Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 14:39   #41
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Spanje is trouwens niet alleen door de islamieten onder de voetgelopen, maar ook door de Carthagers, Romeinen en Visigoten.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arianisme
Ja maar, de Carthagers en Visigoten in mijn naaste omgeving bezitten geen van allen een boekje waarin staat dat ze zich zo moeten blijven misdragen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:41   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal enz... waren ook niet oorspronkelijk katholiek of Christelijk. Uw vergelijking slaat dus ook nergens op. Spanje is trouwens niet alleen door de islamieten onder de voetgelopen, maar ook door de Carthagers, Romeinen en Visigoten. De Visigoten waren een Germaanse stam die zich na het uiteenvallen van het West-Romeinse rijk in het Iberisch schiereiland hebben gevestigd. Rond 700 n.Chr. maakten de 'Moren' zich meester over het Iberisch schiereiland. De Visigoten, de vorige heersers, waren trouwens geen Christenen, maar wel vaak Arianisten. Het Christendom zag het Arianisme als een 'sekte' en wilde er dus niets mee te maken hebben.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arianisme

De Arianisten werden vervolgt door de Christenen, net zoals men de Katharen vervolgde... .
Maar dáár hadden we het toch niet over Rooske.
Ik beweer nergens dat die landen óórspronkelijk wel christelijk of katholiek waren.
Je blijft me hardnekkig achtervolgen eh - is er écht niemand anders met wie je je 'intellect' en je 'historische kennis' kan delen?
Ik ken trouwens ook geschiedenis + ik heb ook internet pffff...

Ik reageerde trouwens alleen maar op de 'vergelijking' van Eberhard op de vraag van Sus.

Laatst gewijzigd door SDX : 17 juni 2009 om 14:43.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:43   #43
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar had ik het over de 'horigen' en de 'vorsten' - wat heeft het islamitische 'onder de voet lopen aka bezetting' van Spanje te maken met pre-feodale verhoudingen in Europa? Het ging hier om islamieten die katholieke landen onder de 'voet' lopen of liepen - en vice versa.
Die islamitische 'bezetters' in Spanje kwamen wel degelijk uit een ander werelddeel - hadden dus niks met jouw pre-feodale verhoudingen in "Europa" vandoen - het was een 'onder de voet lopen' van islamieten - niet andersom zoals jij het stelt.
Er zijn weldegelijk islamitische landen door de Katholieken onder de voet gelopen hoor en andersom ook natuurlijk.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:46   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn weldegelijk islamitische landen door de Katholieken onder de voet gelopen hoor en andersom ook natuurlijk.
WAAR zeg IK dat dat NIET waar zou zijn ???
WAAROM zit je steeds achter mij aan - I can run from you but I can't seem to hide.
Luv ya too hoor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:46   #45
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ja maar, de Carthagers en Visigoten in mijn naaste omgeving bezitten geen van allen een boekje waarin staat dat ze zich zo moeten blijven misdragen.
Om zich te misdragen heeft men geen boekje nodig...
Oud 17 juni 2009, 14:48   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Carthagers en Visigoten hadden toen Ulfilas bijbel, geen zier beter (en weinig verschillend).

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 juni 2009 om 14:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:49   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ons witroosje ook nog eventjes vergeet dat het in oorsprong christelijke Noord-Afrika en de hele Levant nog steeds BEZET worden door de arabische kolonisten.

Een zeer uitgebreid stuk hierover van Fjordman stond vandaag in Nederlandse vertaling op Het Vrije Volk:

Best informatief! Maar of wit roosje het zal lezen?????

Fjordman: Europeanen als slachtoffer van het kolonialisme

Citaat:
Sinds de 7e eeuw hebben moslims Europa steeds opnieuw overvallen, vooral de zuidelijke regionen, maar vaak ook ten noorden van de Alpen. Inderdaad, de enige periode gedurende de meer dan 1300 jaar waarin ze dit niet hebben gedaan, was de tijd van het Europese kolonialisme. Bovendien zijn er nu meer Noord-Afrikanen in Frankrijk dan er ooit Fransen in Noord-Afrika geweest zijn. Wanneer niet-Europeanen de kolonisatie kunnen tegenhouden en indringers kunnen verjagen, waarom kunnen Europeanen dan niet hetzelfde doen?

Ook onder de landen van West-Europa heeft slechts een minderheid een belangrijke koloniale geschiedenis en enkelen van hen, zoals Spanje en Portugal, werden daarvoor zelf gekoloniseerd. Spanje, dat over een uitgebreid koloniaal rijk beschikte, was zelf ooit een slachtoffer van het kolonialisme en wel duidelijk langer dan dat het een kolonisator was. Zoals Ibn Warraq zegt in zijn boek ”Defending the West” (http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...8/index.html):

”Terwijl de Franse aanwezigheid minder dan vier jaar duurde, voordat ze smadelijk werden verdreven door de Britten en de Turken, waren de Osmanen sinds 1517 in totaal 280 jaar lang de heersers van Egypte. Ook wanneer we de latere Britse en Franse protectoraten meetellen, stond Egypte maar 67 jaar lang onder westerse controle, Syrië 21 jaar lang en Irak maar 15 jaar – en uiteraard stond Saoedi-Arabië nooit onder westerse controle. Als men dit met het zuidelijke Spanje vergelijkt, dat 781 jaar onder het Arabische juk zat, Griekenland 381 jaar en de heerlijke, nieuwe, christelijke hoofdstad, het versomberde Rome – Byzantium – die nog steeds in islamitische handen is. Maar blijkbaar bestaat daar noch in de Spaanse noch in de Griekse politiek hiervoor een soort slachtofferbegrip.”

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 14:50   #48
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
WAAR zeg IK dat dat NIET waar zou zijn ???
WAAROM zit je steeds achter mij aan - I can run from you but I can't seem to hide.
Luv ya too hoor.
Hier mss? Letterlijk citaat:

"het was een 'onder de voet lopen' van islamieten - niet andersom zoals jij het stelt."

U moet zich trouwens niet zo aangevallen voelen SDX'ke .
Ik heb het niet persoonlijk op u gemunt hoor. Het is alleen dat ik reageer op posts waar ik me niet in kan vinden en toevallig zijn die van u daar ook vaak bij. Waarom zou ik trouwens niet op uw posts mogen reageren? Dit is toch een discussieforum, niet?
Oud 17 juni 2009, 14:56   #49
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat ons witroosje ook nog eventjes vergeet dat het in oorsprong christelijke Noord-Afrika en de hele Levant nog steeds BEZET worden door de arabische kolonisten.

Een zeer uitgebreid stuk hierover van Fjordman stond vandaag in Nederlandse vertaling op Het Vrije Volk:

Best informatief! Maar of wit roosje het zal lezen?????

Fjordman: Europeanen als slachtoffer van het kolonialisme
Euhm, meent u nu wat u schrijft?
Vergelijkt u de kolonisatie van vorige eeuw met de huidige immigratie?

"Ik denk dat ons witroosje ook nog eventjes vergeet dat het in oorsprong christelijke Noord-Afrika en de hele Levant nog steeds BEZET worden door de arabische kolonisten."

Noord-Afrika oorspronkelijk Christelijk? Wat een grapjas bent u toch. 0,0 historische kennis. Enja, wij Germanen bezetten ook nog steeds de lage landen. Maar geen Romein die er naar kraait toch?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 17 juni 2009 om 14:58.
Oud 17 juni 2009, 15:00   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm, meent u nu wat u schrijft?
Vergelijkt u de kolonisatie van vorige eeuw met de huidige immigratie?

"Ik denk dat ons witroosje ook nog eventjes vergeet dat het in oorsprong christelijke Noord-Afrika en de hele Levant nog steeds BEZET worden door de arabische kolonisten."

Noord-Afrika oorspronkelijk Christelijk? Wat een grapjas bent u toch. 0,0 historische kennis. Enja, wij Germanen bezetten ook nog steeds de lage landen. Maar geen Romein die er naar kraait toch?
Nooit gehoord van Augustinus? en waar woonde dienen gast? Jezeke is geboren in..... allez, zoek het eens op.
En waar denk je dat Paulus zijn brieven aan de Korinthiers schreef?

gij rammelt met mijn lieflijke voetjes hé.

kaartje nog eens bezien.

--------------

Trouwens: waarom zouden de berbers (Imazighen) nog steeds hun eigen taal het Amazigh (of andersom) maar beperkt mogen spreken in de Noord afrikaanse landen, waar nog steeds de arabieren de plak zwaaien? Waarom denk je dat de oorspronkelijke Egyptische taal, het Koptisch (zoals in: Koptische christenen ja) ondertussen praktisch volledig verdwenen is en vervangen door het arabisch (jaja, zoals in het islamitische arabisch, allah begrijp maar één taal).

Toen Libanon nog een bloeiend en bruisend land was (tot aan de burgeroorlog in de jaren zestig) waren er hopen christenen die het land tot bloei brachten en er Cote d'Azur van de Levant van maakten... nu niet meer, de meeste christenen zijn het afgebol, de joden ook. Blijft.... een influx van Hezbollah! joepie! ze gaan erop vooruit.
Ik was ooit nog penpall met zo'n christelijke libanees... ik vermoed dat hij vermoord werd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 15:04.
Oud 17 juni 2009, 15:02   #51
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Carthagers en Visigoten hadden toen Ulfilas bijbel, geen zier beter (en weinig verschillend).
Carthagers ook? Weet u dat heel zeker?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 15:05   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vroeg u me één voorbeeldje te geven van een moslimland dat onder de voet gelopen is en waar het katholicisme is geïnstalleerd, en u geeft als antwoord dit. Gefeliciteerd met uw behaalde Godwin-punt (dat zijn er intussen al wel heel veel geworden he?)

Geen zinnig mens zal ontkennen dat de verspreiding van het christendom in het verleden met geweld gepaard is gegaan. Maar waarom gebruikt u dat keer op keer om even terechte kritiek op de geweldadige verspreiding van de islam vandaag de dag van een, overigens vals, tegenargument te voorzien? "Jamaar, wij hebben dat ook gedaan"...

Verzin eens iets beters.
Citaat:
de geweldadige verspreiding van de islam
Hier?? Nu??

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 juni 2009 om 15:06.
Oud 17 juni 2009, 15:06   #53
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn weldegelijk islamitische landen door de Katholieken onder de voet gelopen hoor
Hmmmz....

Citaat:
Citaat:
Ik vroeg u me één voorbeeldje te geven van een moslimland dat onder de voet gelopen is en waar het katholicisme is geïnstalleerd.

Dat kan ik niet
. Maar ik zal de vraag eens omdraaien. Kan u een katholiek land noemen dat recentelijk onder de voet is gelopen door moslims en waar de islam is geïnstalleerd?
Dus wat is het nou? Wel of niet?

Indien wel: voorbeeld geven.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 17 juni 2009 om 15:07.
Oud 17 juni 2009, 15:08   #54
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En voor Spanje door islamitische hordes werd overspoeld? Inderdaad ja, voor het overgrote deel christelijk:

Arianistisch, om correct te zijn .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 17 juni 2009 om 15:09.
Oud 17 juni 2009, 15:08   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Carthagers ook? Weet u dat heel zeker?
Nadat ze door Visigothen ea Vandalen onder de voeten werden gelopen vanuit Zuid Europa.
Oud 17 juni 2009, 15:12   #56
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier?? Nu??
Nu ja, vandaag de dag. Voorbeelden heb ik elders al genoemd.
Oud 17 juni 2009, 15:21   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nadat ze door Visigothen ea Vandalen onder de voeten werden gelopen vanuit Zuid Europa.
Bij mijn weten waren er ten tijde van de Grote Volksverhuizingen allang geen Carthagers meer. Lijkt me dus stug dat die door de Vandalen en Visigoten onder de voet gelopen zouden zijn.
Carthago was toen reeds lang een Romeinse stad - al sinds de Romeinen Carthago in 146 v.chr. de stad veroverd hadden.
Oud 17 juni 2009, 15:26   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nog een belangrijk stukje informatie:

Citaat:
(.....)Vanuit Medina ontwikkelde zich de toen nog gloednieuwe godsdienst de islam tot een zich pijlsnel verspreidende religie. Binnen zeer korte tijd waren bijna alle landen in het MiddenOosten, zoals Mesopotamië, Egypte, Libië, Palestina, Syrië en het Arabische schiereiland, onder islamitisch bewind gekomen. Later volgden grote landen zoals Maleisië, Afrika en Indonesië.
De islam is echter niet alleen een godsdienst, zoals velen in West-Europa nog abusievelijk denken. Het is een allesomvattend politiek systeem, verpakt in een religieus kleed dat alle aspecten van het menselijk leven tot in detail bepaalt. En zoals bij Mohammed de zegetocht van de islam is begonnen met zijn migratie naar Medina, zo dienen ook de moslims die migratie als voorbeeld en uitgangspunt te nemen voor de verspreiding van de islam over de rest van de wereld. Het ideaal is uiteindelijk het wereldkalifaat, een wereldomvattend politiek, sociaal en religieus systeem dat gebaseerd is op de Koran, de Soenah (het voorbeeld van Mohammed), de Hadith (de mondeling overgedragen tradities) en de Sharia (de islamitische wetgeving).
LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL van Prof. Bob Smalhout

Oud 17 juni 2009, 15:28   #59
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En Hitler voerde ook een verdedigingsoorlog tegen de Joden zeker?
Soms is het tooch makkelijk dat de nazi's zovele mensen hebben uitgemoord. Voor sommigen is dat gegeven een 'commodity' geworden, iets dan je kan verhandelen in een discussie om er voordeel mee te behalen. Schaam jij je daarvoor nooit? Scoren op grond van het lijden van zovele mensen? Of kan ik jou dan vragen wat jouw reactie was toen in Irak vrouwen en kinderen werden vergast? Moet ik daar ook mee scoren, door mij de vraag te stellen of de moslimlanden eigenlijk niet goedkeurend toekeken, en, in elk geval niet ingrepen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 15:29   #60
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik vroeg u me één voorbeeldje te geven van een moslimland dat onder de voet gelopen is en waar het katholicisme is geïnstalleerd."

Dat kan ik niet. Maar ik zal de vraag eens omdraaien. Kan u een katholiek land noemen dat recentelijk onder de voet is gelopen door moslims en waar de islam is geïnstalleerd?
Libanon

http://www.youtube.com/watch?v=-8fa9yKQeTY

Groot Brittanie is ook reeds goed op weg, daar is de sharia reeds gedeelteijk ingevoerd terwijl moslims er nog een minderheid zijn.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. Bij ons heeft de islam zulke macht nog niet, maar hij beschikt wel over een huurlingenvoorhoede die alvast de repressie tegen islamkritiek organizeert.
Koenraad Elst
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 17 juni 2009 om 15:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be