Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 10:04   #221
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
bent u zo begaan met de goede gang van zaken bij het Vlaams Belang?
Eigenlijk wel, ik ben vlaams nationalist en lang zaten veel van die stemmen bij het VB nutteloos, en deel is nu ongetwijfeld bij de NVA, maar genoeg blijven nog denk ik.

Een grote kuis binnen de partij zou die nutteloze stemmen omzetten naar nuttige stemmen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 13:12   #222
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Eigenlijk wel, ik ben vlaams nationalist en lang zaten veel van die stemmen bij het VB nutteloos, en deel is nu ongetwijfeld bij de NVA, maar genoeg blijven nog denk ik.

Een grote kuis binnen de partij zou die nutteloze stemmen omzetten naar nuttige stemmen.
dat is uw "geloof", maar of dit juist is moet men afwachten. elke drastiche verandering heeft meestal negative gevolgen.
dat veel mense naar n-VA zijn overgelopen zal wel iets te maken hebben met het fenomeen Bart De Wever.
persoonlijk vind ik dat de harde taal en opstelling van het Vlaams Belang verdwenen zijn. de decker heeft hier de oude taal van het Vl. B. overgenomen, en hij is er ook voor beloont.
Natuurlijk moet men ook meegeven dat zijn taalgebruik niet doordringt tot het instituut Le Man (Nu De Witte). en waarom dringt het niet door? Omdat de decker niets zal veranderen aan de structuur van belgië.
over imigratie heeft hij dezelfde retoriek zoals alle B. Partijen. laat ze maar komen. apres nous la .......
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 13:22   #223
k9

Standaard

Citaat:
dat is uw "geloof", maar of dit juist is moet men afwachten. elke drastiche verandering heeft meestal negative gevolgen.
Diegene die voor de racistische taal van de winter en annemans op het VB stemmen mogen dan gerust weggaan hoor.

Citaat:
dat veel mense naar n-VA zijn overgelopen zal wel iets te maken hebben met het fenomeen Bart De Wever.
En dat er echt wel stemmers van het VB beginnen te beseffen dat die partij nooit iets zal veranderen.

Citaat:
persoonlijk vind ik dat de harde taal en opstelling van het Vlaams Belang verdwenen zijn. de decker heeft hier de oude taal van het Vl. B. overgenomen, en hij is er ook voor beloont.
Zoals?

Nee ik zie het oude VB nog steeds in de winter en co, het zijn de "nieuwere" die veel genuanceerder zijn zoals valkeniers en morel.

Citaat:
Natuurlijk moet men ook meegeven dat zijn taalgebruik niet doordringt tot het instituut Le Man (Nu De Witte). en waarom dringt het niet door? Omdat de decker niets zal veranderen aan de structuur van belgië.
over imigratie heeft hij dezelfde retoriek zoals alle B. Partijen. laat ze maar komen. apres nous la .......
Zijn taalgebruik is niet hetzelfde, wat voor racistische uitspraken zou LDD dan wel gedaan hebben?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 26 juni 2009, 13:58   #224
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Diegene die voor de racistische taal van de winter en annemans op het VB stemmen mogen dan gerust weggaan hoor.

Wanneer de mensen hier niet willen aanpassen, en zelfs uitzonderingen eisen. en dit wordt verwoord/ dan noemt u dit rasisme. (hand in hand naar eigen land) leg eens uit wat er daar rasistisch aan is. wanneer u niet tevreden bent om u aan te passen in saoudië, gaat u snel terug naar huis. of iw kopke zal eraf gaan. U zal ook zelfs niet in MEKKA geraken. hier doen ze hun gevoeg in onze kerken. dat in naam van verdraagzaamheid. maar degene die dit DURFT te zeggen is een rassist. goe bezig!

En dat er echt wel stemmers van het VB beginnen te beseffen dat die partij nooit iets zal veranderen.

eindelijk een partij die bij haar standpunten blijft, dit noemt men een getrouwe partij.
bij hen weet men voor wat men kiest. de anderen zetten hun zak naar hun princiepes of omgekeert. de princiepes vallen weg wanneer ze de mogelijkheid hebben om mee te spelen aan de vetpot.
Vlaams Belang 1° programmapunt en breekpunt (Vaanderen onafhankelijk)
Zoals?

Nee ik zie het oude VB nog steeds in de winter en co, het zijn de "nieuwere" die veel genuanceerder zijn zoals valkeniers en morel.

Ik denk dat u zich redelijk hard vergist in morel en Valkeniers. ik heb hun discour nog niet veel weten afwijken van de algemene lijn.

Zijn taalgebruik is niet hetzelfde, wat voor racistische uitspraken zou LDD dan wel gedaan hebben?
dezlfde zoals de winter, maar beter ingekleed. hij spreekt niet over allochtonen. maar brengt alleen de voorbeelden van de misintegratie naar voor. wanneer u dit niet uit zijn redevoering kunt halen, weet u heel zeker weinig over zijn politiek. ik heb een bijeenkomst in evergem bijgewoont in (elso schuurke) en ik kan u verzekeren dat ik dan filip de winter bezig heb gehoord.

soory er is iets mis gelopen met hert quoten. dus mijn antwoorden staan ook in het blauwe gedeelte. als jonge gast van 66 is het wat moeilijker om te quoten enz. niet canin?

Laatst gewijzigd door fernand : 26 juni 2009 om 14:00.
Oud 26 juni 2009, 14:20   #225
k9

Standaard

Citaat:
Wanneer de mensen hier niet willen aanpassen, en zelfs uitzonderingen eisen. en dit wordt verwoord/ dan noemt u dit rasisme.
neen dat doe ik helemaal niet. Als mensen vooroordelen en verzinsels uitkramen over een bepaalde groep voor eigengewin dan noem ik dat racisme .

Ik zeg net zo goed dat sommige zich niet willen aanpassen en dat sommige uitzonderingen eisen maar let dan op het woordje sommige, iets wat ontbreekt bij die andere mensen.

Citaat:
(hand in hand naar eigen land) leg eens uit wat er daar rasistisch aan is.
Voor de meeste tegen wie dit bedoeld was is belgie hun eigen land, waarom zouden die trouwens terug moeten?

Ik zou trouwens wat recentere uitspraken nemen

uw pensioen in de pocket van mohamed, alle vreedemingen als last, alle migranten via gezinshereniging primitief.

Toch duidelijk lijkt me?

Citaat:
wanneer u niet tevreden bent om u aan te passen in saoudië, gaat u snel terug naar huis. of iw kopke zal eraf gaan. U zal ook zelfs niet in MEKKA geraken. hier doen ze hun gevoeg in onze kerken. dat in naam van verdraagzaamheid. maar degene die dit DURFT te zeggen is een rassist. goe bezig!
Dus jij vind belgie gelijkwaardig aan saudie arabie? Sorry hoor ik heb toch een iets hogere dunk van belgie.

Citaat:
eindelijk een partij die bij haar standpunten blijft, dit noemt men een getrouwe partij.
bij hen weet men voor wat men kiest. de anderen zetten hun zak naar hun princiepes of omgekeert. de princiepes vallen weg wanneer ze de mogelijkheid hebben om mee te spelen aan de vetpot.
Vlaams Belang 1° programmapunt en breekpunt (Vaanderen onafhankelijk)
nee daar zit hem het probleem, zelfs tijdens vlaamse verkiezingen over vlaamse onafhaknelijkheid slaagde de winter er nog migranten bij te sleuren.

Dat toont aan dat ze idd vasthoudend zijn maar voor compleet het verkeerde waardoor ze nooit iets zullen bereiken.

Citaat:
Ik denk dat u zich redelijk hard vergist in morel en Valkeniers. ik heb hun discour nog niet veel weten afwijken van de algemene lijn.
Beter luisteren.

Citaat:
dezlfde zoals de winter, maar beter ingekleed. hij spreekt niet over allochtonen. maar brengt alleen de voorbeelden van de misintegratie naar voor. wanneer u dit niet uit zijn redevoering kunt halen, weet u heel zeker weinig over zijn politiek. ik heb een bijeenkomst in evergem bijgewoont in (elso schuurke) en ik kan u verzekeren dat ik dan filip de winter bezig heb gehoord.
Wat ik van de decker gezien heb is dat hij veel genuanceerder is dan een dewinter en co. En daar gaat het hem hierover niet zeggen alle migranten zijn een last, maar sommige.

Citaat:
soory er is iets mis gelopen met hert quoten. dus mijn antwoorden staan ook in het blauwe gedeelte. als jonge gast van 66 is het wat moeilijker om te quoten enz. niet canin?
eingelijk is het K995, en is K9 de afkorting

maar geen probleem hoor.

Oud 26 juni 2009, 14:55   #226
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Voor de meeste tegen wie dit bedoeld was is belgie hun eigen land, waarom zouden die trouwens terug moeten?

Ik zou trouwens wat recentere uitspraken nemen

uw pensioen in de pocket van mohamed, alle vreedemingen als last, alle migranten via gezinshereniging primitief.

Toch duidelijk lijkt me?

wel het is inderdaad duidelijk dat de pensioenkassen leeg zeggen, en dat mohamed met de grootste werkloosheid zit. dus dit wil zeggen dat mijn pensioen, naar de uitkering van de werloze mohamed gaat. en is dat rasisme?
Oud 26 juni 2009, 15:04   #227
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Beter luisteren.

ik ga bijna steeds naar het Vlaams Belang congres in Gent. de taal is beter gekozen (niet zo gemakelijk te verstaan, en juridies niet te vervolgen) aar in ecentie is het hetzelfde discour. wanneer men eerlijk is. en 60% van de hierverblijvende allochtonen een uitkering genieten, wil dat zeggen dat ze geld ontvangen waar ze nog nooit, of heel weinig dagen hebben voor gewerkt (leefloon, kinderbijslag, ziekenkas, mediceinen, herstellen maagdenvlies)
wanneer men zegt dat 80% van de gevangenissen vol zit met allochtonen, is men rasist. dus het vrijgeven van de cijfers wordt als rasisme bestempeld.

de dikke van daele is gewoon na te lezen wat rasisme is. wanneer het zinneloos geweld een bepaalde factor is die meestal wordt uitgeoefend door jeugdige allochtonen, of nieuwe belgen. en men dit aankaart is men rasist.
u schiet steeds op de pianist. u moet op de composist schieten.
ik heb nog geen oude jongeren joden weten aanvallen.
wanneer de winter dat zegt is hij rasist.
wanneer het joodsforum dat aanhaalt ...... geen vuiltje aan de lucht.
Oud 26 juni 2009, 15:05   #228
k9

Standaard

Citaat:
wel het is inderdaad duidelijk dat de pensioenkassen leeg zeggen, en dat mohamed met de grootste werkloosheid zit. dus dit wil zeggen dat mijn pensioen, naar de uitkering van de werloze mohamed gaat. en is dat rasisme?
Pensioenkassen leeg? Onzin iedereen krijgt nog altijd het wettelijk voorziene pensioen uw pensioen gaat dus nog steeds naar U en niet naar "mohamed "

Over de rest geen commentaar?

alle vreedemingen als last, alle migranten via gezinshereniging primitief.

Oud 26 juni 2009, 15:17   #229
k9

Standaard

Citaat:
ik ga bijna steeds naar het Vlaams Belang congres in Gent. de taal is beter gekozen (niet zo gemakelijk te verstaan, en juridies niet te vervolgen) aar in ecentie is het hetzelfde discour.
Je zegt het dus zelf dat ze verschillend is en gaat al dichter naar de realiteit dan dewinter en co zeggen .

Citaat:
wanneer men eerlijk is. en 60% van de hierverblijvende allochtonen een uitkering genieten, wil dat zeggen dat ze geld ontvangen waar ze nog nooit, of heel weinig dagen hebben voor gewerkt (leefloon, kinderbijslag, ziekenkas, mediceinen, herstellen maagdenvlies)
wanneer men zegt dat 80% van de gevangenissen vol zit met allochtonen, is men rasist. dus het vrijgeven van de cijfers wordt als rasisme bestempeld.
Nee dat is niet waar neem nu deze cijfers waar heb je die gehaald?

Citaat:
de dikke van daele is gewoon na te lezen wat rasisme is.
Het is de belgische wet die dat bepaald niet de van daele.

Je geeft trouwens nog steeds geen commentaar op die andere uitspraken.

Citaat:
wanneer het zinneloos geweld een bepaalde factor is die meestal wordt uitgeoefend door jeugdige allochtonen, of nieuwe belgen. en men dit aankaart is men rasist.
u schiet steeds op de pianist. u moet op de composist schieten.
ik heb nog geen oude jongeren joden weten aanvallen.
wanneer de winter dat zegt is hij rasist.
wanneer het joodsforum dat aanhaalt ...... geen vuiltje aan de lucht.
Wat anderen zeggen maakt mij weinig uit heb ik geen controle over .

Ik gaf je voorbeelden en je komt met andere zaken af en wat andere erover zeggen, leuk geprobeerd om het af te leiden

Oud 26 juni 2009, 15:18   #230
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pensioenkassen leeg? Onzin iedereen krijgt nog altijd het wettelijk voorziene pensioen uw pensioen gaat dus nog steeds naar U en niet naar "mohamed "

Over de rest geen commentaar?

alle vreedemingen als last, alle migranten via gezinshereniging primitief.
België heeft geen pensioenkas. de gelden komen rechtstreeks van de belastingen, en deze belastingen gaan naar mensen die er nooit iets hebben voor gedaan. een voorbeeldje . in 1975 komt mijn verloofde (nederlandse) bij mij inwonen in belgië.
ik heb op dat moment bij de vreemdelingen dienst een formulier mpeten tekenen dat ik als ze in belgie verbleef, financieel verantwoordelijk ben voor haar.
de "vluchtelingen", die hun papieren in de wc pot doortrekken (vlieger) die bekomen hier met handje open geld.
maar men zal het maar inzien wanneer het te laat is.
ik werkte op de werf na mijn buiteland, en de turken die daar werkten, gingen op vacantie naar hun thuisland. en na hun verlof stuurden ze ziekebriefjes binnen welke men niet kon controleren. en de heren hadden 4 maan vacantie , betaald!
dus onrechtmatig verkregen geld in de pocket van mohamed.
Oud 26 juni 2009, 15:26   #231
k9

Standaard

Citaat:
België heeft geen pensioenkas. de gelden komen rechtstreeks van de belastingen,
Dat weet ik vandaar dat het belachelijk is te stellen dat ze leeg zijn. Maar ja het klinkt goed voor de mensen natuurlijk.

Citaat:
en deze belastingen gaan naar mensen die er nooit iets hebben voor gedaan.
Ten eerste heb je daar geen idee van. Heb jij een studie gedaan over mohamed en hoeveel die wel verdiende? nee dat heb je niet evenmin heeftde winter dat gedaan.

Dit maakt trouwens weinig uit er zijn autochtonen die net zo goed nog geen dag gewerkt hebben en toch doppen.

nee de hint is hier heel duidelijk, die migranten komen hier en pikken uw geld, en uw pensioen, en zo word het wel degelijk racistisch.

Citaat:
een voorbeeldje . in 1975 komt mijn verloofde (nederlandse) bij mij inwonen in belgië.
ik heb op dat moment bij de vreemdelingen dienst een formulier mpeten tekenen dat ik als ze in belgie verbleef, financieel verantwoordelijk ben voor haar.
de "vluchtelingen", die hun papieren in de wc pot doortrekken (vlieger) die bekomen hier met handje open geld.
Onzin de meeste zoeken een beter leven en willen hier gerust werken.

Hoeveel van die "vreemdelingen" ken je persoonlijk?

Citaat:
maar men zal het maar inzien wanneer het te laat is.
ik werkte op de werf na mijn buiteland, en de turken die daar werkten, gingen op vacantie naar hun thuisland. en na hun verlof stuurden ze ziekebriefjes binnen welke men niet kon controleren. en de heren hadden 4 maan vacantie , betaald!
Ik ken weingi prive bedrijven waar men zo'n mensen niet buitengooid, en als een RPIVE bedrijf dat niet doet: hun keuze.

Citaat:
dus onrechtmatig verkregen geld in de pocket van mohamed.
Onzin uitkeringen ed worden toegpast binnen het belgische wettelijke kader.

Tuurlijk gebeurd er fraude maar dat gebeurd net zo goed door autochtonen als door allochtonen.

Oud 26 juni 2009, 16:07   #232
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen dat doe ik helemaal niet. Als mensen vooroordelen en verzinsels uitkramen over een bepaalde groep voor eigengewin dan noem ik dat racisme .
Inderdaad , jij kunt nog immer religie en ras niet uit elkaar houden.
Denken dat een bepaalde religie een bepaald ras aankleeft, of andersom, dat is pas racisme.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 16:09   #233
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Inderdaad , jij kunt nog immer religie en ras niet uit elkaar houden.
Het maakt niet uit of je nu discrimineerd tegen een ras of een godsdient.

Citaat:
Denken dat een bepaalde religie een bepaald ras aankleeft, of andersom, dat is pas racisme.
Dat is het niet en dat doe ik ook niet.

Oud 26 juni 2009, 17:44   #234
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit of je nu discrimineerd tegen een ras of een godsdient.

Het eerste noemen we racisme.

En het tweede, in bijvoorbeeld Dewinter´s geval , islamofobie.
Oud 26 juni 2009, 18:01   #235
k9

Standaard

Citaat:
Het eerste noemen we racisme.

En het tweede, in bijvoorbeeld Dewinter´s geval , islamofobie.
Dat valt allebei onder die wet tegen racisme .

Oud 26 juni 2009, 23:55   #236
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat valt allebei onder die wet tegen racisme .
"Volgens een onderzoek van marktonderzoeksbureau Motivaction medio (2006) kan de helft van alle Nederlanders "islamofoob" worden genoemd , omdat "ze bang zijn voor de invloed van moslims op de samenleving en de islam afkeuren". De islam staat niet voor vrede, vindt 43%, en volgens 63% is de islam onverenigbaar met het moderne leven in Europa. Tegelijkertijd zegt 73% van de Nederlanders niet racistisch te zijn, en verklaren veruit de meeste mensen dat ze voorstanders zijn een multiculturele samenleving."

Als de helft van de Vlamingen ook islamofoob is dan krijgen jouw onafhankelijke rechters het nog druk. Drie miljoen Vlamingen in de boeien.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 juni 2009 om 23:55.
Oud 27 juni 2009, 08:09   #237
k9

Standaard

Citaat:
"Volgens een onderzoek van marktonderzoeksbureau Motivaction medio (2006) kan de helft van alle Nederlanders "islamofoob" worden genoemd , omdat "ze bang zijn voor de invloed van moslims op de samenleving en de islam afkeuren". De islam staat niet voor vrede, vindt 43%, en volgens 63% is de islam onverenigbaar met het moderne leven in Europa. Tegelijkertijd zegt 73% van de Nederlanders niet racistisch te zijn, en verklaren veruit de meeste mensen dat ze voorstanders zijn een multiculturele samenleving."

Als de helft van de Vlamingen ook islamofoob is dan krijgen jouw onafhankelijke rechters het nog druk. Drie miljoen Vlamingen in de boeien.
Nederlanders zijn vlamingen?

En dat zal ook zo wel zijn in vlaanderen, verschil is dat deze mensen dat niet luidop zeggen op TV .

Oud 27 juni 2009, 08:29   #238
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
....
En dat zal ook zo wel zijn in vlaanderen, verschil is dat deze mensen dat niet luidop zeggen op TV .
om vervolgingen en veroordelingen door de GEDAPO te vermijden, daar waar moordenaars worden vrijgelaten
Oud 27 juni 2009, 09:15   #239
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
om vervolgingen en veroordelingen door de GEDAPO te vermijden, daar waar moordenaars worden vrijgelaten
onzin

Oud 27 juni 2009, 10:13   #240
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat weet ik vandaar dat het belachelijk is te stellen dat ze leeg zijn. Maar ja het klinkt goed voor de mensen natuurlijk.

Ten eerste heb je daar geen idee van. Heb jij een studie gedaan over mohamed en hoeveel die wel verdiende? nee dat heb je niet evenmin heeftde winter dat gedaan.

Dit maakt trouwens weinig uit er zijn autochtonen die net zo goed nog geen dag gewerkt hebben en toch doppen.

nee de hint is hier heel duidelijk, die migranten komen hier en pikken uw geld, en uw pensioen, en zo word het wel degelijk racistisch.

Onzin de meeste zoeken een beter leven en willen hier gerust werken.

Hoeveel van die "vreemdelingen" ken je persoonlijk?

Ik ken weingi prive bedrijven waar men zo'n mensen niet buitengooid, en als een RPIVE bedrijf dat niet doet: hun keuze.

Onzin uitkeringen ed worden toegpast binnen het belgische wettelijke kader.

Tuurlijk gebeurd er fraude maar dat gebeurd net zo goed door autochtonen als door allochtonen.
man, wanneer ik u een voorbrrld grrf van hetgeen ik zelf heb tegengekomen klinkt u seffens onzin.
u verslijt mij steeds voor leugenaar; alhoewel u de enige bent die hier steeds onzin zit te verkopen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be