Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 07:21   #141
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is een veronderstelling die niet te staven is.
Gebeurt dat? Het is zoals ik zei, de racisme kaart trekken om het ego te redden.
Althans dat hoop ik toch.
Het gebeurt meer dan u denkt...
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 09:04   #142
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Idd, volledig mee eens. Maar wat wanneer er een 'blanke man' en een 'zwarte man' tegelijkertijd komen solliciteren? De 'blanke man' heeft minder competenties dan de 'zwarte man', maar toch kiest de werkgever voor de 'blanke man'. Dus ondanks zijn betere competenties wordt de 'zwarte man' doorgestuurd.

Hoe zou u hier op reageren?
Ik zou zeggen dat het de werkgever zijn zaken zijn. Als hij een minder competente man wil aannemen moet hij dat zelf maar weten. Mischien heeft hij zijn redens wel, die hij niet aan jouw neus wil hangen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 09:05   #143
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Er komt een mooi en een lelijk meisje soliciteren voor verkoopster.
Alletwee wit en zelfde qualificaties.
Wie krijgt de job?
En waar kan de ander gaan klagen?
Meldpunt Mottige Wijven ? Bestaat dat nog niet ?
Oud 12 juni 2009, 09:08   #144
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je zal me niet horen ontkennen dat in bepaalde allochtone kringen naarstig misbruik wordt gemaakt van het politiek correcte terreurklimaat dat het CGKR ons heeft opgelegd door elke hindernis die de maatschappij hen oplegt, te gaan counteren met de beschuldiging van racisme,

maar,

uw eerste opmerking doet mij de wenkbrauwen fronsen. Stel dat u een hanenkam hebt en ik kom u vertellen dat ik u liever geen kassa zie doen wegens uw uiterlijk, hoe zal u zich voelen?
Ik zou dat begrijpen, wetend dat hanekammen door veel mensen lelijk gevonden worden. Waarom de klanten voor het hoofd stoten ?
Oud 12 juni 2009, 09:09   #145
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat het de werkgever zijn zaken zijn. Als hij een minder competente man wil aannemen moet hij dat zelf maar weten. Mischien heeft hij zijn redens wel, die hij niet aan jouw neus wil hangen ?
Demper zei: "Men moet mensen aanwerven op basis van competenties"

Ik stel hem gewoon een eenvoudige vraag d.m.v. een voorbeeldje te geven.
Ik verwacht dus ook een antwoord van hem en niet van u.
Oud 12 juni 2009, 09:09   #146
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
de vraag die je (en iedereen) je zou moeten stellen is dan: zou jij een winkel vermijden omdat er een verkoopster werkt die lelijk is?
Stel de vraag anders : zou jij gemakkellijker een winkel binnengaan, wetend dat daar een leuk meiske achter de toonbank staat ? Ik denk persoonlijk dat dat wel klanten trekt.
Oud 12 juni 2009, 09:12   #147
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Stel de vraag anders : zou jij gemakkellijker een winkel binnengaan, wetend dat daar een leuk meiske achter de toonbank staat ? Ik denk persoonlijk dat dat wel klanten trekt.
Als je naar een winkel gaat, dan ga je toch in de eerste plaats om het product? En niet om wat er achter de kassa staat, toch?
Oud 12 juni 2009, 10:49   #148
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
Als het zo is (en dat zou me echt verwonderen van delhaize, maar goed, ik wil die dame niet beledigen voor leugenaar), dan is dat racisme in zijn puurste vorm. VERWERPELIJK DUS. Maar wat heeft FDW hier mee te maken?
Dat klopt als een bus, dit zou idd rascisme zijn. Maar iemand een christelijk geloof afwijzen in een moslimschool of andersom heeft opzich NIKS met rascisme vandoen. Dat heeft met religie van doen en aanhangen van een geloof staat los van de huidskleur of etnische background.
Een stel regel houd ik voor mezelf aan: ik bestrijd niet iemand het recht te geloven wat hij wil, de vrijheid te geloven, maar beoordeel of bestrijdt met argumenten wel de inhoud wat hij\zij gelooft.
Iemand die bv. overtuigd is dat een diabeet peniciline moet spuiten ipv insuline heeft het recht en de vrijheid dat de denken, maar inhoudelijk, wat hij gelooft is objectief onjuist. En dat beargumenteer ik.
Oud 12 juni 2009, 15:08   #149
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebeurt meer dan u denkt...
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Het is niet aantoonbaar.
Ik zou er niets aan doen. Omdat je er ook niets aan kan doen.
De werkgever beslist wie hij aanneemt. Punt. Daar stopt alles.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 15:44   #150
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet aantoonbaar.
En eerst zeg je dat werkgevers mensen zouden moeten aanwerven op basis van competenties?
Nogal tegenstrijdig beste 'dimensie'...
Oud 12 juni 2009, 16:04   #151
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet aantoonbaar.
ook typisch vlaams is...een slaafse houding tegenover werkgevers
Oud 12 juni 2009, 18:29   #152
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Demper zei: "Men moet mensen aanwerven op basis van competenties"

Ik stel hem gewoon een eenvoudige vraag d.m.v. een voorbeeldje te geven.
Ik verwacht dus ook een antwoord van hem en niet van u.
Als je enkel van hem een antwoord verwacht moet je hem een privé berichtje sturen, witte. Het is hier namelijk een openbaar forum , waar men op alleman zijn postings mag reageren. Capito ?
Oud 12 juni 2009, 18:33   #153
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je naar een winkel gaat, dan ga je toch in de eerste plaats om het product? En niet om wat er achter de kassa staat, toch?
Dat hangt er vanaf, hé als daar een knap ding achter de toonbank staat, gaan daar mischien wel mensen iets kopen dat ze eigenlijk niet nodig hebben, juist om met haar een klapke te kunnen doen, net zoals men gemakkellijker een café binnenstapt waar een toffe serveerster werkt, dan in een kroeg uitgebaat door een lelijk monster... Jij kent niet veel van mannen, precies , hé ? Als verkoper zou ik jou in elk geval al niet aannemen, je verstaat zelfs de meest primaire grondbeginselen van de menselijke psychologie niet, blijkbaar.
Oud 12 juni 2009, 18:35   #154
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Ja, je moet direct goed van uw bakkes maken als je wil aangewerfd worden, kwestie van te laten zien dat je karakter hebt, de bazen hebben dat graag.
Oud 12 juni 2009, 18:52   #155
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je enkel van hem een antwoord verwacht moet je hem een privé berichtje sturen, witte. Het is hier namelijk een openbaar forum , waar men op alleman zijn postings mag reageren. Capito ?
Tuurlijk, geen probleem..., doch vond ik uw antwoord niet meteen afdoende. Ik zou dus graag van 'Demper' een antwoord hebben. Capito?
Oud 12 juni 2009, 18:58   #156
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat hangt er vanaf, hé als daar een knap ding achter de toonbank staat, gaan daar mischien wel mensen iets kopen dat ze eigenlijk niet nodig hebben, juist om met haar een klapke te kunnen doen, net zoals men gemakkellijker een café binnenstapt waar een toffe serveerster werkt, dan in een kroeg uitgebaat door een lelijk monster... Jij kent niet veel van mannen, precies , hé ? Als verkoper zou ik jou in elk geval al niet aannemen, je verstaat zelfs de meest primaire grondbeginselen van de menselijke psychologie niet, blijkbaar.
Neen, ik houd mij niet direct bezig met het mannelijke geslacht. Dat laat ik eerder over aan mensen zoals u, die blijkbaar de man wel van 'binnen' - en buiten kent. Ik voel me eerder aangetrokken tot het vrouwelijke geslacht, maar even goede vrienden hé. Ik heb alle respect voor uw geaardheid

Btw: caféuitbaatsers zijn over het algemeen altijd zeer leuke en toffe mensen die van sociaal contact houden. Anders ga je niet in de horica me dunkt....

Een café heeft zeker niet meer succes wanneer er een knappe dame aan de toog staat. Je vergeet blijkbaar waar het allemaal om draait, namelijk competenties. Die vrouw mag nog zo knap zijn, wanneer ze geen competenties heeft is het 'over and out'!

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 12 juni 2009 om 18:59.
Oud 12 juni 2009, 22:19   #157
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eerst zeg je dat werkgevers mensen zouden moeten aanwerven op basis van competenties?
Nogal tegenstrijdig beste 'dimensie'...
Beste Zwarte Roos, (U geeft mij ook een bijnaam)

Ethisch gezien is dat correct ja.
Dat wil nog niet zeggen dat je werkgevers moet gaan sanctioneren of controleren.

Het is een zeer kort bruggetje om werkloosheid onder allochtonen af te doen als racisme onder de werkgevers. Het is natuurlijk makkelijker voor het linkse stemvee en om fouten uit het verleden te verstoppen. Zo werkt het spijtig genoeg niet.

Misschien moeten we in plaats van het te bevechten, er onze conclusies uit trekken. Ieder voor zich natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia
Je moet niet alle Vlamingen op een hoop gooien.
Stel u voor dat ik iets zeg wat "typisch turks" is.

Als u werkgevers het wilt moeilijk maken, omdat u met de hiërarchie van een bedrijf een probleem hebt, dan is dat uw volste recht. Dan kan u doppen of zelfstandige worden.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 23:33   #158
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik houd mij niet direct bezig met het mannelijke geslacht. Dat laat ik eerder over aan mensen zoals u, die blijkbaar de man wel van 'binnen' - en buiten kent. Ik voel me eerder aangetrokken tot het vrouwelijke geslacht, maar even goede vrienden hé. Ik heb alle respect voor uw geaardheid
Btw: caféuitbaatsers zijn over het algemeen altijd zeer leuke en toffe mensen die van sociaal contact houden. Anders ga je niet in de horica me dunkt....

Een café heeft zeker niet meer succes wanneer er een knappe dame aan de toog staat. Je vergeet blijkbaar waar het allemaal om draait, namelijk competenties. Die vrouw mag nog zo knap zijn, wanneer ze geen competenties heeft is het 'over and out'!
Het gaat niet over met mannen in bed kruipen, je moet je onbevredigde fantasmes niet zo op anderen projecteren
Het gaat erom mannen te " kennen " , weten wat hen gaat aantrekken, hen gemakkellijk een café binnenkrijgen, en ze op de barkruk vastlijmen
En geloof me vrij, een knappe meid achter de toog kan daar wel mee helpen. Anderzijds beweren dat cafébazinnen altijd leuk en tof zijn is ook totaal idioot, daar zitten echte tangen van wijven tussen, hellevegen waar je geen gedacht van hebt. Maar daar komen dan weer veel vrouwen, ...voor de cafébaas.
Oud 13 juni 2009, 21:53   #159
Blackwater Inc
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sollicitante wegens huidskleur "niet geschikt" als verkoopster

“Je huidskleur schrikt klanten af.” Dat kreeg Savita Van Looy uit Herenthout te horen tijdens een sollicitatie bij Delhaize. De warenhuisketen ontkent de discriminatie.

http://www.gva.be/antwerpen/herental...rkoopster.aspx

Sinds haar 9 jaar in België...

Het pijnlijke ironische is dat GVA een chatsessie met Ph. L'hiver voorstelt op haar site. Wedden dat niet daarover zal gesproken worden?
Dit is inderdaad puur racisme en dient in een normaal westers land niet getolereerd te worden. Hopelijk zal gerechtigheid geschieden.
Blackwater Inc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2009, 22:28   #160
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Dit is inderdaad puur racisme en dient in een normaal westers land niet getolereerd te worden. Hopelijk zal gerechtigheid geschieden.
Wie moet gestraft worden ? De klanten die schrik hebben van haar huidskleur ? Of de baas die hen niet wil wegjagen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be