Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 16:02   #461
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar komt dat toch vandaan dat je de ene keer de arrogantie zelf bent en de andere keer in een slachtofferrol kruipt?
Geen slachtofferrol. Ik heb gewoon geen zin. Trouwens, valt perfect te combineren met de arrogantie. Als in "ze snappen het toch niet".

Citaat:
Over consumptisme gesproken. Waarom de behoefte creëren aan gevechtshelicopters als er niet genoeg gevechtshelicopters zijn om iedereen te bedienen?

Kun jij je eigenlijk voorstellen die kennis hebben gemaakt met de gevechtshelicopter desondanks voor de tram blijven kiezen? Of erger nog, de fiets?
Nee. Dat kan ik mij niet voorstellen, omdat dit niet gebeurt. Je hebt nooit gevlogen dus je praat ook vanuit dat twijfelend perspectief van een tramgebruiker.

En er zijn genoeg helicopters voor iedereen. De hemel is immens groot, genoeg ruimte voor eenieder van ons om tegen grote snelheden hoog te vliegen.
Voor trams is er weinig ruimte. En voor mensen in trams ook. Ze duwen elkaar, pikken elkaars plaats in, ...

Maar de mensen willen niet uit die tram. Hoe vaak ik het ook vraag.

Daarom wil ik de noodrem induwen, of de tram laten ontsporen. Dan mogen ze kiezen: te voet gaan, of vliegen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 16:07   #462
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. OK. Daar kan ik inkomen. De vernietiging van de natuurlijke leefomgeving van de wortelschieters, de kruipers, de dravers, de springers, de klimmers, de zwevers, de vliegers en de zwemmers is geen goed idee gebleken.

Nu komt het er op aan de schade te beperken, waarna we ze zoveel mogelijk moeten (laten) herstellen.

Zolang je de ene waanstructuur niet vervangt door de andere, zie ik weinig problemen.

2. Bedankt. 't Balkonnetje is te dun voor het planten van bomen. Het is hopelijk net stevig genoeg voor een paar bonsai-dennetjes in een bakje. Produceren die ook eetbare pitjes?

Heb je eventueel nog andere tips?

Vriendelijke groet,

djimi

1) De stoomplatswals vaart met volle snelheid al op het kinderboerdrijtje. Er zijn drastische maatregelen nodig.

2) Wat je ook kunt doen is:

Neem sterke stalen draad, stalen kabels, of dergelijke. Timmer brede dozen bijeen, en hang de op aan de buitenkant van de balkon. Als je dit goed doet kan het een flinke massa dragen.
Plaats op de dozen je potten met je planten. Als je het correct doet heb je meer dan anderhalve vierkante meter om planten op te zetten. Je kunt daar zelfs radijsjes, peterselie en bieslook planten.
Oud 14 juni 2009, 16:30   #463
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je hebt gelijk, dat zeg je idd niet in je postings. (eventjes je initiële postings erbij gehaald)

Los daarvan: vind je ook niet dat vandaag de dag die meer materiële 'primaire' behoeften nogal sterk gepropageerd worden en dat die mensen ertoe aanzetten sommige dingen over te waarderen, terwijl andere zaken bijzonder sterk ondergewaardeerd worden? En dan heb ik het bvb over de schrijnende intellectuele armoede van de doorsnee Vlaming.

disclaimer: ik pretendeer geenszins dat je gestudeerd moet hebben, of veel moet lezen om die intellectuele armoede te bestrijden. Wel stel ik dat een te sterke concentratie op mensen (verkopers) en media die je enkel zien als consument, aanleiding geeft tot het opofferen van alle andere aspecten van je identiteit. Zo ken ik verschillende mensen die nooit veel gestudeerd hebben (één iemand liep slechts school tot haar 14e jaar), maar door een erg beperkt contact met het mediacircus bijzonder consistent, logisch en dus intelligent blijven in hun opvattingen (en dan vooral in die opvattingen die weinig gevormd worden door media).

mvg,

Andy
Beste Andy,

We dwalen een beetje af van de oorspronkelijk bedoeling van mijn 'huisje met voortuintje' wat weer een reactie was op Kallikles' schamper bedoelde 'huisje met oprit en voortuintje'.

Er is veel in te brengen tegen het ongebreideld consumeren en het propageren en creëren van bepaalde behoeften. Maar daar ging het mij niet om. Deze draad is bedoeld om oplossingen te vinden voor maatschappelijke samenlevingsproblemen. In dat kader moet je mijn opmerkingen zien.

Er zijn een aantal zaken die we in iedere samenleving belangrijk vinden, je hebt er zelf een aantal opgenoemd: zelfontplooiing, muziek, dans, filosofie, maar zeker ook veiligheid, huisvesting, economische welvaart, educatie.

Sommige van deze zaken zijn sterke factoren bij het oplossen van samenlevingsproblemen. Eén blik in de banlieues en je weet al bijna waar de problemen vandaan komen. De mistroostigheid van de leefomgeving, de kansloosheid op de arbeidsmarkt, het samengepropt leven in 'wijken', de invloed van externe factoren...
We hebben in Nederland vaker grote groepen immigranten mogen verwelkomen. De ene groep met minder, de ander met meer problemen, maar bijna altijd was huisvesting één van de oplossingen. Het klinkt bijna anekdotisch maar bijna altijd was het de ambitie van de vrouw in een relatie die het maatschappelijk beter wilde hebben en die de man aanspoorde samen uit 'de wijk' te vertrekken en aan de toekomst te werken. Daarvoor staat het 'huisje met tuintje' symbool. Gewoon, het op microniveau werken aan het dagelijks geluk. Hierbij heb ik het ook over cultuur.

Je laatste alinea's spreken zichzelf wat mij betreft tegen. Ik vind niet dat de doorsnee Vlaming (of Nederlander) lijdt aan intellectuele armoede. Sterker nog, ik kom veel mensen tegen, al dan niet gestudeerd, die hun opvattingen behoorlijk goed kunnen verwoorden en beschikken over originele standpunten.

Maar we kunnen de realiteit ook niet negeren. We zijn kuddedieren en allemaal onderhevig aan de tijdgeest. De jaren zestig gingen over liefde en 'iedereen is kunstenaar', de jaren zeventig leidden het ik-tijdperk in, de jaren tachtig waren zakelijk en de jaren negentig waren de jaren van ongebreideld consumeren. Het zij zo. Er komt vanzelf weer een hang naar diepgang. We kunnen sommige zaken betreuren maar naar mijn mening is de samenleving als geheel, door eeuwen scholing en educatie én door economische welvaart, nog nooit op zo'n hoog intellectueel peil geweest als nu.
Alle verwijzingen naar een hoger intellectueel verleden slaan bijna altijd op een kleine, economisch en sociaal welvarende, elite.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 14 juni 2009 om 16:32.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 16:37   #464
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht

Daarom wil ik de noodrem induwen, of de tram laten ontsporen. Dan mogen ze kiezen: te voet gaan, of vliegen.
Op den duur zullen er best veel mensen uit de tram willen, als je ze rustig laat kennismaken met de voordelen van de gevechtshelicopter, ze overtuigt met argumenten, ze een proefrondje laten vliegen. Noodremmen induwen of ontsporingen werken averechts.

Dan nóg zullen veel mensen er voor kiezen de tram weer in de rails te helpen en erin plaats te nemen. Of de voorkeur geven aan lopen, de fiets, de brommer, de motor, de auto of de trein.
Oud 14 juni 2009, 16:45   #465
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Op den duur zullen er best veel mensen uit de tram willen, als je ze rustig laat kennismaken met de voordelen van de gevechtshelicopter, ze overtuigt met argumenten, ze een proefrondje laten vliegen. Noodremmen induwen of ontsporingen werken averechts.

Dan nóg zullen veel mensen er voor kiezen de tram weer in de rails te helpen en erin plaats te nemen. Of de voorkeur geven aan lopen, de fiets, de brommer, de motor, de auto of de trein.
Argumenten werken niet. Ze geloven niet dat er iets is wat beter is dan de tram. Sommige mensen kunnen het zich inbeelden, maar de meeste mensen blijven gewoon zitten. Ze hebben een plaatsje en willen dit niet verliezen. Ze kennen enkel de tram, en denken dus dat de gevechtshelicopter een andere versie van tram zal zijn. Maar het klinkt onbekend, en ze willen hun plaatsje niet kwijt.

En ja, de rails in helpen is niet eenvoudig. Als de tram nu toevallig tussen twee steden pendelt door een heide. En ik laat hem daar ontsporen. Het wordt wachten op de reparateur, te voet gaan, of de tram voortduwen.
En als ik dan een helicopter laat landen in de buurt...
Oud 14 juni 2009, 17:13   #466
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Argumenten werken niet. Ze geloven niet dat er iets is wat beter is dan de tram. Sommige mensen kunnen het zich inbeelden, maar de meeste mensen blijven gewoon zitten. Ze hebben een plaatsje en willen dit niet verliezen. Ze kennen enkel de tram, en denken dus dat de gevechtshelicopter een andere versie van tram zal zijn. Maar het klinkt onbekend, en ze willen hun plaatsje niet kwijt.

En ja, de rails in helpen is niet eenvoudig. Als de tram nu toevallig tussen twee steden pendelt door een heide. En ik laat hem daar ontsporen. Het wordt wachten op de reparateur, te voet gaan, of de tram voortduwen.
En als ik dan een helicopter laat landen in de buurt...
Doe het als ik in de tram zit en ik loop erna in tegengestelde richting en kijk nooit meer om. Trots eh, en ik heb nooit goed tegen dwang gekund.
Oud 14 juni 2009, 17:26   #467
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe het als ik in de tram zit en ik loop erna in tegengestelde richting en kijk nooit meer om. Trots eh, en ik heb nooit goed tegen dwang gekund.
Niemand weet dat ik het was.
Oud 14 juni 2009, 17:39   #468
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geef me even de tijd om me uit te leggen.

Ik zie voor mij, laten we zeggen op een A4-velletje, de bevolking van dit forum, en bij uitbreiding de hele Vlaamse maatschappij. Achter dat blad strekt zich het rottende probleem uit van de maatschappelijke onveiligheid, het straatgeweld, de kleine en grote criminaliteit, de foutlopende immigratie.

In de linkermarge trek ik een lijn: links daarvan bevinden zich de eeuwige excuseerders, minimaliseerders, goedpraters, VB-gefixeerden. Dom-links, voor het gemak.

Dan trek ik een tweede lijn aan de rechterkant van het blad: rechts daarvan vinden we de kleine hartjes, de geborneerden, de onverbeterlijke schoffeerders en zagemannen. Dom-rechts, zeg maar.

Regelmatig zie ik mensen uit de linkermarge stapje voor stapje over de lijn naar het midden komen. Ze proberen hun angst voor "rechts" van zich af te leggen en erkennen dat er een serieus probleem is. Als ze nog wat verder komen, zeggen ze ronduit dat er ingrijpende maatregelen nodig zijn en dat ook repressie een essentieel onderdeel van de oplossing is.

Evengoed zie ik nu en dan mensen uit de rechtermarge schoorvoetend een stapje zetten naar het midden. Ze doen moeite om de "vreemde" te leren kennen, ze erkennen dat er goeie mensen bijzitten en geven toe dat er ook andere oorzaken zijn dan puur etnische of cultureel-religieuze. Als ze een betere dag hebben, kunnen ze zich zelfs verzetten tegen plat en nutteloos racisme.

Soms wipt iemand van de twee laatste categoriën weer terug naar zijn veilige, domme marge. Geeft niet, zolang de middengroep, het schuchtere verbond van slim-links en slim-rechts maar blijft aangroeien.

Het is mijn droom dat die alliantie van slimmen een concrete, werkbare vorm krijgt.

Iedereen is welkom, ik ben zelf ook een bekeerling die de lijn naar het midden overgestoken is.

Wat betreft de onverbeterlijken, de dwangmatige excuseerders én de compulsieve stigmatiseerders, doe ik een oproep tot separatisme. Laten we hen, die zich aan de linker- én de rechterkant van hun lijn vastklampen, met liefde behandelen. Het zijn angsthazen. Ze kunnen altijd hun angst overwinnen en de lijn oversteken. Maar laten we hen, zolang ze die stap niet willen zetten, asjeblief straal negeren. Zonder dat balast staan we een grote stap dichter bij een oplossing.

Amen.
Wat als de realiteit eerder op een matrix dan op een lijn trekt? Waar sta je dan met die links-rechts simplificerende logica?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:55   #469
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke manier is een uitgekristalleerde denkstructuur sluw genoeg om mensen ertoe te brengen 'instinctief' te handelen zodat zij beschermd blijft, terwijl ze anderzijds er niet in slaagt zich te beschermen tegen bouwers van 'loops' ter amusement, en blijkbaar tegelijkertijd ook nog eens wijzigt onder invloed van allerlei prikkels van buitenaf?

Ja, dat vraag ik me ook af.
Oud 14 juni 2009, 17:56   #470
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt vragen. Het is inderdaad een sociaal experiment waarbij dingen worden gedaan die men om bepaalde redenen niet doet in het alledaags leven, waarbij de redenen dieper worden bekeken.
Als het dat echt zou zijn, dan had je een heel andere titel gekozen. Nu lijkt het erop dat je alleen maar je flater probeert te herstellen door er achteraf een andere draai aan te geven.
Oud 14 juni 2009, 17:57   #471
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het dat echt zou zijn, dan had je een heel andere titel gekozen. Nu lijkt het erop dat je alleen maar je flater probeert te herstellen door er achteraf een andere draai aan te geven.
Nee. De bedoelig was aanvankelijk om een cursus voor liberalen te geven. Toen ik merkte dat er geen liberalen geinteresseerd waren, was het thema lichtjes veranderd.
Oud 14 juni 2009, 17:58   #472
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat iemand met jouw intellectuele bagage de evidenties zo over het hoofd ziet.
Toch wel, naast intellectuele bagage etc. is er natuurlijk ook psychisch-karakteriële basis. IQ naast EQ.

Citaat:
Uw intellectuele bagage, waar ik het in het begin van dit bericht over had, is niets meer dan dat: bagage. Een tas met instrumenten.
Voila, dat dus.
Oud 14 juni 2009, 18:10   #473
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben dom noch naief, Hertog. Probeer aub mij niet te zien als een naieve jongeling die een overdosis filosofie heeft binnengekregen. Ik hoef werkelijk geen levenslessen.
Je bent 21 (of omtrent).

Zoals elke 21-jarige kan je niet zien wat er nog voor je ligt en dus, ja, je zal die levenslessen nog krijgen. Het leven ontziet niemand, het is bijzonder eerlijk. Het is nog lang niet afgelopen.

Een grote bek zet je niet uit de wind.
Oud 14 juni 2009, 18:11   #474
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent 21 (of omtrent).

Zoals elke 21-jarige kan je niet zien wat er nog voor je ligt en dus, ja, je zal die levenslessen nog krijgen. Het leven ontziet niemand, het is bijzonder eerlijk. Het is nog lang niet afgelopen.

Dan krijg ik grootse inzichten zoals natuurrecht en het feit dat ik een tuintje wil?
Oud 14 juni 2009, 18:13   #475
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Bedankt. 't Balkonnetje is te dun voor het planten van bomen. Het is hopelijk net stevig genoeg voor een paar bonsai-dennetjes in een bakje. Produceren die ook eetbare pitjes?

Heb je eventueel nog andere tips?

Vriendelijke groet,

djimi
O ja, bonsaidennetjes produceren helaas geen pitjes.

Enig idee hoe stevig je balkon precies is?
Oud 14 juni 2009, 18:13   #476
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar komt dat toch vandaan dat je de ene keer de arrogantie zelf bent en de andere keer in een slachtofferrol kruipt?
Dat weet je toch, Hertog?
Oud 14 juni 2009, 18:16   #477
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vergevorderd egocentrisme. Het is nodig dat ze je uit de tram halen en verzorgen, om puur pragmatische redenen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 juni 2009 om 18:16.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 18:19   #478
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan krijg ik grootse inzichten zoals natuurrecht en het feit dat ik een tuintje wil?
Als je dat graag wil, waarom niet?
Oud 14 juni 2009, 18:23   #479
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat als de realiteit eerder op een matrix dan op een lijn trekt? Waar sta je dan met die links-rechts simplificerende logica?
Wil je daar een antwoord op, of is het alleen maar een demonstratie van je intellectuele superioriteit?
Oud 14 juni 2009, 18:38   #480
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent 21 (of omtrent).

Flanel heeft helemaal geen grote bek. Het is een van de meest open en zachtaardige forummers. En jouw paternalisme brengt het debat niet verder, beste Batavus Droogstoppel...

Gaan we misschien een minimumleeftijd instellen voor dit forum?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 juni 2009 om 18:39.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be