![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik veronderstel dat dit een neen betekent?
dan zijn volgens jou zeer veel mensen ongelukkig? kan het er bij jou echt niet in dat vele mensen gewoon als doel stellen: "we willen zekerheid, en 1 van de peilers daarvan is een eigen huis"?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hoger doel is, per definitie, iets dat hoger is dan jezelf. De ruimtevaart, b.v. Zie een andere draad. Maar jouw vraag i.v.m. het voortuintje is echt wel om in te kaderen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 juni 2009 om 11:01. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat zijn de vakjes waarin sommigen "de mensen" zouden willen duwen. Ook als ze dat niet lusten.
![]() |
#344 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al genoeg uitgelegd dat ik jaren werk in de sociale sector met doelgroepen en daar veel ervaring in heb, hoe zit het eigenlijk met uw ervaring? Laatst gewijzigd door alice : 14 juni 2009 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel in ieder geval geen minachting voor mensen die als streefdoel in het leven een huis met voortuin hebben, en het woord ruimtevaart niet eens kunnen spellen.
Evenmin voel ik minachting voor mensen die voorbij het gefilosofeer van uw gebakken lucht komen, en gelukkig doen velen op dit forum dat, wanneer brengt u eens die moed op? Uw "algoritme" is hier ondertussen ook bekend hoor, is een normaal en respectvol gesprek mogelijk denkt u? Of speelt u liever inquisitie? Bang voor vrouwen met een mening Kallikles? |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfel er niet aan. Maar dat was niet het punt dat ik wilde maken.
Citaat:
Jij weet in wat voor huis ik woon?
![]() |
![]() |
#350 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 juni 2009 om 11:23. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik reageerde niet op het idee "men kan ook in een appartement wonen". Wel op de mening die ik meende te bespeuren (blijkbaar verkeerdelijk) dat het beleid beter meer mensen in appartementen zou stoppen. Vandaar die foto. Dat regime stak mensen onder dwang in dat soort "plattenbau" en verkocht dat als een schoolvoorbeeld van verlichtheid en progressie. Als ik je opwerping verkeerd ingeschat hebt, trek ik ze terug.
![]() |
![]() |
#353 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet alle Plattenbau was zo hoog en efficiënt was het zeker. Maar goed, dat is nu uiteraard voorbijgestreefd. Toch moeten we mensen via fiscale & andere stimuli aanmoedigen om terug in de stad en in, liefst passieve, appartementen te gaan wonen, om evidente ecologische redenen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huisje met voortuin ontstond vooral in de jaren 50 tot 80 omdat arbeiders eindelijk voldoende verdienden om te ontsnappen uit de ghetto van goedkope en vaak ongezonde huisvesting voor arbeiders.
Wie die middelen niet had kwam vaak terecht in de sociale woningbouw, menselijke huisvesting voor arbeiders werd na de tweede wereldoorlog een aandachtspunt. Volgens mij neemt dat huisje met voortuin minder ruimte in beslag van de villawijken in pakweg Brasschaat, daar lees ik bij Kallikles echter geen kritiek op; Wel op arbeiders die zich opwerkten tot middenklasse en dus ook graag een tuintje hadden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je dat eens wat uitleggen, zodat ik het begrijp?
![]() |
![]() |
#357 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Momenteel wordt onduurzaam gedrag inzake huisvesting en mobiliteit fiscaal gestimuleerd. En dat is niet paternalistisch, maar gewoon dwaas.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet er even over nadenken. In eerste instantie zou ik zeggen dat "de ingeweken Belgen" niet bestaan. Er zijn er die niet kunnen en niet willen volgen. En er zijn er die zoveel mogelijk van de kansen die ze hier krijgen grijpen en omhoog klimmen. In die laatste categorie merk ik nogal wat idealistisch cliché-denken, dat de bestaande problemen probeert te omzeilen. Maar dat moet vrij makkelijk om te turnen zijn, denk ik.
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een overheid moet niet in de plaats van de burgers denken, daar heeft ze geen mandaat voor. Ze moet alleen uitvoeren wat de burgers willen.
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |