![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
want dat is in mijn perceptie een bewering van erg twijfelachtige kwaliteit. Maar los daarvan: Kijk aub is verder dan je neus (de interne keuken, de interne discussies) lang is (ik heb best wel begrip voor mensen die het VB van "bekrompenheid" en "fascisme" beschuldigen, wat niet betekent dat ik het daar helemaal mee eens ben) AUB. Het is een beetje TE gemakkelijk om te beweren dat de nederlaag van vandaag volledig aan "de versnippering op rechts" is toe te schrijven. (Ik beweer hier niet dat het VB geen stemmen verloren heeft aan het NVA en aan LDD, het gaat over iets anders.) En ook te gemakkelijk om alles op de media te schuiven (al spelen die inderdaad een smerige rol). De verkiezingen zijn gewonnen door twee partijen die VAN ALLE PARTIJEN de meeste redenen hadden om elkaar in de haren te vliegen. En toch hebben ze dat niet gedaan, en dat is één van de grote redenen dat "de BANGE Vlaming" hen de verkiezingen heeft laten winnen. (Het resultaat van zowel LDD als VLD heeft volgens mij te lijden gehad onder het onderlinge geruzie. Ook Groen! en zeker SPa hebben kletsen gekregen, in mijn ogen voornamelijk omdat ze al jaaaaren met hetzelfde soort holle, om niet te zeggen, platte, slogans en discussies de strijd zijn aangegaan. En VB is "in hetzelfde bedje ziek".) België heeft zowat de grootste staatsschuld, de hoogste belastingen en de laagste pensioenen ter wereld. En de oppositie (NVa daargelaten) weet daar geen munt uit te slaan??? De "BANGE en fatsoenlijke Vlaming" heeft gekozen voor wat hij (volkomen ten onrechte) ziet als "stabiliteit" (ik moet toegeven dat het resultaat van CD&V mij verbaast). Ik zou zeggen: hoog tijd voor zelfreflectie dames & heren! ![]() EN DAT MEEN IK (Een paar tips: verzin eens wat anders dan platte slogans - als jullie inderdaad zo'n prachtige colloquiums organiseren en goed parlementair werk leveren doen die daar HEEL ZWAAR afbreuk aan - en ga bv eens inspiratie zoeken bij de speeches van Wilders en Fortuyn) W. Van iemand die na vele verkiezingen blanco gestemd te hebben vond dat hij gewoonweg niet meer aan de kant kon blijven staan, en uiteindelijk met frisse tegenzin een aantal naamstemmen voor kandidaten van het VB heeft uitgebracht. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juni 2009 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() QUOTE=Gwyndion;4153085]Ik beweer nergens dat ik me perfect kan vinden in het programma van de NV-A, er zijn gewoon minder zaken die me afstoten.[/quote]
Weinig mensen kunnen zich perfekt vinden het programma v.e. partij. Belangrijk is dat gisteren de 3 "V-partijen" samen meer dan 36 % v.d. stemmen haalden. Velen hoopten op +/- 30 %. Het is een móói resultaat !!! Waar zitten degenen die spotten met "Bartje" nu ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen,(na de koffie met taart?) kan BDW nog eens herhalen dat NVA geen "communaitair praatcafé" meer wil houden.Dit lijkt diametraal te staan tegenover de CD&V-neiging om nog maar eens te proberen.
NVA is meer gewonnen voor "pakken wat je kan pakken" tot ze van de "andere kant" zelf komen vragen.De recente voorvalletjes met de niet-benoemde burgemeesters (die zichzelf daarmee ongelooflijk in hun voet geschoten hebben),hebben de zaken alleen maar verhard. Voor CD&V,dat rekening moet houden met de collega's in de Federale regering is dergelijke "je m'enfou"-houding nog steeds niet evident. Eigenlijk is dit ongeveer het enige puntje waar een breuk over kan ontstaan,het enige punt waardoor een NVA-deelname aan de Vlaamse regering kan afketsen,over al de rest in het maatschappelijk bestel kunnen beide partijen wel iets overeenkomen.... Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2009 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister
|
![]() je hebt gelijk kelt indien je stelt dat beide partijen qua programma nogal overeenkomen... het is idd het communautaire waarin ze sterk van aanpak verschillen... let's see how it turns out
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Burgemeester
|
![]() Een regering met cd&v-nva en vld is wel goed denk ik ? Of cd&v-vb-nva ( gaat er nooit komen maar goed )
Vld erbij : Begroting ( de dirk heeft goed werk geleverd en mag dat wel blijven verder doen ) en de reden dat verhofstadt nu terug "baas" is , en die gaat er alles aan doen om vld in een regering te houden + een partij voor de bedrijven ( jobs ) Geen vld in de regering , weg van federale , crisis , dan nog eens met wallonie waar wss de MR opzij wordt gezet en dus heel links gaan uitkomen waardoor MR ook nietmeer groot is in de federale endus ook hervormen . Miss is het einde van Belgie nabij ? Maar anderszijds : Ik heb zo een gevoel da ze NVA gaan laten vallen . Laatst gewijzigd door Busse87 : 8 juni 2009 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Burger
|
![]() iets redden wat niet te redden valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Burgemeester
|
![]() gij noemt armando en je kan nog eens niet het woord vlaams tegoei typen is het wel verstandig om dan voor het VB te stemmen....mmmm nee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waarom gaan wij nog stemmen dan ? We zijn nog geen dag verder en ze zitten al terug met ons voeten te spelen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belangrijk is dat gisteren de 3 "V-partijen" samen meer dan 36 % v.d. stemmen haalden. Velen hoopten op +/- 30 %. Het is een móói resultaat !!! Waar zitten degenen die spotten met "Bartje" nu ? ![]() als NVA uit de boot valt... (kans is bestaande dat zowel VLD en SPa in Vlaamse regering komen, na het debat van vanavond op Canvas !) kunnen ze dan eindelijk Forza Flandria starten !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als NVA uit de boot valt... (kans is bestaande dat zowel VLD en SPa in Vlaamse regering komen, na het debat van vanavond op Canvas !) kunnen ze dan eindelijk Forza Flandria starten !![/quote] Een ultraliberaal, fasco en een "humanistisch Vlaams Nationalist" in één organisatie. Dat kan leuk worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar gaan vonken van afvliegen, gedaan met saaie politiek ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar gaan vonken van afvliegen, gedaan met saaie politiek ![]() LDD in het groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bart De Wever moet trachten mee te gaan en zijn tijd afwachten voor de moeilijke dossiers waar vandaag geen mens bij stil staat. Nu moet onze welvaart gered worden want de put is nog erg diep. Of men nu in meerderheid of oppositie zit. De meeste mensen horen, zien, ondergaan tot in het stemhokje en dan schieten ze wakker vol vraagtekens. Nu is het het ogenblik om een rechtse regering te maken. Hoe links de Walen ook gestemd hebben. Dat is hun zaak. Vlaanderen moet zich zeker niet laten paaien om zoet te blijven bij het ACW om toch maar de linkse tint van de SPa te krijgen. Dit uit schrik voor de vakbonden die toch niets meer te betekenen hebben als iedereen werkloos is door de crisis in het duurste land van de wereld. Buitenlandse firma's gaan met een grote bocht rond België. Dat was ooit anders. Geef de mensen brood en spelen. De mediapolitiekers hebben het toch bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De programma's van die 3 blijven onverenigbaar.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd ook dat NVA eruit zal vliegen. Het cordon wordt uitgebereid, nu ook rond NVA, en de huidige regering gaat gewoon door.
De wil van de kiezer kan hen geen bal schelen en de echte winnaar van de verkiezingen blijft Wallonië met zo' n slordige 10 miljard Euro per jaar. Voor sommige partijen is het behoud van België belangrijker dan het belang van de Vlamingen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Nee een cs rond de NVA kan men zelfs niet maken, veel van hun standpunten woredn immers gedeeld (in woorden toch) door de anderen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan verschillende gradaties van een cordon. Je kunt, zoals het VB, een partij totaal uitsluiten van deelname aan beleid op ieder bestuursniveau, of je kunt hen nog laten meespelen op een niveau waar ze minder gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld op gemeentelijk vlak, en zo voor de perceptie zorgen dat het enkel het VB is waar een cordon rond geplaatst is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |