![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
En er zijn genoeg helicopters voor iedereen. De hemel is immens groot, genoeg ruimte voor eenieder van ons om tegen grote snelheden hoog te vliegen. Voor trams is er weinig ruimte. En voor mensen in trams ook. Ze duwen elkaar, pikken elkaars plaats in, ... Maar de mensen willen niet uit die tram. Hoe vaak ik het ook vraag. Daarom wil ik de noodrem induwen, of de tram laten ontsporen. Dan mogen ze kiezen: te voet gaan, of vliegen. |
||
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1) De stoomplatswals vaart met volle snelheid al op het kinderboerdrijtje. Er zijn drastische maatregelen nodig. 2) Wat je ook kunt doen is: Neem sterke stalen draad, stalen kabels, of dergelijke. Timmer brede dozen bijeen, en hang de op aan de buitenkant van de balkon. Als je dit goed doet kan het een flinke massa dragen. Plaats op de dozen je potten met je planten. Als je het correct doet heb je meer dan anderhalve vierkante meter om planten op te zetten. Je kunt daar zelfs radijsjes, peterselie en bieslook planten. |
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
We dwalen een beetje af van de oorspronkelijk bedoeling van mijn 'huisje met voortuintje' wat weer een reactie was op Kallikles' schamper bedoelde 'huisje met oprit en voortuintje'. Er is veel in te brengen tegen het ongebreideld consumeren en het propageren en creëren van bepaalde behoeften. Maar daar ging het mij niet om. Deze draad is bedoeld om oplossingen te vinden voor maatschappelijke samenlevingsproblemen. In dat kader moet je mijn opmerkingen zien. Er zijn een aantal zaken die we in iedere samenleving belangrijk vinden, je hebt er zelf een aantal opgenoemd: zelfontplooiing, muziek, dans, filosofie, maar zeker ook veiligheid, huisvesting, economische welvaart, educatie. Sommige van deze zaken zijn sterke factoren bij het oplossen van samenlevingsproblemen. Eén blik in de banlieues en je weet al bijna waar de problemen vandaan komen. De mistroostigheid van de leefomgeving, de kansloosheid op de arbeidsmarkt, het samengepropt leven in 'wijken', de invloed van externe factoren... We hebben in Nederland vaker grote groepen immigranten mogen verwelkomen. De ene groep met minder, de ander met meer problemen, maar bijna altijd was huisvesting één van de oplossingen. Het klinkt bijna anekdotisch maar bijna altijd was het de ambitie van de vrouw in een relatie die het maatschappelijk beter wilde hebben en die de man aanspoorde samen uit 'de wijk' te vertrekken en aan de toekomst te werken. Daarvoor staat het 'huisje met tuintje' symbool. Gewoon, het op microniveau werken aan het dagelijks geluk. Hierbij heb ik het ook over cultuur. Je laatste alinea's spreken zichzelf wat mij betreft tegen. Ik vind niet dat de doorsnee Vlaming (of Nederlander) lijdt aan intellectuele armoede. Sterker nog, ik kom veel mensen tegen, al dan niet gestudeerd, die hun opvattingen behoorlijk goed kunnen verwoorden en beschikken over originele standpunten. Maar we kunnen de realiteit ook niet negeren. We zijn kuddedieren en allemaal onderhevig aan de tijdgeest. De jaren zestig gingen over liefde en 'iedereen is kunstenaar', de jaren zeventig leidden het ik-tijdperk in, de jaren tachtig waren zakelijk en de jaren negentig waren de jaren van ongebreideld consumeren. Het zij zo. Er komt vanzelf weer een hang naar diepgang. We kunnen sommige zaken betreuren maar naar mijn mening is de samenleving als geheel, door eeuwen scholing en educatie én door economische welvaart, nog nooit op zo'n hoog intellectueel peil geweest als nu. Alle verwijzingen naar een hoger intellectueel verleden slaan bijna altijd op een kleine, economisch en sociaal welvarende, elite. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 14 juni 2009 om 16:32. |
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
|
Citaat:
Dan nóg zullen veel mensen er voor kiezen de tram weer in de rails te helpen en erin plaats te nemen. Of de voorkeur geven aan lopen, de fiets, de brommer, de motor, de auto of de trein. |
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, de rails in helpen is niet eenvoudig. Als de tram nu toevallig tussen twee steden pendelt door een heide. En ik laat hem daar ontsporen. Het wordt wachten op de reparateur, te voet gaan, of de tram voortduwen. En als ik dan een helicopter laat landen in de buurt... |
|
|
|
|
|
|
#466 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, dat vraag ik me ook af.
|
|
|
|
#470 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het dat echt zou zijn, dan had je een heel andere titel gekozen. Nu lijkt het erop dat je alleen maar je flater probeert te herstellen door er achteraf een andere draai aan te geven.
|
|
|
#471 |
|
Banneling
|
Nee. De bedoelig was aanvankelijk om een cursus voor liberalen te geven. Toen ik merkte dat er geen liberalen geinteresseerd waren, was het thema lichtjes veranderd.
|
|
|
|
|
|
#472 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#473 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals elke 21-jarige kan je niet zien wat er nog voor je ligt en dus, ja, je zal die levenslessen nog krijgen. Het leven ontziet niemand, het is bijzonder eerlijk. Het is nog lang niet afgelopen. Een grote bek zet je niet uit de wind.
|
|
|
|
#474 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enig idee hoe stevig je balkon precies is? |
|
|
|
|
|
|
#476 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat weet je toch, Hertog?
|
|
|
#477 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vergevorderd egocentrisme. Het is nodig dat ze je uit de tram halen en verzorgen, om puur pragmatische redenen.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 juni 2009 om 18:16. |
|
|
|
|
|
#478 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je dat graag wil, waarom niet?
|
|
|
#479 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wil je daar een antwoord op, of is het alleen maar een demonstratie van je intellectuele superioriteit?
|
|
|
#480 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaan we misschien een minimumleeftijd instellen voor dit forum?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 juni 2009 om 18:39. |
|||||||
|
|
|