Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 22:52   #201
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En de andere helft is door de Soviets verbeurd verklaard, dus wat doet het ertoe...

Nee, geen helft maar 1/8. En verbeurd verklaard of niet: het was er ooit.
En de 3/8 uit Frankrijk zijn ook helemaal niet niks.
Oud 21 juni 2009, 23:07   #202
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Weg met de koning.
Meer woorden maak ik daar niet aan vuil.
Oud 22 juni 2009, 00:54   #203
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En de andere helft is door de Soviets verbeurd verklaard, dus wat doet het ertoe...

Hoog tijd dat er nog eens zo'n "verbeurdverklaring" komt
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 08:51   #204
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och ja dit is dan ook het meest frappante voorbeeld aller, en van daaruit wordt dan voortgegaan. Trouwens, die stamboom geeft een heel vertekend beeld weer: dit is een stamboom met enkel de voorouders van karel die verwant zijn met elkaar en dus afstammen van dat bovenste echtpaar. En zo lijkt dit heel frappant, maar eigenlijk is dit niet zo vreemd aangezien dit bovenste echtpaar op 9 generatie's verschilt met Karel zelf. Iedereen heeft in de 9de generatie meerdere voorouders waarvan hij meerdere keren afstamt. Maar in Karels geval was het wel heel erg: hij stamde erg veel af van dit echtpaar.

Maar die illustratie is dan ook buitengewoon frappant en dient helemaal niet als toonbeeld om de inteelt onder de Koninklijke familie's aan te tonen.
Als je de flup en zijn broer bekijkt, kan dat toch niet anders dan het gevolg zijn van inteelt?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:09   #205
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, geen helft maar 1/8. En verbeurd verklaard of niet: het was er ooit.
En de 3/8 uit Frankrijk zijn ook helemaal niet niks.
Eveneens verbeurd verklaard. Door toedoen van uw ongetwijfeld fantastisch beminde familie Noailles.
Oud 22 juni 2009, 13:09   #206
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondagavond heb ik eens naar Royalty gekeken op VTM.
Normaal heb ik daar de tijd niet voor, maar toen wel.

Daar ging het op een gegeven ogenblik over Prins Philippe en Princesse Mathilde die gingen stemmen.
Prins Philippe had het volmacht gekregen om te stemmen in Koningin Fabiola Haar plaats, daar deze laatste tegenwoordig in zwakke gezondheid verkeerd.

Blijkbaar duurde het wat lang bij Prins Philippe, maar ja; Hij had dan ook te stemmen voor tweëen.

Zo werd gefilmd dat Princesse Mathilde wat ongemakkelijk stond te wachten, de camera's op Haar gericht, al die gezichten van de mensen rondom Haar.

Tot op een gegeven moment, een mevrouw, die daar bijzitter ofzo was, dacht de Hertogin van brabant, zo achter Haar rug dan nog, een commentaar te geven.

"Hij kan niet kiezen misschien."

Ik stond perplex!!!!!!

Hoe dacht die mevrouw erop om de Hertogin van Brabant ongevraagd een commentaar te geven, achter Haar rug, zo in de camera's? Zó onbeleefd!! Ik vond dit zó onbeleefd!
En dan nog vooral hetgene wat zij zei: "Hij kan niet kiezen misschen?"

Degoutant gewoon. Het voelde aan als een kaakslag! Wat zij zich permitteerde!

De bedoeling zal wel niet slecht geweest zijn, en misschien dat deze mevrouw gewoon iets zegde om het ijs te breken, want er was een stil moment. Maar.....ze had dit beter niet gedaan, want ze is ongelofelijk afgegaan! En vooral, Princesse Mathilde moet met dergelijke commentaar niet lastig gevallen worden.

Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?
Dan moeten Zij niet geconfronteerd worden met dergelijke voorvallen?
En indien dit niet kan, dan kan er toch tenminste voor gezorgd worden dat het hoofd van de telbureau en de bijzitters een cursus elementaire etiquette toebedeeld krijgen, zodat ze weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen, zodat dergelijke incidenten voortaan uitgesloten worden.
normaal dat hij niet kan kiezen.al heel zijn leven zeggen anderen wat hij moet doen.en dan bevind hij zich alleen in een stemhokje.de lucht valt in.het angstzweet breekt hem uit,helemaal alleen in een klein hokje met een potlood en stembrieven.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 18:46   #207
Tavek
Banneling

Standaard

Er is een simpele oplossing voor dit probleem. Men schaft adelijke titels, kortom het adeldom, compleet af. Men verbiedt het voeren van adelijke titels en voert gewoonweg een elementair basisprinciepe in: iedere mens is gelijkwaardig, ongeacht afkomst.

Bestaande titelatuur hoort toegangkelijk te zijn voor iedere burger. Gesloten klassen zoals de adel dienen afgeschaft te worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 05:05   #208
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is een simpele oplossing voor dit probleem. Men schaft adelijke titels, kortom het adeldom, compleet af. Men verbiedt het voeren van adelijke titels en voert gewoonweg een elementair basisprinciepe in: iedere mens is gelijkwaardig, ongeacht afkomst.

Bestaande titelatuur hoort toegangkelijk te zijn voor iedere burger. Gesloten klassen zoals de adel dienen afgeschaft te worden.
², koninklijke titels en erfelijke functies (zoals het koningsschap) incluis.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 05:38   #209
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
², koninklijke titels en erfelijke functies (zoals het koningsschap) incluis.
Aangezien ze onmogelijk als 'erfelijk' kunnen worden beschouwd, zou ik een uitzondering willen maken voor titels als "Prins Carnaval", de "Druivenkoningin" e.d.m.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:46   #210
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Aangezien ze onmogelijk als 'erfelijk' kunnen worden beschouwd, zou ik een uitzondering willen maken voor titels als "Prins Carnaval", de "Druivenkoningin" e.d.m.
Natuurlijk.

De koning krijgt een simpele woning en een pensioen (1300 euro ofzo per maand) en mag zijn dagen rustig slijten. Filip en co mogen werk zoeken.

De rest van de royale bezittingen gaan terug naar de belgische staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 06:54   #211
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Weg met de koning.
4 teveel!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 08:20   #212
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Weg met de koning.
Ik maar er één woord meer aan vuil:

Ver weg met de roi.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 18:11   #213
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Prinselijk stemhokje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
normaal dat hij niet kan kiezen.al heel zijn leven zeggen anderen wat hij moet doen.en dan bevindt hij zich alleen in een stemhokje.de lucht valt in.het angstzweet breekt hem uit,helemaal alleen in een klein hokje met een potlood en stembrieven.
Stel mij voor dat prins Filip en Mathilde wel een bewuste keuze zullen hebben gemaakt en wellicht al één keuze niet geheim kon gehouden worden, de keuze van de taalrol. Mogelijks was het stemadvies van tante Fabiola anders dan Filip zelf. Over de duur van het verblijf in het stemhokje doe ik geen uitspraak. Misschien is er per ongeluk een fout geslopen bij zijn kiesverrichtingen en moest hij als bewuste stemmer van voorafaan opnieuw beginnen...

Magnificat, heb geen negatief gevoel bij het aanspreken van prinses Mathilde. Wel eerder sympathie voor de spontane reactie van op de bank van het stempersoneel.

Wat wel een probleem kan zijn is het 'ontbloten van de toekomstige troon'. Beelden van een toekomstige koning, die gaat stemmen, kunnen perceptie voeden of per ongeluk zelfs bewijzen van zijn politieke standpunten en zijn partijkeuze. Prinses Mathilde is al dochter van politicus van Franstalige Liberalen en zou dus op kop van MR-FDF kunnen gestemd hebben. Prins Filip zou dan neutraler kunnen geweest zijn en domweg alle partijen hebben willen aanduiden of heeft hij voor kandidaten gestemd van de partij van zijn vrouw ?

Er valt dus wel wat te zeggen om de kandidaat-opvolger dezelfde status te bezorgen als de koning zelf of zelfs allen die genieten van een dotatie om hun politieke neutraliteit hen hun stemrecht af te nemen...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 18:37   #214
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondagavond heb ik eens naar Royalty gekeken op VTM.
Normaal heb ik daar de tijd niet voor, maar toen wel.

Daar ging het op een gegeven ogenblik over Prins Philippe en Princesse Mathilde die gingen stemmen.
Prins Philippe had het volmacht gekregen om te stemmen in Koningin Fabiola Haar plaats, daar deze laatste tegenwoordig in zwakke gezondheid verkeerd.

Blijkbaar duurde het wat lang bij Prins Philippe, maar ja; Hij had dan ook te stemmen voor tweëen.

Zo werd gefilmd dat Princesse Mathilde wat ongemakkelijk stond te wachten, de camera's op Haar gericht, al die gezichten van de mensen rondom Haar.

Tot op een gegeven moment, een mevrouw, die daar bijzitter ofzo was, dacht de Hertogin van brabant, zo achter Haar rug dan nog, een commentaar te geven.

"Hij kan niet kiezen misschien."

Ik stond perplex!!!!!!

Hoe dacht die mevrouw erop om de Hertogin van Brabant ongevraagd een commentaar te geven, achter Haar rug, zo in de camera's? Zó onbeleefd!! Ik vond dit zó onbeleefd!
En dan nog vooral hetgene wat zij zei: "Hij kan niet kiezen misschen?"

Degoutant gewoon. Het voelde aan als een kaakslag! Wat zij zich permitteerde!

De bedoeling zal wel niet slecht geweest zijn, en misschien dat deze mevrouw gewoon iets zegde om het ijs te breken, want er was een stil moment. Maar.....ze had dit beter niet gedaan, want ze is ongelofelijk afgegaan! En vooral, Princesse Mathilde moet met dergelijke commentaar niet lastig gevallen worden.

Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?
Dan moeten Zij niet geconfronteerd worden met dergelijke voorvallen?
En indien dit niet kan, dan kan er toch tenminste voor gezorgd worden dat het hoofd van de telbureau en de bijzitters een cursus elementaire etiquette toebedeeld krijgen, zodat ze weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen, zodat dergelijke incidenten voortaan uitgesloten worden.

Phoehahahahaaaaaa

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:44   #215
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen ...
Laat mij raden:

met alle lichaamsopeningen dicht?

"Hear no evil, see no evil, speak no evil"?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 02:50   #216
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Laat mij raden:

met alle lichaamsopeningen dicht?

"Hear no evil, see no evil, speak no evil"?
Smell no evil...
Wordt wel moeilijk ademen dan, met neus en mond dicht...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be