Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2009, 17:18   #1
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard Welke Vlaamse persoon/partij is verantwoordelijk voor dit schandaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De taalunie stelt helemaal niets voor. Het feit dat Vlamingen verboden werd naar de grote Nl televisiestations (RTL 4 5 7 en 6, SBS, Talpa, etc) te kijken (om VTM niet te doen ondergaan) was een definierend moment voor de taalcohesie in de Nederlanden (in negatieve zin).
We hebben de taalunie ook niet gehoord over het feit dat de publieke omroep al decennia lang voor het overgrote deel Engelstalige muziek en tv programma s uitzendt.

Vlaanderen werkt overigens niet of nauwelijks samen met Suriname of de Antillen.
Hoe komt het dat de Vlaamse TV (zowel Telenet als BelgacomTV) volgepropt is met niet alleen publieke maar ook private zenders uit alle buurlanden behalve uit Nederland? Wat is de oorzaak van deze uitzonderingspositie? Waarom hebben de Walen (EN de Vlamingen!) gratis toegang tot de Franse kanaal TF1 maar niet tot Veronica bvoorbeeld? Iemand moet aan de schandpaal genageld worden.

Laatst gewijzigd door Bertie : 11 juni 2009 om 17:24.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:23   #2
Bertie
Parlementslid

Standaard

De vraag is wie? Ik wil namen zien!
Oud 11 juni 2009, 17:27   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geaboneerd op TV-Vlaanderen, woon in Wallonië en kan zelfs niet de RTBF ontvangen. Ik kan wel alle mogelijke regionale Duitse, Oostenrijkse , zelfs Franse posten ontvangen, maar de franstalige Belgische posten NIET!!

Om kennis te maken met de visie en de actualiteit van de streek waar ik leef,ben ik verplicht om dan ook nog eens de kabel te hebben!!!

Hoe kunnen we dan elkaar beter leren kennen??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:46   #4
Bertie
Parlementslid

Standaard

De hoofdverdachte: "Mechelen" (de vanouds anti-Hollandse georganiseerde tsjeverij)
Oud 11 juni 2009, 17:49   #5
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik ben geaboneerd op TV-Vlaanderen, woon in Wallonië en kan zelfs niet de RTBF ontvangen. Ik kan wel alle mogelijke regionale Duitse, Oostenrijkse , zelfs Franse posten ontvangen, maar de franstalige Belgische posten NIET!!

Om kennis te maken met de visie en de actualiteit van de streek waar ik leef,ben ik verplicht om dan ook nog eens de kabel te hebben!!!
Schande zeg ik u. Schande!

Citaat:
Nou, niet dus.
Oud 11 juni 2009, 17:51   #6
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Hoe komt het dat de Vlaamse TV (zowel Telenet als BelgacomTV) volgepropt is met niet alleen publieke maar ook private zenders uit alle buurlanden behalve uit Nederland? Wat is de oorzaak van deze uitzonderingspositie? Waarom hebben de Walen (EN de Vlamingen!) gratis toegang tot de Franse kanaal TF1 maar niet tot Veronica bvoorbeeld? Iemand moet aan de schandpaal genageld worden.
Citaat:
De hoofdverdachte: "Mechelen" (de vanouds anti-Hollandse georganiseerde tsjeverij)
Veerry intrestink point!

(Hoewel de baas van dat Mechels bedrijfje...
Of bedoel je iets anders???)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 17:52.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2009, 17:55   #7
Bertie
Parlementslid

Standaard

Ik vermoed dat de Paapse lui het op een akkordje hebben gegooid met de Vlaamse commerciele zakkenvullers (kortom wat wij hier hebben is een onvervalste "tweede anti-Hollandse monsterverbond" tussen de Katholieken en de liberalen!

History repeats!
Oud 11 juni 2009, 18:05   #8
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is wie? Ik wil namen zien!
Ga het eens vragen aan Geert Bourgeois.
Oud 12 juni 2009, 07:45   #9
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
TF1 en veronica kunt ge niet vergelijken, ik krijg anders toch NED1,2 en 3.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 09:11   #10
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Omdat veronica teveel geld vraagt en TF1 niet.

Er zijn toch een boel zenders uit nederland? Waar niks op te zien is?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 09:32   #11
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Het zou te maken hebben met auteursrechten. Commerciële zenders moeten meer betalen als ze een film doorgeven aan een groter publiek terwijl nu ( Vlaamse zenders en Nederlandse zenders apart ) een kleinere bijdrage moeten geven mits de doelgroep kleiner is.

Bron? Weet ik veel. Jaren geleden ergens gelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

RTBF is wel te ontvangen.

http://nl.kingofsat.net/find.php?que...tbf&Submit=Zap
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 09:42   #12
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Het zou te maken hebben met auteursrechten. Commerciële zenders moeten meer betalen als ze een film doorgeven aan een groter publiek terwijl nu ( Vlaamse zenders en Nederlandse zenders apart ) een kleinere bijdrage moeten geven mits de doelgroep kleiner is.

Bron? Weet ik veel. Jaren geleden ergens gelezen.

RTBF is wel te ontvangen.

http://nl.kingofsat.net/find.php?que...tbf&Submit=Zap
Daar gaat het niet over, RTBF is niet te ontvangen met TVV. RTBF Sat zat tot voor kort op ASTRA maar is overgeschakeld naar hotbird waardoor het niet meer te krijgen is voor een standaard TVV installatie.Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.
Oud 12 juni 2009, 09:51   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.
Toch niet want Veronica is geëncrypteerd. RTBF is FTA.
Oud 12 juni 2009, 10:01   #14
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch niet want Veronica is geëncrypteerd. RTBF is FTA.
De commerciele vlaamse zenders zijn ook geencrypteerd. Het gaat niet over FTA op een sateliet die ge niet persé ontvangt met TVV en waarbij ge zelfs met een 2de of 3de kop moeilijkheden gaat hebben omdat ze te ver uit elkaar liggen om met 1 schotel te ontvangen.
Oud 12 juni 2009, 10:04   #15
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De commerciele vlaamse zenders zijn ook geencrypteerd. Het gaat niet over FTA op een sateliet die ge niet persé ontvangt met TVV en waarbij ge zelfs met een 2de of 3de kop moeilijkheden gaat hebben omdat ze te ver uit elkaar liggen om met 1 schotel te ontvangen.
Dat valt wel mee

Oud 12 juni 2009, 10:06   #16
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Alle regeringspartijen zijn verantwoordelijk.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 10:06   #17
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat valt wel mee

U spreekt niet uit ervaring
Oud 12 juni 2009, 10:09   #18
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
TF1 en veronica kunt ge niet vergelijken, ik krijg anders toch NED1,2 en 3.
Nederland heeft 10 Nederlandstalige zenders,waarom hebben de 3 publieke zenders het alleenrecht?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 10:09   #19
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over, RTBF is niet te ontvangen met TVV. RTBF Sat zat tot voor kort op ASTRA maar is overgeschakeld naar hotbird waardoor het niet meer te krijgen is voor een standaard TVV installatie.Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.
TV vlaanderen heeft beperkte bandbreedte, elke zender erbij is duurder voor hen, rtbf die amper bekeken word in vlaanderen valt dan snel af,
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 10:10   #20
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
TV vlaanderen heeft beperkte bandbreedte, elke zender erbij is duurder voor hen, rtbf die amper bekeken word in vlaanderen valt dan snel af,
Het werd niet door TVV verzonden, die zaten FTA op astra en nu op hotbird. Want hotbird heeft het grootste aanbod franstalige zenders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be