![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wordt hun vrijheid ook ingeperkt als ze hun schoenen moeten uitdoen in de moskee? Met dat soort van "dwang" door hun eigen volk eerst schijnen ze geen probleem te hebben. Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ze kiezen voor de islam (godsdienstvrijheid), dus kiezen ze ook de islamitische tradities.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juni 2009 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De reden, die aangehaald wordt om deze vrijheid in te perken, is dat de leerlingen onder druk gezet worden om een hoofddoek te dragen. Begrijp je het nu? "Mij valt het op dat het argument vrijheid wordt aangehaald om de vrijheid in te perken." |
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Banneling
|
Niemand betwist hun keuze, alleen wordt verwacht dat ze die tradities in hun privésfeer beoefenen en voor de rest respect opbrengen voor de tradities van de leitcultuur, en die is voor alle duidelijk NIET islamitisch.
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Minister-President
|
staan dus niet onder "dwang" en dus geen reden om die hoofddoeken te verbieden.
|
|
|
#246 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vandaag eisen jullie de vrijheid een hoofddoek te dragen. Hoe lang zal het nog duren voor de groep islamieten in dit land de hoofddoek verplicht? Eerst aan hun volgelingen, later aan ook uw eventuele dochter en vrouw? Zover niet laten komen is in deze de boodschap. Indien je een zelfde verdraagzaamheid verwacht van de volgelingen van de islam, als diegene die jullie nu bij hoog en laag verdedigen ten koste van de autochtone bevolking, zou je wel eens bedrogen kunnen uitkomen.
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Minister-President
|
Ik zie niet in hoe iemands anders zijn vrijheid word beknot door het dragen van een hoofddoek
|
|
|
#250 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie momenteel tegen het verbod zijn, zijn doordegaans mensen die in hun wijk op een eilandje leven met huis-en-tuintje rond de kerktoren, op den boerenbuiten in een villawijk, die zichzelf progressief gedragen en denken progressief te redeneren, maar voor de rest niet weten wat zich een paar kilometer verder afspeelt. Verwende en arrogante mensen, volgens mij. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2009 om 19:22. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Die leerlingen zitten trouwens op school om les te volgen, niet om vrijheden te beleven, noch om hun religiositeit of goedkeuring voor een macho sociaal-cultureel symbool te showen. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als die vent zelf al toegeeft dat er een dwang is om hoofddoeken te dragen , dan zie ik niet in waar u daar vrijheid in ziet ... Laatst gewijzigd door manta : 24 juni 2009 om 19:21. |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Uw vrijheid wordt langs alle kanten beknot, wetten en reglementen noemen ze dat hier, meestal ten gunste of ter bescherming van het algemeen.
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 24 juni 2009 om 19:24. |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We mogen het inderdaad nooit zover laten komen, en zie niet in hoe de vrijheid om een hoofddoek te dragen kan lijden tot een algemene plicht. Ik verdedig de hoofddoek helemaal niet. Ik verdedig de vrijheid van keuze. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens mij is dat pure indoctrinatie (= dwang). |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
Mijn vrijheid om niet geconfronteerd te worden met achterlijke religieuze symbolen wordt daardoor beknot.
Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 19:31. |
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 24 juni 2009 om 19:31. |