Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 16:43   #461
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jaaahaa! gelukt! en helemaal juist ook nog! flink!

gatver! toch niet gelukt! moeilijk hé je ongelijk toegeven!
maar kom, goed geprobeerd. Je krijgt een 9 voor creatief denken.

je bedoelt de byzantijnen? of over wie heb je het? hoe heet 'm nu weer, die beroemde Pers... was dat een arabier? me dunkt van niet.

very nice try, en zoals ik reeds zei 9/10 voor creatief denken! en dat is héél belangrijk. Zonder creatieve denkers woonden we nu nog in holen nietwaar?
"jaaahaa! gelukt! en helemaal juist ook nog! flink!"

Allé, na 5 keer lezen lukt het dan toch. Wonderbaarlijk!

"gatver! toch niet gelukt! moeilijk hé je ongelijk toegeven!
maar kom, goed geprobeerd. Je krijgt een 9 voor creatief denken."

Wat is er dan mis met mijn logische redenering? U mag ook altijd verklaren waarom u het niet eens bent met mij...

"je bedoelt de byzantijnen? of over wie heb je het? hoe heet 'm nu weer, die beroemde Pers... was dat een arabier? me dunkt van niet."

Neen, ik bedoel weldegelijk de Arabieren .

"very nice try, en zoals ik reeds zei 9/10 voor creatief denken! en dat is héél belangrijk. Zonder creatieve denkers woonden we nu nog in holen nietwaar."

Spijtig dat uw rationeel denken al enige tijd zoek is...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:50   #462
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik had het op Avicenna:

Abu Ali Al-Hoessein Ibn Abdoellah Ibn Sina (Afshjanah, 980 - Hamadan, 1037), in het westen bekend als Avicenna, was een Perzisch medicus

over welke geneesheren had jij het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:54   #463
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er dan mis met mijn logische redenering? U mag ook altijd verklaren waarom u het niet eens bent met mij...
uw logische redenering zou kunnen kloppen, maar houdt geen rekening met de ... vrouwen. Vandaar dat ik het een creatieve benadering vind
tja, soms ben ik lastig, ik weet het.

Als men minder vatbaar was voor pest omwille van het feit dat de joden en moslims besneden waren en DUS minder ontstekingen hadden en DUS minder zwak waren zodat ze die pestbacterie konden overwinnen, dan zouden ALLE vrouwen op gelijk niveau de epidemie moeten overleefd hebben, want die hebben ook geen infecties aan hun eikel! toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 juni 2009 om 17:00.
Oud 11 juni 2009, 16:56   #464
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Vandaar de 'clitoris'besnijdenis waarschijnlijk - te gek voor woorden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 16:58   #465
Hertog
Vreemdeling

Hertog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Een paar voorbeeldjes van juichende forumleden.

...
Hertog: "Een vrouw met hoofddoek is verkozen. Schitterend."
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=414
Ik ben dan wel een vrolijk mens, maar juichen doe ik zelden. En nee, ik ben geen voorstander van de toetreding van Turkije, om diverse redenen.

We moeten wel verder met de hier aanwezige moslims. We gaan ze niet verplicht kunnen bekeren. We kunnen ze niet terugsturen. Dus moeten we hopen dat ze zo snel mogelijk binnen een geseculariseerde samenleving passen. Dat kan enkel door participatie, niet door isolatie. Een fundamentalist kan niet zetelen (want zal nooit trouw aan de wetten van het Belgische volk zweren).

Ik zie die vrouw als een stap in de goede richting.

En ik herhaal mijn vraag om minstens de beschaving op te brengen om het woord hoofddoek te gebruiken (en niet kopdoek, kopvod, kamelen wc papier,...). Mijn moeder zei altijd: je wordt niet groter door iemand anders te kleineren.
Hertog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:04   #466
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Totaal onzin. In Brussel heeft men gewoon in het algemeen geen probleem met de aanwezigheid van vreemdelingen, zo simpel is het!
Tuurlijk niet ze zijn in de meerderheid!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:09   #467
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het op Avicenna:

Abu Ali Al-Hoessein Ibn Abdoellah Ibn Sina (Afshjanah, 980 - Hamadan, 1037), in het westen bekend als Avicenna, was een Perzisch medicus

over welke geneesheren had jij het?
Deze bv. Abū Bakr Muhammad ibn Zakariyā Rāzī beter bekent als Rhazes.
Je hebt ook nog Constatinus Africanus en 'El Scheich Abu amran Musa ben Maimun el Cordobi', beter bekent als Maimonides.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 11 juni 2009 om 17:10.
Oud 11 juni 2009, 17:12   #468
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Deze bv. Abū Bakr Muhammad ibn Zakariyā Rāzī beter bekent als Rhazes.
Je hebt ook nog Constatinus Africanus en 'El Scheich Abu amran Musa ben Maimun el Cordobi', beter bekent als Maimonides.
die twee eerste ken ik niet, en in feite had ik het op Maimonides, dat is ook geen arabier hoor.

Citaat:
Maimonides, ook bekend als de Rambam, (Hebreeuws: Rabbi Mosjé ben Maimon; Arabisch: Moesa ibn Maimon) (Córdoba (Spanje), 30 maart 1135 – Fostat (Caïro), 13 december 1204) was een rabbijn, geleerde, filosoof en arts. Hij wordt beschouwd als de belangrijkste rabbijn uit het post-Talmoedisch jodendom. Zijn filosofische werk heeft tot op de dag van vandaag niet alleen grote invloed op het joodse denken, maar ook daarbuiten
.

tja.... ik heb het je al eens gezegd hé: altijd dubbelchecken

Oud 11 juni 2009, 17:15   #469
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
uw logische redenering zou kunnen kloppen, maar houdt geen rekening met de ... vrouwen. Vandaar dat ik het een creatieve benadering vind
tja, soms ben ik lastig, ik weet het.

Als men minder vatbaar was voor pest omwille van het feit dat de joden en moslims besneden waren en DUS minder ontstekingen hadden en DUS minder zwak waren zodat ze die pestbacterie konden overwinnen, dan zouden ALLE vrouwen op gelijk niveau de epidemie moeten overleefd hebben, want die hebben ook geen infecties aan hun eikel! toch?
Ik had het idd over het mannelijke geslacht. Ik heb spijtiggenoeg geen cijfers over het aantal doden van het vrouwelijk geslacht afzonderlijk. Ik ben trouwens al zo'n 3 pagina's bezig over de mannelijke besnijding en u komt hier opeens af met de vrouwelijk besnijdenis? Begrijpen wie begrijpen kan?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 11 juni 2009 om 17:24.
Oud 11 juni 2009, 17:19   #470
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het idd over het mannelijke geslacht. Ik heb spijtiggenoeg geen cijfers over het aantal doden van het vrouwelijk geslacht afzonderlijk. Ik ben trouwens al zo'n 3 pagina's bezig over de mannelijke besnijding en u komt hier opeens af met de vrouwelijk?
met het vrouwelijk WAT? niet-besnijdenis? clitoris? kan je pest krijgen door je clitoris niet goed te wassen?

ge begint toch niet opnieuw hé makker, of ik trek punten van je creatief denkpatroon hoor!
Soms kan je beter stoppen bij 9/10.

Oud 11 juni 2009, 17:21   #471
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
die twee eerste ken ik niet, en in feite had ik het op Maimonides, dat is ook geen arabier hoor.

.

tja.... ik heb het je al eens gezegd hé: altijd dubbelchecken
Rhazes
Een van de belangrijkste Arabische geneesheren, geboren in 850 te Raj in de Perzische provincie Chorazan. Zijn boeken waren voor Christelijke, Joodse en Moslim artsen tot in de late middeleeuwen standaardwerken. Eén van zijn belangrijkste boeken is El-Hâwi, een compendium van zijn belangrijkste geschriften.

Avicenna of Ibn Sina
De beroemdste onder de Arabische geneesheren, hij werd Scheich el-Reï, vorst der artsen genoemd. Avicenna werd geboren in 980, een van zijn beroemdste werken is de El- Kâfil tebb, de Canon Medicinae het volledige stelsel der geneeskunde in 5 boeken.

Maimonides
El Scheich Abu amran Musa ben Maimun el Cordobi of Rabbi Mozes, zoon van een voorname en geleerde Jood uit Cordoba (1139-1208) wijsgeer en geneeskundige. Hij werd in Egypte lijfarts van Sultan Saleh-ed-din. Zijn beroemdste werk zijn de Tractates de Regimine sanitatis. Het zijn brieven over levensregels aan de sultan en zijn zoon.

Constatinus Africanus
Een in Cathago geboren geneesheer uit de 11e eeuw, hij maakte jarenlang reizen door het Oosten waarbij hij veel Arabische, Griekse en Joodse medische geschriften verzamelde. In 1075 werd hij benoemd in Salerno in Italië een van de meest vooraanstaande westerse medische scholen. Door zijn grote kennis van de Arabische geneeskunde werd hij de bruggenbouwer tussen oost en west.

Maimonides was idd van Joodse komaf, maar heeft wel zogoed als heel zijn leven in dienst gestaan van de Arabische geneeskunde.
Oud 11 juni 2009, 17:23   #472
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Wie maalt er nu om een hoofddoek in het parlement? Een skinhead in het parlement, dat zou pas verontwaardiging uitlokken! Links en rechts zullen het unaniem eens zijn: dit kan niet, dit is een gevaar voor de democratie. Blablabla.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:24   #473
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
met het vrouwelijk WAT? niet-besnijdenis? clitoris? kan je pest krijgen door je clitoris niet goed te wassen?

ge begint toch niet opnieuw hé makker, of ik trek punten van je creatief denkpatroon hoor!
Soms kan je beter stoppen bij 9/10.
Doe niet zo belachelijk Circle. Je weet goed genoeg waar ik het over heb. Ik heb mijn punt gemaakt. U hebt het niet kunnen weerleggen. Aangezien u niets anders doet dan domme commentaren geven ga ik stoppen met te reageren op uw posts. Ik heb wel wat beters te doen!
Oud 11 juni 2009, 17:27   #474
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rhazes
Een van de belangrijkste Arabische geneesheren, geboren in 850 te Raj in de Perzische provincie Chorazan. Zijn boeken waren voor Christelijke, Joodse en Moslim artsen tot in de late middeleeuwen standaardwerken. Eén van zijn belangrijkste boeken is El-Hâwi, een compendium van zijn belangrijkste geschriften.

Avicenna of Ibn Sina
De beroemdste onder de Arabische geneesheren, hij werd Scheich el-Reï, vorst der artsen genoemd. Avicenna werd geboren in 980, een van zijn beroemdste werken is de El- Kâfil tebb, de Canon Medicinae het volledige stelsel der geneeskunde in 5 boeken.

Maimonides
El Scheich Abu amran Musa ben Maimun el Cordobi of Rabbi Mozes, zoon van een voorname en geleerde Jood uit Cordoba (1139-1208) wijsgeer en geneeskundige. Hij werd in Egypte lijfarts van Sultan Saleh-ed-din. Zijn beroemdste werk zijn de Tractates de Regimine sanitatis. Het zijn brieven over levensregels aan de sultan en zijn zoon.

Constatinus Africanus
Een in Cathago geboren geneesheer uit de 11e eeuw, hij maakte jarenlang reizen door het Oosten waarbij hij veel Arabische, Griekse en Joodse medische geschriften verzamelde. In 1075 werd hij benoemd in Salerno in Italië een van de meest vooraanstaande westerse medische scholen. Door zijn grote kennis van de Arabische geneeskunde werd hij de bruggenbouwer tussen oost en west.

Maimonides was idd van Joodse komaf, maar heeft wel zogoed als heel zijn leven in dienst gestaan van de Arabische geneeskunde.
je wijkt wel erg af van het onderwerp.
maar als ik jouw redenering moet volgen is binnen 1000 jaar Bush een Italiaanse christelijke president van een christelijk/romeins land geweest.

als je alle wetenschappers uit de 20ste eeuw en voorgaande als christelijk bestempelt, dan meoten ze ook wel romeins geweest zijn hé?

Laatst gewijzigd door circe : 11 juni 2009 om 17:28.
Oud 11 juni 2009, 17:30   #475
Hertog
Vreemdeling

Hertog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderwerp was de verkiezing van de dame met hoofddoek. Jullie discussiëren al een paar pagina's over wie nu een Arabisch geleerde was.

Ik heb de indruk dat hier niet erg assertief gemodereerd wordt?
Hertog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:34   #476
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
maar als ik jouw redenering moet volgen is binnen 1000 jaar Bush een Italiaanse christelijke president van een christelijk/romeins land geweest.

als je alle wetenschappers uit de 20ste eeuw en voorgaande als christelijk bestempelt, dan meoten ze ook wel romeins geweest zijn hé?
Maimonides is geboren in Cordoba.
Maimonides heeft zijn hele leven in dienst gestaan van de Arabische geneeskunde. En zo kan ik nog wel even verder gaan... .

Uw redenering omtrent Bush klopt van geen kanten.
U trekt het weeral tot in het belachelijke..., nuja, ik had eigenlijk niets anders verwacht van u... .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 11 juni 2009 om 17:34.
Oud 11 juni 2009, 17:39   #477
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

In het Moorse Cordóba waren vele 'verlichte' geesten die zichzelf 'moslim' noemden voor eigen veiligheid en om in alle rust hun werk verder te kunnen zetten - dit werd aanvankelijk min of meer gedoogd door de arabische moslims. Er was ook een min of meer religieuze tolerantie die rond 850 snel afnam, mede doordat een aantal christenen de dood als martelaar verkoos door in het openbaar Mohammed te beledigen. Daarnaast was er een gestage stroom van christenen en joden die naar het noorden vertrok. Naarmate die gebieden veiliger werden kon men zich als niet-moslim beter daar vestigen. Het gevolg was dat veel kennis met deze mensenstroom mee verdween.
Oud 11 juni 2009, 17:39   #478
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mannen zou het idd beter zijn voor de hygiëne. Dat heb ik toch al diverse malen vernomen.
En nu ik dat ook weet, draag ik ook een hoofddoek.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 juni 2009 om 17:39.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:42   #479
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bij mannen zou het idd beter zijn voor de hygiëne. Dat heb ik toch al diverse malen vernomen.

Wassen met veel water en een goede soort zeep zou idd beter zijn voor de hygiëne. Dat heb IK toch al diverse malen vernomen.
Dus als het hoofddoekje niet helpt, kan ik altijd nog met water en zeep proberen?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 juni 2009 om 17:59.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:47   #480
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dus als de intolerantie en het racisme tegenover mannen met een hoofddoekje hier blijven toenemen, kan ik er nog altijd een gewoonte van maken, me te wassen.

Of we laten ons met zn allen besnijden - we maken er meteen een groot volksfeest van - elk jaar opnieuw - die oude feesten gooien we er meteen uit.
Kwestie van onze non-cultuur te bevestigen.
Hebben we dat gedoe met 'ons wassen' ook meteen weer gehad.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 juni 2009 om 17:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be