Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 17:14   #681
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Spreek voor uzelf kerel. Ik probeer de potentiële risico's zoveel mogelijk in te perken. Het zou pas dom zijn dit niet te doen. Zou u dat niet doen ?
Ja daarom laat je niemand meer binnen en beweeg je je zo min mogelijk ongetwijfeld . Zou iedereen moeten doen .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:18   #682
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijten is een groter vergrijp en verdient een hogere straf.
Als ik moet kiezen tussen een hondenbeet of al mijn spaargeld verliezen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:23   #683
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja daarom laat je niemand meer binnen en beweeg je je zo min mogelijk ongetwijfeld . Zou iedereen moeten doen .
Alleen Marokanen die mij, voor de deur van mijn kantoor, gelegen iin het centrum van het Hageland , in het frans aan de parlofoon zeggen "C'est pour une assurance monsieur" mogen niet binnen. Dat is mij al twee keer misvallen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juni 2009 om 17:30.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:26   #684
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik moet kiezen tussen een hondenbeet of al mijn spaargeld verliezen?

Niemand heeft zijn spaargeld verloren .
Oud 12 juni 2009, 17:27   #685
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik verwacht au serrieux genomen te worden, maar in een poging tot, hier dan toch mijn mening.

Het onderliggende probleem van de hoofddoek is de conservatieve interpretatie van de islam, door een kleine minderheid, die onverenigbaar is met onze beleving van de westerse waarden of zelfs met de algemene verklaring van de rechten van de mens (wat in feite ook een 'westers' geïnspireerd document is).

Een paar voorbeelden. Onlangs is in Spanje een imam veroordeeld omdat hij een boekje had gepubliceerd 'de vrouw binnen de islam' waar hij ondermeer haarfijn uitlegde hoe de vrouw het beste kon worden geslagen zonder sporen na te laten.

Vorig jaar is, voor de eerste keer, een Afghaanse zangeres in Kabul op tv verschenen. Het zal een eenmalige gebeurtenis blijven want het hooggerechtshof heeft dit onmiddellijk onmogelijk gemaakt als zijnde in strijd met de islam : God en de profeet verbieden dat vrouwen zingen, laat staan op TV komen. Nochtans is pas enkele maanden terug een grondwet in voege getreden die in artikel één proclameert dat vrouwen en mannen dezelfde rechten en plichten hebben. Helaas staat in artikel 3 dat geen enkele wet in strijd mag zijn met de islam.

Het is overduidelijk dat de koran, indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de maatschappij. Het is duidelijk dat de grote meerderheid van de moslims, zeker hier, de koran terzake losjes interpreteert, maar het is even duidelijk dat een harde kern er anders over denkt. En het is eveneens duidelijk dat, in bepaalde hoofden of in die van hun omgeving, het dragen van de hoofddoek samenvalt met deze strenge interpretatie van de koran.

Wat minder duidelijk is, dat is een scherpe afwijzing zowel vanwege de overheid als vanwege de aanwezige meerderheid van 'moderne' moslims van deze denkbeelden en van diegenen die ze aanhangen. Zeer behoudsgezinde ideeën vanwege een deel van de eigen bevolking (denk maar aan de kreet eigen volk eerst) worden scherp bestreden. In wezen dezelfde kreet, maar dan vanuit de hoek van zeer behoudsgezinde moslims, wordt heel wat welwillender aanhoord en bedekt met allerhande sluiers, excuses en drogredenen, om dat probleem niet aan te pakken. Integendeel, er op wijzen is al bijna een vorm van 'racisme' in zekere hoofden.

En zo wordt de problematiek nu helaas verengd tot het symbool van het hoofddoek. En inderdaad, welke onverlaat kan nu een hoofddoek verbieden? Hopelijk verbergt de hoofddoek ook elke charmante vrouwelijke vorm, want dat is toch de achterliggende 'religieuze' bedoeling : de vrouw als 'onaantrekkelijk' wezen in het openbaar.

Alvast ons eigen virtuele versluierende hoofddoek, je kan het ook rustig het hoofd in het zand steken noemen, moet worden afgeworpen. Dat zou de dialoog tussen de welwillende ruime meerderheden in beide gemeenschappen zeer ten goede komen.

Het vatten van deze koe bij de horens, door BEIDE gemeenschappen, is een betere oplossing dan het probleem te laten sudderen zodat het op een dag zal ontsporen en waarbij het ondertussen een dankbare voedingsbodem vormt voor uiterst rechts, de enige plaats waar het probleem nu 'bespreekbaar' is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:30   #686
k9

Standaard

Citaat:
Allen Marokanen die mij, voor de deur van mijn kantoor gelegen iin het centrum van het Hageland , in het frans aan de parlofoon zeggen "C'est pour une assurance monsieur" mogen niet binnen. Dat is mij al twee keer misvallen.
Ah van alle moslims naar franstalige marokanen, pas op of het FDF staat aan je deur.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 12 juni 2009, 17:33   #687
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allen Marokanen die mij, voor de deur van mijn kantoor gelegen iin het centrum van het Hageland , in het frans aan de parlofoon zeggen "C'est pour une assurance monsieur" mogen niet binnen. Dat is mij al twee keer misvallen.

Hoeveel klanten hebt u ooit aandelen aangeraden?
Hoeveel klanten daarvan zouden dit omschrijven "Dat is mij misvallen?"
Oud 12 juni 2009, 17:33   #688
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah van alle moslims naar franstalige marokanen, pas op of het FDF staat aan je deur.
Laat ze maar komen. Als ze zeveren mogen ze ook niet binnen. Ik beslis wie er binnenkomt en niemand anders.
Oud 12 juni 2009, 17:35   #689
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand. IK heb nooit aandelen aangeraden. Als er aandelen gekocht werden was dit op uitdrukkelijk verzoek van de klant zelf.
Er is ook geen enkele motivatie voor dat de doen ,want op kasbons, termijnrekeningen en spaarboeken verdien ik 3 maal meer dan op de verkoop van aandelen en aandeelfondsen. Tevreden ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juni 2009 om 17:41.
Oud 12 juni 2009, 17:38   #690
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand. IK heb nooit aandelen aangeraden. Als er aandelen gekocht werden was dit op uitdrukkelijk verzoek van de klant zelf.
Kan u begrijpen dat voor een bejaard besje die haar spaargelden grotendeels kwijt is jullie allemaal een en dezelfde schurken zijn?

Geven we haar gelijk?
Oud 12 juni 2009, 17:39   #691
k9

Standaard

Citaat:

Oud 12 juni 2009, 17:40   #692
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u begrijpen dat voor een bejaard besje die haar spaargelden grotendeels kwijt is jullie allemaal een en dezelfde schurken zijn?

Geven we haar gelijk?
Daarom precies komen al die misnoegde mensen naar ons . Wij zijn een kleine bank en hebben niets op onze kerfstok.
Oud 12 juni 2009, 17:41   #693
k9

Standaard

Citaat:
Er is ook geen enkele motivatie voor dat de doen ,want op kasbons, termijnrekeningen en spaarboeken verdiek ik 3 maal meer dan op de verkoop van aandelen en aandeelfondsen. Tevreden ?
Alle banken zijn dezelfde en elkeen die er in werkt ook

" Ik probeer de potentiële risico's zoveel mogelijk in te perken. Het zou pas dom zijn dit niet te doen. Zou u dat niet doen ?"

Oud 12 juni 2009, 17:43   #694
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle banken zijn dezelfde en elkeen die er in werkt ook

" Ik probeer de potentiële risico's zoveel mogelijk in te perken. Het zou pas dom zijn dit niet te doen. Zou u dat niet doen ?"
Wel ik niet. Cfr. Hierboven.
Oud 12 juni 2009, 17:45   #695
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom precies komen al die misnoegde mensen naar ons . Wij zijn een kleine bank en hebben niets op onze kerfstok.
U vraagt dus vertrouwen aan de mensen omdat uw bank niets op haar kerfstok heeft.
Wel, de meeste allochtonen vragen eigenlijk net hetzelfde.
Oud 12 juni 2009, 17:51   #696
k9

Standaard

Citaat:
Wel ik niet. Cfr. Hierboven.
Tuurlijk wel, als ik al die sjoemelende en profiteerende bankiers op TV zie, beter mijn deur dichthouden.

Oud 12 juni 2009, 17:51   #697
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vraagt dus vertrouwen aan de mensen omdat uw bank niets op haar kerfstok heeft.
Ik zou niet veralgemenen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:57   #698
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd mijn beste varkentje

Dat is onzin, ik ken niemand in belgie (buiten enkele fundamentele moslims misschien) die dat goedkeuren, iedereen in belgie vind dat verwerpelijk inclusief zowat alle moslims.
Niet als je de commentaren daarover op kifkif leest (las: het door de Vlaamse gemeenschap gesubsidieerde "intercultureel" clubje heeft het forumgedeelte verwijderd) dan had je kunnen lezen dat het voor de hier wonende moslims (marokkanen + turken) standaard is dat ze de islamitische erfenisregels volgen en bijgevolg de zussen en moeders dwingen om hun belgische rechten "vrijwillig" (I'll make you an offer you cannot refuse-gewijs) af te staan aan de zonen. De erfenissen uit de thuislanden (Marokko en Turkije) verlopen natuurlijk volgens het "moederlandrecht", wat niet het geval is voor de aboriginalbelg die enige aankoop in die landen netjes bovenop zijn onroerende goederen zal zien verschijnen... wegens: geen turk of marokkaan.

verder is alles in orde hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 17:58   #699
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel, als ik al die sjoemelende en profiteerende bankiers op TV zie, beter mijn deur dichthouden.
Wil u zeggen dat ik een sjoemelaar ben ?
Oud 12 juni 2009, 18:00   #700
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ervaringen spreken dat tegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be