![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Gouverneur
|
Je hebt die lijn overgestoken, maar kruipt weer terug, net zoals vele anderen.
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
Banneling
|
Ik vind die Nordin Taouil toch eigenlijk wel een zegen. Steeds vaker vallen de maskers af en steeds vaker laat de islam het ware achterlijke, totalitaire gelaat zien.
|
|
|
|
|
|
#583 |
|
Minister-President
|
Valt me op hoe bepaalde mensen filmpjes, links,... posten maar niet ingaan op de reacties hierop.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 juni 2009 om 19:35. |
|
|
|
|
|
#584 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeker en vast! groot gelijk. Ik heb hem "ontdekt" toen hij nog nooit van fundamentalistische moskees had gehoord in Brussel.... die waar ze mevrouw Malaouki of zoiets hebben opgevangen nadat haar ventje in Afghanistan Marcouch had vermoord. Nooit nieks gezien zei Nourdineke op de 7de dag... nema problema.. niks in de handen, niks in de mouwen.... nada..
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#587 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat die Taouill doen en hij zorgt ervoor dat in islamitische scholen- als die er komen - geen meisjes zonder hoofddoek binnen mogen. Op dat moment zal je geen geleuter meer van die kant horen over 'democratische rechten' en 'vrijheid van keuze' en al die mooi principes die extremisten (en hun linkse dhimmieknechtjes) graag misbruiken , maar wel onbestaande zijn in de islam. |
|
|
|
|
|
|
#588 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen zijn onze slapjanussen van politici er nog niet aan toe even deze lijn te trekken. |
|
|
|
|
|
|
#589 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#590 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik denk toch dat dit enige nuancering nodig heeft.
ik kan me niet voorstellen dat die school zomaar lichtzinnig tot dit besluit is gekomen. Ze waren blijkbaar zelf vroeger hevige tegenstander van een hoofddoekenverbod maar nu hebben ze moeten besluiten dat ze een keuze moesten maken. waarom? omdat zij vonden dat de druk van de andere moslims te groot werd op die meisjes die geen hoofddoek willen dragen. hebben ze gelijk? ik weet het niet, moeilijk te zeggen van achter mijn laptop. maar ik heb er vertrouwen in, dit is een beslissing omdat ze die moesten nemen, het zal wel de juiste zijn. zelf ben ik voorstander voor een verbod op het dragen van religieuze tekenen op bepaalde plaatsen. maar je moet er voorzichtig mee zijn, niet zomaar alles verbieden om te verbieden. achter een loket van een gemeente: duidelijk, hier past totale neutraliteit, dus geen religieuze of politieke tekenen. bij gemeentediensten waar er geen of nauwelijks contact is met de burger: ook duidelijk lijkt me: verbod is zinloos en dus niet nodig. op straat: godsdienstbeleving is vrij, hoofddoek moet kunnen. scholen: moeilijker. school per school moet daar zelf over beslissen maar op zich mag er geen verschil zijn tussen leerlingen, geen druk om iets te dragen. de druk van een gemeenschap kan verschroeiend zijn. wie heeft er vroeger geen millet gekocht omdat de vriendjes dat ook kochten.... ideaal in een school is voor mij een uniform.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een laf, leugenachtig volk met uitstekende sociale zekerheid, onderwijs en gezondheidszorg, laten we dat niet vergeten want daarom zijn velen hier, ook moslims en mocht ik deze mensen laf en elugenachtig noemen stond jij als eerste op je achterste poten Uh huh. Respect komt van twee kanten en boven dien is wat je zegt niet eens waar, veel Oost Europese, Turkse moslims dragen nooit een hoofddoek en zullen evenmin uw zienswijze steunen. Als je graag wilt werken met hoofddoek dan kan dit, in Engeland. Maar daarom niet in Vlaanderen, hier beslist de werkgever en school, niet de imam of moslim. Je maakt deel uit van een diverse samenleving, van moslims zonder hoofddoeken, van Joden, Boeddhisten, Christenen en ongelovigen die gelijke rechten hebben, neutraliteit, zonder een element van je identiteit steeds te laten overheersen is de enige mogelijkheid om met alle anderen samen te leven.In je priveleven heb je hier meer vrijheid dan waar ook ter wereld, maar dat betekent niet dat de samenleving zich moet voegen naar de voorschriften van islam. Het is echt jammer dat moslims steeds de indruk wekken door dit soort maatregels slachtoffer te worden van groot onrecht. Dat is niet zo, integendeel, hier heerst meer vrijheid van in menig ander land ter wereld, ik zie echt niet in waarom je zonder hoofddoek op school een minder goede moslima bent. Je gaat naar school omdat je een bepaalde opleiding wilt, niet omdat je wel of niet een hoofddoek kunt dragen. Het is niet de samenleving die in deze zaak moslims opzij zetten, maar andersom, moslims zetten de samenleving opzij. |
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs in Engeland geldt dat, denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga daar niet even persoonlijk op antwoorden. Je kent me langs geen kanten en je weet dus niet over wie of wat je het hebt. Maar één ding kan ik je garanderen: ik ga nooit achteruit in het leven. Ik kan me wel dingen inbeelden die me terug over de lijn zouden kunnen doen kruipen, maar daar is de huidige HD-heisa niet bij. Als je ziet wie daar garen bij spint, dan is het me allemaal iets te gemakkelijk en te doorzichtig. Evenmin word ik een typische linkse multiculler. Ik ga mezelf niet censureren. Over echte problemen zal ik praten met de islamieten die dat wensen, en dat zijn er genoeg. En wie niet wenst te praten, langs welke kant ook, die heeft een probleem en mag wmb in zijn sop gaar koken.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OK, ik trek die term in. Leg nu eens uit wat daar zo laf aan is.
|
|
|
#595 | |||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel opmerkelijk hoe personen een gesprek op verschillende manieren interpreteren. Laatst gewijzigd door anoniempje : 25 juni 2009 om 21:41. |
|||||||
|
|
|
|
|
#596 |
|
Gouverneur
|
Ja, Uh-Huh, gedraag je als de slavin die je bent. Hoe durf je een eigen mening hebben? Je bent hier om te zwijgen en de wetten na te leven. Zo gebeurt het ook op het Atheneum.
Laatst gewijzigd door anoniempje : 25 juni 2009 om 21:41. |
|
|
|
|
|
#597 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wetten naleven... Moet dat dan niet? De meeste autochtonen doen dat toch ook min of meer? En wie het niet doet, zou daar normaal gezien voor moeten boeten. Als we het daar al niet meer eens over kunnen zijn...
|
|
|
|
#598 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Get over je obsessie voor Turkije. Omdat ze daar personen van hun vrijheid beroven, wil dat zeggen dat het hier ook moet gebeuren? |
|
|
|
|
|
|
#599 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het toelaten is ook personen van hun vrijheid beroven, wat doe je met die?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#600 |
|
Gouverneur
|
|
|
|