Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 00:17   #261
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik me wat meer ga verdiepen in het Hindoeïsme - misschien bekeer ik me wel - hoe is de status van de vrouw in Hindoeïsme?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:38   #262
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk dat ik me wat meer ga verdiepen in het Hindoeïsme - misschien bekeer ik me wel - hoe is de status van de vrouw in Hindoeïsme?
Het sanskrit-woord voor "God" (Brahma) is vrouwelijk.

De hindoe-cultuur is soms vrouwonvriendelijk, zij het niet in de mate die in het westen vaak wordt beweerd (weduwenverbrandingen: een westerse interpretatie van een gebruik dat slechts van zeer ver op wrede moord lijkt). Andere aspecten van die cultuur zijn een totaal verloederd kastensysteem (maar ook compensaties door positieve discriminatie voor de laagste kasten bij de overheid). Deze aspecten zijn echter in strijd met de geest van Sanatan(a) Dharma, zoals het hindoeïsme zichzelf noemt: de eeuwige godsdienst (dus niet historisch, dwz niet op een bepaald moment gesticht zoals christendom en islam).
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:42   #263
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
misschien bekeer ik me wel
OK, een scherts, maar bekering is niet mogelijk; het komt niet op een geloofsbelijdenis aan. Tenzij men bekering in de oorspronkelijke betekenis van de gnostische "metanoia" of inkeer herinterpreteert. De katholiek-orthodoxe kerk heeft daarvan gemaakt wat wij nu als bekering kennen: iets intrinsiek niet-religieus, zoals vrijwel alles in die kerk(en).
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 00:48   #264
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
OK, een scherts, maar bekering is niet mogelijk; het komt niet op een geloofsbelijdenis aan. Tenzij men bekering in de oorspronkelijke betekenis van de gnostische "metanoia" of inkeer herinterpreteert. De katholiek-orthodoxe kerk heeft daarvan gemaakt wat wij nu als bekering kennen: iets intrinsiek niet-religieus, zoals vrijwel alles in die kerk(en).
Ja oké, het woord 'bekeren' was wat ongelukkig gekozen, vandaar dat ik zei dat ik me er in ging verdiepen.
Bedankt voor de link naar Koenraad Elst - ben een groot bewonderaar van hem.

Laatst gewijzigd door SDX : 9 juni 2009 om 00:49.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 10:23   #265
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Wilders wordt een steeds dominanter verschijning in de Nederlandse politiek. Iedereen praat over hem. Ook Gino Pietermaaij...op zijn manier dan.
http://www.youtube.com/watch?v=NzoNx...eature=related

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 juni 2009 om 10:24.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 12:27   #266
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik merk ook op, dat je de moeite niet nam om in te gaan op m'n post, waarin ik het verband aantoonde tussen de islamitische bezetting van India en de barbaarse toestanden die hindoes elkaar al eens aandoen.
Het is dan ook slechts een opmerking, meer niet.
1) Mja blijkbaar heeft u totaal geen idee van de situatie in Kasjmir en de voorgeschiedenis daarvan.
2) Islamitische bezetting van India?????? U hebt echt geen flauw idee waarover u spreekt he. De Arabische en Indische volkeren zijn cultureel verwant. Maar dat is de pre-islamitische periode.

Soit iedereen heeft van Al-Qaida gehoord. Niemand van Bajrang Dal of de Tamil Tijgers. Hetgeen eens te meer de selectieve verontwaardiging blootlegt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 12:49.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 13:30   #267
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wilders wordt een steeds dominanter verschijning in de Nederlandse politiek. Iedereen praat over hem. Ook Gino Pietermaaij...op zijn manier dan.
Zielig filmpje zeg. Ik denk niet dat ghettomuziek de bange Nederlandse bevolking voor de Islam erg zal geruststellen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 13:52   #268
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bweeeeeek. Rap muziek =

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 9 juni 2009, 14:17   #269
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
2) Islamitische bezetting van India?????? U hebt echt geen flauw idee waarover u spreekt he. De Arabische en Indische volkeren zijn cultureel verwant. Maar dat is de pre-islamitische periode.
De islamitische bezetting van (een groot deel van) India ja:

Citaat:
De islam werd kort na 700 geïntroduceerd in het noordwestelijk deel van het subcontinent, Sindh. Omstreeks 1200 begon de Islamitische verovering van geheel Noord-India. De verovering ging aanvankelijk gepaard met grote bloedbaden en onderdrukking van het Hindoe-geloof, maar na verloop van tijd groeide er een zekere modus vivendi tussen Moslims en Hindoe's. Slechts in enkele gebieden ging de meerderheid van de bevolking over tot de Islam. In 1526 vestigde het islamitische Mogoelrijk zich in India.

bron
Voor een uitgebreidere geschiedenis van de islam in India, klik hier. Vergeet vooral het stukje over de Mogoels niet te lezen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 14:50   #270
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bweeeeeek. Rap muziek =
Rap graag niet verwarren met muziek.
Oud 9 juni 2009, 14:56   #271
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De islamitische bezetting van (een groot deel van) India ja:

Voor een uitgebreidere geschiedenis van de islam in India, klik hier. Vergeet vooral het stukje over de Mogoels niet te lezen.
Dat Noordelijk deel van India waarover gesproken wordt heet nu Pakistan. (ik sprak over het huidig Indisch grondgebied zoals waarschijnlijk ook Diego Raga. Want voor de Britten bestond het land "India" zelfs niet)
Nu nog zijn er conflicten op de grens tussen de twee (Kasjmir)

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 15:08.
Oud 9 juni 2009, 15:48   #272
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1) Mja blijkbaar heeft u totaal geen idee van de situatie in Kasjmir en de voorgeschiedenis daarvan.

Soit iedereen heeft van Al-Qaida gehoord. Niemand van Bajrang Dal of de Tamil Tijgers. Hetgeen eens te meer de selectieve verontwaardiging blootlegt.
De islam werd kort na 700 geïntroduceerd in het noordwestelijk deel van het subcontinent, Sindh. Omstreeks 1200 begon de Islamitische verovering van geheel Noord-India. De verovering ging aanvankelijk gepaard met grote bloedbaden en onderdrukking van het Hindoe-geloof, maar na verloop van tijd groeide er een zekere modus vivendi tussen Moslims en Hindoe's. Slechts in enkele gebieden ging de meerderheid van de bevolking over tot de Islam. In 1526 vestigde het islamitische Mogoelrijk zich in India.

bron

En iets meer dan 700 jaar later (een peulschil per Goddelijke citeria) zijn ze terug aan de slag in Europa. Knap hé!!!! En de episode over bloedbaden enzo: niet geloven, dat doen ze belange niet. 'T zijn zo en brave.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 15:52   #273
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat Noordelijk deel van India waarover gesproken wordt heet nu Pakistan. (ik sprak over het huidig Indisch grondgebied zoals waarschijnlijk ook Diego Raga. Want voor de Britten bestond het land "India" zelfs niet)
Nu nog zijn er conflicten op de grens tussen de twee (Kasjmir)
U heeft duidelijk niet gelezen wat er staat, laat staan dat u die linkjes gevolgd heeft, want daar is er wel degelijk sprake van India. Het staat zelfs in het citaat in mijn vorige post.

Verder (als u de tweede link die ik u reeds gaf, gewoon gevolgd had) staat er o.a. het volgende:
Citaat:
Mohammed van Ghazni's opvolgers (de Ghaznaviden-dynastie) heersten tot 1160 over een rijk dat zich van Afghanistan tot aan de Punjab uitstrekte. In dat jaar werd dit rijk overgenomen door Muhammad Ghori, die ondanks verzet van de Rajputheerser Prithviraj Chauhan Delhi veroverde en een groot deel van de Gangesvlakte onder moslimheerschappij bracht.
Dehli is toch echt heel erg Indiaas, net zoals de vlakte van de Ganges dat is.
Voorts, dezelfde link verder lezend:
Citaat:
De opvolgers van Qutb-ud-din-Aybak worden de slavendynastie (1206 - 1290) genoemd. Het Sultanaat van Delhi veroverde grote delen van de noordelijke vlakten, tot het ongeveer de omvang van het eerdere Guptarijk had. De slavendynastie werd opgevolgd door de Khilji- (1290 - 1320) en Tughlaq- (1320 - 1413) dynastieën, die een groot deel van Centraal-India aan het rijk toevoegden.

Hoewel de opmars en plundertochten van de moslims vaak met grote wreedheden tegen de hindoe-bevolking gepaard ging, zou in de tweede helft van de 14e eeuw de cultuur van de invallers (Afghanen, Arabieren en Turken) beginnen te vermengen met die van de oorspronkelijke bevolking
Tevens is er sprake van de Deccan-sultanaten, en zoals wij allen weten, is de Deccan het centrale deel van het huidige India, en heeft dat in het geheel niets met Pakistan te maken.

Tenslotte nog even de Mogoels:
Citaat:
Hij veroverde het grootste gedeelte van de noordelijke vlakten en stichtte het Mogoelrijk, dat ongeveer twee eeuwen lang de Indische geschiedenis beheerste. Het rijk zou voor het eerst sinds de Maurya's bijna het hele subcontinent beslaan.

(...)

De Mogoels zelf waren allen moslim, maar regeerden over een bevolking die merendeels hindoe was. Sommige keizers waren religieus tolerant en patroniseerden openlijk andere godsdiensten en filosofieën, anderen lieten tempels slopen en niet-moslims zware belastingen betalen.
De volgende keer beter gewoon lezen wat er staat, en de linkjes volgen als u het niet wenst te geloven, en dan pas antwoorden.
Oud 9 juni 2009, 16:10   #274
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U heeft duidelijk niet gelezen wat er staat, laat staan dat u die linkjes gevolgd heeft, want daar is er wel degelijk sprake van India. Het staat zelfs in het citaat in mijn vorige post.

Verder (als u de tweede link die ik u reeds gaf, gewoon gevolgd had) staat er o.a. het volgende:Dehli is toch echt heel erg Indiaas, net zoals de vlakte van de Ganges dat is.
Voorts, dezelfde link verder lezend:
Ganges loopt door Delhi en Bangladesh

Citaat:
Tevens is er sprake van de Deccan-sultanaten, en zoals wij allen weten, is de Deccan het centrale deel van het huidige India, en heeft dat in het geheel niets met Pakistan te maken.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 16:12.
Oud 9 juni 2009, 16:24   #275
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ganges loopt door Delhi en Bangladesh

wat probeert u nu te bewijzen? U had het over het noorden van het Indische subcontinent en over Pakistan. Het feit dat de delta van de Ganges uitmondt in Bangladesj doet niets af aan het feit dat het overgrote deel van de Ganges-vlakte in India ligt.

En een selectief gekozen kaartje van het Mogoel-rijk van voor de maximale expansie van dat rijk zegt dan ook weinig tot niets (anders dan dat u krampachtig alsnog uw gelijk tracht te halen). Hier alvast twee kaarten van het islamitische Mogoel-rijk die zowat heel het Indisch subcontinent (inclusief het huidige India dus) beslaan:

Voortaan gewoon beter uw huiswerk doen voordat u met onjuiste beweringen komt.
Oud 9 juni 2009, 16:32   #276
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wat probeert u nu te bewijzen? U had het over het noorden van het Indische subcontinent en over Pakistan. Het feit dat de delta van de Ganges uitmondt in Bangladesj doet niets af aan het feit dat het overgrote deel van de Ganges-vlakte in India ligt.

En een selectief gekozen kaartje van het Mogoel-rijk van voor de maximale expansie van dat rijk zegt dan ook weinig tot niets (anders dan dat u krampachtig alsnog uw gelijk tracht te halen). Hier alvast twee kaarten van het islamitische Mogoel-rijk die zowat heel het Indisch subcontinent (inclusief het huidige India dus) beslaan:

Ik wist dat u die kaartjes ging posten.

Soit dat is hetzelfde zijn als een kaart van het Duitse rijk in 1942 te posten om aan te tonen dat Europa Duits is. Aangezien de gebieden die veroverd zijn na Akbar constant oorlogsgebied zijn. Daarom heeft elk van die kaarten een andere grens.

Deze kaart legt het volledige verband uit:

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 16:45.
Oud 9 juni 2009, 16:59   #277
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat u uw stommiteit zelf inziet
http://en.wikipedia.org/wiki/Mauryan

U hebt zich nu wel ferm belachelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 17:03.
Oud 9 juni 2009, 17:12   #278
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist dat u die kaartjes ging posten.

Soit dat is hetzelfde zijn als een kaart van het Duitse rijk in 1942 te posten om aan te tonen dat Europa Duits is. Aangezien de gebieden die veroverd zijn na Akbar constant oorlogsgebied zijn. Daarom heeft elk van die kaarten een andere grens.

Deze kaart legt het volledige verband uit:
Dus u erkent dat er wel degelijk een islamitische bezetting van nagenoeg volledig India heeft plaatsgevonden. Mooi zo, daar was het me immers om te doen nadat u met deze uitspraak kwam:
Citaat:
Oud 9 juni 2009, 17:16   #279
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus u erkent dat er wel degelijk een islamitische bezetting van nagenoeg volledig India heeft plaatsgevonden. Mooi zo, daar was het me immers om te doen nadat u met deze uitspraak kwam:
Er is enkel Islamitische bezetting geweest in het noorden van India.
(Pakistan/Delhi/Nepal/Ganges/Bangladesh).

U gaf immers een kaart van het Maurya rijk en deed alsof dat een kaart was van het Mogul rijk.
Zie mijn voorgaand bericht daarover.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 juni 2009 om 17:18.
Oud 9 juni 2009, 17:34   #280
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat u uw stommiteit zelf inziet
http://en.wikipedia.org/wiki/Mauryan

U hebt zich nu wel ferm belachelijk gemaakt.
Ik denk toch eerder dat u het bent die zichzelf hier onsterfelijk belachelijk aan het maken is.

Ten eerste doet het feit dat zowel het Mogoel-rijk als het Maurya-rijk van 1800 jaar eerder nagenoeg dezelfde grenzen hadden, niets af aan dat er een massale mosliminvasie en effectieve -verovering heeft plaatsgevonden van zowat het hele Indische subcontinent:
Citaat:
Hij veroverde het grootste gedeelte van de noordelijke vlakten en stichtte het Mogoelrijk, dat ongeveer twee eeuwen lang de Indische geschiedenis beheerste. Het rijk zou voor het eerst sinds de Maurya's bijna het hele subcontinent beslaan.

bron
En ten tweede ziet u, als u bovenstaand linkje even aanklikt, dat het kaartje dat ik postte daar rechts bij staat.

Er is dus een islamitische bezetting geweest van zowat heel het Indische subcontinent. Beweren dat dat niet zo is, is direct achterlijk te noemen en staat op eenzelfde imbeciel niveau als bijvoorbeeld beweren dat de holocaust nooit zou hebben plaatsgevonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be