![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
Dicht genoeg bij 0 om te kunnen afronden. Als mama en papa een woordenschat hebben van 200 woorden zal een kind zich nooit bepaalde vragen stellen, nooit bepaalde gedachtepistes ontdekken en nooit interesse krijgen voor bepaalde dingen.
En dat zijn de elementen die noodzakelijk zijn. Hoe denk je anders dat iemand interesse ontwikkelt? Door er op school over te leren? |
|
|
|
|
#142 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar! Dit is geen pleidooi voor dirigisme en zeker geen kritiek op jouw elitisering van het onderwijs. Ik wil het gewoon loskoppelen van vooroordelen over DNA laten we zeggen. Integendeel: de idee achter het scholarship-systeem vertrekt juist van mijn voorbeeld.
Laatst gewijzigd door Steben : 15 juni 2009 om 10:53. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laten we mensen uit bedrijven les geven in plaats van leerkrachten. We kunnen kinderen ook ineens opleidingen geven in bedrijven zodat ze van jongsaf leren werken. |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nuja, ik corrigeer mijzelf lichtjes: wanneer beide ouders en heel je omgeving cara drinkt. Maar uiteindelijk zijn ouders genoeg. Ik ken tientallen die enorm veel capaciteiten hebben maar nu aan de band werken. De kans is gevaarlijk dicht bij 0, die mensen die jij kent zijn uitzonderingen. De marginaliteit verlaten is heel moeilijk, anders zou marginaliteit niet meer bestaan. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 15 juni 2009 om 10:54. |
|
|
|
|
|
#145 | |
|
|
Citaat:
BSO en TSO worden te ASO en ASO te competentiegericht.
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kay_ : 15 juni 2009 om 11:32. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze krijgen daar niet eens Frans, terwijl de arbeidsmarkt in dit land tweetalig is. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nogmaals: ik denk en spreek voor mezelf ik heb jou niet nodig om dat in mijn plaats te doen. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Banneling
|
Ik had het over het onderwijsniveau in BSO. Waarom jij met je opmerking kwam, is voor mij een mysterie.
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daarop reageerde ik, blijkbaar was dat niet je bedoeling. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Vreemdeling
|
Als er op BSO niveau alleen domme arbeiders worden "opgeleid" dan is Frans absoluut overbodig. De arbeidsmarkt is enkel in de grensstreken en voor hoger opgeleiden tweetalig, en dan nog... . Of denk je dat al die Polen vlot frans en nederlands kunnen?
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leren vijzen aandraaien met de juiste sleutel, eerder dan leren kritisch na te denken. Competentie-gericht onderwijs is het einde van elke vorm van dieper onderwijs. "ja, hij kan zijn zeven soorten schroefsleutel opnoemen, en ja, hij heeft zijn 16 vijzen correct aangedraaid: hup, erdoor". Het is het toepassen van het didactische kader van het beroepsonderwijs op het universitair onderwijs. Of hoe leren piano spelen met boxhandschoenen aan.
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Minister-President
|
Waar en wanneer heb jij je ingeschreven in onze maatschappij? Ik heb dat precies nooit moeten doen, kan men mij dan wel dwingen om bepaalde normen op te volgen?
|
|
#158 | |
|
|
Citaat:
ne lengtoo ne poetrel de sjweng de kulas de retoer en deepaar
|
|
|
|
#159 |
|
Vreemdeling
|
Een deel van het probleem zit hem ook in het watervalsysteem van ASO/TSO/BSO. Met als resultaat dat onderaan in het BSO alleen de domste en de gedemotiveerde leerlingen vindt. Nu je kan dan zeggen, er moet dieper onderwijs komen maar dankzij de soms hallucinante verhalen van een vriendin die algemene vakken doceert denk ik niet dat in deze huidige structuren deze leerlingen daar veel boodschap aan hebben.
Dan moet je op dat moment ook gewoon de afweging maken: waar heeft zo een leerling het meest aan? Dat hij weet hoe hij die schroeven kan aandraaien of dat je hem bestookt met "kritisch" onderwijs waar hij toch niks van wilt weten? Nu sowieso zie ik in deze thread een misprijzen van de werkmensch aan het werk dat typisch is voor hogeropgeleiden. Het idee dat "schroeven aandraaien" maar een triviaal iets is dat iedere hoogopgeleide indien hij 5 minuten zich er op toe legt kan. Grappig. |
|
|
|
|
#160 | |
|
|
Citaat:
|
|