Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 8 juni 2009, 00:07   #21
Cederico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Maar zelfs CD&V heeft het bij alle onderwerpen waar men over praat tijdens de campagne (mobiliteit, milieu, banen, wachtlijsten, zorg, ...) telkens over hoe die eigenlijk niet opgelost kunnen worden zonder die staatshervorming. De staatshervorming die zij niet konden verwezenlijken en waar er geen einde voor in zicht was.

Iedere keer ik hen er over bezig hoorde, dacht ik dat er meer en meer mensen gingen afhaken om iemand anders het te laten proberen. Blijkbaar niet.
Dat is het juist. Men acht CD&V niet verantwoordelijk voor het mislukken van de staatshervorming. De meerderheid van dekiezers ziet de situatie anders:

De CD&V wil die staatshervorming doordrukken maar slaagt daar niet in vanwege andere partijen. Met andere woorden om het een beetje karikaturaal voor te stellen is de CD&V het droevige kindje dat een zandkasteel wil maken terwijl de andere kindjes het kapot maken, met andere woorden = slachtofferrol...

Althans dat is wat ik denk...
Cederico is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:10   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zij die hen twee jaar geleden hielpen winnen omwille van de inhoud, goed bestuur en vijf minuten moed, waarom blijven die bij de CD&V?
Diegene die stemden voor het "goed bestuur", zijn volgens mij gebleven voor de saaiheid. Diegenen die stemden voor de vijf minuten politieke moed, zijn volgens mij overgestapt naar de N-VA.

Overigens... Het is niet omdat een partij quasi evenveel stemmen haalt als de vorige keer, dat de kiezers stabiel gebleven zijn. Het wil gewoon zeggen dat ze quasi evenveel kiezers heeft verloren als bijgewonnen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 juni 2009 om 00:11.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:11   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat vele kierzers aanvoelen dat er serieuze veranderingen aankomen en dat ze dit liever via de trage zachte aanpak van de CD&V willen kanaliseren.

CD&V is een kleurloze groep zonder scherpe kantjes en in tijd van crisis zullen velen nog liever immobilisme prefereren dan verandering, gewonn door de onzekerheid wat die verandering kan teweeg brengen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:12   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
de kunst van jezelf te kunnen verkopen
En dan nog met zo'n imago...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:17   #26
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
welja, het imago van een "degelijke" notaris
Als je Kris Peeters bedoelt ... hij wordt de Vlaamse George Clooney genoemd.
Hij is wel een knappe man (althans naar Vlaamse normen), tot hij zijn mond open doet. Dan klinkt hij als een pastoor.
Dimensie is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:18   #27
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hij is wel een knappe man (althans naar Vlaamse normen), tot hij zijn mond open doet. Dan klinkt hij als een pastoor.
een voorgeprogrammeerde pastoorrobot
Oud 8 juni 2009, 00:20   #28
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
een voorgeprogrammeerde pastoorrobot
Hij ziet er goed uit (toch als je vergelijkt met JL Dehaene), maar hij klinkt ongelofelijk saai.
Dimensie is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:25   #29
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij ziet er goed uit (toch als je vergelijkt met JL Dehaene), maar hij klinkt ongelofelijk saai.
geen idee,voor mij is het eveneens een mystery,
er moet zoiets bestaan van cd en v "gen" waarbij generatie op generatie al vroeg voorgeprogrammeerd word zodat een toekomst verzekerd is

Laatst gewijzigd door globalmedia : 8 juni 2009 om 00:26.
globalmedia is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:26   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet onbelangrijk, aantrekkelijke mensen halen het altijd op de minder mooie. Geldt op alle gebied, ook voor iemand die naar werk zoekt.
Bert Anciaux werd tot nog toe altijd volgens die norm verkozen. Een schoon ventje zeiden veel vrouwen. Hij heeft toch weer 50.000 voorkeurstemmen, niet verkozen, maar soit.
Pietje is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:38   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bert Anciaux werd tot nog toe altijd volgens die norm verkozen. Een schoon ventje zeiden veel vrouwen. Hij heeft toch weer 50.000 voorkeurstemmen, niet verkozen, maar soit.

En nu?
daiwa is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:39   #32
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet onbelangrijk, aantrekkelijke mensen halen het altijd op de minder mooie. Geldt op alle gebied, ook voor iemand die naar werk zoekt.
Ik heb nooit begrepen dat men Bert Anciaux een appetijtelijke man vond ... met zijn onverzorgd gebit.
Dimensie is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:44   #33
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit begrepen dat men Bert Anciaux een appetijtelijke man vond ... met zijn onverzorgd gebit.
Als man kan ik daar niet over oordelen. Hij trekt alleszins heel veel vrouwen aan.
Pietje is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:07   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn tanden staan wat scheef, ok. Maar qua onverzorgd gebit kan niemand tippen aan Hugo Coveliers, dacht ik
Pietje is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:10   #35
Barry8
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat in tijden van crisis de gemiddelde Vlaming kiest voor het vertrouwde, hetgene wat de meeste zekerheid brengt. Daarom heeft CD&V zo'n mooie score. Ook Dewever straalt degelijkheid en betrouwbaarheid uit. Het imago van een degelijke notaris, pastoor etc. zijn eigenlijk voordelen in tijden van crisis.

Ik denk dat mensen nood hebben aan een houvast in slechte tijden. De ganse campagne van Peeters (en in mindere mate van Dewever) waren gericht op eerlijkheid, vertrouwen en standvastigheid. Dat is blijkbaar wat mensen willen wanneer een economische crisis zich voordoet.

Laatst gewijzigd door Barry8 : 8 juni 2009 om 01:11.
Barry8 is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:58   #36
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Totaal akkoord met Barry8.

Hang naar stabiliteit en 'conservatisme' in moeilijke tijden. 'Conservatisme' in de zin van het vertrouwde, de mensen die niet op tafel springen en met radicale opties afkomen, of ze nu van links of van rechts komen.

Eigenlijk vind ik deze verkiezingen een gemiste kans, want ik had gehoopt op een doorbraak voor 'ruim-rechts.'
forzaflandria is offline  
Oud 8 juni 2009, 05:31   #37
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry8 Bekijk bericht
Ik denk dat in tijden van crisis de gemiddelde Vlaming kiest voor het vertrouwde, hetgene wat de meeste zekerheid brengt. Daarom heeft CD&V zo'n mooie score. Ook Dewever straalt degelijkheid en betrouwbaarheid uit. Het imago van een degelijke notaris, pastoor etc. zijn eigenlijk voordelen in tijden van crisis.

Ik denk dat mensen nood hebben aan een houvast in slechte tijden. De ganse campagne van Peeters (en in mindere mate van Dewever) waren gericht op eerlijkheid, vertrouwen en standvastigheid. Dat is blijkbaar wat mensen willen wanneer een economische crisis zich voordoet.
Zoiets zal het wel zijn, al vond ik de CD&V-campagne vooral van grenzeloze hypocrisie getuigen (en dat zou ik niet durven zeggen van de NVA-campagne), hoewel het een zeer "propere" campagne werd.
Heel slum. "Puur staatsmanschap".
(Met name LDD en VB hebben in mijn ogen verzuimd om ze aan flarden te schieten en hebben zich te veel geconcentreerd op "persoonlijke kritiek" op hun "geloofsgenoten", respectievelijk VLD en NVA.)

* * *

Waarom heeft Verhofstadt zo goed stand gehouden in Europa?
Waarom heeft Berlusconi gewonnen?
Waarom heeft Sarkozy gewonnen?
Waarom hebben Balkenende en Merkel(?) nog redelijk stand gehouden?

Zelfde antwoord denk ik.

In Groot-Brittannië is de crisis al harder voelbaar dan bij ons,
en daar zijn vlak voor de verkiezingen "schandaaltjes" losgebarsten.

//De CD&V en de NVA hebben trouwens vermeden om lukraak met modder te gooien en zijn hiervoor beloond. De SPa heeft dat ook vermeden. Als ze dat wel gedaan hadden en het SLP zich even goed had kunnen beheersen als het NVA tegenover het VB, dan zou die partij wellicht veel dichter naar de kiesdrempel zijn opgeschoven.//

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 juni 2009 om 05:58.
Felix (be) is offline  
Oud 8 juni 2009, 05:52   #38
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik begrijp het echt niet dat de CD&V nog zo hoog scoort wanneer ze twee jaar niets terecht brachten van een staatshervorming.
de cd&V is niet enkel staatshervorming.
een groot deel van die partij = ACW en voor hen is staatshervorming helemaal geen prioriteit.
azert is offline  
Oud 8 juni 2009, 06:06   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De mensen hebben gekozen, in de eerste plaats de jongeren, voor partijen die het lef hebben om hun eisen niet te kopen tegen hoge prijzen, maar het lef hebben om hun eisen te zien verwateren omdat de andere er een veel te hoge prijs voor vragen.

CD&V en N-VA hebben Vlaanderen niet verkocht om hun programma te kunnen uitvoeren en dat is beloond geworden nu.

De relsutatenvan Verhofstadt in de EU-verkiezingen zijn veel minder verklaarbaar, of de bevolking moet hebben gekozen voor de zekerheid dat hij uit de Belgische politiek verdwijnt.
Jantje is offline  
Oud 8 juni 2009, 06:07   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik denk dat er zoiets bestaat als een CD&V "gen"
Aha! Het zou dus met de juiste medicatie kunnen behandeld worden...
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be