Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ?
ja 174 64,21%
neen 97 35,79%
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 15:03   #401
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat vraag ik mij ook af.

Dat denk ik ook niet. Zeker niet allemaal, bijlange niet.

Geef gerust de linken naar de statistieken.
Die links bestaan niet, maar dat weet u al te goed. Statistieken die tegen de multiculturele kar rijden, zijn niet zomaar te vinden voor zover ik weet.
U zou eens naar Gerolf Annemans moeten luisteren in Terzake 09. Uit de statistieken die hij opnoemt blijkt dat een klein deel van de allochtonen de taal machtig is en dat het inburgeringsbeleid van Marino Keulen niks inhoud.

"Van de nieuwkomers kan 18% zich aanmelden voor een taalcursus. Daarvan zijn er 46% die zich aanmelden en daar zijn er 25% van die van u (Marino Keulen) een attestje krijgen"

Maargoed, volgens nickb spreken allochtonen thuis Nederlands met hun kinderen.

Voor de rest weet iedere debiel wel dat er veel werkloosheid is onder allochtonen. En dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Volgens de staatsveiligheid is er ook een enorme radicalisering, vooral onder jongeren.
Het bericht van nickb is dus volledig afgeladen van de leugens.
De kans bestaat natuurlijk dat hij in een goede buurt woont en die dingen niet ervaart. Hoewel die kans redelijk klein is.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 15:10   #402
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens dit onderzoek http://soc.kuleuven.be/ceso/onderzoe...2007__def_.pdf
zijn het de VB-kiezers die meest "de wereld als uiterst complex aanzien, hun medemens wantrouwen, negatief staan ten aanzien van etnische minderheden, er autoritaire denkbeelden op nahouden en van de politiek vervreemd zijn." en ook "het minst bereid zijn om met bepaalde acties bij te dragen aan een betere leefomgeving"
Stel u eens voor dat men zo een onderzoek doet over Turken/Marokkanen. Dat zou onmogelijk zijn, want uitermate racistisch. Nazipraktijken. Maar, alle VBers op 1 hoop gooien, hun eigenschappen onderzoeken, dat is blijkbaar niet racistisch. Nee hoor, dat moet kunnen. Het ergste van al is dat die statistieken in mijn optiek grove leugens zijn.

Maarja, het is al praktisch in de wet vastgelegd dat iedereen die kritiek heeft op immigratie een achterlijke debiel is die moet genezen worden. Dat vod van een onderzoek geeft dat wel aan.
Oud 17 juni 2009, 15:23   #403
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Stel u eens voor dat men zo een onderzoek doet over Turken/Marokkanen. Dat zou onmogelijk zijn, want uitermate racistisch. Nazipraktijken. Maar, alle VBers op 1 hoop gooien, hun eigenschappen onderzoeken, dat is blijkbaar niet racistisch. Nee hoor, dat moet kunnen. Het ergste van al is dat die statistieken in mijn optiek grove leugens zijn.

Maarja, het is al praktisch in de wet vastgelegd dat iedereen die kritiek heeft op immigratie een achterlijke debiel is die moet genezen worden. Dat vod van een onderzoek geeft dat wel aan.
Je hebt duidelijk geen blik op dit onderzoek geworpen. Men heeft niet alle VB-ers op één hoop gegooid en dan hun eigenschappen onderzocht.

Het onderzoek "wie stemt op welke partij" onderzocht de culturele en structurele kenmerken van het stemgedrag in Vlaanderen.
Uit dit onderzoek bleek ook dat vrouwen linkser stemmen dan mannen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=121565

P.S. Jij bent hier in deze draad de enige die VB-ers achterlijk noemt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 juni 2009 om 15:24.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 15:36   #404
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk geen blik op dit onderzoek geworpen. Men heeft niet alle VB-ers op één hoop gegooid en dan hun eigenschappen onderzocht.

Het onderzoek "wie stemt op welke partij" onderzocht de culturele en structurele kenmerken van het stemgedrag in Vlaanderen.
Uit dit onderzoek bleek ook dat vrouwen linkser stemmen dan mannen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=121565

P.S. Jij bent hier in deze draad de enige die VB-ers achterlijk noemt.
"wie stemt op welke partij"
Dat noem ik iedereen op een hoop gooien ja.
Dat vind ik niet kunnen voor eendert welke politieke partij.
Mensen indelen op basis van stemgedrag en daar dan nog eens wat subjectief gezwam rond ophangen. Bah.
Oud 17 juni 2009, 16:15   #405
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"wie stemt op welke partij"
Volgens mij is de stemming nog steeds geheim. Dus hoe kunnen ze nu weten wie op welke partij stemt, wat voor job hij doet, wanneer hij of zij geboren is etc.... en bovendien: w�*�*rom hij op die partij stemt?

Allemaal af te leiden uit GEHEIME stemmingen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 16:19   #406
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die links bestaan niet, maar dat weet u al te goed. Statistieken die tegen de multiculturele kar rijden, zijn niet zomaar te vinden voor zover ik weet.
U zou eens naar Gerolf Annemans moeten luisteren in Terzake 09. Uit de statistieken die hij opnoemt blijkt dat een klein deel van de allochtonen de taal machtig is en dat het inburgeringsbeleid van Marino Keulen niks inhoud.

"Van de nieuwkomers kan 18% zich aanmelden voor een taalcursus. Daarvan zijn er 46% die zich aanmelden en daar zijn er 25% van die van u (Marino Keulen) een attestje krijgen"

Voor de rest weet iedere debiel wel dat er veel werkloosheid is onder allochtonen. En dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Volgens de staatsveiligheid is er ook een enorme radicalisering, vooral onder jongeren.
De kans bestaat natuurlijk dat hij in een goede buurt woont en die dingen niet ervaart. Hoewel die kans redelijk klein is.
dit weekend stond in de pittazaak. achter mij zat er een Turks koppel te eten, samen met hun kindje. ze spraken alle 3 Nederlands....
Oud 17 juni 2009, 16:22   #407
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit weekend stond in de pittazaak. achter mij zat er een Turks koppel te eten, samen met hun kindje. ze spraken alle 3 Nederlands....
En zo hoort het.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 16:38   #408
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je de statistieken niet kan raadplegen, waarom baseer jij je dan?

De statistieken over werkloosheid zijn vrij te consulteren.
http://arvastat.vdab.be/nwwz/index.htm
En voor alle Belgen wordt er rekening gehouden met de de nationaliteitswijziging die bijgehouden wordt in het rijksregister.
Ook cijfers over de gevangenen werden op het forum al gepost. Je herinnert je dat ongetwijfeld.
Ik ga nu niet beweren dat jij moedwillig liegt, maar je beweringen kloppen niet met de realiteit.

Veel allochtonen spreken thuis Nederlands met hun kinderen. Dat klopt.
Of één van de ouders spreekt Nederlands en de andere de moedertaal.
Waarschijnlijk zijn er ook die alle twee de moedertaal spreken met hun kinderen, maar ik ken er geen die dat doen.

Verder weet iedereen, die het wil inzien, dat der een verband is tussen de lagere sociaal-economische klasse en de criminaliteit waarop men zich veelal fixeert. En de mannen zijn ook veel crimineler.
Oud 17 juni 2009, 16:40   #409
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij is de stemming nog steeds geheim. Dus hoe kunnen ze nu weten wie op welke partij stemt, wat voor job hij doet, wanneer hij of zij geboren is etc.... en bovendien: w�*�*rom hij op die partij stemt?

Allemaal af te leiden uit GEHEIME stemmingen?
Neen, dat leiden ze niet of uit de geheime stemming.
Open de PDF en lees hoe ze het onderzoek deden.
Oud 17 juni 2009, 16:54   #410
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En zo hoort het.
Ik spreek geen Nederlands als ik met mijn ouders iets ga doen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:13   #411
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen angst voor het onbekende, maar angst voor het bekende.Iedereen ziet waar het naartoe gaat met de multicul.
Multicul is een vorm van fascisme die ons op een ondemocratische wijze is opgelegd. Het is een drastische verandering van de samenleving waar enkel linkse naïevelingen op zitten te wachten.
De meeste mensen weten niet eens 'waarom' ze tegen de islam zijn.
Je krijgt altijd maar dezelfde vooroordelen te horen.

"Multicul is een vorm van fascisme die ons op een ondemocratische wijze is opgelegd. Het is een drastische verandering van de samenleving waar enkel linkse naïevelingen op zitten te wachten."

Compleet foute veronderstelling. Er is ons niets opgelegd en het is al zeker geen fascisme... .

Als je de geschiedenis eens grondig doorneemt, dan zie je dat de multicul altijd al heeft bestaan. Kijk maar naar het Romeinse Rijk, Het rijk van Alexander de Grote enz... . Multicul is niet enkel iets van deze tijd.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:47   #412
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En zo hoort het.
Hm, dat zal er zeker van afhangen, Sus? Als ze Nederlands kennen, waarom zouden ze dan onder elkaar geen Turks mogen spreken? Maar ja, het is een groep die afkerig staat tegenover huwelijken met ons inboorlingen. Dan mogen ze wel een extra inspanning leveren.

Dat is ook een van mijn grootste bezwaren tegen de islam: die discriminerende huwelijksregels, alweer man boven vrouw, gelovige boven ongelovige. Anders was de integratie er gewoon allang via gemengde huwelijken, vooral van hun vrouwen en onze mannen (want andersom leidt tot problemen) gekomen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:24   #413
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge doet uw best. Maar waarom plaats je dan defoto van die koerdische "vrijheidsstrijder" in je avatar? Neem dan tenminste één of andere vlaamse held ...
Integreren betekend niet assimileren, Ik verloochen niet mijn afkomst. Al ben ik een geboren Limburger, ik zou nooit mijn idealen opgeven. Trouwens dat wordt ook niet gevraagd. Ik denk dat de doorsnee Vlaming al tevreden is als mensen van ginder naar hier komen, de taal kennen. Mijn mening is niet verschillend dan de meerderheid die ook zo denkt. Trouwens welke Vlaamse held is er dan buiten pater Daems. Ik prijs hem zijn inzet tegen de uitbuiting van het werkvolk. Over het Vlaams Belang zullen we niet praten, want de meerderheid van de Vlamingen is tegen hun. Ik vind cordon sanitaire wel overbodig, want als deze mensen eenmaal in de regering zitten toch alles omzeep helpen. In Antwerpen hebben ze de problemen niet kunnen oplossen, ook niet met 33% Denk dat de meeste Vlamingen niets tegen "vreemdelingen" hebben, maar tegen de lakse beleid die ons het leven zuur maakt. Vlaams Belang wil alleen de gevolg aanpakken, maar de oorzaak willen ze niet zien.

Ja voor een gedwongen intregatie!
Ja voor een strenge maar rechtvaardige asielbeleid!
Ja voor aanpak van racisme!
Ja voor een sterker Vlaanderen zonder Wallonë
NEE voor de snel-Belg wet!
NEE tegen de wet Lejeune!
NEE tegen de legalisering van drugs!
JA voor de jobkorting, JA voor verlaging van belastingen op arbeid!
En ja ik kom op met de verkiezingen, ik start nu mijn campagne!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 18:30   #414
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Antwerpen hebben ze de problemen niet kunnen oplossen, ook niet met 33%
Wanneer zat het VB in Antwerpen dan in het gemeenteBESTUUR?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 18:31.
Oud 17 juni 2009, 18:38   #415
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wanneer zat het VB in Antwerpen dan in het gemeenteBESTUUR?
Ze konden toch veel realiseren, mss zaten ze niet in bestuur. Maar ze hadden toch hun zetels, of was dat niet het geval. Als ze goed waren dan waren ze niet de grootste verliezers bij de laatste verkiezingen. Met slogans als pensioen in Mohemmed zijne pocket zijn we nog niet vergeten! Mss dacht ik dat ze echt waren veranderd, maar met dergelijke uitspraken is nogmaals gebleken dat deze heren nog altyd hetzelfde zijn als in de tyd van Karel Dillen, die alleen maar hulde bracht aan de nazi's. Vlaams Belang moet de vreemdelingenstandpunt drastisch veranderen, als ze dat doen dan halen ze bij de eerstvolgende verkiezingen 20-25% Want de Vlaming is het beu om telkens in het zak te gezet te worden door de Waal!
Oud 17 juni 2009, 19:10   #416
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ze konden toch veel realiseren, mss zaten ze niet in bestuur. Maar ze hadden toch hun zetels, of was dat niet het geval. Als ze goed waren dan waren ze niet de grootste verliezers bij de laatste verkiezingen. Met slogans als pensioen in Mohemmed zijne pocket zijn we nog niet vergeten! Mss dacht ik dat ze echt waren veranderd, maar met dergelijke uitspraken is nogmaals gebleken dat deze heren nog altyd hetzelfde zijn als in de tyd van Karel Dillen, die alleen maar hulde bracht aan de nazi's. Vlaams Belang moet de vreemdelingenstandpunt drastisch veranderen, als ze dat doen dan halen ze bij de eerstvolgende verkiezingen 20-25% Want de Vlaming is het beu om telkens in het zak te gezet te worden door de Waal!
nog nooit gehoord van het cordon sanitair dus. Elk voorstel van het VB wordt afgeschoten of genegeerd en verder moeten ze in de oppositiebanken zitten. Beetje onder de gordel om hen dan te verwijten niets te doen natuurlijk.

en met dat pensioen in mohammed zijn pocket verwees FDW naar het kostenplaatje van de immigratie dat in de miljarden loopt.
Maar ja, als men op de nationale staatszender als vermoord zwijgt over de onthutsende cijfers uit dat rapport.... dan moet je niet verwachten dat de gemiddelde jan met de pet weet waarover er wordt gesproken.

Citaat:
"Immigratie veroorzaakt ook extra kosten voor de overheid. Via de belastingen zullen de Vlamingen in 2009 bijna 2 miljard euro moeten besteden aan de kosten van immigratie. Alleen al via de belastingen! Hier is de maatschappelijke kostprijs van onder meer de verhoogde criminaliteit niet inbegrepen, evenmin als de miljardentransferten naar de landen van herkomst. Het spreekt vanzelf dat het hier eveneens om indrukwekkende bedragen gaat."
KOSTPRIJS VAN IMMIGRATIE

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2009 om 19:19.
Oud 17 juni 2009, 19:25   #417
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
nog nooit gehoord van het cordon sanitair dus. Elk voorstel van het VB wordt afgeschoten of genegeerd en verder moeten ze in de oppositiebanken zitten. Beetje onder de gordel om hen dan te verwijten niets te doen natuurlijk.

en met dat pensioen in mohammed zijn pocket verwees FDW naar het kostenplaatje van de immigratie dat in de miljarden loopt.
Maar ja, als men op de nationale staatszender als vermoord zwijgt over de onthutsende cijfers uit dat rapport.... dan moet je niet verwachten dat de gemiddelde jan met de pet weet waarover er wordt gesproken.

KOSTPRIJS VAN IMMIGRATIE

Ik ben tegen de cordon sanitaire, kostprijs van immigratie krenkt mij evenzeer als u, maar wat mij zker krenkt zijn de racistische uitspraken van die partijgenoten. Jan met pet weet zoveel niet, want anders zullen ze niet stemmen op het Belang, die in hun achterhoofd heel wat andere ideen heeft!
Oud 17 juni 2009, 19:29   #418
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Ik ben tegen de cordon sanitaire, kostprijs van immigratie krenkt mij evenzeer als u, maar wat mij zker krenkt zijn de racistische uitspraken van die partijgenoten. Jan met pet weet zoveel niet, want anders zullen ze niet stemmen op het Belang, die in hun achterhoofd heel wat andere ideen heeft!
massale vergassingen van andersdenkenden of zo?

enkel blauwogige en blondharigen nog promoveren?

wat zit er zo nog in je fantasie? want blijkbaar is wat ze zeggen dus niét wat ze willen, in tegenstelling tot alle andere partijen die natuurlijk wèl voorstander zijn van wat ze zeggen.

Oud 18 juni 2009, 01:24   #419
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Omdat het VB ons 'angst' probeert aan te praten en blijkbaar zijn vele mensen de dag van vandaag zeer naïef
Als angst aanpraten de reden was dat het VB zo groot werd hoe komt het dan dat Groen! dat nochtans hetzelfde doet al moeite heeft de kiesdrempel te halen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 07:19   #420
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als angst aanpraten de reden was dat het VB zo groot werd hoe komt het dan dat Groen! dat nochtans hetzelfde doet al moeite heeft de kiesdrempel te halen.
In welke zin doet groen! dat?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be