![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ze moeten weten wat ze willen hé. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja zeg, was een beetje geirriteerd toen ik antwoord gaf, voelde me echt beledigd dat ze niet begrepen dat nederlands mijn moedertaal was, notabene wisten ze nog dak uit Gent kwam. Da was nog het toppunt. Dus ich kal ouch Limburgs heej sinds den tied... ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De sociale strijd heeft nu niets meer met de taal te maken. Als BHV gesplitst wordt, mogen de Franstalige partijen er nog altijd kieslijsten indienen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
de taalstrijd is pas gestreden indien Vlaanderen deel uitmaakt van een groot Nederlandstalig staatkundig geheel waarin de franskiljons een grote minderheid uitmaken zodat ze zich wel moeten aanpassen of verhuizen naar Frankrijk. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() verfransing door de franskiljons uit Brussel.
dat denk je. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Verfransing in de zin van "Er komen meer Franstaligen wonen?"
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
opdat ze zich aanpassen is een hereniging der Nederlanden nodig. Citaat:
het meerendeel is voor een onafhankelijk Vlaanderen als tussenstap naar een hereniging der Nederlanden. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik legde uit dat degenen die strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen, voor zelfbestuur, heus de macht die ze zullen verwerven, niet zullen afgeven aan de Nederlanders. Kan jij uitleggen waarom het merendeel voor een hereniging der Nederlanden zou zijn? Heb je eventueel ook cijfers die aantonen hoe groot dit "merendeel" zou zijn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
leger, sociale zekerheid, ambassades, ... de belastingen zullen niet lager worden, de koopkracht en welvaart zal niet stijgen, de pensioenen zullen niet stijgen, ... Vlaanderen zal geïsoleerd geraken. dat is jouw Vlaanderen. ik heb tenminste nog een oplossing voor een Vlaanderen zonder België, jij niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen is niet mijn Vlaanderen. Op het eerste deel van mijn bericht over de Brusselse rand antwoord je niet meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, verfransing doordat die Franstaligen weigeren om Nederlands te spreken en dat de Vlamingen dan ook maar Frans spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant moeten we cynisch genoeg zijn om te stellen dat een deel van het establishment kan worden "gekocht" met nog betere functies (een zuid-Nederlandse, dus Vlaamse MP bijvoorbeeld). Minister zijn in een land met bijna 25 miljoen inwoners geeft nu eenmaal veel meer status dan in een land met tien miljoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het radio-programma waarnaar de openingsposter verwijst, toont nu net aan dat de meeste gemeentes en steden er geen probleem mee hebben om vragen in de andere landstaal te beantwoorden in die taal. (De Waalse gemeentes waren zelfs bereidwilliger) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Neen.
Je schreef "die vertikken zich aan te passen en het Nederlands te erkennen als taal." Ik had graag geweten hoe dit zich uit dat jij stelt dat "de taalstrijd is nog niet gestreden. Je visie "opdat ze zich aanpassen is een hereniging der Nederlanden nodig." Maar ik begrijp niet hoe een hereniging de "aanpassing" tot gevolg zou kunnen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN