Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 19:21   #621
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Misschien wel uit dezelfde boeken die het o.a. hebben over pratende slangen, pratende brandende struiken, 70 maagden, ...?

Hoe meer jij die zaken in het belachelijke trekt, hoe meer je zelf te kennen heeft hoe ridicuul het is ons te laten dicteren door een godsdienst.
die "ericferemans" staat al jaren in mijn negeerlijst en ik heb zelfs niet het gevoel dat ik iets gemist heb.... bij deze klant van mijn negeerlijst heb ik zelfs geen neigingen om steeds te gaan kijken of ie toch niet iets interessants zou geschreven hebben...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:28   #622
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die "ericferemans" staat al jaren in mijn negeerlijst en ik heb zelfs niet het gevoel dat ik iets gemist heb.... bij deze klant van mijn negeerlijst heb ik zelfs geen neigingen om steeds te gaan kijken of ie toch niet iets interessants zou geschreven hebben...
Interessants niet, maar hilarisch zeker wel. Het geeft toch te denken dat zelfs zowat al zijn collega-linksen hem hier toch niet bepaald bijtreden, integendeel zelfs. Evenzo met filosoof die zich wat dat betreft gisteren ook weer eens liet kennen en ook al op nul komma nul bijval van zijn collega-linksen hoefde te rekenen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:30   #623
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je standpunt, maar zulke waanzin negeren leidt enkel tot een voortwoekering ervan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:32   #624
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik ken hier en in omliggende landen daarentegen wél mensen die een kalifaat willen vestigen, en het zijn er nog niet zo weinig ook.
Er zijn in de wereld landen met heel slechte politieke systemen, met oorlogskraaiers, met bandieten, schurken, religieuze (en anti-religieuse) fanaten en dictators.
Ik ben daar tegen.
Ik spreek over HIERO.
OVER VLAANDERLAND.
Ik heb nog nooit een bezoek gehad van gasten die mij zeggen:
"Hallo (of Allay o Akbar), wij zijn getuigen van Mohamed, en komen u de ware boodschap brengen". Nooit meegemaakt.
Ook nooit pamfletten, artikels, propaganda enz... gezien of gelezen of meegemaakt in de zin van "wordt Islamiet".
Derhalve neem ik aan dat dit niet aan de orde is, behalve bij de paranoïde mensen die geloven dat 4 procent doorgaans onder de armoede levende nieuwe Belgen hier een inval plannen
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:35   #625
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er zijn in de wereld landen met heel slechte politieke systemen, met oorlogskraaiers, met bandieten, schurken, religieuze (en anti-religieuse) fanaten en dictators.
Ik ben daar tegen.
Ik spreek over HIERO.
OVER VLAANDERLAND.
Dit land is een land met met een heel slecht politieke systeem, met oorlogskraaiers, met bandieten, schurken, religieuze (en anti-religieuse) fanaten en dictators...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:36   #626
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds weer die zotte voorbeelden...
Er zijn geen "geloven" die de platheid der bol belijden
Massamoord was geen godsdienst, het was het soort racisme gelijk aan de hoofddoekhaters: onverdraagzaamheid en etnoculturele gekte
Ik mag hopen dat er geen 'geloven' meer zijn die de platte-schijf-theorie voorschrijven.

En massamoord is inderdaad geen godsdienst. Het was de 'logische' consequentie van een vurig 'geloof' dat door een al even vurige 'profeet' werd uitgedragen, en - helaas helaas helaas - door een schare enthousiaste en niet minder vurige aanhangers maar al te actief werd beleden.

Ik mag nogmaals hopen, deze keer dat u niet 'gelooft' dat dat allemaal maar 'Hollywood' - fabeltjes zijn.

Hoe zit het trouwens met diegenen die van zichzelf beweren dat ze tot het door de Grote Baas himself 'Uitverkoren Volk' behoren, en daarom 'recht' hebben op een door de Grote Baas 'Beloofd Land' (pech voor die halfapen die daar al woonden)?

Géén godsdienst, wèl etnoculturele gekte?

Gaat gij het hen vertellen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 19:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:44   #627
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar tegen.
Ik spreek over HIERO.
OVER VLAANDERLAND.
"Hallo (of Allay o Akbar), wij zijn getuigen van Mohamed, en komen u de ware boodschap brengen". Nooit meegemaakt.
Ook nooit pamfletten, artikels, propaganda enz... gezien of gelezen of meegemaakt in de zin van "wordt Islamiet".
Derhalve neem ik aan dat dit niet aan de orde is, behalve bij de paranoïde mensen die geloven dat 4 procent doorgaans onder de armoede levende nieuwe Belgen hier een inval plannen
Iemand anders zei het u reeds, maar ik zal wel zo vriendelijk zijn dat voor u te herhalen aangezien u nogal traag van begrip lijkt te zijn: is het omdat u er geen weet van hebt dat het niet bestaat?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 19:50   #628
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

U neemt nogal gemakkelijk bepaalde dingen aan, terwijl u andere dingen zelfs niet lijkt te willen zien/horen.

Neem van mij alvast maar aan dat ik NIET geloof dat de meerderheid van de doorgaans onder de armoedegrens levende nieuwe Belgen een inval plant.

Ik wéét echter wèl dat niet bepaald onder armoede gebukt gaande smeerlappen gewiekst gebruik weten te maken van de miserie van nogal wat nieuwe Belgen om 1) aanhangers te ronselen, 2) hun uiterst bekrompen ideeën m.b.t. Islam (en niet-Islam) te verspreiden en 3) er zodoende toe bij te dragen dat het met de integratie van nogal wat onder de armoedegrens levende nieuwe Belgen allerminst de goede richting uitgaat.

Ik voel steeds méér sympathie voor de arme sukkelaars die zich NIET door die hufters laten ringeloren, en steeds grotere weerzin voor de al te rijke oude Belgen die hardnekkig blijven doen alsof hun neus bloedt en aldus de beroepsagitatoren en bekeerders al dan niet gewild een handje helpen.

Hoe méér arme sukkelaars ik uit de klauwen van de valse profeten kan houden, hoe beter. En ja, als het verbieden van hoofddoekjes op een school die bandieten een doorn in het oog is en door hen als 'stokken in de wielen' wordt ervaren, dan vind ik dat allerminst een probleem, integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 19:53.
Oud 25 juni 2009, 19:52   #629
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Iemand anders zei het u reeds, maar ik zal wel zo vriendelijk zijn dat voor u te herhalen aangezien u nogal traag van begrip lijkt te zijn: is het omdat u er geen weet van hebt dat het niet bestaat?
Ik zie ze niet vliegen.
Ik laat dat aan jou over

Wat ik hier allemaal lees is zo fanatiek dat ik denk dat verzorging nodig is.
Uiteindelijk komt het neer op "boze wolf" verhalen in verre landen.
Met enorme domme vergelijkingen (the Flat Earth Society is een club van briljante mensen die precies door een absurde stelling te proberen verdedigen willen aantonen dat je om het even wat kan aantonen als je maar clever genoeg aan demagogie doet).

Het willen bannen van hoofddoeken, coute que coute is een vorm van obsessie. Gedeeld door twee partijen: de zogenaamde vrijzinnigen (die alles behalve nadenken) en een aantal vreemdelingenhaters.

Vol van haat vergelijken ze een hoofddoek met Buchenwald, en schoolkinderen die graag een hoofddoek dragen gaan ze zien als grote slachtoffers, vermits vreemdelingen, en dan nog vrouwen in hun ogen nu eenmaal geen vrije wil bezitten.
Hierdoor gedragen ze zich als de Taliban in Afghanistan.
Maar in deze topic valt wel veel te lachen met domme mensen
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:06   #630
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie ze niet vliegen.
Ik laat dat aan jou over

Met enorme domme vergelijkingen (the Flat Earth Society is een club van briljante mensen die precies door een absurde stelling te proberen verdedigen willen aantonen dat je om het even wat kan aantonen als je maar clever genoeg aan demagogie doet).

Het willen bannen van hoofddoeken, coute que coute is een vorm van obsessie. Gedeeld door twee partijen: de zogenaamde vrijzinnigen (die alles behalve nadenken) en een aantal vreemdelingenhaters.

Vol van haat vergelijken ze een hoofddoek met Buchenwald, en schoolkinderen die graag een hoofddoek dragen gaan ze zien als grote slachtoffers, vermits vreemdelingen, en dan nog vrouwen in hun ogen nu eenmaal geen vrije wil bezitten.
mensen die VERPLICHT worden door hun godsdienst om allerlei religuese symbolen te dragen hebben op dat gebied geen vrije wil.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:06   #631
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ze niet vliegen.
Ik laat dat aan jou over

Nog een geluk dat we imans met verstand hebben. Alsof die man geen verzorging nodig heeft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:08   #632
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met domme mensen lachen is niet netjes.

Het is niet iedereen gegeven zo geniaal en hoogbegaafd als ericferemans te zijn.

Of dat een geluk is of niet, laat ik aan uw verbeeldingskracht over.

Oud 25 juni 2009, 20:19   #633
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar tegen.
Ik spreek over HIERO.
OVER VLAANDERLAND.
Citaat:
Turkse vader doodt dochter om westerse levensstijl
donderdag 25 juni 2009 18:02

De Turkse dönerverkoper Mehmet Ö. uit het Zuid-Duitse Schweinfurt heeft zijn vijftienjarige dochter Büsra met een keukenmes doodgestoken omdat ze zijn 'islamitische pad' weigerde te volgen.

Mehmet Ö. was woest om zijn dochters levensstijl (Beeld via Bild.de)
Dat heeft de Duitse politie tegen de Duitse krant Bild gezegd.

Gevlucht
De steekpartij had woensdagochtend plaats. Rond half vier in de ochtend belden de grootouders van Büsra het alarmnummer.

Voordat de politie ter plaatse was, was het zwaargewonde meisje echter al doodgebloed. Ö. was intussen op de vlucht geslagen.

‘Ze moest sterven omdat ze weigerde zijn islamitische pad te volgen,’ aldus een woordvoerder van de politie.

Büsra ging naar het gymnasium in Schweinfurt. Hoewel ze een hoofddoek droeg om haar vader een plezier te doen, hield ze er een westerse levensstijl op na.
Elsevier.nl 25.6.9
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:24   #634
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Jeugd wil steeds VERANDERING... en blijkbaar is wat ze gekregen hebben echt helem�*�*l niet wat ze willen voor hun eigen toekomst en hun eigen kinderen.
Dat geldt natuurlijk ook voor die meisjes die daar stonden te speechen op de koer van het KA Antwerpen, en die ge op Youtube kunt bewonderen.

Ook zij vinden hier blijkbaar niet wat ze verwachten.

En dat geldt zelfs - mutatis mutandis - voor het gespuis dat de straten onveilig maakt en oude vrouwtje tot moes mept.

Stof tot nadenken, toch?
Oud 25 juni 2009, 20:25   #635
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker als ze zulke posts schrijven zoals U, dan is het gieren geblazen...

En onder welke druk schrijft U zoal deze posts, misschien wel uit schrik om tijdens de volgende verkiezingen naast de stemmen van Uw nieuw belgen te gaan vissen....

Die politieke correctheid ook al weer, altijd maar uitzonderingen voor die diezelfde minderheid willen toestaan ,daar waar géén enkele gelovige belg op een uitzonderingsmaatregel ten zijne gunste mag hopen ....

Regels zijn regels mijn beste Feremans,en diegene die ze niet wil volgen,en of er niet mee akkoord is moet dan maar zijn conclusie trekken en daar gaan waar zulke regels niet van toepassing zijn....
Met kameraadschappelijke groeten overigens....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:39   #636
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé hé...

Toch even inkaderen.
Aangezien Feremans racisten en vrijzinnigen op één hoop gooit mogen we dus besluiten dat hijzelf voorstander is van een theocratie, en dus per definitie extreem-rechts.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:42   #637
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samen met die gast die nazi-uniformen wil dragen, ratten meebrengen, zijn jullie allicht de dragers van oer-socialistisch/vrijzinnig progressisme?
Heb je ook argumentatie zonder naar nazis te moeten verwijzen?

Ik herhaal:

Citaat:
Ah en dwingende geloofsregels mogen als excuus gelden om het tochtoe te laten? Wel vreemd van een zelfverklaarde linkse progressieve socialist dat die dwingende geloofsregels acceptabel vindt.
Aangezien volgens jou kritiek op dwingende geloofsregels niet mag, kan ik dus besluiten dat jij helemaal niet links en socialistisch bent maar uiterst rechts.

Vanaf nu zal ik je dan ook simpelweg fascist noemen, kwestie van duidelijkheid te scheppen. Zoals jij voor de duidelijkheid iedereen die dwingende geloofsregels bekritiseert tot nazi declareert.
Oud 25 juni 2009, 20:45   #638
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt vooral te lachen met mensen die zeer selectief reageren. En met zelfverklaarde "ware" progressieven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:48   #639
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en zeggen dat de eerste socialisten antiklerikaal en antireligieus waren. ze zongen niets voor niets constant de marseillaise.....
Oud 25 juni 2009, 20:49   #640
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vooral dan zelfverklaarde linkse socialistische progressieven die menen dat dwingende geloofsregels niet bekritiseerd mogen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be