Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 11:13   #961
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik bedoelde 60, maar heb dit ondertussen aangepast.
hij is ongeveer 62-63 geworden naar algemeen wordt aangenomen.
Hij huwde Aisha toen hij 53 was en stierf negen jaar later.

Dit is ook een leukerdje van Wiki

Achter elke naam van een vrouw staat de huwelijksdatum (voor zover bekend), of ze maagd, weduwe of gescheiden was, of er een politieke reden voor het huwelijk was en of ze Mohammed overleefde.

Khadijah bint Khuwaylid trouwde in 595 na Chr.; weduwe; stierf in 619
Sawada bint Zama trouwde snel na 619; weduwe; stierf na Mohammed
Aïsja trouwde op zesjarige leeftijd circa 622; huwelijk werd pas op latere leeftijd geconsumeerd ; stierf na Mohammed circa 678
Hafsa bint Umar trouwde tussen circa 624-625; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed
Zaynab bint Khuzayma trouwde circa tussen 626-627; weduwe; stierf kort daarna
Umm Salama Hind bint Abi Umayya trouwde in 626; weduwe; stierf na Mohammed
Zaynab bint Jahsh trouwde circa tussen 625-627; weduwe en gescheiden; stierf na Mohammed
Juwayriya bint al-Harith trouwde circa tussen 627-628; weduwe, waarschijnlijk politiek huwelijk; stierf na Mohammed
Umm Habibah trouwde in 629; weduwe, politiek huwelijk; stierf na Mohammed
Safiyya bint Huyayy trouwde in 629; weduwe, gevangen genomen tijdens een veldslag; stierf na Mohammed
Maymuna bint al-Harith trouwde in 629; weduwe; stierf na Mohammed
Maria al-Qibtiyya; Egyptische (naam verwijst naar "Maria de Koptische"); ze was als slavin gegeven aan Mohammed door de heerser van Egypte. Velen beweerden dat ze slavin bleef; anderen beweerden dat ze toch deels vrijheid verkreeg; getrouwd circa tussen 628-629; ze was de moeder van Mohammeds enige zoon Ibrahim, die maar kort geleefd had en stierf in 630; stierf na Mohammed

nergens staat echter vermeld hoe oud die "weduwen" dus waren....: varierend van 17 tot begin dertig toen Mohammed al eind vijftig of begin zestig was!

Maar het bekt zo lekker hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:16   #962
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De koran is geschreven ongeveer een honderd tot honderd vijftig jaar na de dood van de profeet, dus hoe oud Aicha was bij consumatie huwelijk is gissen, ze trouwde op negen jaar maar het was gebruikelijk dat meisjes op die wijze al onder de hoede van de schoonfamilie kwam, meestal werd gewacht ot de eerste menstruatie voor de "consumatie", bij Aicha zou dit dertien zijn geweest volgens sommige bronnen.

Ook klopt het niet denk ik dat de leeftijd voor Dutroux op veertien lag, het was al zestien jaar maar omdat Elio Di Rupo met en veertienjarige prostituee werd betrapt heeft men veertien overwogen, wat gelukkig niet doorging, tenminste ik dacht dat het zo in mekaar zat...
Eén van de bevrijde slachtoffers (Laetitia) van Dutroux was toen 14 jaar, en toen hebben de ministers besloten om die leeftijd op te trekken.
Oud 24 juni 2009, 11:21   #963
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De koran is geschreven ongeveer een honderd tot honderd vijftig jaar na de dood van de profeet, dus hoe oud Aicha was bij consumatie huwelijk is gissen, ze trouwde op negen jaar maar het was gebruikelijk dat meisjes op die wijze al onder de hoede van de schoonfamilie kwam, meestal werd gewacht ot de eerste menstruatie voor de "consumatie", bij Aicha zou dit dertien zijn geweest volgens sommige bronnen.

Ook klopt het niet denk ik dat de leeftijd voor Dutroux op veertien lag, het was al zestien jaar maar omdat Elio Di Rupo met en veertienjarige prostituee werd betrapt heeft men veertien overwogen, wat gelukkig niet doorging, tenminste ik dacht dat het zo in mekaar zat...
Ze menstrueerde zeker en vast nog niet want er wordt apart bij vermeld dat ze nog met poppen speelde en vanaf het moment dat de meisjes menstrueerden mochten ze in het toenmalige arabie niet meer met poppen spelen.

NERGENS NERGENS staat in de ahadith dat ze dertien was! Er zijn tientallen sahih hadith die vermelden dat ze zes was toen ze huwde en negen toen het huwelijk werd geconsummeerd.
Spijtig voor degenen die daar persé een draai aan willen geven, maar het staat er nu eenmaal zo in! En niet dat ze dertien was, noch dat ze zestien was, en ook niet dat ze 45 was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 juni 2009, 11:22   #964
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zijn per definitie vertalingen.
alles moet geïnterpreteerd worden.

uit alle teksten kan je gelijk wat vinden als je maar goed zoekt. een stok vinden is nooit moeilijk.

waarom je constant een stok moet zoeken om op de islam te slaan, ontgaat me volledig, of je moet ergens ernstig getraumitiseerd geweest zijn en dan moet je dringend een psychiater opzoeken.
Volgens mij moet dringend je psychiatrische hulp zoeken als je al zo'n onzin uit dhimmitude voor de islam begint te verkopen te meer omdat de moslims zelf zeggen de koran het eeuwige en onveranderlijke woord van god is.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:31   #965
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Volgens mij moet dringend je psychiatrische hulp zoeken als je al zo'n onzin uit dhimmitude voor de islam begint te verkopen te meer omdat de moslims zelf zeggen de koran het eeuwige en onveranderlijke woord van god is.
De Koran is ook niet op alle punten duidelijk, zodat er inderdaad aan interpretatie gedaan wordt.
En niet iedereen die de Koran vertaalt doet het om goed te zijn. Men heeft ook schrijvers die eraan willen verdienen.
Oud 24 juni 2009, 11:35   #966
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Geraak je nu echt niet verder dan het "verkeerde vertaling" mantraatje? Dat is al lang afgezaagd hoor.

Dat de koran met haken en ogen aaneenhangt heeft niks met vertaling te maken: dat boek IS nu eenmaal zo, gezien de ontwikkelingen die Mohammed meemaakte: In mekka had hij nog niks te zeggen en toen hij in het begin naar Medina uitweek werd hij daar als vluchteling vriendelijk ontvangen.... pas toen de joodse stammen hem met zijn boodschappen niet wilde volgen keerde Mohammed zich tegen de mensen die hem onderdak en opvang hadden verleend en begonnen de haatverzen te komen.

Wat wil je daar nu van verwachten?

Oud 24 juni 2009, 11:56   #967
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Is dat gezaag hier nu nòg niet gedaan? Wat maakt het uit hoe oud Mohammed en Aisha waren? Ondertussen is het 2009 mensen!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:01   #968
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is dat gezaag hier nu nòg niet gedaan? Wat maakt het uit hoe oud Mohammed en Aisha waren? Ondertussen is het 2009 mensen!
Veel. Want als ze 9 was en hij 56 , was hij een pedofiel en een ranzige oude bok.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 juni 2009 om 12:02.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:02   #969
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Veel. Want als ze 9 was en hij 56 , was hij een pedofiel en een ranzige bok.
Nee.

Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat vandaag op geen enkele manier nog relevant.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2009 om 12:03.
Oud 24 juni 2009, 12:03   #970
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Voor u mogelijk niet Raf, maar voor de meeste mensen wel.
Oud 24 juni 2009, 12:04   #971
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u mogelijk niet Raf, maar voor de meeste mensen wel.
Bewijs dat eens.

Citaat:
Oud 24 juni 2009, 12:06   #972
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens.
Tja , vind u pedofilie een toe te laten activiteit ?
Oud 24 juni 2009, 12:11   #973
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja , vind u pedofilie een toe te laten activiteit ?
Nee, maar dat stond niet ter discussie. Jij beweert dat de meeste mensen vinden dat Mohammed een pedofiel was en ik vraag je om dat te bewijzen.

Citaat:
Oud 24 juni 2009, 12:23   #974
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.

Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat vandaag op geen enkele manier nog relevant.
Natuurlijk is dat relevant. Alleen al omdat er 100den miljoenen moslims zijn die bij dat gegeven niet blijven stilstaan of het bewust negeren. Je zou van die mensen toch mogen verwachten dat ze even nadenken over de levenswandel van de figuur die ze aanbidden.
Oud 24 juni 2009, 12:26   #975
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat relevant. Alleen al omdat er 100den miljoenen moslims zijn die bij dat gegeven niet blijven stilstaan of het bewust negeren. Je zou van die mensen toch mogen verwachten dat ze even nadenken over de levenswandel van de figuur die ze aanbidden.
Waarom zouden ze? Een huwelijk tussen een volwassene en een kind was in die tijd immers niet ongewoon. Bovendien hebben zijn persoonlijke relaties hoedanook geen invloed op het geloof zelf.

Citaat:
Oud 24 juni 2009, 12:30   #976
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze? Een huwelijk tussen een volwassene en een kind was in die tijd immers niet ongewoon. Bovendien hebben zijn persoonlijke relaties hoedanook geen invloed op het geloof zelf.
Natuurlijk heeft zijn levenwandel invloed op het geloof. Hij is het te volgen modelvoorbeeld. Vandaar dat huwelijken met peuters in sommige islamlanden totaal geen morele bedenkingen bij de volgelingen oproept. De Mo deed het, dus ...
Oud 24 juni 2009, 12:33   #977
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft zijn levenwandel invloed op het geloof. Hij is het te volgen modelvoorbeeld. Vandaar dat huwelijken met peuters in sommige islamlanden totaal geen morele bedenkingen bij de volgelingen oproept. De Mo deed het, dus ...
De leeftijd waarop een huwelijk kan afgesloten worden is geen universeel gegeven. Ook bij ons niet. Vroeger moest men 21 zijn. Nu kan men vanaf 18 jaar al een huwelijk aangaan. Normen en waarden verschillen niet alleen van samenleving tot samenleving; ze evolueren ook nog eens in de loop der tijden. Wat wij hier vandaag als pedofiele daden beschouwen, werd 1500 jaar geleden in Arabië als aanvaardbaar beschouwd.

Citaat:
Oud 24 juni 2009, 12:34   #978
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar op zich, zolang ze het hier niet doen en maw de Belgische wetten volgen, waarom zouden moslims van hier daaronder moeten lijden?
Oud 24 juni 2009, 12:36   #979
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
De leeftijd waarop een huwelijk kan afgesloten worden is geen universeel gegeven. Ook bij ons niet. Vroeger moest men 21 zijn. Nu kan men vanaf 18 jaar al een huwelijk aangaan. Normen en waarden verschillen niet alleen van samenleving tot samenleving; ze evolueren ook nog eens in de loop der tijden. Wat wij hier vandaag als pedofiele daden beschouwen, werd 1500 jaar geleden in Arabië als aanvaardbaar beschouwd.
Dat laatst is een politiek correct excuustruusje. Ik kan me niet inbeelden dat zelfs in die tijd geestelijk gezonde mannen sex met een kind aanvaardbaar en normaal vonden. Alleen perverte geesten vinden zoiets aanvaardbaar, of het nu of in het verleden plaats vond.
Oud 24 juni 2009, 12:39   #980
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatst is een politiek correct excuustruusje. Ik kan me niet inbeelden dat zelfs in die tijd geestelijk gezonde mannen sex met een kind aanvaardbaar en normaal vonden. Alleen perverte geesten vinden zoiets aanvaardbaar, of het nu of in het verleden plaats vond.
Wat jij je al dan niet kan voorstellen, is op geen enkele manier relevant.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be