![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina? | |||
Ik ben uitgesproken pro-Israel. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Ik ben lichtelijk Pro-Israel |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Ik ben neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,57% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ironie is u vreemd heh? U citeert me zelfs en nóg valt het kwartje niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de stelling dat pro israel zijn pro vrede is, is idd lachwekkend. Pro israelis zijn daar dan ook niet in geïnteresseerd zolang de Palestijnen niet voorgoed beroofd en verdreven zijn van hun land of gewoon uitgeroeid. Ps: U bent blijkbaar in het bezit van muntstukken van een kwart €... die heb ik toch gemist. Net zoals elke ander Europeaan die deel uitmaakt van de muntunie.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2009 om 21:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() In deze ben ik niet gematigd. Wie dat wel is geeft toe het eigenlijk niet goed te weten. Ofwel volg je het recht van de sterkste, of wel de humanistische code. Ertussenin zit niks.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() 2
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en wat is, buiten de religieuze rites, de genetische, historische of culturele overeenkomst tussen al die joden die wereldwijd verspreid zijn?
het jodendom is gewoon een geloof grievous. dat ze net dat stukje land wilden is puur religieus gemotiveerd. ongelovige joden zijn gewoon ongelovigen. je kunt geen ongelovige katholiek of moslim zijn. da's absurd en in dit geval is het inderdaad zoals eerder gezegd. ofwel kies je voor de wet vd sterkste ofwel hanteer je humanitaire regels. er is jammer genoeg geen gematigde tussenin positie waar je je kunt verstoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Geschiedenis???
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk dus nog eens goed na of ik parafraseer of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij weet evengoed als ik dat dat niet kan worden geregeld. De witrussen zullen het leuk vinden als ze plots allemaal een ander huis mogen gaan zoeken om plaats te maken voor een hoopje Duitsers die er zelf nooit gewoond hebben.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 11 juni 2009 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze hebben toch een land, en als ik zie in welke mate ze zichzelf opblazen zou ik denken dat de overblijvers nu extra veel land hebben.
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De situatie daar is oneindig gecompliceerd. Als L.J. Brutus (die ik normaalgesproken waardeer) dan met zo'n simplistische stelling komt krijg ik jeuk. Ik ben vóór de staat Israel maar tegen het (nederzettingen)beleid van diezelfde staat vanaf de jaren zeventig. Ik ben vóór zelfbeschikking van het Palestijnse volk maar tegen misbruik door haar huidige leiders en de terroristische acties. En ja, op dit forum heb ik de rol opgedrongen gekregen (en genomen) van Pro-Israel. Die rol vervul ik graag om tegenwicht te bieden aan antisemitische berichten zoals die van u en anderen en het ongenuanceerd nabrabbelen van Palestijnse propaganda, ook van u en anderen. Al met al, objectief bekeken (voorzover mogelijk) vind ik dat Israel de beste papieren heeft. Niet van een kwart Euro, wel van een kwart Gulden. En wat een fijn muntstuk was dát. Hele generaties hebben zo in kwarten leren rekenen, iets wat de huidige generatie node mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() 'Licht Pro-Israël', maar ik vind de vraagstelling nogal absurd. Ik ben daarmee nu ook niet plots 'licht anti-Palestina'. Ik gun ze hun eigen staat, hoor, maar ik gun in de eerste plaats Israël een in beton gegoten bestaansrecht zonder steeds achter de schouder te moeten kijken. Israël is een democratie met vrijheden voor het individu (los van ras of religie) waar men in de omringende landen alleen maar van kan dromen.
50 jaar constante oorlogsdreiging heeft van Israel een oorlogsstaat gemaakt (met de bijhorende logica: er wordt onderhandeld met kogels en raketten). Begrijpelijk maar spijtig. Ik zou er nochtans graag gaan wonen...
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 11 juni 2009 om 08:15. |
![]() |
![]() |