Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 23:51   #381
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
En waar denken die studenten werk te vinden als ze enkel Turks spreken?
In Turkije mischien ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:53   #382
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Wat als iemand een t-shirt draagt waarop afbeeldingen gedrukt staan in verband met zijn geloof ?
Zelfde reactie van mijn kant: bedekken die afbeeldingen/slogans/... :

in koude tijden kan dat met een trui of een hemd, en in de warme maanden moeten ze maar een andere t-shirt dragen, eentje zonder 'boodschap'.

Er is meer dan keuze genoeg, zou ik zeggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:54   #383
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
???? Zowel het 1ste als 2de boek staat vol moordverhalen !
Je hebt zeker nog nooit het oude testament gelezen.
En het is dikke zever dat de koran moord verkondigd.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:55   #384
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Tu eres el pobrecito.
't moet triestig zijn om te leven met zoveel haat.
U bent een 'ware' gelovige - dat KAN niet missen - het woord haat
Wordt alleen maar gebruikt door leden vd religie vd wrede!
Telkens ergens iemand geciteerd wordt die de waarheid spreekt (in dit geval een 'gematigd moslim, ZIJN woorden), die de zere plek, de zenuw (van islam) blootlegt wordt er geschermd met dat ene woord - lijkt wel een algemene internationale code.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:58   #385
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U bent een 'ware' gelovige - dat KAN niet missen - het woord haat
Wordt alleen maar gebruikt door leden vd religie vd wrede!
Telkens ergens iemand geciteerd wordt die de waarheid spreekt (in dit geval een 'gematigd moslim, ZIJN woorden), die de zere plek, de zenuw (van islam) blootlegt wordt er geschermd met dat ene woord - lijkt wel een algemene internationale code.
Bent u nu het christendom aan het beledigen? Onze voorouders hebben namelijk verschillende wrede oorlogen gevoerd in de naam van Christus, terwijl die toch iets heel anders verkondigde.
Oud 25 juni 2009, 00:02   #386
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Dat een hoofddoek wordt verboden op een school vind ik een terechte beslissing. Maar de commentaren zoals "onze superieure wetten" en "de moslims zijn achterlijke mensen" zijn ronduit arrogant, kleinerend en vernederend.
Ik vind mensen die heel hun leven inrichten naar de vertelsels van een warlord van 1400 jaar geleden achterlijk.

Ik vind mensen die geloven dat ze zich moeten onderwerpen aan een ingebeelde compleet irrationele god achterlijk.

U vindt dat niet? Met respect heeft dit niks te maken, wel met de dingen durven zeggen zoals ze zijn.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:10   #387
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
alleen het joods geloof verbied het tonen van het haar aan anderen. daarom dragen veel joodse vrouwen een pruik. de islam bepaalt geen hoofdoek! dat is dikke zever.
Ja, kan iemand in feite aantonen w�*�*r juist in de koran staat dat vrouwen een hoofddoek, of strenger nog, een volledige bedekking , moeten dragen ? Welk hoofdstuk, alinea enz ?

Laatst gewijzigd door zondebok : 25 juni 2009 om 00:10.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:11   #388
monte
Vreemdeling

Standaard

De ideale maatschappij is een utopie.
De uitdrijving van het "kwaad"is dat eveneens. Elk vooruitgang kent zijn eigen problematiek. Leef je graag in een vrij land, waar mensen op straat gekleed lopen zoals ze willen, dan zou je niet moeten klagen over hoe de ander zich kleedt op straat. Wil je in een land leven waar de overheid zich moeit met de klederdracht, dan is een land zoals Afghanistan een modelstaat voor u . Remember, de aanpakswijze van de overheid geldt voor iedereen, dus ook voor degenen die een repressiever beleid willen tegenover moslims. Hoe zeer de overheid repressief is tegenover moslimmigranten, hoe zeer zij dat ook zult voelen mettertijd. Een repressief staat kent geen genade voor haar deviante burgers, vraag dat maar aan de vele Duitse slachtoffers van het NAZI-regime. Dan heb ik het niet eens over de Joden.
Een partij zoals het Vlaams Blok is tegen vakbonden. Vakbonden zijn een rots in de branding van de kleine werkman in nood. Maar een fascistisch partij zoals het Vlaams Belang, die zwakkeren onderdrukt, heeft een gelijkaardige houding tegenover de zwakke Vlaming. Zij hanteren de regel van de hierarchie, onderdanigheid, gehoorzaamheid en repressie. Dit betekent dat de zwakkere zich moet buigen tegenover de sterkere. Voor een kapitalistisch staat betekent dat de bedrijven en de overheid de uitbreiding van hun macht zullen kunnen legitimeren, waarvan de afschaffing van de vakbond een mooi voorbeeld is.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:14   #389
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind mensen die heel hun leven inrichten naar de vertelsels van een warlord van 1400 jaar geleden achterlijk.

Ik vind mensen die geloven dat ze zich moeten onderwerpen aan een ingebeelde compleet irrationele god achterlijk.

U vindt dat niet? Met respect heeft dit niks te maken, wel met de dingen durven zeggen zoals ze zijn.
Ik kan respecteren dat u atheist bent maar kan u het echt niet opbrengen om wat respect te tonen aan gelovigen? Of dat nu gaat over Jezus, Mohammed, Buddha,...
Allen hebben ze ons geholpen om te groeien. Ze hebben allemaal bijgedragen om de wereld een betere plek te maken. Spijtig genoeg worden (en werden) hun woorden zo vaak gebruikt om slechte dingen te doen.

Dat u Mohammed een warlord noemt toont enkel aan hoe weinig u van de geschiedenis afweet.
En door mensen met een ander visie achterlijk te noemen toont u enkel maar hoe klein u zelf bent.
Oud 25 juni 2009, 00:15   #390
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Dat kan je evengoed zeggen van Ahmedinejad, die de dingen durft zeggen over Israel zoals ze zijn. Toch raar, dat Westerse leiders die vrije meningsuiting hoog in hun vaandel dragen, de VN-conferentiezaal verlieten toen Ahmedinejad een speech gaf. OH ja, en cartoons moet kunnen onder de noemer van vrije meningsuiting, maar o wee als Anciaux een arafatsjaal draagt en sympathie betuigt tegenover de vermoorde Gaza-kinderen, dan wordt hij meteen op de vingers getikt. 2 maten en 2 gewichten ? Of eerder hypocrisie langs de kant van de Westerse leiders?
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:18   #391
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
De ideale maatschappij is een utopie.
De uitdrijving van het "kwaad"is dat eveneens. Elk vooruitgang kent zijn eigen problematiek. Leef je graag in een vrij land, waar mensen op straat gekleed lopen zoals ze willen, dan zou je niet moeten klagen over hoe de ander zich kleedt op straat. Wil je in een land leven waar de overheid zich moeit met de klederdracht, dan is een land zoals Afghanistan een modelstaat voor u . Remember, de aanpakswijze van de overheid geldt voor iedereen, dus ook voor degenen die een repressiever beleid willen tegenover moslims. Hoe zeer de overheid repressief is tegenover moslimmigranten, hoe zeer zij dat ook zult voelen mettertijd. Een repressief staat kent geen genade voor haar deviante burgers, vraag dat maar aan de vele Duitse slachtoffers van het NAZI-regime. Dan heb ik het niet eens over de Joden.
Een partij zoals het Vlaams Blok is tegen vakbonden. Vakbonden zijn een rots in de branding van de kleine werkman in nood. Maar een fascistisch partij zoals het Vlaams Belang, die zwakkeren onderdrukt, heeft een gelijkaardige houding tegenover de zwakke Vlaming. Zij hanteren de regel van de hierarchie, onderdanigheid, gehoorzaamheid en repressie. Dit betekent dat de zwakkere zich moet buigen tegenover de sterkere. Voor een kapitalistisch staat betekent dat de bedrijven en de overheid de uitbreiding van hun macht zullen kunnen legitimeren, waarvan de afschaffing van de vakbond een mooi voorbeeld is.
Oud 25 juni 2009, 00:20   #392
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u nu het christendom aan het beledigen? Onze voorouders hebben namelijk verschillende wrede oorlogen gevoerd in de naam van Christus, terwijl die toch iets heel anders verkondigde.
Het christendom kán en mág beledigd worden - de christenen zullen daar Uw hoofd niet voor afhakken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:21   #393
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
In Turkije mischien ?
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:22   #394
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het christendom kán en mág beledigd worden - de christenen zullen daar Uw hoofd niet voor afhakken.
Nee dat is waar, maar nog niet zo lang geleden zouden ze wel een mooi vuurtje stoken.

Laatst gewijzigd door PvdV : 25 juni 2009 om 00:24.
Oud 25 juni 2009, 00:23   #395
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zal islamitisch onderwijs ideaal zijn om nadien hier werk te vinden ??
Denk eerst twee keer na in het vervolg.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:35   #396
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Om misverstanden uit te sluiten:

- iedereen loopt wat mij betreft op straat rond in de kleren die hij of zij zèlf wil dragen, daar hoeft niemand zich mee te moeien (enige beperking: alleen tijdens Carnaval is het toegestaan zich onherkenbaar te maken). Wie helemaal géén kleren wil dragen, is evengoed welkom.

- als de school waar ik nu werk morgen uit eigen beweging beslist om wèl hoofdbedekking, religieuze symbolen, politieke slogans ... toe te laten, zal ik daar blijven lesgeven. Ik doe het werk graag, en ik hou van mijn leerlingen, zonder onderscheid naar geslacht, leeftijd, huidkleur, geloofsovertuiging, politieke opvattingen, muzieksmaak, hobby's, ...

- als de school waar ik nu werk morgen 'onder druk wordt gezet' om het reglement te veranderen, zal ik mij tegen die verandering verzetten zolang ik kan. Er kan van alles verbeteren alhier, maar het reglement is wèl OK. Dat vinden de meeste leerlingen trouwens ook, zelfs al klagen ze soms over het verbod op GSM's, mp3-spelers en andere 'hebbedingetjes'.

En verder mag uw mening lijnrecht indruisen tegen de mijne, ik zal blijven opkomen voor uw recht om die mening te verkondigen. Ik zou het waarderen mocht u hetzelfde willen doen voor mijn recht om mijn mening te verkondigen. Alvast bedankt bij voorbaat.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 00:39.
Oud 25 juni 2009, 00:38   #397
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan je evengoed zeggen van Ahmedinejad, die de dingen durft zeggen over Israel zoals ze zijn. Toch raar, dat Westerse leiders die vrije meningsuiting hoog in hun vaandel dragen, de VN-conferentiezaal verlieten toen Ahmedinejad een speech gaf. OH ja, en cartoons moet kunnen onder de noemer van vrije meningsuiting, maar o wee als Anciaux een arafatsjaal draagt en sympathie betuigt tegenover de vermoorde Gaza-kinderen, dan wordt hij meteen op de vingers getikt. 2 maten en 2 gewichten ? Of eerder hypocrisie langs de kant van de Westerse leiders?
Ik gok op : 'zowel het een als het ander'.

Oud 25 juni 2009, 07:45   #398
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U een rasechte vlaming bent zou u toch moeten weten dat een non een katholieke zuster is.
Een non ken ik.

Citaat:
Blijkbaar kent u NIKS van de vlaamse cultuur.
In zoverre ik die Vlaamse cultuur ken, bestaan daarin geen nonen.
Oud 25 juni 2009, 07:46   #399
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Online Poll GVA (niet wetenschappelijk, enkel indicatief):

Moet de hoofddoek in alle Vlaamse scholen worden verboden?
Ja (87,96%)
Nee (12,04%)
Dom-links is geïsoleerd aan het raken. Nu nog dom-rechts.

Het gaat de goede richting uit.
Oud 25 juni 2009, 07:49   #400
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk. Als alle moslims, kleurlingen, homo's en andere groepen die niet in jouw wereldje passen geëlimineerd zijn kan je diegene die de spelregels niet altijd even goed volgen ook gaan vervolgen. Want natuurlijk hebben mijn posts geen enkele waarde als er een spellingsfout in zit.
Jouw spelling is niet het probleem, je hysterisch geschreeuw wel.

Kom eens tot jezelf, en discussieer rustig, met echte argumenten. Er zal naar je geluisterd worden, dan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be