![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij is ongeveer 62-63 geworden naar algemeen wordt aangenomen.
Hij huwde Aisha toen hij 53 was en stierf negen jaar later. Dit is ook een leukerdje van Wiki Achter elke naam van een vrouw staat de huwelijksdatum (voor zover bekend), of ze maagd, weduwe of gescheiden was, of er een politieke reden voor het huwelijk was en of ze Mohammed overleefde. Khadijah bint Khuwaylid trouwde in 595 na Chr.; weduwe; stierf in 619 Sawada bint Zama trouwde snel na 619; weduwe; stierf na Mohammed Aïsja trouwde op zesjarige leeftijd circa 622; huwelijk werd pas op latere leeftijd geconsumeerd ; stierf na Mohammed circa 678 Hafsa bint Umar trouwde tussen circa 624-625; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed Zaynab bint Khuzayma trouwde circa tussen 626-627; weduwe; stierf kort daarna Umm Salama Hind bint Abi Umayya trouwde in 626; weduwe; stierf na Mohammed Zaynab bint Jahsh trouwde circa tussen 625-627; weduwe en gescheiden; stierf na Mohammed Juwayriya bint al-Harith trouwde circa tussen 627-628; weduwe, waarschijnlijk politiek huwelijk; stierf na Mohammed Umm Habibah trouwde in 629; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed Safiyya bint Huyayy trouwde in 629; weduwe, gevangen genomen tijdens een veldslag; stierf na Mohammed Maymuna bint al-Harith trouwde in 629; weduwe; stierf na Mohammed Maria al-Qibtiyya; Egyptische (naam verwijst naar "Maria de Koptische"); ze was als slavin gegeven aan Mohammed door de heerser van Egypte. Velen beweerden dat ze slavin bleef; anderen beweerden dat ze toch deels vrijheid verkreeg; getrouwd circa tussen 628-629; ze was de moeder van Mohammeds enige zoon Ibrahim, die maar kort geleefd had en stierf in 630; stierf na Mohammed nergens staat echter vermeld hoe oud die "weduwen" dus waren....: varierend van 17 tot begin dertig toen Mohammed al eind vijftig of begin zestig was! Maar het bekt zo lekker hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#963 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NERGENS NERGENS staat in de ahadith dat ze dertien was! Er zijn tientallen sahih hadith die vermelden dat ze zes was toen ze huwde en negen toen het huwelijk werd geconsummeerd. Spijtig voor degenen die daar persé een draai aan willen geven, maar het staat er nu eenmaal zo in! En niet dat ze dertien was, noch dat ze zestien was, en ook niet dat ze 45 was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En niet iedereen die de Koran vertaalt doet het om goed te zijn. Men heeft ook schrijvers die eraan willen verdienen.
![]() |
![]() |
#966 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geraak je nu echt niet verder dan het "verkeerde vertaling" mantraatje? Dat is al lang afgezaagd hoor.
Dat de koran met haken en ogen aaneenhangt heeft niks met vertaling te maken: dat boek IS nu eenmaal zo, gezien de ontwikkelingen die Mohammed meemaakte: In mekka had hij nog niks te zeggen en toen hij in het begin naar Medina uitweek werd hij daar als vluchteling vriendelijk ontvangen.... pas toen de joodse stammen hem met zijn boodschappen niet wilde volgen keerde Mohammed zich tegen de mensen die hem onderdak en opvang hadden verleend en begonnen de haatverzen te komen. Wat wil je daar nu van verwachten?
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat gezaag hier nu nòg niet gedaan? Wat maakt het uit hoe oud Mohammed en Aisha waren? Ondertussen is het 2009 mensen!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#968 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel. Want als ze 9 was en hij 56 , was hij een pedofiel en een ranzige oude bok.
Laatst gewijzigd door Pericles : 24 juni 2009 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat vandaag op geen enkele manier nog relevant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat eens.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar dat stond niet ter discussie. Jij beweert dat de meeste mensen vinden dat Mohammed een pedofiel was en ik vraag je om dat te bewijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#974 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk is dat relevant. Alleen al omdat er 100den miljoenen moslims zijn die bij dat gegeven niet blijven stilstaan of het bewust negeren. Je zou van die mensen toch mogen verwachten dat ze even nadenken over de levenswandel van de figuur die ze aanbidden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk heeft zijn levenwandel invloed op het geloof. Hij is het te volgen modelvoorbeeld. Vandaar dat huwelijken met peuters in sommige islamlanden totaal geen morele bedenkingen bij de volgelingen oproept. De Mo deed het, dus ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De leeftijd waarop een huwelijk kan afgesloten worden is geen universeel gegeven. Ook bij ons niet. Vroeger moest men 21 zijn. Nu kan men vanaf 18 jaar al een huwelijk aangaan. Normen en waarden verschillen niet alleen van samenleving tot samenleving; ze evolueren ook nog eens in de loop der tijden. Wat wij hier vandaag als pedofiele daden beschouwen, werd 1500 jaar geleden in Arabië als aanvaardbaar beschouwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar op zich, zolang ze het hier niet doen en maw de Belgische wetten volgen, waarom zouden moslims van hier daaronder moeten lijden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |