Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 19:10   #801
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Als er iemand is die hier enig respect verdient, dan is het wel circe met haar engelengeduld.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:14   #802
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als er iemand is die hier enig respect verdient, dan is het wel circe met haar engelengeduld.

Paulus.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:05   #803
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja... dan moet er het één of het ander gebeuren denk ik.

Mogen in ons democratisch bestel wel ideologien worden gepromoot die de ongelijkheid tussen de mensen beogen? (gelovige mohammedanen tegenover andersgelovige dhimmies en waarbij de ongelovigen in feite moeten worden uitgeroeid?).
my point exactly...
Ik denk dat hiermee alles zowat is gezegd hoor...
Oud 15 juni 2009, 20:58   #804
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Purenvlaming1302 Bekijk bericht
en binne 10 jaar zit et vol met moslims
Binnen 3 jaar 1/2!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:01   #805
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja... dan moet er het één of het ander gebeuren denk ik.

Mogen in ons democratisch bestel wel ideologien worden gepromoot die de ongelijkheid tussen de mensen beogen? (gelovige mohammedanen tegenover andersgelovige dhimmies en waarbij de ongelovigen in feite moeten worden uitgeroeid?).
Je kan dat ook schrijven over neocon-libertariërs. Die hebben het dan meer op haves and have-not's.
Oud 15 juni 2009, 21:02   #806
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
RAmen
Oud 15 juni 2009, 21:04   #807
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

[quote=Weiße Rose;4167100
"dhimmies" (...), moesten idd belastingen betalen, maar voor de rest waren er geen verplichtingen. Ze mochten hun eigen geloof behouden en dat ook beleiden. Natuurlijk werden ze aangemoedigt om zich te bekeren tot de islam, maar die keuze stond geheel vrij. Men werd er niet toe gedwongen. We kunnen dus stellen dat de islamieten een vrij milde "bezetter" was.
[/QUOTE]

Witte Roos, eerste voorstel:

- de EU neemt Turkije niet op als lidstaat, maar gaat het "vrij mild bezetten";
als dat je te ver gaat, tweede voorstel:

- de mohammedanen in Europa krijgen een dhimmi-status, maar het blijft hun vrij staan om daar in het thuisland aan te ontkomen.

Ben je bereid, deze vrij milde behandeling toe te juichen?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 juni 2009 om 21:07.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:08   #808
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Witte Roos, eerste voorstel:

- de EU neemt Turkije niet op als lidstaat, maar gaat het "vrij mild bezetten";
als dat je te ver gaat, tweede voorstel:

- de mohammedanen in Europa krijgen een dhimmi-status, maar het blijft hun vrij staan om daar in het thuisland aan te ontkomen.

Ben je bereid, deze vrij milde behandeling toe te juichen?
ik juich het alvast toe.

Ze hebben sowieso al hun eigen zakat-systeem dus hoeven ze niet meer bij te dragen bij ons sociaal systeem, en verder betalen ze gewoon de yizyah belasting (dubbel van de niet-dhimmies) en dan mogen ze in leven blijven.
Lijkt me een héél redelijk voorstel, helemaal in de lijn van Allah.

En ge moet dan nog weten: bij mijn weten BEZETTEN wij Europa toch niet me dunkt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 21:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:19   #809
born2bewild
Banneling

Standaard

filossof zijn partijtje was ook niet zo voor vrouwenstemrecht.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 21:34   #810
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Je las het met je haatbril aan. Die moet je eens chirurgisch laten verwijderen!
Dat zal het zijn! Ik geloof dat ik ook een haatbril op heb, want wat ik al niet allemaal in de koran heb zien staan! Over moorden, oorlogvoeren, buit verdelen, slaven en vrouwen mishandelen, ongelovigen discrimineren, goh; dus had ik mijn haatbril niet op gehad, dan zou dat daar allemaal niet in hebben gestaan. Ik laat hem chirurgisch verwijderen en daarna is de mohammedanerij een humane organisatie, een middel tot volksverheffing!

Daar mag ik geen gras over laten groeien.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 juni 2009 om 21:36.
Oud 15 juni 2009, 21:46   #811
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal het zijn! Ik geloof dat ik ook een haatbril op heb, want wat ik al niet allemaal in de koran heb zien staan! Over moorden, oorlogvoeren, buit verdelen, slaven en vrouwen mishandelen, ongelovigen discrimineren, goh; dus had ik mijn haatbril niet op gehad, dan zou dat daar allemaal niet in hebben gestaan. Ik laat hem chirurgisch verwijderen en daarna is de mohammedanerij een humane organisatie, een middel tot volksverheffing!

Daar mag ik geen gras over laten groeien.
Ik kijk er al naar uit.

Het lijkt een probleem te zijn van de niet-moslims, omdat de miljarden moslims over heel de wereld dat probleem niet hebben.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 22:03   #812
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat als er een partij komt met als enig programmapunt een hoofddoekenverbod, dat ze de kiesdrempel halen.
Die partij is er al.
Oud 15 juni 2009, 22:06   #813
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat geeft duidelijk aan dat je nog wat tijd zult moeten investeren met het deftig lezen van de Koran, en die haatbril even zult moeten uitdoen.
Ik heb aan Circe nog geen haat opgemerkt.

Wat me wel al een kwarteeuw aan vele moslims opvalt, is de redenering: "zus of zo heeft kritiek op de islam, omdat zij of hij een moslimhater/racist is". Dat het andersom zou kunnen zijn, en dat mensen de islam gaan verafschuwen omdat er nogal wat rotte plekjes op zitten, dat mag niet worden gedacht, laat staan gezegd. Ter illustratie, een tekenend detail:

Ik heb kritiek op de gedragingen van een kerel die op zijn 53ste een zesjarig kind aan zijn harem toevoegde. En hoe is dat mogelijk? Hoe kan een redelijk mens walgen van "de volmaakte mens" - al insân al-kâmil (vzmh)? Het antwoord is eenvoudig: dat moet ontegenzeglijk komen doordat ik een mohammedhater ben. Anders zou ik de bokkensprongen van de pedofeet (vzmh) best fijn vinden.

En nu eens kijken wat het zou opleveren als wij niet-moslims deze idiotenformule op de ware gelovigen toepasten: "De mohammedanen verwerpen, laat ons zeggen Darwin, omdat zij ongelovigenhaters zijn".

Hé, staat niet in de koran hoe je met ongelovigen moet omgaan? Moeten ze zich nou als ongelovigenliefhebbers of als ongelovigenhaters gedragen?

Misschien onthult hun veronderstelling over hoe niet-gehersenspoelden denken iets over de manier waarop zij denken.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 juni 2009 om 22:07.
Oud 15 juni 2009, 22:09   #814
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het is redelijk pretentieus om te denken dat je op basis van zo'n lezing besluiten kan trekken over de receptie van de Koran door moslims. Nogal wat moslims lezen die koran wat grondiger - om niet te zeggen bestuderen die, integreren die in hun opvattingen - dan je als niet-ingewijde in een ordinaire "lezing" kan. Laat dit soort verklaringen dan maar over aan bvb godsdienstwetenschappers, die m.i. beter geplaatst zijn om de verschillen tussen dat en een ander heilig boek uit te leggen, te duiden en ons te wijzen op de gevolgen van zo'n schrift.
Autoritätsgläubigkeit.
Oud 15 juni 2009, 22:11   #815
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom worden er hier 40 pagina's volgeluld over een hoofddoek?
Omdat het helemaal niet over een hoofddoek gaat. Zoals het bij een hakenkruis ook niet over een kruisje gaat.
Oud 15 juni 2009, 22:12   #816
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Ik heb aan Circe nog geen haat opgemerkt.

Jij bent dan ook geen moslim, he.

Wat me wel al een kwarteeuw aan vele moslims opvalt, is de redenering: "zus of zo heeft kritiek op de islam, omdat zij of hij een moslimhater/racist is". Dat het andersom zou kunnen zijn, en dat mensen de islam gaan verafschuwen omdat er nogal wat rotte plekjes op zitten, dat mag niet worden gedacht, laat staan gezegd.

Tof.

Ik heb kritiek op de gedragingen van een kerel die op zijn 53ste een zesjarig kind aan zijn harem toevoegde. En hoe is dat mogelijk? Hoe kan een redelijk mens walgen van "de volmaakte mens" - al insân al-kâmil (vzmh)? Het antwoord is eenvoudig: dat moet ontegenzeglijk komen doordat ik een mohammedhater ben. Anders zou ik de bokkensprongen van de pedofeet (vzmh) best fijn vinden.

Meer tofheid.

En nu eens kijken wat het zou opleveren als wij niet-moslims deze idiotenformule op de ware gelovigen toepasten: "De mohammedanen verwerpen, laat ons zeggen Darwin, omdat zij ongelovigenhaters zijn".

Je bent een vat vol plezier.

Hé, staat niet in de koran hoe je met ongelovigen moet omgaan? Moeten ze zich nou als ongelovigenliefhebbers of als ongelovigenhaters gedragen?

Misschien onthult hun veronderstelling over hoe niet-gehersenspoelden denken iets over de manier waarop zij denken.

Party!

Nog iets?

Sorry, maar het blijven lezen van deze clichés wordt soms vermoeiend. Dus jij haat mij niet, jij haat de gebruiken van een man die 1400 jaar geleden leefde? En hoewel die gebruiken in die tijd niet uitzonderlijk waren, moet ik daarvoor boeten? En nee, jij haat mij niet, maar ik moet wel de Islam afzweren. En nee, jij haat mij niet, maar het zijn toch vaak moslims die de gevangenissen overbevolken? En je bent de objectiviteit zelve, dat blijkt steeds weer uit je posts.
Oud 15 juni 2009, 22:29   #817
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
[i] moet ik daarvoor boeten?
Waaruit zou de boete dan wel bestaan?

Zelf heb ik wel eens een wereldbeeld moeten laten varen waaraan ik gehecht was geweest, en dat verliep niet pijnloos; was dat een "boete" omdat ik mijn feitenkennis niet eerder had kunnen updaten of zo? En moest ik die stap zetten? Als ik vooruit wilde komen wel. Het was mijn weg.

Jij zult de jouwe volgen, misschien af en toe niet de prijs of boete willen betalen voor de richting die je zou kunnen inslaan, en dan hopelijk niet "boeten" omdat de bestemming tegenvalt. At-tarîqa as-salâma!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 juni 2009 om 22:30.
Oud 15 juni 2009, 22:37   #818
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waaruit zou de boete dan wel bestaan?

Zelf heb ik wel eens een wereldbeeld moeten laten varen waaraan ik gehecht was geweest, en dat verliep niet pijnloos; was dat een "boete" omdat ik mijn feitenkennis niet eerder had kunnen updaten of zo? En moest ik die stap zetten? Als ik vooruit wilde komen wel. Het was mijn weg.

Jij zult de jouwe volgen, misschien af en toe niet de prijs of boete willen betalen voor de richting die je zou kunnen inslaan, en dan hopelijk niet "boeten" omdat de bestemming tegenvalt. At-tarîqa as-salâma!
Het ding is, ik hoef de Islam niet te verlaten om vooruit te geraken. De bal ligt niet in mijn kamp, want met mijn geloof berokken ik jou geen schade. De bal ligt eerder in jouw kamp, want jij bent diegene die zaken ziet die er niet zijn.
Ok, er staat vanalles gewelddadig in de Koran, hoe heb jij daar last van? Die islamisering is een leeg begrip, als jij dat niet kan concretiseren.

Dus wees eens concreet, en zeg eens hoe IK voor jou een gevaar vorm?
Oud 15 juni 2009, 22:45   #819
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou je de islam niet afzweren als je hem toch niet volgt?
Oud 15 juni 2009, 22:50   #820
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Waarom zou je de islam niet afzweren als je hem toch niet volgt?
Nog één die gaat oordelen of ik de Islam al dan niet volg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be