Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 20:04   #121
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
WIJ moeten maar wat beter ons best doen, WIJ moeten ons aanpassen
En anders moeten we maar terugkeren naar ons eigen land.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 20:07   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En anders moeten we maar terugkeren naar ons eigen land.
...nee, vertrekken uit eigen land.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 20:16   #123
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...nee, vertrekken uit eigen land.
Het is niet voor niets dat er steeds meer hoogopgeleide autochtonen hun heil elders gaan zoeken, waarbij er vaak als reden het verstikkende klimaat van de multikul wordt opgegeven. Ik geef ze geen ongelijk en als er niet rap grote veranderingen ten beste gaan komen, of in ieder geval een aanvang mee wordt gemaakt, dan ben ik ook vertrokken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 20:26   #124
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar zit hem volgens mij ook het angeltje. In plaats van massaal en onder luid gejuich net deze mensen binnen te halen en te prijzen, hoort men vanuit politiek correcte hoek niks anders dan het aanprijzen van de religieuze extremisten die met hun "culturele eigenheid" ons zullen komen verrijken!
D�*�*r zit hem vooral het probleem.
Het probleem ligt dus waar exact?

Zoals ik hier al enige tijd betoog: niet op de eerste plaatsen de migranten zijn de vijand, wel de politiek-correcte elite.

Al dat tijdverlies van je pijlen op de verkeerde groep te richten... zonde.
Oud 9 juni 2009, 20:51   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De bevolking heeft zelf mede het probleem gecreëerd, niet alleen de politici.
Dat is niet zo. Hoe zou de bevolking dat in godsnaam gedaan hebben?

Citaat:
Politici zijn niets anders dan vertolkers van de wil van het volk, al roepen sommigen vaak van niet.
De politieke kaste probeert haar loodzware verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat mogen we niet toelaten.

Citaat:
Dir soort problemen oplossen vergt betrokkenheid van iedereen.
Dat is dan weer wel juist. De elite heeft het probleem gecreëerd ter promotie van haar eigen belangen, maar het volk zit met de gebakken peren. Zoals steeds zal het volk de puinhoop ook moeten ruimen, of het gebeurt niet.
Oud 9 juni 2009, 20:53   #126
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De machtigen hebben met twee groepen gesold: met de autochtone bevolking en met de immigranten, die op die manier geen werkgelegenheid naar hun landen van oorsprong zagen verhuizen. Wat wèl lukte was verdeeldheid zaaien onder de arbeiders door de import van een xenofobe groep, en hier de lonen drukken. Je kunt de gastarbeiders niet kwalijk nemen dat ze een beter leven zochten, en de autochtone arbeiders evenmin dat ze zich verraden voelden, met name door de linkerzijde.

Diezelfde machtigen veroorzaken nu een gigantische crisis en kunnen op een verdeelde basis voor een eventuele opstand rekenen.
²
Oud 9 juni 2009, 20:57   #127
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kodo kodo, nog even en je mag samen met mij achter dat rechtergordijn gaan staan denk ik. Lekker knus met ons beidjes.
Neen hoor, zijn analyse is meer dan grotendeels juist (al zou ik het hier en daar anders uitdrukken). Maar dat je die analyse maakt, hoeft niet te betekenen dat je daarbij blijft zitten kankeren tot je een ons weegt. Er moet iets gebeuren, nu, en wij moeten ermee beginnen, al was het maar omdat onze kinderen er anders het slachtoffer van worden.

Daarom is het nodig dat we over de lijn komen.
Oud 9 juni 2009, 20:58   #128
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

--

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2009 om 20:58.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:01   #129
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zou het niet zo zijn dat elke mens het verdient individueel beoordeeld te worden, maar dat het tegelijk waanzin is hem niet in zijn groep te willen zien?
Welke groep? Die gebaseerd op het geslacht? Of de leeftijd? Of het ras? Of de etniciteit? Of de origine van de ouders? Of de godsdienst? Of de socio-economische klasse? Of de seksuele voorkeur?

Laatst gewijzigd door anoniempje : 9 juni 2009 om 21:02.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:04   #130
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij is extremisme breder; Het is iedere ideologie die op politiek, levensbeschouwelijk en sociaal vlak oplegt hoe mensen moeten leven met uitsluiting van andersdenkenden door repressie.
Het meest extreme gedachtengoed vond ik onder moslims zelf, nochtans deelt niemand hen in onder links en rechts.
En blijven over 1 kam scheren, zonder nuance of iets. Dat vind ik extremistisch.
Oud 9 juni 2009, 21:05   #131
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Jij bent toch ook een beetje extremist vind ik...
Een beetje maar, hoor, niet te veel.
Oud 9 juni 2009, 21:18   #132
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, het ligt er om te beginnen aan met welke extremisten je te maken hebt.
Ik vond de politieke aansturing van Groen in Antwerpen bijvoorbeeld duidelijk extremistisch op gebied van samenleven en bijbehorende problemen.
Als je integratie voorop schuift, dan moet je geen doelgroepenbeleid uitvoeren wat op geen enkele wijze tot integratie leidt, dat is extremisme.
Om een voorbeeld te geven, wanneer jongeren steevast rel schoppen in zwembaden omdat voor hen die "witte" geen gezag over hen hoort te hebben is de oplossing niet het aannemen van Marokkanen omdat die wel acceptabel zijn.

Dat zie ik als extreem, ookal wordt dit advies gegeven door een allochtoon die in dienst is omdat hij beter begrijpt wat leeft onder allochtonen in het algemeen.
Zo krijg je immers nooit integratie maar wel gesubsidieerde apartheid waar groen geen enkel probleem mee heeft vanuit hun eigen extreme opvattingen over samenleven vanuit een zeer linkse visie; tolerantie ook voor a sociaal gedrag ( wat van andere groepen nooit getolereerd zou worden) leidt tot integratie. Dit deed juist de hele samenleving ontwrichten en beperkt doelgroepen in hun kansen.
Er is nog niemand geslaagd om integratie te definiëren, ik ben er al mijn hele leven op aan het wachten. Misschien kan jij dat?

Citaat:
Ander extremisme zie je bij moslims zelf ook; zij dragen uit naam van religie een visie uit die evengoed tot diepe maatschappelijke onrust leidt, en werken achter de muren van vooral moskees en verenigingen, vaak ontoegankelijk voor wie geen moslim is.
Uitspraak nummer 1: Moslims hebben een visie die leidt tot maatschappelijke onrust, en werken vaak achter de muren van moskees en verenigingen.

En dan ben je ontevreden als mensen sceptisch staan tov jouw meningen die oh zo waar zijn omdat ze zijn gebaseerd op jouw ervaringen tijdens je werk als MA. De meerderheid van moslims werkt niet in de moskee of een vereniging. Ook is er geen enkel bewijs dat de moeilijkheden die allochtonen hebben, zijn gebaseerd op hun religie. Hier zou het tof zijn moest je eens zelfreflecteren.
Je moet je mening bijsturen op de realiteit.

Uitspraak nummer 2: Zij discrimineren met uitspraken zoals " ongelijke behandeling van gelovigen en ongelovigen moet omdat de koran dit oplegt

Hoeveel moslims eisen dit in Antwerpen of België? Hoeveel moslims zouden op een bepaalde partij stemmen, hopend dat de nietmoslims een ongelijke behandeling krijgen? Hoeveel zouden de nietmoslims een ongelijke behandeling geven? Get over it, jouw dochter is beroofd omdat ze een gemakkelijk doelwit was. Jouw excuses dat het hun religie was die hen heeft aangezet om dat meisje te beroven is belachelijk, en tegelijk beledigend voor alle andere mensen van die religie die jouw dochter of anderen niet beroven.

Citaat:
Pak de wildgroei van geragemoskees aan, eentje per wijk als moskee voor alle gelovigen en preken in het Nederlands die voor iederene toegankelijk is
Preken in het Nederlands? Waarom? En wat voor de Joden? Preken in het Nederlands in de synagoge? Lesgeven in het Nederlands in hun scholen?

Laatst gewijzigd door anoniempje : 9 juni 2009 om 21:18.
Oud 9 juni 2009, 21:22   #133
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
waar staat in het nieuwe testament dat afvallige christenen moeten worden ter dood gebracht? dat heb ik dan indertijd volledig gemist.
Waar staat dat in de Koran?
Oud 9 juni 2009, 21:27   #134
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Welke groep? Die gebaseerd op het geslacht? Of de leeftijd? Of het ras? Of de etniciteit? Of de origine van de ouders? Of de godsdienst? Of de socio-economische klasse? Of de seksuele voorkeur?
Allemaal, in volgorde van de impact die ze plegen te hebben op het individu.
Oud 9 juni 2009, 21:28   #135
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dit soort mensen is voor mij van harte welkom, daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar dit soort mensen moet mondiger (gemaakt) worden, moet het lef hebben om op te staan tegen die Marokkaanse groepsdruk, tegen imams en tegen de Marokkaanse regering die hen als de 27e provincie van Marokko ziet, en zij moeten zich vooral niet laten leiden door intimidatie en soms zels regelrechte angst om door de eigen groep uitgesloten te worden.
Het zal van de vrouwen komen, daar ben ik zeker van.

Iemand die gestudeerd heeft, wordt in België op handen gedragen. Ik heb op de universiteit met een paar Marokkanen gezeten, en hun omgeving was (te) trots op hen. Die gasten die het niet haalden, keken op naar hen.
Oud 9 juni 2009, 21:29   #136
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Allemaal, in volgorde van de impact die ze plegen te hebben op het individu.
Dat weet het individu, buitenstaanders weten dat niet. En dat is het probleem. Hoe vaak hoor je niet dat de religie allochtonen aanzet tot stelen, terwijl socio-economische achtergrond wordt verwaarloosd. Dat is ook extremisme.
Oud 9 juni 2009, 21:35   #137
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet het individu, buitenstaanders weten dat niet. En dat is het probleem. Hoe vaak hoor je niet dat de religie allochtonen aanzet tot stelen, terwijl socio-economische achtergrond wordt verwaarloosd. Dat is ook extremisme.
Dat soort denkbeelden komt voort uit de hemeltergende weigering van de politiekcorrecte elite om de criminaliteit aan te pakken en voor een minimale openbare veiligheid te zorgen. Mensen moeten iets doen met hun zeer terechte frustratie.

Dat ze zich daarbij op zij-aspecten richten is contraproductief, ik weet het.
Oud 9 juni 2009, 21:37   #138
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat soort denkbeelden komt voort uit de hemeltergende weigering van de politiekcorrecte elite om de criminaliteit aan te pakken en voor een minimale openbare veiligheid te zorgen. Mensen moeten iets doen met hun zeer terechte frustratie.

Dat ze zich daarbij op zij-aspecten richten is contraproductief, ik weet het.
Hoe wil je de criminaliteit willen aanpakken dan?
Oud 9 juni 2009, 21:41   #139
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Alice is dan ook een linkse die al lang de lijn overgestoken is weg van het extremisme.
Daar ben ik het alvast niet mee eens. Ze is m.i. nog steeds aan islamofobie.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2009, 21:42   #140
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe wil je de criminaliteit willen aanpakken dan?
Dat is een heel programma, A, dat enerzijds bestaat uit een onverbiddelijke, rechtvaardige repressie en anderzijds uit een ondersteuningsluik voor de "goeien" die het moeilijk hebben.

Maar eerst en vooral moet er een eind komen aan de straffeloosheid. Zonder dat is niets mogelijk en blijft de maatschappij verder aangetast worden door een dodelijke kanker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be