![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik heb dat eerder van een Macedonische bron vernomen maar ik weet niet of dat waar is. Wel weet ik dat er in het Ottomaanse rijk meer over christenen en moslims gesproken werd dan over nationaliteiten. Veel orthodoxe christenen zijn na WO I en de Turkse onafhankelijkheidsstrijd naar Griekenland verhuisd. Veel van deze mensen spraken alleen Turks. Ook hebben ze Turkse achternamen die naar het Grieks verbasterd zijn. Zo heet de Griekse premier Karamanlis wat van het Turkse Karamanli afkomstig is. Een andere naam is Karagounis = Kara gunes = zwarte zon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom niet? Heel simpel: de tegenstelling Islam-Christendom zorgde voor de ontwikkeling van een totaal andere cultuur. Turkije maakt voor minder dan 3% deel uit van Europa, geografisch gezien. En akkoord, ze hebben hun rol gespeeld in de Europese geschiedenis, zeker wat betreft de Balkan. Maar de VS speelden ook een zeer grote rol in de Europese geschiedenis vanaf de 20e eeuw. Et alors? Het is typisch Turks om de Ottomanen voor te stellen als de voorvaderen van de huidige Turken. Elke Turk was een Ottomaan, maar niet elke Ottomaan was een Turk, verre van. Het Ottomaanse rijk was ontstaan als een militaire bey (min of meer vgl met in onze contreien het hertogdom) van het Seltsjoekse rijk. Aan het hoofd stond de militair Otman (of Osman) die door zijn militaire genie zijn grond exponentieel kon vergroten. Het Ottomaanse rijk was niet Europees. Het was een wereldrijk met een zeer verre spanwijdte (N Afrika, Balkan en Azie) In die zin heeft Rusland de zelfde eigenschappen. Puur geografisch ligt het tegen Europa, Azie en Noord Amerika. Door zijn grote vind ik het meer een continent. Maar zeker vanaf de leiding van Peter de Grote, eind 17e eeuw, en later door Catharina de Grote (eind 18e) zou Rusland, qua cultuur en aandacht, eerder Europees te noemen zijn. Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 10 juni 2009 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het moet voor allebei aantrekkelijk gemaakt/gehouden worden om daarginds te blijven; het is hier al zo druk.
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Grieken zijn wel Europeanen en verdienen onze volledige steun. Turken zijn angsthazen, bang destijds van de USSR-buur, bang van de Grieken, bang van de Koerden, bang van de Bulgaren,........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Dit soort veralgemeningen slaat nergens op. Ik ken persoonlijk een aantal Turken die inderdaad best aangename mensen zijn, maar ik kan mij niet inbeelden dat er ook geen onaangename Turken zijn. Onaangename mensen kan je binnen elk volk vinden. Aangename ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom zijn Turken "angsthazen"? Alsof niet heel W-Europa bang was t t v de Koude Oorlog? Mijns inziens toch niet zo absurd in het kader van irrationeel hoge aanmaak van kernwapens in de SU en VS en een zeer hoge spanning tussen de twee. Bang van de Grieken? Hoezo? Van Koerden? Oke, vrees voor separatisme, maar echt bang? Dat valt toch niet echt af te leiden uit de troepen die ze naar daar sturen om orde op zaken te stellen. Bang voor Bulgaren, hoezo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De snavel van een specht die voedsel zoekt kan zwart zijn.
Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 juni 2009 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Turks dialect ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Wat dat betreft vind ik Turken en Nederlanders wel op elkaar lijken. Ik vind Nederlanders ook aangenamer in de omgang dan andere mensen. Ik werk graag samen met mijn autochtone landgenoten. Ik vind dat ik genoeg ervaring heb om een dergelijke uitspraak te kunnen doen. Waarom zou ik zoiets niet kunnen zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als we zo gaan beginnen. "Gij zijt fout met uw broek in de rode verf!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Drogreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
http://www.downloads.nl/results/images/1/kavgam+hitler
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Laat ik het zo zeggen. Ik lees veel vaker op het internet dat Turken aangenaam in de omgang zijn dan dat Turken akelig in de omgang zijn. Dit hoor ik ook vaak in mijn omgeving.
|
![]() |
![]() |