![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Kom op zeg. Natuurlijk is geld belangrijk in onze wereld, maar zulke indianenverhaaltjes geloof ik niet hoor... . Complotheorieën worden constant bedacht, maar zelden heeft men argumenten, laat staan bewijzen, voor de beweringen die ze maken... .
|
|
|
|
|
|
#242 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Banneling
|
Je wil toch niet ontkennen dat de Arabieren het geld dat wij hen domweg geven voor de olie, in Europa komen beleggen ? Aan de Franse Azurenkust bvb zijn bijna alle luxe-hotels in hun handen. En de Antwerpse haven ? Half Brussel is opgekocht door Arabieren...en ga zo maar verder. Ze stoppen hun geld in al onze zaken . En geld, zoals ik al zei, betekent macht.
|
|
|
|
|
|
#245 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Neen bedankt; da's een bekende val waar ik niet langer intrap. Dan begint de zinloze discussie waar deze draad een eind probeert aan te maken van vooraf aan. Nogmaals; als iemand een complottheorie a la suske & wikse wil geloven zonder dat daar een bewijsvoering aan voorafgaat, mij niet gelaten. Maar dan hou ik mij het recht om daar mee lachen. En dat wij verschillende soorten humor zouden hebben; houden zo. een quote vanop die site; Citaat:
Was deze draad niet opgestart om zo'n discussies te weren? Dan blijf ik toch liever in mijn hoge toren, merci.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2009 om 08:17. |
||
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mij lijkt het vooral nutteloos om - ondermeer in deze draad - bezig te zijn met het habituele gekissebis tussen posters, en dingen te posten waarin niet één of andere stap vooruit met betrekking tot het thema gezet wordt.
Ik bezondig me daar bijwijlen ook aan, ik weet het, maar ik beloof te proberen dat niet meer te doen. Hoe "kleinburgerlijk" dat ook is.
|
|
|
#247 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door anoniempje : 11 juni 2009 om 08:44. |
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Gouverneur
|
Ik herken wat u schrijft, en ben het er mee eens. Migranten die hun uiterste best doen om een normaal leven te leiden moeten niet afgerekend worden op het crimineel of asociaal gedrag van een aantal van hun landgenoten. Dat werkt uiterst ontmoedigend. Zij moeten integendeel ondersteund worden.
En dat is wat er zou gebeuren moest er geen politieke correcten zijn, zoals u die noemt. Er is wel een communicatieprobleem. Dit soort migranten en de Vlamingen die bereid zijn hen te accepteren, kennen elkaar niet. Van beide zijden uit worden daartoe, behoudens uitzonderingen, geen stappen gezet. En zo houden ze het wederzijdse verwijt ("Marokkanen zijn criminelen" en "Vlamingen zijn racisten") in stand. Die Vlamingen en ik ontmoeten elkaar wel degelijk. Zowel privé als professioneel. En dan worden er wel degelijk stappen gezet. Maar twee punten: die Vlamingen vind ik hier in dit forum weinig, en zo'n contact geeft eerder een mening als: jij bent een uitzondering (wat ik dus niet ben). Het is dus duidelijk wat ons én de migranten waar we het hier over hebben te doen staat. Nee, niet helemaal duidelijk als zijnde die migrant. Laatst gewijzigd door anoniempje : 11 juni 2009 om 08:54. |
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#253 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nochtans is dat wat we nodig hebben. En vice-versa natuurlijk. Citaat:
Alleen al in deze post staat het enkele keren opgesomd.
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat lijkt me niet waar. Ben je niet wat overgevoelig op dit punt?
|
|
|
#255 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je doet hier in één klap alle moeite die je eerder deed teniet. Ik zal maar doen alsof ik deze post niet gelezen heb. Kom maar weer uit je schulp.
|
|
|
|
#256 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
We moeten stappen zetten en we moeten het samen doen. 'Ah, dus w�*j moeten ons weer aanpassen?' Misschien. We moeten in ieder geval wel zelf blijven investeren in de samenleving willen we 'm leefbaar houden. Een tweetal zaken vind ik daarbij belangrijk maar dat zijn dus wél zaken die politici en bestuurders moeten regelen: Educatie en huisvesting. De overheid moet zorgen dat iedereen goede educatie krijgt. Spijbelen en schooluitval moet niet worden geaccepteerd. Binnen de school kunnen projecten worden opgestart om nader bij elkaar te komen. Toevallig ben ik juist betrokken geweest bij zo'n project, een jaar lang samenwerken met ouders en kinderen aan een gezamenlijk doel: Het werkt*. Ook andere projecten, bijvoorbeeld over 'Pesten op school' blijken heel vruchtbaar te zijn, hoe 'Poco' dit ook klinkt. Huisvesting. Geen getto's laten ontstaan, spreiding van nieuwkomers, eigen woningbezit stimuleren. Huisvesting blijkt een serieuze factor te zijn in de samenlevingsproblematiek. Organiseer activiteiten in de wijk. (Dát kunnen we dan weer zelf doen.) Verder gewoon duidelijk zijn. Er hoeven geen nieuwe wetten te komen, de oude volstaan. Keiharde repressie is niet nodig, duidelijkheid wél. Gewoon met elkaar in gesprek gaan, met of zonder tolk en zeggen wat je wel en niet accepteert. Gewoon naar de buren toestappen en zeggen wat je wel en niet prettig vindt. Gewone gesprekken doen wonderen. En, last but not least, de vrouwen! We moeten het van de vrouwen hebben. Bij de jongeren spelen vooral ook de hormonen mee. Bij de 'Marokkaanse jongeren' herken ik veel van de provo's, de hippies, de dijkers en de pleiners van vroeger, al spelen er ook wat andere factoren mee. We moeten ons richten tot de vrouwen, hén overal bij betrekken. Bij alle groepen immigranten heeft de integratie het eerst plaatsgevonden bij de vrouwen: * Aan het begin van het jaar kwam bij dat project tot onze verrassing een Marokkaanse vader binnenstappen als vrijwilliger. Hij was kort: "moest van vrouw', die zegt; jij gaat daarnaartoe'. Daarom: Cherchez la femme! |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Idd, dit forum is (gelukkig) geen juiste weergave van onze huidige maatschappij. En dan heb ik het over de verhoudingen. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eentje om te onthouden. Zoals heel je hierboven geschetste programma overigens.
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar kan A. ze dan wel vinden, als ze dat zou willen?
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 juni 2009 om 10:06. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|