Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 21:40   #101
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ten eerste zijn het toch hun geloofsbroeders
Geloofsbroeders? Ga dat eens vertellen tegen de 35.000 Palestijnse christenen waaronder militante Palestijnse nationalisten zoals George Habash of Nayef Hawatmeh.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:21   #102
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ten eerste zijn het toch hun geloofsbroeders
en? betekent dat nu dat de belgie de plicht heeft om miljoenen £Nederlanders op te vangen aangezien we allebei bijbelaanhangers zijn?

Citaat:
ten tweede hebben de arabische landen hen opgedrongen om te vertrekken want ze gingen de joden in zee drijven
en? moet ik mij er iets van aantrekken als de duitsers roepen dat ik moet vertrekken? en mogen de hollanders mij dan in een open gevangenis gooien of als 2e rangsburger behandelen als ik niet vertrek?
Citaat:
ten derde zijn er bijna een miljoen arabische joodse vluchtelingen wèl opgenomen in de israelische maatschappij
met aanzienlijk minder rechten als de joden. religieuze apartheid. palestijnen kunnen bvb niet eens of bijna onmogelijk eigendom verwerven om maar iets te zeggen. uitreis of inreismogelijkheden zijn ook veel stricter voor hen als voor joden.
Citaat:
dus waarom kunnen ze hun eigen geloofsbroeders niet opnemen : me dunkt zijn de arabische landen toch een pakje groter dan het piepkleine israel?
irrelevant. oorlogsvluchtelingen hebben de facto het recht om terug te keren volgens internationaal recht.
dat Canada, rusland, China of Iran groter zijn doet niets af aan de ISraelische misdaad

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juni 2009 om 22:22.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:49   #103
Blackwater Inc
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Allé, Netanyahu heeft dan toch nog iets geleerd van het snorretje...
Ik denk niet dat jij een voorbeeld bent voor de gay-gemeenschap in je land, toch niet met zulk rauw antisemitisme.
Blackwater Inc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:51   #104
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Ik denk niet dat jij een voorbeeld bent voor de gay-gemeenschap in je land, toch niet met zulk rauw antisemitisme.
Wat heeft het een met het ander te maken?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:20   #105
Arouet
Burgemeester

Standaard

Tuurlijk arm Israël, ik wil niet eens de verhoudingen van de doden zien van de afgelopen jaren. Ik ben er namelijk voor 100% zeker van dat Israël meer burgers heeft gedood. En onrechtsstreeks nog een verantwoordelijk zijn voor veel meer doden (blokade, Palestijnse ordediensten uitschakelen, Palestijns water stelen). Het is trouwens helemaal geen goed voorstel voor de Palestijnen, zij hebben nog altijd de VN-resolutie aan hun kant. Ik zou ook niet blij zijn als ze mijn land 60 jaar bezetten en me dan ineens een klein deer daarvan teruggeven. Merk op dat dit het deel is zonder de grote Palestijnse watervoorraden (jammer dat die "toevallig" achter de veiligheidsmuur liggen). Trouwens je hebt geen gelijk simpelweg omdat je de winnaar bent.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:39   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Tuurlijk arm Israël, ik wil niet eens de verhoudingen van de doden zien van de afgelopen jaren. Ik ben er namelijk voor 100% zeker van dat Israël meer burgers heeft gedood. En onrechtsstreeks nog een verantwoordelijk zijn voor veel meer doden (blokade, Palestijnse ordediensten uitschakelen, Palestijns water stelen). Het is trouwens helemaal geen goed voorstel voor de Palestijnen, zij hebben nog altijd de VN-resolutie aan hun kant. Ik zou ook niet blij zijn als ze mijn land 60 jaar bezetten en me dan ineens een klein deer daarvan teruggeven. Merk op dat dit het deel is zonder de grote Palestijnse watervoorraden (jammer dat die "toevallig" achter de veiligheidsmuur liggen). Trouwens je hebt geen gelijk simpelweg omdat je de winnaar bent.
Natuurlijk wel. Je accepteert alles wat een verbetering inhoudt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:42   #107
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Je accepteert alles wat een verbetering inhoudt.
maar dit is geen verbetering, dit is het definitief maken van de wantoestand die al decenia groeit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:45   #108
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
maar dit is geen verbetering, dit is het definitief maken van de wantoestand die al decenia groeit.
Zolang niemand de knoop doorhakt blijft het voortwoekeren.
Oud 18 juni 2009, 11:46   #109
k9

Standaard

Citaat:
Zolang niemand de knoop doorhakt blijft het voortwoekeren.
En dus de palestijnen moeten maar alles slikken? Dat is complete onzin. Israel zal net zo goed toegevingen moeten doen als de palestijnen, en totdat ze dat doen mogen de palestijnen gerust elke IDF'er die voet zet in de west bnak of gaza afknallen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 18 juni 2009, 11:48   #110
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus de palestijnen moeten maar alles slikken? Dat is complete onzin. Israel zal net zo goed toegevingen moeten doen als de palestijnen, en totdat ze dat doen mogen de palestijnen gerust elke IDF'er die voet zet in de west bnak of gaza afknallen.
Vindt u. Ik denk dat de Palestijnen, door eerdere vredesovereenkomsten te saboteren, met dit voorstel al veel meer krijgen dan ze verdienen.
Oud 18 juni 2009, 11:52   #111
k9

Standaard

Citaat:
Vindt u. Ik denk dat de Palestijnen, door eerdere vredesovereenkomsten te saboteren, met dit voorstel al veel meer krijgen dan ze verdienen.
Ze saboteerde niks, die voorstellen waren gewoonweg slecht.

En meer krijgen dan ze verdienen? Dat is hun land waar ze al generaties/eeuwen op wonen dat zijn de basis mensen rechten die elkeen "verdient"

Jij hebt duidelijk weinig besef van de situatie ginds.

Laatst gewijzigd door k9 : 18 juni 2009 om 11:52.
Oud 18 juni 2009, 11:52   #112
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Héél goed te zien in welk kamp U thuishoort.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:54   #113
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En meer krijgen dan ze verdienen? Dat is hun land waar ze al generaties/eeuwen op wonen dat zijn de basis mensen rechten die elkeen "verdient"

Inderdaad,en de zionisten blijven nog altijd de bezetters die het beste voor zich willen ....
Oud 18 juni 2009, 11:54   #114
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toen er Joodse vluchtelingen aankwamen begonnen de inwoners op hen te schieten. Met een onafhankelijkheidsoorlog als resultaat.
Oud 18 juni 2009, 11:56   #115
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toen er Joodse vluchtelingen aankwamen begonnen de inwoners op hen te schieten. Met een onafhankelijkheidsoorlog als resultaat.
Bronnetje alstublieft.....

Uwe duim is in dit geval geenszins voldoende....
Oud 18 juni 2009, 12:01   #116
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bronnetje alstublieft.....

Uwe duim is in dit geval geenszins voldoende....
Citaat:
De strijd ontstond in 1947, nadat de Verenigde Naties op 29 november resolutie 181 aannamen die voorzag in de opdeling van het grondgebied Palestina na het beëindigen van het Britse mandaat aldaar. Palestina zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een Joodse staat en een internationaal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem. 56 procent van het grondgebied, waaronder de Negev-woestijn, werd toegekend aan de 650.000 Joden in Palestina en 43 procent aan de 1,3 miljoen Arabieren. De Palestijnse leiders wezen het plan af als zijnde een onwettige inbreuk op hun recht als inheemse bevolking terwijl de Joodse leiding uit tactische overweging akkoord ging met het opdelingsplan hoewel haar voornaamste doel, het bezit van Jeruzalem, niet gehaald werd.[5][6]
Direct na het aannemen van resolutie 181 gingen de Arabische Palestijnen in groten getale de straat op om ertegen te protesteren. Joodse bussen, winkelcentra en een synagoge werden vernield. Als vergelding hiervoor vielen Joodse milities Palestijnse dorpen en stadswijken aan en dreven bijna 75.000 mensen op de vlucht. Tot april 1948 lag het initiatief in de strijd aan Arabische kant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...orlog_van_1948

Alstu.
Oud 18 juni 2009, 12:04   #117
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stoute Palestijnen...
Citaat:
De Hagana beperkte zich in deze periode tot het verdedigen van Joodse nederzettingen en het uitvoeren van vergeldingsaanvallen. De Joodse terreurorganisaties Lechi en Irgun voerden diverse grote bomaanslagen uit in Tel Aviv, Jaffa, Haifa en Jeruzalem. Hierbij vielen honderden slachtoffers.
In januari 1948 kwam een Arabisch vrijwilligerslegioen de Palestijnen te hulp. Het was de bedoeling de Joodse aanwezigheid in Palestina te elimineren. De moefti Amin al-Hoesseini van Jeruzalem riep openlijk op tot uitroeiing van alle Joden in Palestina.[7] waarna de Joodse leiding openlijk overging van vergeldingsacties tot gedwongen uitzettingen.[8] In maart 1948 begon het Joodse leger, de Hagana, met de uitvoering van het Plan-Dalet dat voorzag in het verdedigen van de grenzen van de nieuw te vormen Joodse staat, alsook het veroveren van grondgebied buiten het door resolutie 181 toegewezen deel. Een doel was ook om de wegen veilig te stellen en de verbinding tussen Tel Aviv en Jeruzalem te herstellen. Sommige Joodse organisaties beoogden tevens het verdrijven van zoveel mogelijk Palestijnen uit het gebied,[9] hoewel dit niet het officiële Zionistische plan was.[10]. In april 1948 kwam een grote Tsjechoslowaakse wapenlevering aan voor de Hagana, waardoor zij het initiatief naar zich toe kon trekken.
Oud 18 juni 2009, 12:14   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En zou U nu eens die resolutie zelf een keer lezen mijn beste...

De minderheid krijgt het meeste grondgebied,en het plan werd direkt verworpen....

Zou U zo een resolutie in Uw eigen land aanvaarden.....
Oud 18 juni 2009, 12:16   #119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zou U nu eens die resolutie zelf een keer lezen mijn beste...

De minderheid krijgt het meeste grondgebied,en het plan werd direkt verworpen....

De plekken waar Joden woonden, daar woonden nauwelijks Palestijnen, en vice versa... vandaar dat niemand Jeruzalem kreeg.
Oud 18 juni 2009, 12:17   #120
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zouden een tsunami van vluchtelingen niet leuk vinden, maar we gaan er ook niet op schieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be