischien lichtjes overdreven, enkel een opvoedende tik geven mischien niet streng genoeg. De Duitser van de video was duidelijk zo een goede lobbes, die de mensen niet graag in de vernieling klopt , en het maar bij een waarschuwende oorvijg laat...
Oud 7 juni 2009, 22:13   #228
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bent u nu echt zo simpel of doet u maar alsof?

Bij dezelfde situatie (= krenking van intieme zone) zal iemand die een tik uitdeelt vrijuit gaan, terwijl iemand die de krenker van zijn intieme zone het ziekenhuis in mept, vervolgd zal worden. Lijkt me nogal evident. Net zoals het me ook nogal evident lijkt dat u op werkelijk alles slakken zout probeert te leggen.
Hij wil dat je zonder tegenpruttelen je alles laat welgevallen van die zeveraars, je zakken laat leeghalen, je tijd laat verkwisten , en dit alles met de " progressieve " glimlach.
Oud 7 juni 2009, 22:19   #229
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het slachtoffer deed NIETS verkeerd. Hij was gewoon nieuwschierg, iets wat zovaak gebeurt wanneer men aan het filmen is. Dat is naar mijn mening geen reden om iemand een tik te geven.
Nieuwsgierig ? Hoe weet jij dat nu ? Opdringerig was hij zeker, d�*t kon men zien op de video. Wat er in zijn hoofd omging zien wij niet.
Wat wij ook zien, is dat hij een verbale waarschuwing kreeg " Heeft u een probleem ? " , en toen kwam hij toch nog dichterbij. En dan kreeg hij een lichte mot...
Oud 7 juni 2009, 22:22   #230
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Iemand die tegen jouw tuinkabouter staat te urineren schaadt jouw eigendom. Als ik aan de kassa staat, en er staat iemand achter me binnen een straal van een halve meter (wat vaak genoeg voorkomt), dan heb ik het recht niet die mens te slaan. Moeilijk, he, om die gewelddadige drang te onderdrukken?

Ik trek dit concept niet in het belachelijke, maar het heeft geen plaats in deze discussie.
Belachelijke vergelijking : aan de kassa in de rij staan is een normale gebeurtenis, daarop gewelddadig reageren niet.
In het midden van de straat een wildvreemd iemand aan het lijf gaan plakken is niet normaal, daar met enige brutaliteit op reageren is wel normaal.
Wat zou je zeggen als een onbekende man plotseling op straat naar je toe loopt, en dicht tegen je aan dringt, en als je zegt " hou op, ga weg " nog dichterbij komt ? Als je die dan een klap geeft, kan ik je enkel gelijk geven...

Laatst gewijzigd door beste vriend : 7 juni 2009 om 22:25.
Oud 7 juni 2009, 22:29   #231
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen toch nergens gezegd te hebben dat u het gedrag van die Duitse pooier goedkeurde?

Ik vraag me enkel af ofdat het excuus van die 'intieme zone' wel van toespassing is op deze Duitser. Als je het filmpje bekijkt zie je duidelijk dat het slachtoffer (meer dan wrs een 'Koerd' naar de camera kijkt, en niet naar die Duitser. je kan dan toch moeilijk spreken over het schenden van die 'intieme ruimte'? En ik geloof niet dat die Duitse pooier enige angst had ten opzichte van die Koerd. Die pooier was namelijk 2x zo breed als zijn slachtoffer... .
Driemaal pooier in je kort berichtje ? Enige bewijzen daarvoor ? En zelfs al was die vent een pooier, dat verandert niets aan de hele zaak.
Oud 8 juni 2009, 06:58   #232
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Weet jij wel wat happy slapping eigenlijk is ? Voorbeeld: jij staat op de bus te wachten, komt een groepje gasten langs. Terwijl éne filmt met zijn GSM, geeft een andere plotseling, zonder enige waarschuwing , een flinke stamp onder je kloten. DAT is happy slapping ! Agressie zonder de minste reden, juist om eens goed te lachen.
Een kerel die je van kroeshaar noch tulband kent, en die wat opdringerig tegen je komt aanleunen, en voos gelul in je oren blaast, terwijl zijn grijpgrage vingertjes op zoek zijn naar je portemonnee, en die dan een paar lappen krijgt, dat noem ik geen happy slapping, maar zelfverdediging, en dat is een heel groot verschil.
"Weet jij wel wat happy slapping eigenlijk is ? Voorbeeld: jij staat op de bus te wachten, komt een groepje gasten langs. Terwijl éne filmt met zijn GSM, geeft een andere plotseling, zonder enige waarschuwing , een flinke stamp onder je kloten. DAT is happy slapping ! Agressie zonder de minste reden, juist om eens goed te lachen."

Happy slapping dus... .

"Een kerel die je van kroeshaar noch tulband kent, en die wat opdringerig tegen je komt aanleunen, en voos gelul in je oren blaast, terwijl zijn grijpgrage vingertjes op zoek zijn naar je portemonnee, en die dan een paar lappen krijgt, dat noem ik geen happy slapping, maar zelfverdediging, en dat is een heel groot verschil."

Die kerel leunde tegen niemand aan.
Die kerel lulde niets in die Duitser zijn oor.
Die kerel zijn handen ging op geen enkel moment naar die Duitser zijn portomonee.
Die kerel keek enkel naar de camera uit nieuwschierigheid!
Oud 8 juni 2009, 07:01   #233
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De redenering is goed. Direct het ziekenhuis in slaan is mischien lichtjes overdreven, enkel een opvoedende tik geven mischien niet streng genoeg. De Duitser van de video was duidelijk zo een goede lobbes, die de mensen niet graag in de vernieling klopt , en het maar bij een waarschuwende oorvijg laat...
Dus u vond die Duitse pooier een goede lobbes?
Steen en been klagen wanneer men weeral eens 'meent' dat moslims een vrouw misbruiken, maar als een Duitse pooier vrouwen misbruikt, dan is het een 'goede lobbes'? Eigen volk eerst zeker?
Oud 8 juni 2009, 07:03   #234
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nieuwsgierig ? Hoe weet jij dat nu ? Opdringerig was hij zeker, d�*t kon men zien op de video. Wat er in zijn hoofd omging zien wij niet.
Wat wij ook zien, is dat hij een verbale waarschuwing kreeg " Heeft u een probleem ? " , en toen kwam hij toch nog dichterbij. En dan kreeg hij een lichte mot...
Opdringerig? Neen, helemaal niet. U moet die video toch nog maar eens bekijken me dunkt.
En idd, die man kreeg een waarchuwing, maar amper 2 seconde later volgde die slag al... . Wat heeft die waarchuwing dan voor nut?
Oud 8 juni 2009, 07:04   #235
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
"Weet jij wel wat happy slapping eigenlijk is ? Voorbeeld: jij staat op de bus te wachten, komt een groepje gasten langs. Terwijl éne filmt met zijn GSM, geeft een andere plotseling, zonder enige waarschuwing , een flinke stamp onder je kloten. DAT is happy slapping ! Agressie zonder de minste reden, juist om eens goed te lachen."

Happy slapping dus... .

"Een kerel die je van kroeshaar noch tulband kent, en die wat opdringerig tegen je komt aanleunen, en voos gelul in je oren blaast, terwijl zijn grijpgrage vingertjes op zoek zijn naar je portemonnee, en die dan een paar lappen krijgt, dat noem ik geen happy slapping, maar zelfverdediging, en dat is een heel groot verschil."

Die kerel leunde tegen niemand aan.
Die kerel lulde niets in die Duitser zijn oor.
Die kerel zijn handen ging op geen enkel moment naar die Duitser zijn portomonee.
Die kerel keek enkel naar de camera uit nieuwschierigheid
!
Die kerel bleef, ondanks een waarschuwing, dichterbij komen. Had hij dat niet gedaan, was hij niet binnen handbereik gekomen, en had hij geen klap gekregen. Als jij op iemand toeloopt, en die zegt : " blijf eens waar je bent , anders is er stront aan de knikker ", en je blijft toch nog dichterbij komen, dan klaag je toch niet als je een lap krijgt ? Ben jij nu echt zo simpel, of doe je alsof ?
Oud 8 juni 2009, 07:04   #236
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Driemaal pooier in je kort berichtje ? Enige bewijzen daarvoor ? En zelfs al was die vent een pooier, dat verandert niets aan de hele zaak.
Zoek zijn naam eens op en tik die dan maar eens in op google .
Dat verandert idd niets aan de zaak, net zoals die 'intieme zone' niets verandert aan deze zaak.
Oud 8 juni 2009, 07:05   #237
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die kerel bleef, ondanks een waarschuwing, dichterbij komen. Had hij dat niet gedaan, was hij niet binnen handbereik gekomen, en had hij geen klap gekregen. Als jij op iemand toeloopt, en die zegt : " blijf eens waar je bent , anders is er stront aan de knikker ", en je blijft toch nog dichterbij komen, dan klaag je toch niet als je een lap krijgt ? Ben jij nu echt zo simpel, of doe je alsof ?
U blijkt het filmpje toch niet helemaal gezien te hebben me dunkt.
Oud 8 juni 2009, 07:33   #238
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijkt het filmpje toch niet helemaal gezien te hebben me dunkt.
jawel, maar anders geïnterpreteerd waarschijnlijk. Ik heb geen politiek correcte bril op.
Oud 8 juni 2009, 07:52   #239
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
jawel, maar anders geïnterpreteerd waarschijnlijk. Ik heb geen politiek correcte bril op.
Dit heeft niets met het zogenaamde 'politiek correcte' te maken. Als die Duitse pooier een blanke had geslagen, had ik op dezelfde manier gereageerd. U daarentegen...
Oud 8 juni 2009, 09:45   #240
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u vond die Duitse pooier een goede lobbes?
Steen en been klagen wanneer men weeral eens 'meent' dat moslims een vrouw misbruiken, maar als een Duitse pooier vrouwen misbruikt, dan is het een 'goede lobbes'? Eigen volk eerst zeker?
Luister, ik ken die dikke Duitser niet, en ga af op wat de video mij toont. En ik zie die man daar enkel iemand die naar hem opdringt een mot verkopen, en geen vrouwen misbruiken. Verder, als die vent dat doet, en leeft van zijn pooier-job, moet de politie maar zijn werk doen om hem op te pakken , want dat is namelijk verboden.
Maar allemaal goed en wel, als we nu toch bezig zijn om mensen zonder bewijs te beschuldigen, laten we dan maar zeggen dat degene die naar de Duitser toestapte, en een klap kreeg, een concurrent-pooier was, die hem wou aanvallen Hé ? Goed zo ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be