Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2009, 09:03   #781
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan het eigenlijk dat het Moslim geloof zoveel mensen kan bekoren?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 09:06   #782
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat is DE GROTE VRAAG voor mij. De meesten zijn er als kind mee gehersenspoeld, en historisch was het natuurlijk hoofdzakelijk een kwestie van kiezen tussen bekering of de dood, bekering of mishandeling, bekering of discriminatie.

En er lopen overal mensen met een labiel psychisch evenwicht rond die je alles kunt aanpraten, van frisdranken of fast food en urban legends tot de meest hersenloze en wreedste wereldbeschouwingen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 juni 2009 om 09:14.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 09:47   #783
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de aangroeiende schare extremistische atheïsten geloven, hebben mensen nood aan één of andere spirituele structuur.

Hoe meer het westen het nihilisme omarmt, hoe harder de moslims alhier aan hun geloof gaan vasthouden. En hoe meer westerlingen nieuwe of oude geloven gaan omarmen.

Het gebeurt onder jullie ogen, en jullie zien het niet.
Oud 20 juni 2009, 09:51   #784
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de aangroeiende schare extremistische atheïsten geloven, hebben mensen nood aan één of andere spirituele structuur.

Hoe meer het westen het nihilisme omarmt, hoe harder de moslims alhier aan hun geloof gaan vasthouden. En hoe meer westerlingen nieuwe of oude geloven gaan omarmen.

Het gebeurt onder jullie ogen, en jullie zien het niet.
Ik wil dit gerust aannemen, maar ik begrijp dan totaal niet dat men in zulke flutideologie als islam gaat GELOVEN... dit kan ik dus écht niet bevatten. Wordt dan Hare Krishna fanaat of zo: dat lijkt me wel een pak spiritueler, en uiteraard mogen we het boeddhisme hier niet bij vergeten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 09:55   #785
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik wil dit gerust aannemen, maar ik begrijp dan totaal niet dat men in zulke flutideologie als islam gaat GELOVEN... dit kan ik dus écht niet bevatten. Wordt dan Hare Krishna fanaat of zo: dat lijkt me wel een pak spiritueler, en uiteraard mogen we het boeddhisme hier niet bij vergeten.
Maar Circe toch, die mensen hebben al een levende godsdienst. Die gaan echt niet op zoek gaan naar iets nieuws. Dat is iets voor vermoeide, verveelde westerlingen...
Oud 20 juni 2009, 10:01   #786
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Pedofilie is een ziekte waarbij men zich seksueel enkel aangetrokken voelt tot kinderen. Bij profeet Mohamed was dit duidelijk niet het geval aangezien hij getrouwd was met vrouwen van allerlei leeftijden; z'n eerste huwelijk was zelfs met een veel oudere weduwe en monogaam. Daarna heeft hij uit politieke belangen meerdere huwelijken gesloten (met hoofdzakelijk weduwen) om de Arabische stammen te verenigen.

Nu, in de praktijk spelen de huwelijken van Mohamed (vzmh), ook die van Aisha, geen rol bij de godsdienstbeleving van een moslim. Een moslim kijkt naar de koran en soenna van de profeet, dit laatste wil zeggen naar uitspraken en handelingen (bij die uitspraken) van de profeet. De koran roept ook op om naar de profeet te luisteren. Bijvoorbeeld: in de koran staat dat een moslim moet bidden en in een hadith legt de profeet uit op welke manier dit precies dient te gebeuren. Vergeef me mijn onwetendheid maar ik kan me niet herinneren in welke hadith Mohamed spreekt/pocht over zijn huwelijk met een 6- of 9-jarige (er zijn ook hadiths waaruit men tussen 13 of 19 jaar oud kan afleiden), laat staan andere moslims oproept om hetzelfde te doen.

Meer en volledige informatie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 10:08   #787
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

misschien toch wat betere informatie gaan opzoeken. De hadith zijn helemaal geen teksten die door Mohammed geschreven zijn, maar verhalen die door ANDEREN die mohammed rechtstreeks hebben gekend zijn opgetekend en doorgegeven.

En waar zegt zij dat het door Mohammed (pbuh) is geschreven? Misschien beter leren lezen?
Daarin wordt net het huwelijk van Mohammed met Aisha aangehaald om te bewijzen dat het is toegestaan om te huwen met kinderen.

Bewijs dat maar. Moet je echt tot leugens overgaan om je lage betrouwbaarheid op te voeren?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2009, 10:09   #788
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
.
wou je ook nog iets zeggen?

Of moeten we die tientallen hadiths waarin Aisha zegt dat ze negen was nu NOG eenkeer posten?

Nog eens: Mohammed schreef geen hadiths. hadiths zijn verhalen of getuigenissen OVER Mohammed, en zijn pas geldig als de overleveringsketting correct kan worden bewezen.

Echt best leuke lectuur soms.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2009 om 10:11.
Oud 20 juni 2009, 10:11   #789
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Maar de analogie klopt niet helemaal: de inwoners van Sars-la-Buissière vereren Marc Dutroux niet als hun profeet en mw Winter heeft de mensheid niet met een boek opgezadeld waarvan de idiote regeltjes langzaam maar zeker onze westerse maatschappij worden opgedrongen.

En waar wordt de leeftijd van Aisha door de moslims vereerd? Paranoïa!!

Dat de oorspronkelijke agressie van de islam uitgaat, en dat niet slechts sinds we hier immigranten hebben, maar al veertien eeuwen lang, is geen excuus om een economisch zwakke bevolkingsgroep vijandig te behandelen, maar die groep is zelf het slachtoffer van de ideologie die al 14 eeuwen lang groot onheil over de mensheid brengt, en dat is wel een reden om ze aan de kaak te blijven stellen.

Lief, maar hou je medelijden maar voor jezelf. Je lijkt veel tijd te hebben, dus misschien moet je eens reflecteren over wat jou (en vele anderen hier) leidt tot het stalkergedrag betreffende het geloof van andere mensen. Kan je geen hobby zoeken?
Oud 20 juni 2009, 10:12   #790
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Maar de analogie klopt niet helemaal: de inwoners van Sars-la-Buissière vereren Marc Dutroux niet als hun profeet en mw Winter heeft de mensheid niet met een boek opgezadeld waarvan de idiote regeltjes langzaam maar zeker onze westerse maatschappij worden opgedrongen.

En waar wordt de leeftijd van Aisha door de moslims vereerd? Paranoïa!!

Dat de oorspronkelijke agressie van de islam uitgaat, en dat niet slechts sinds we hier immigranten hebben, maar al veertien eeuwen lang, is geen excuus om een economisch zwakke bevolkingsgroep vijandig te behandelen, maar die groep is zelf het slachtoffer van de ideologie die al 14 eeuwen lang groot onheil over de mensheid brengt, en dat is wel een reden om ze aan de kaak te blijven stellen.

Lief, maar hou je medelijden maar voor jezelf. Je lijkt veel tijd te hebben, dus misschien moet je eens reflecteren over wat jou (en vele anderen hier) leidt tot het stalkergedrag betreffende het geloof van andere mensen. Kan je geen hobby zoeken?
misschien toch wat betere informatie gaan opzoeken. De hadith zijn helemaal geen teksten die door Mohammed geschreven zijn, maar verhalen die door ANDEREN die mohammed rechtstreeks hebben gekend zijn opgetekend en doorgegeven.
De Soennieten gebruiken de hadith zeker en vast als leidraad om hun leven te leiden naar het voorbeeld van de profeet.

Een van de hoofdstukken van de hadith die door Muslim werden verzameld luidt zelfs als volgt:

uit: The Book of Marriage
Chapter 10: IT IS PERMISSIBLE FOR THE FATHER TO GIVE THE HAND OF HIS DAUGHTER IN MARRIAGE EVEN WHEN SHE IS NOT FULLY GROWN UP
http://www.msawest.net/islam/fundame...m/008.smt.html

Daarin wordt net het huwelijk van Mohammed met Aisha aangehaald om te bewijzen dat het is toegestaan om te huwen met kinderen.

NERGENS (NERGENS) in de ahadith staat dat de leeftijd van Aisha ouder zou zijn dan negen toen Mohammed het huwelijke consummeerde. Misschien kan je Linda Bogaert die hadith even toesturen, want ze heeft haar tekst enkel gebaseerd op een paar apologeten die zich in twintig bochten gewrongen hebben om het kind toch maar ouder te laten wezen, waarom "vergeet" Linda dat er meer dan tien sahih hadith zijn die gewoon bevestigen dat het kind zes was toen ze huwde en negen maanjaren toen het huwelijk werd geconsummeerd?

Meer informatie over de ahadith en sunnah vind je ook op deze site (wel Engels)
http://www.msawest.net/islam/fundamentals/hadithsunnah/

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2009 om 10:13.
Oud 20 juni 2009, 10:15   #791
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als jij je ook eens niet langer ging concentreren op negativisme, maar pakweg op het concreet zoeken naar oplossingen en manieren van samenleven?
Oud 20 juni 2009, 10:19   #792
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En wat als jij je ook eens niet langer ging concentreren op negativisme, maar pakweg op het concreet zoeken naar oplossingen en manieren van samenleven?

Tof dat je denkt me te kennen, maar dat doe je niet. Trouwens, geen negativisme van mijn kant. Ik lach me een bult als ik zie hoe mensen zich kunnen frustreren omdat ik een bepaald geloof belijd.
Dat geeft blijk van negativisme. Misschien is het tijd om je eigen achterban daarover aan te spreken, in plaats van paranoïde wanen over mij te uiten?
Oud 20 juni 2009, 10:20   #793
anoniempje
Gouverneur

Standaard

En waar zegt zij dat het door Mohammed (pbuh) is geschreven? Misschien beter leren lezen?

Bewijs dat maar. Moet je echt tot leugens overgaan om je lage betrouwbaarheid op te voeren?
Oud 20 juni 2009, 10:22   #794
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof dat je denkt me te kennen, maar dat doe je niet.
Neen, ik ken je niet.

Ik ken van jou alleen wat ik op dit forum zie, en dat is zo goed als uitsluitend defensief geschrijf tegen de islam-bashers.

Om één of andere reden verwacht ik meer van jou.

Citaat:
Misschien is het tijd om je eigen achterban daarover aan te spreken, in plaats van paranoïde wanen over mij te uiten?
Ik denk niet dat je paranoïde bent.

En wie is "mijn achterban"? Ik vrees dat ik die niet heb, zelfs geen betekenisvol aantal medestanders al ben ik er wel hard naar op zoek.
Oud 20 juni 2009, 10:30   #795
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, ik ken je niet.

Ik ken van jou alleen wat ik op dit forum zie, en dat is zo goed als uitsluitend defensief geschrijf tegen de islam-bashers.

Om één of andere reden verwacht ik meer van jou.
En dat wijst op negativisme? What you see, is not what you get.

En verwacht maar niets van mij. Ik draag graag bij tot een positieve kijk op de maatschappij, maar niet met de populatie hier. Velen komen hier slechts om hun frustraties te uiten, zonder meer.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 20 juni 2009 om 10:32.
Oud 20 juni 2009, 10:30   #796
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dit was een copy van mijn antwoord aan Uh-Huh die schreef:
Citaat:
Bijvoorbeeld: in de koran staat dat een moslim moet bidden en in een hadith legt de profeet uit op welke manier dit precies dient te gebeuren
Maar als het hoofdstuk 10 uit de Sahih hadith van Muslim, book 8 voor U geen bewijs vormen, dan laat ik het hierbij.
misschien eens op de link drukken, die verwijst gewoon naar de originele echte hadith.

Oud 20 juni 2009, 10:33   #797
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit was een copy van mijn antwoord aan Uh-Huh die schreef:

Maar als het hoofdstuk 10 uit de Sahih hadith van Muslim, book 8 voor U geen bewijs vormen, dan laat ik het hierbij.
misschien eens op de link drukken, die verwijst gewoon naar de originele echte hadith.
Goh je neemt echt wel alles letterlijk op, he? De Profeet (pbuh) kon niet eens schrijven, dus met 'uitleggen' wordt niet bedoeld opschrijven. Ook zijn de Hadeeths gecollecteerd over een periode van 100+ jarenna het overlijden van de Profeet (pbuh).
Oud 20 juni 2009, 10:35   #798
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh je neemt echt wel alles letterlijk op, he? De Profeet (pbuh) kon niet eens schrijven, dus met 'uitleggen' wordt niet bedoeld opschrijven. Ook zijn de Hadeeths gecollecteerd over een periode van 100+ jarenna het overlijden van de Profeet (pbuh).
ja en dan? daarin staat dus klaar en duidelijk dat Aisha zes was toen ze huwde en negen toen hij haar penetreerde.

Waarover blijf je nu zeuren?

Oud 20 juni 2009, 10:35   #799
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat wijst op negativisme? What you see, is not what you get.
Dat wijst op een defensieve instelling. Een samenleving gaat kapot aan al die groepjes met een defensieve instelling.

Citaat:
En verwacht maar niets van mij. Ik draag graag bij tot een positieve kijk op de maatschappij, maar niet met de populatie hier. Velen komen hier slechts om hun frustraties te uiten, zonder meer.
En wat met degenen die hier niet komen om hun frustraties te uiten?
Oud 20 juni 2009, 10:37   #800
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
dit is de laatste keer dat ik ga reageren op uw posts; de reden hiervan is zeker en vast niet het feit dat u te eloquent zou zijn of dat u mij dingen voorlegt die ik niet "on the drop of a hat" kan weerleggen, vergis u niet. voor mij heeft uw "ja, en?" de deur dichtgedaan en somt u spijtig genoeg op als mens.

ik ben niét op een dag opgestaan en heb de beslissing genomen om die gedachten over de islam en moslims te krijgen; dit is een proces geweest. waarom zou ik de realiteit ontkennen? waarom zou ik de problemen trivialiseren? wie of wat zou daar baat bij hebben? mijn democratische verworvenheden in elk geval niét! indien ik géén discussie aanga met u en uw gelijkgestemden speel ik volledig in de kaart van uw godsdienst en geloof me als ik u zeg dat ik daar nooit schuldig zal aan zijn.

ik wens u nog veel plezier hier op het forum en als ik u één raad kan meegeven, is het dat u als aanhanger van een onderdrukkende godsdienst en als persoon die in het westen leeft de morele verplichting hebt uw godsdienst in vraag te stellen en niet klakkeloos te aanvaarden wat ze eeuwen geleden neergepend hebben. dat, mijn beste, is evolutie en ik zou graag geloven dat niet enkel westerlingen die deze onderdrukkende godsdienst niet aanhangen, hierop een monopolie hebben.

verder druk ik de hoop uit dat u en uw gelijkgestemden op een dag gaan inzien dat godsdienst echt wel iets is dat een beleving zou moeten zijn tussen u en uw god en niet langer iets is dat u in uw agenda moet vermelden omdat het een gedwongen dagindeling geworden is.

ik ga ervan uit dat u een relatief jonge mens bent; dat maakt uw hersenspinselen alleen maar triester. beleef uw godsdienst maar ga toch voor een moderne versie die leefbaar is in de 21ste eeuw, een versie die vreedzaam samenleven met of ten minste naast andere volkeren mogelijk maakt.

tevens maakte ik me de bedenking dat er best wel wat meer humor zou mogen zijn als het op islam en moslims aankomt. humor kan een brug slaan, humor verlicht moeilijke situaties, humor, goeie humor, zet het mensen aan het lachen en lachen, zoals we allen weten, verhoogt het gevoel van geluk.
zo zwaar op de hand....

als laatste wil ik u nog meegeven dat de welbekende westerse samenlevingsvorm - aka (also known as) de democratie - verre van perfect is maar als we de rest van de wereld bekijken, wordt het wel duidelijk dat het momenteel de beste samenlevingsvorm is. het systeem staat bol van de fouten maar het systeem laat tenminste toe dat er fouten gemaakt worden en dat er discussies kunnen gevoerd worden op alle niveaus en dat, mijn beste, is van onschatbare waarde.

ps: misschien (mss) kan u aan uw kameraad (zijn naam ontglipt me) uitleggen dat typo's, spelfouten en afkortingen drie verschillende dingen zijn.
Het is mij een raadsel waarom u denkt dat ik een aanhanger zou zijn van een bepaalde godsdienst, laat staan de islam.

Ik heb uw 9 punten, alleszins de meeste ervan, keurig weerlegt MET bronmateriaal. Akkoord, ik had enkele keren een kort antwoord klaar, maar enkele van uw beweringen verdienden ook niet beter. Neem nu bijvoorbeeld uw bewering over 'het niet meer mogen opzetten van kerstbomen'. Er is 1 schamel clubje geweest (BOEH!) genaamd, die dat eens hebben voorgestelt. Echter was er geen haan die er naar kraaide. Dat u dit ziet als een vorm van 'bezetting' is voor mij een raadsel.

Vervolgens stelde ik mij ook vragen bij uw 9de en laatste punt. De naam 'Mohammed' is idd de meest gekozen naam in Brussel, maar wat dan nog? U wil toch niet gaan beweren dat ELKE Mohammed een geweldadige onderdrukker en/of bezetter is, of wel soms?

Mijn excuses, maar ik persoonlijk vind uw 9 punten (waaruit zou moeten blijken dat wij onderdrukt en bezet zouden zijn/worden) niet overtuigend, zelfs lachwekkend. Alsof 5% van de totale Belgische bevolking die andere
95% zou onderdrukken .

Ik respecteer uw mening omtrent de islam en zijn aanhangers. Doch ben ik het er op vele punten niet mee eens. U zegt dat u uw mening vorm heeft gegeven gedurende een langere periode. Wel, dat heb ik ook. Natuurlijk heeft de islam als religie zijn mankementen, maar heeft niet elk geloof zijn mankementen? Heeft niet elk mens zijn mankementen? Ik wil maar zeggen dat bepaalde kritiek terecht is, maar op dit forum lijkt het meer op een 'gebash' en dat vind ik niet terecht.

Verder mag u mij gerust negeren, maar verwacht niet van mij dat ik u ga negeren. Het is hier ten slotte een discussieforum .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be