![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat toch niet zeggen dat je dat niet gezien had?
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke beschuldigingen uit ik dan? Dit zul je even moeten uitleggen, ik weet niet eens of ik volgend jaar nog leef gezien mijn situatie, dus over "afgronden" kan ik meepraten!Heb er net een paar achter de rug en geloof me dat dit van een ander "niveau" is dan esoterisch gefilosofeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Minister
|
![]() Ontrent dat noodzakelijk 'veiligheidsgevoel': Je kan wel stellen dat men nood heeft aan enige veiligheid, dat is immers inherent aan de mens. Daarentegen kan daar ook in overdreven worden. Mensen van tegenwoordig worden dagelijks ingepompt met berichten die hen angst aanjagen, en die meestal ferm overroepen zijn en de bedoeling hebben massahysterie te creeëren (actueel: varkensgriep die niet te vergelijken valt met vogelgriep). Ook de zogenaamde bedreiging van het internationaal terrorisme is in mijn mening ferm overdreven en dient enkel om de 'kleinburger' te laten instemmen met meer inperking van de persoonlijke vrijheden.
Het veiligheidsgevoel is dan ook meestal slechts een illusie (het is niet omdat men telefoons kan afluisteren en het internet censureren dat je daarom minder kans maakt om, ik zeg nu maar iets, op straat overhoop gestoken te worden, wat ook niet bepaald dagelijkse kost is). Men laat het leven te vaak leiden door angst en onzekerheid. Het is faligrant verkeerd om toe te geven aan vrijheidsbeperkende maatregelen om het individu gerust te stellen.
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt een voor mij klassieke fout in uw redenering.
Onveiligheid hangt voor veel mensen samen met straatcriminaliteit, woning en autoinbraken, agressie op openbaar vervoer enz...maar al te vaka zijn daders allochtonen, zo is straatcriminaliteit vooral in handen van jonge Marokkanen. Of er binnen die groep ook bijzitten die zich laten meesleuren in de djihaad tegen het Westen en Amirika lijkt me een te verwaarlozen kleine groep, die desondanks ontzettend vele schade kan aanrichten, zie Londen en Madrid. Als een bemerking van mijn persoonlijke vrijheid hiertoe kan bijdragen dit te voorkomen, dan wil ik dat accepteren. Een ander verhaal en los van terrorisme is wat de meesten een onveilig gevoel geeft, straatcriminaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Ik heb het gevoel dat het denkvermogen van "intellectuelen" beperkt is en in onze tijd en maatschappij toch z'n eindpunt heeft bereikt. Er reizen problemen of vraagstellingen op in de samenleving en niemand slaagt er in om een - voor ieder aanvaardbare - oplossing te bedenken.
Het probleem ligt m.i. dieper dan de tegenstelling extreem-rechts en extreem-links. Onlangs nog een interessant stuk in een artikel van ene Harry Kunneman gelezen (hoewel ik het niet eens ben met zijn visie m.b.t. religie. Hij erkent dat religie wel een bindende factor kan zijn om een samenleving op te bouwen maar verwerpt zo'n oplossing omdat daar volgens hem na "de Verlichting" niet terug naar kan worden gekeerd. Daarbij vergeet hij wel dat religie in andere landen wél nog steeds een bindende factor is.): http://www.filosofiemagazine.nl/00/f...%E2%80%99.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2009 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan u nu al vertellen dat ik, en velen met mij, zich met hand en tand zullen verzetten tegen de oprichting van etnische/religieuze zones of halfautonome staatjes in Nederland, in Vlaanderen en in de rest van Europa. Aanpassen aan de hier en nu geldende Leitkultur of anders opkrassen. Zich aanpassen aan de wetten zoals die hier en nu gelden of anders wegwezen. Dus niks halfautonome moslimstaatjes hier. Niks halfautonome joodse staatjes hier. Enzovoorts enzovoorts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat verstaat u trouwens onder de "Leitkultur"? Moeten autochtonen zich daar ook naar aanpassen? Valt het onder de "Leitkultur" om te geloven dat bv. het gezin niet de hoeksteen van de maatschappij vormt en daarom een totaal verschillende levensstijl te leiden? Wat gaat men autochtonen doen die zich niet naar de Leitkultur willen richten, immers aanpassen of opkrassen is geen optie bij hen? Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het centraal gezag is een belangrijk punt in je redenering. Ik denk dat je daarin gelijk hebt maar je moet het m.i. breder zien. De grondwet als centraal 'gezag' stellen, de wetten waar iedereen zich aan moet houden. En vervolgens strikt handhaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Onder 'Leitcultuur' versta ik hoofdcultuur: culturele gemeenschappen binnen een land kunnen een eigen identiteit hebben, maar vinden elkaar tenminste in de kernwaarden van de hoofdcultuur waarop een samenleving is gestoeld. In het Westen zijn deze kernwaarden democratie, vrijheid van meningsuiting en scheiding van kerk en staat. Het beheersen van de landstaal is van wezenlijk belang.
Iedereen dient zich daaraan aan te passen. Autochtonen zullen hier overigens weinig tot geen problemen mee hebben, aangezien die met die kernwaarden zijn opgegroeid. Citaat:
Ook dat is hierboven reeds beantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overkoepelde organen en bijbehorende wetgeving zijn er ook, dus in welke zin wil je wat verandert zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() Toch niet. Stel dat er onder autochtonen een beweging ontstaat die de democratie omver wil werpen en ze wil vervangen door een theocratie of technocratie of aristocratie of absolute monarchie,.... Wat moet er met die mensen dan gebeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan een staatsgreep en een misdrijf, aangezien democratie heerst. Trouwens, die plannen bestaan ook bij allochtonen he ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het echter in de praktijk op neer zal komen, is dat er overal moslim-enclaves met een verregaande autonomie opgericht zullen worden. En dan krijg je weer het bekende verhaal van de vinger en de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Banneling
|
![]() Dan dienen die mensen tijdig geïnterneerd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Balkanisering, apartheid, atomisering... geen van die dingen heeft al iets goeds voortgebracht. Allemaal zijn ze uitgelopen op geweld, onderdrukking, moord. We moeten precies naar het omgekeerde: integratie, een gemeenschappelijke waardensokkel, eenvoudige gemeenschapszin op mensenmaat... Indien niet, zullen we het duur bekopen. Allemaal. En, ook als het wellicht onhandig uitgedrukt was: het zoeken naar een zekere gemeenschap was precies de bedoeling van deze draad. Ja, misschien moeten we daarom scheiden van bepaalde groepen, maar niet op etnische of religieuze basis zoals jij wellicht suggereert. Wel op basis van menselijke capaciteiten. En met de mogelijkheid dat eenieder op elk moment kan terugkeren naar de gemeenschap, als hij/zij er klaar voor is.
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestrijden met alle beschikbare middelen, en ik bedoel: met alle. In het beste geval worden ze gedropt op een onbewoond eiland dat bedreigd wordt door de opwarming van de aarde.
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |