Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 10:48   #161
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
In welke wereld leeft gij? :s Mijn ervaringen zijn totaal verschillend en ik woon langs de kanten van Brussel.
Verwar de Waalse politici alstublieft niet met de mensen.
Ik schiet inderdaad met scherp Jack, in de eerste plaats als reactie op andere zaken die ik hier lees die op zijn zachtst gezegd naïef zijn (waarvoor mijn excuses aan u want ik kan het echt diplomatischer en genuanceerder formuleren, maar in essentie klopt het wel wat ik zeg. Helaas.).

In Luik, waar ik werk, vlak bij de taalgrens, merk ik bijzonder weinig animo om Nederlands te leren. Ik kan mij voorstellen dat de situatie rond Brussel anders is.

Maar politici lullen inderdaad vaak maar wat raak. Probleem is dat dat elke dag in de krant staat en op TV komt (en dat de mensen dat op den duur gaan geloven; "breek mij de bek niet open"!).

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 15 juni 2009 om 10:53.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 11:06   #162
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat is altijd zo; hoe meer men op elkaar lijkt; hoe meer men op de details moet letten waarin men verschilt.

dat is ook zo voor VL en WAL: 95% = hetzelfde; maar dan moet men de resterende 5% verschil zwaar in de verf zetten.
Uw geminimaliseerde 5% bestaat o.a. uit dwarsliggerspolitiek, aangemoedigde werkloosheid, buitensporige medische kosten, een steeds arroganter wordend imperialisme, en een manifeste onwil om onze taal te respecteren. Reden genoeg om dat zwaar in de verf te zetten, me dunkt .
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 11:21   #163
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uw geminimaliseerde 5% bestaat o.a. uit dwarsliggerspolitiek, aangemoedigde werkloosheid, buitensporige medische kosten, een steeds arroganter wordend imperialisme, en een manifeste onwil om onze taal te respecteren. Reden genoeg om dat zwaar in de verf te zetten, me dunkt .
Disteltje, we drinken wel ook even graag trappist en vinden het Atomium het lelijkste ding waar je trots mag op zijn. De verkoop van Skoda's is trouwens gelijk aan het trekken in Vlaanderen en Wallonië. Redenen genoeg om geen staatshervorming te willen dus. Onruststoker!

Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:23   #164
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
het is inderdaad teveel gevraagd dat de NVA-top zich geeft voor een hoger doel, en een alliantie aangaat met het VL. Belang. Ik hoop dat het oordeel van latere generaties over de NVA vernietigend zal zijn, als de partij die de postjes en realpolitiek gaf boven een Forza Flandria

Voor het Vlazams nationalisme, ja.

Voor dit is ons land en voor de pokket van Mohamed, nee.

De slechtste campagne van ooit voor het VB.
Oud 15 juni 2009, 14:29   #165
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is inderdaad teveel gevraagd dat de NVA-top zich geeft voor een hoger doel, en een alliantie aangaat met het VL. Belang. Ik hoop dat het oordeel van latere generaties over de NVA vernietigend zal zijn, als de partij die de postjes en realpolitiek gaf boven een Forza Flandria
Zo rancuneus zeg...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:32   #166
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik bij het zien van die "Dit is ons land" steevast "This land is your land, this land is my land" begon the neuriën. Dat zal inderdaad hun bedoeling niet geweest zijn
Oud 15 juni 2009, 14:55   #167
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik bij het zien van die "Dit is ons land" steevast "This land is your land, this land is my land" begon the neuriën. Dat zal inderdaad hun bedoeling niet geweest zijn
ik ben dus niet de enige
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:56   #168
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Voor het Vlazams nationalisme, ja.

Voor dit is ons land en voor de pokket van Mohamed, nee.

Neen, het was eigenlijk een betrekkelijk goede campagne. Eén van de beste uit het laatste decennium zelfs.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 14:57   #169
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik dacht vooral: Waaaaaaaaat? België of wa????

leve de manmanman club
Oud 15 juni 2009, 17:22   #170
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zo rancuneus zeg...
Tja, het gaat maar over onze toekomst
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:28   #171
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De verkoop van Skoda's is trouwens gelijk aan het trekken in Vlaanderen en Wallonië. Redenen genoeg om geen staatshervorming te willen dus. Onruststoker!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 00:19   #172
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...teerders.dhtml

Als ik dit (onzin Ceysens als zou NVA buitenlandse investeerders zou wegjagen) lees, moet ik wel even lachen.

Vlaanderen die de buitenlanders wegjaagt door gebrek aan respect voor vreemde talen. Er is op heel de wereld geen regio te vinden waar de mensen meer talen kennen en gebruiken dan in Vlaanderen. Er is op heel de wereld geen regio te vinden waar de mensen sneller overschakkelen op de taal van een anderstalig dan in Vlaanderen.

Waar de buitenlandse investeerders werkelijk schrik voor hebben, is dat door de N-VA in de regering er een volharding in de boosheid tot het voeren van de strijd tussen Walen en Vlamingen komt en dat Vlaanderen te veel toegevingen zal doen aan Wallonië om zelfstandig te kunnen worden.

Het probleem voor de buitenlandse investeerders is dus niet de N-VA, maar het feit dat zij nu weten dat er grote veranderingen gaan komen in Vlaanderen en België door het wegvallen van de Paarse federale regering die alles op de lange baan schuift.

Daarnaast is de belastingsdruk die hier enorm is en het vooruitzicht dat deze door de economische crisis zal verhogen om de begroting in evenwicht te kunnen houden een veel belangrijkere factor voor de investeerders dan, dan dat de N-VA eist dat wie hier komt wonen het Nederlands leert.

En nu niet zonder nadenken over de rest van de financiële wereld, maar overal lopen de investeringen terug en trekken deze steeds meer naar de lage loonlanden en belastingparadijzen.

En dat de autoindustrie op zijn achterste ligt en dus niet in het dure België is geinvesteerd zal wel niet te maken hebben met deze terugval zekers.

De goede jaren zijn voorbij en nu komen er jaren van terugval en economische achteruitgang, en ja, deze zullen het eerste en hardste gevoeld worden in de landen met de hoogste belastingen en de duurste loonkost.

Als ik moet kiezen uit de EU-landen waar ik mijn bedrijven ga oprichten en welke landen ik zeker zal vermijden, dan vallen België en het VK onder de landen die enkel zullen dienen als afzetmarkt en niet als productielanden, want deze zijn veel te duur en er zijn te veel regels om er goed en gemakkelijkte kunnen investeren.

9 Jaar en 1001 instellingen doorlopen, om een bouw en productie vergunning te kunnen bekomen, is niet direct het gene waar een investeerder op staat te wachten.

Dan liever China, waar men enkel Mandarijns spreekt, maar ik op 2 weken tijd alle vergunningen heb en geen verdere bemoeienissen van de overheden moet vrezen en de wetten niet om de haverklap veranderen en er bijna geen belastingsdruk is.
Waar energie slecht met 5% belast word en btw onbekend is.
Waar de arbeiders geen 1001 beschermingswetten hebben en de vakbonden niet bestaan of luisteren naar wat de overheid zegt.

DHL is naar Duitsland verhuist, gewoon omdat er daar slecht 1 overheid is die bepaald wat mag en wat niet. Gewoon omdat daar geen buurregio de economie van een andere regio kan bepalen en vernielen.

Nee, niet de N-VA, maar de hele politieke werking van dit land en de hoge loonkost en belastingsdruk houden de investeerders weg. en dit reeds meer dan 2jaar, maar reeds 10 jaar lang en reeds onder Paars daalde het aantal investeerders en trokken steeds meer buitenlandse en Belgische bedrijven weg uit Vlaanderen en België.
Ceysens en VLD hebben wel meer van die oprispingen en grillen om op te vallen. Destijds moesten we van dezelfde dame allemaal Chinees leren. Ze wil momenteel in de actualiteit blijven omdat ze terecht uit de boot dreigt te vallen voor een verlengde ministerpost.

Wat zeker niet helpt is de blijvende onzekerheid van het staatsbestel, waarin een deel van de politici jarenlang de grondwet negeert (BHV-arrest Grondwettelijk Hof) en zodoende de communautaire spanningen op de spits drijft. Sedert twee jaar kunnen daardoor geen geldige federale verkiezingen meer worden gehouden... DHL werd gepest met de gebrekkige (eigentuin-belang) ingreep van Durant op de nachtvluchten.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 02:47   #173
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en heb je ook argumenten, of vind je schelden voldoende?

Ben jij al vergeten hoe ze schaamteloos zat te liegen op tv nadat Verhofstadt met zijn verklaring (en die van de koning) naar buiten kwam waarin hij het BHV dossier in de diepvriezer stak?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 06:20   #174
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en heb je ook argumenten, of vind je schelden voldoende?
ik heb haar ooit eens bezig gezien in een debat op de 7de dag... weet al niet meer over wat.
dat mens kon nogal een stuk naast de kwestie zagen. Zagen? Neen laat ons maar zeggen brallen.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 06:25   #175
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Who cares about investeerders tegenwoordig ? Dat zijn enkel nog financiele korte termijnbloedzuigers. Beter af zonder investeerders als je het mij vraagt. Eén minuut zijn ze daar en de volgende zijn ze weg en stort de boel in. Eigen ondernemers en gemotiveerde werkmensen is wat we nodig hebben. Zelfs iemand als Vaneetvelt begint door te hebben dat zijn ondernemers gewoon worden leeggezogen door multinationals en investeerders. Dat de investeerders maar naar Vegas trekken met hun gespeculeer. Speculatie = misdaad tegen de mensheid = levenslange opsluiting. Hier op het forum zwerven er zo ook een paar parasieten rond.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 08:50   #176
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Laat ze de ondernemingszin van de Vlamingen maar stimuleren; geef de Vlamingen de financiële en organisatorische mogelijkheden om hun knowhow om te zetten in bloeiende bedrijven, dan zijn we er tenminste zeker van dat het geld van onze belastingen in eigen handen blijft en niet door een of andere multinational wordt misbruikt !!

Monsterbedrijven hebben we niet nodig, maar goed draaiende kleinere bedrijven die de naam van Vlaanderen op wereldplan kunnen waar maken.

Vlaanderen laat te veel zijn goede technici, wetenschappers, ondernemers aan hun lot over: stimuleer de goede , begeleid ze zoek het gat in de markt en vooral: hou ze in Vlaanderen!!

hoeveel bedrijven worden er niet overgekocht door buitenlanders nadat een Vlaming er al zijn energie heeft ingestopt???

Als de Vlaamse regering nog meer die weg zou opgaan, dan zie ik voor Vlaanderen een grote toekomst!!

Nu is het tijd om toekomstgerichte bedrijven uit de grond te stampen: met man en macht energiebesparende middelen te zoeken en te produceren : Vlaanderen moet op die boot springen en niet krampachtig proberen voorbijgestreefde bedrijven in leven te houden.

Wallonië heeft voorgedaan hoe het niet moet met de staalindustrie, laat Vlaanderen niet dezelfde fout maken.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:09   #177
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het gaat maar over onze toekomst
Dat het veebee dan het goede voorbeeld geeft en alle programmapunten behalve de communautaire overboord gooit. Ik kan als Vlaamsgezinde niet stemmen op een partij die in de eerste plaats racistisch is.
Begin eens met flup dewinter buiten te gooien.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:14   #178
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat het veebee dan het goede voorbeeld geeft en alle programmapunten behalve de communautaire overboord gooit. Ik kan als Vlaamsgezinde niet stemmen op een partij die in de eerste plaats racistisch is.
En vooral die kerels achter of voor of naast dewinter... Dat zijn de ergste binnen het VB, dat ook heel pientere en interessante mensen bij zich heeft.
leve de manmanman club
Oud 16 juni 2009, 11:17   #179
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Daar gaan we weer:
Even kijken naar de alternatieven voor het VB die nu al decennia aan de macht zijn:

We mogen toch vaststellen dat dertig jaar fanatiek anti-racisme, voor de "allochtonen" zelf weinig heeft opgeleverd. Voor de "anti-racisten" (witte medemens) zelf des te meer.
Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maaar door.

Uitsluitend witte mensen op alle belangrijke posten in Belgie;

Blijkbaar is een stem op het establishment eeen stem voor het racisme geweest.

Misschien kun je dus een andere reden vinden om niet op het VB te stemmen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 11:24   #180
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg hier toch stillaan het schijt van: waarom geeft Open VLD niet gewoon toe dat ze naar de oppositie willen? Ze doen er alles aan om zich onmogelijk te maken bij de rest: eerst met dat gezanik rond die extra jobkorting, dan breekpunten blijven spuwen zelfs al zijn de verkiezingen gedaan en nu de potentiële partners wat schofferen.

Eén groot mediacircus van dirigent Guy Verhofstadt om de verantwoordelijkheid voor de nakende val van de federale regering van zich af te schuiven op Kris Peeters en terloops als het kan ook nog eventjes Karel 'ik-wil-een-coalitie-met-CD&V-en-NVA' De Gucht uit de wind te zetten (dan moet die hem er daarna dankbaar voor zijn).

Eerst leek het er op dat NVA deze spelletjes ging spelen na 7 juni, maar ze zijn fameus overtroefd door de blauwe blaaskaken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be