Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2004, 13:17   #341
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe

Het is wel duidelijk dat jij niet weet waarover je spreekt. Iedereen die meegaat met Vlaanderen Vlagt moet de richtlijnen van de organisatie strikt volgen. Beginnende vlaggers worden van dichtbij begeleid door vlaggers met meer ervaring. Wie zondigt tegen de principes van VL² en onveilig vlagt, zich laat provoceren, of zelfs maar alcohol drinkt voor of tijdens een wedstrijd, heeft zijn laatste actie met VL² achter de rug.

Het probleem is dat ondertussen tegen de 23 000 vlaggen verkocht zijn aan ongebonden supporters die niets te maken hebben met VL² en wiens gedrag VL² dus ook niet kan controleren. Dat is een probleem dat Vlaanderen Vlagt volgens mij toch wel zwaar onderschat heeft.
Kan je er ook achter komen waar in Vlaanderen de meeste van die 23000 mensen wonen? Dat had ik wel eens graag geweten. Volgens mij wonen de meeste Vlaams-nationalisten in de Vlaanders.
Dat kan je maar op één manier te weten komen: elke week met VL² gaan vlaggen en aan elke koper vragen waar hij of zij vandaan komt, en dat tot je een statistisch significante steekproef van de Vlaamse bevolking bekomt.
Zolang je dat niet gedaan hebt, is speculeren over de herkomst van de kopers volkomen zinloos.

Je verwart trouwens kopers van Leeuwenvlaggen met Vlaams-nationalisten. En hoe je die laatsten wil tellen ...
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 13:39   #342
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Die stellingen zijn even veel- of nietszeggend als beweren dat de Yzertoren van de Benelux is omdat hij in de Benelux staat. En het Vlaams Blok en het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven zijn ook fenomenen in en dus van de Benelux.

Zo kan je ook zeggen dat de Yzertoren, het Vlaams Blok en het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven Europees zijn omdat ze zich in Europa situeren.

CDU en Labour zijn zo Europese partijen, de Alpenhoorn een Europees muziekinstrument en de flamenco een Europese dans. Sartre is een Europese filosoof, Günther Grass een Europees auteur en Pavarotti een Europese tenor.
De Tamil Tijgers zijn een Aziatisch fenomeen, Evita is een Amerikaanse en Mandela is een Zwart-Afrikaan.

En niet te vergeten: Al Qaeda is natuurlijk een Europees fenomeen, aangezien Europa multipele slapende cellen van deze terreurbeweging telt.

Puur geografisch valt daar natuurlijk niets tegen in te brengen.
Elk fenomeen kan beschouwd worden in het middelpunt van een reeks concentrische en overlappende cirkels die allen voor een stuk de context van het fenomeen bepalen en dus de identiteit.

Echter, niet al die cirkels zijn even belangrijk. Om de strijd van Mandela te begrijpen, is het niet zozeer van belang dat hij een Zwart-Afrikaan is, maar dat hij een Zuid-Afrikaan is. De oorsprong van de Alpenhoorn ligt niet in de polders en de passie in de flamenco is niet Zweeds.
Om het programma en het beleid van de CDU en Labour te begrijpen, is de Oostenrijkse resp. Britse geschiedenis en context van belang en niet die van de buurlanden.
Zo ligt ook de betekenis van de Yzertoren (gebouwd door Vlamingen voor Vlamingen) in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd en het lot van de Vlaamse soldaten tijdens WO I, en dat maakt van de Yzertoren een Vlaams symbool.
Groot gelijk wat je allemaal zegt. Ik kan de betekenis van de IJzertoren niet tegenspreken omdat dat geschiedvervalsing is maar hij staat op Belgische bodem dus is het ook een Belgische toren.
Geografisch gezien klopt dat natuurlijk. Om dezelfde reden kan men de Yzertoren ook West-Vlaams of occidentaal noemen, of zeggen dat hij van de Benelux of van Diksmuide is. Qua betekenis echter is dat allemaal even nietszeggend. De Yzertoren is immers een Vlaams symbool (binnen een bepaalde Belgische, Europese en globale context).

Citaat:
Het fenomeen Al-Qaeda daarentegen is een Aziatisch fenomeen en is naar Europa overgewaaid. Daarom is het ook geen Europees fenomeen.
Als je je redenering over de Yzertoren consequent zou toepassen op Al-Qaeda, zou je moeten zeggen dat het feit dat er cellen van Al-Qaeda bestaan in Europa, van Al-Qaeda een (deels) Europees fenomeen maakt.

Citaat:
Het CDU is geen Oostenrijkse partij maar wel de Duitse Christen-Democraten. In Oostenrijk heten de katholieken de ÖVP.
Ik heb die misser ook opgemerkt en aangepast.
Ik heb de genoemde partijen een aantal keer veranderd en vergeten de adjectieven mee aan te passen. Dom van mij.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 18:57   #343
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij wonen de meeste Vlaams-nationalisten in de Vlaanders.
Knap staaltje van onderzoeksjournalistiek, querty, het was mij ook al opgevallen dat de fanatiekste ETA-sympathisanten inwoners zijn van het Baskenland...

Oud 18 april 2004, 19:02   #344
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Ik bedoel daar dan wel mee: Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Ik weet in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg wonen ook wel Vlaams-nationalisten. Maar in tegenstelling tot Oost en West-Vlamingen zijn dezen geen echte Vlamingen omdat deze geen geschiedkundige band met Vlaanderen hebben.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be