Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 11:09   #401
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar het stoort me wel dat in de media die Marianne niet wordt aangesproken op haar verantwoordelijkheid voor dat kind. Ze hebben beiden de verantwoordelijkheid, nietwaar? Maar nu klinkt het "ze laat een kind van 2 jaar achter".
Marianne heeft haar kind niet in de steek gelaten, dus waarop zou ze moeten aangespreken worden?
Oud 27 juni 2009, 11:20   #402
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ze geen zelfmoord pleegde omwille van haar geaardheid (iets waarop holebi-jongeren een verhoogd risico lopen), maar omwille van een stukgelopen relatie met haar partner.
Sommigen zeggen dat er meer aan de hand was dan een stukgelopen relatie.
Oud 27 juni 2009, 11:22   #403
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vind je? Ik zou net pleiten voor het tegenovergestelde. Degenen waar het kind bij opgroeit zijn "vader"(s) en/of "moeder"(s). Maar om je ter wille te zijn (zo ben ik nou eenmaal) ben ik bereid om een toegeving te doen. Laten we de biologische ouders respectievelijk de "eitjesleverancier" en de "zaadjesleverancier" noemen. Dat houdt de zaken lekker overzichtelijk, vind je ook niet?
Correctie: degenen die het moeder- en vaderschap op zich pakken zijn de moeder en de vader. Ze nemen een verantwoordelijkheid waar ze nooit meer achteloos kunnen mee omgaan. En ja, ook in diepe geestelijke nood hoort men imho als ouder nog steeds de verantwoordelijkheid voor zijn kinderen in acht te nemen.

Edit: de rest van de post is typische Raf-branie en laat ik dus maar voor wat het is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juni 2009 om 11:23.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:32   #404
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Het goedkope "drama" gaat ondertussen lustig voort in deze onzedige kringen. Hieronder wat "Het Nieuwsblad" ons wist konde te doen, kwestie dat we tot in de kleinste details op de hoogte blijven wat al die "holebi's" niet meemaken door hun eigen schuld. De passages waaruit hun "zeer normale leven" blijkt, heb ik even in bold gezet.

Citaat:
Marianne Dupon stort in

'Het gaat heel slecht met onze dochter', reageerde de moeder van Marianne Dupon gisteren kort. Toen Marianne donderdagnamiddag vernam dat haar ex zelfmoord had gepleegd, stortte ze in.
Marianne Dupon (38) zat donderdagnamiddag met haar dochtertje Ella Louise in het Antwerpse jazzcafé De Muze, op de Melkmarkt, toen ze telefoon kreeg. Dupon stuikte volledig in mekaar toen ze het dramatische nieuws vernam. Kennissen belden haar vader op. Werner Dupon kwam zijn ontroostbare dochter en kleindochter oppikken. Samen reden ze naar het huis van de zus van Yasmine, in Kontich.

Dupon is een ex-crisismanager die in 2000 een BV werd door haar overwinning in de TV1-hit De mol . Pas na haar deelname aan het populaire programma werd ze een paar met Yasmine. De overleden zangeres vertelde destijds in interviews dat De mol hen nochtans niet dichter bij elkaar had gebracht. 'Ik heb van dat programma geen enkele aflevering gezien. We leerden elkaar kennen op café in Antwerpen. Per toeval. We hadden van die lange gesprekken, tot 's morgens vroeg. En van het een kwam het ander', zei Yasmine in 2001.

In 2003 trouwden de twee. Marianne Dupon en Yasmine waren daarmee het eerste lesbische BV-koppel dat in het huwelijk trad.

Yasmine en Marianne kregen samen een dochtertje: Ella Louise. Voor Yasmine was dit haar eerste kind. Marianne Dupon had al twee zonen uit een eerdere relatie. Het huwelijk tussen Hilde Rens (de echte naam van Yasmine) en Marianne Dupon liep in april op de klippen.

Vandaag houdt Marianne Dupon zich vooral bezig met de organisatie van de holebifuiven Cafédelove . Na haar overwinning in De mol kreeg ze heel wat kansen. Eerst ging Dupon aan de slag bij een productiehuis. Ze werkte er aanvankelijk achter de schermen. Uiteindelijk schopte ze het tot presentatrice van het TV1-programma De zoete zonde , waarin ze samen met Geena Lisa de kijkers van pekelzonden wilde verlossen.

Marianne Dupon bedankte voor een fotoshoot in het blootblad Playboy . 'Omdat ik een vrouw ben en dus complexen heb', zei ze daarover.

(jcd, bjm)
Ik ben ook eens gaan grasduinen in het rijke internetarchief van persberichten en dergelijke. Daar vond ik de meest vunzige dingen waar "Yasmine" in betrokken was, zoals dit hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
LEUVEN - Yasmine heeft zich met enig enthousiasme op sex, drugs & rock 'n roll gestort. De zangeres en presentatrice kreeg als gastcurator vrij spel om te grasduinen in de rijke collectie van het museum Vander Kelen-Mertens. Haar eigenzinnige en controversiële keuze is een hele zomer lang te zien in Leuven.
Bron

En gelukkig dat ze was met het omarmen van de zonde, gelukkig!

Het meest smerige is zonder twijfel dit:

Citaat:
Yasmine koos bibliotheek Tweebronnen uit en liet er de woorden 'Jesus has left the building' achter.
Pure godslaster. Maar goed, we weten intussen dat deze smaad aan Christus niet zonder gevolgen gebleven is. Een deel van deze "tentoonstelling" stond dan nog opgesteld in de Sint-Pieterskerk ook! Een godshuis dat zo werd belasterd ... dat is echt op het randje van onvergefelijk.

Hier is nog een teken aan de wand:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door holebi.info
België: Een van de bekendste lesbo's uit Vlaanderen: Yasmine, zal mee doen aan de optredens tegen onverdraagzaamheid. De concerten gaan door in verschillende Belgische steden en zijn een initiatief van Tom Barman.

Yasmine zei: Vanwege, hoe zal ik het zeggen, mijn geaardheid, heb ik waarschijnlijk niet veel fans bij het Vlaams Belang. En doet ze dus mee aan de O110 concerten.

De concerten voor meer verdraagzaamheid gaan door op 1 oktober, dat is precies één week voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hiermee wil men een duidelijk signaal geven tegen de onverdraagzaamheid in ons landje.

De concerten gaan door in: Antwerpen, Brussel, Charleroi en Gent.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:46   #405
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
God noch Karel Dillen hebben hier iets te zeggen.

Het zou interessanter zjin om uw opinie te horen in plaats van die van God via jou. Als iemand Gods mening wil, zijn er mogelijkheden genoeg om die te consulteren.
Mijn religieus geïnspireerde mening: we staan hier noch aan het doodsbed van Yasmine, noch aan haar graf. We zijn hier op een virtueel discussieforum en dit is een draad over haar zelfmoord. Iedereen mag blijkbaar zijn/haar mening over dat incident verkondigen, behalve religieuzen. Die laatsten worden daarop aangesproken; in mijn perceptie is dat meten met twee maten en twee gewichten.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:52   #406
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het is een klassieke misvatting in het hedendaagse westen dat God gereduceerd werd tot een soort "vergevingsmachine", voor zoverre er nog sprake is van God te erkennen natuurlijk.
Correct.
Oud 27 juni 2009, 12:09   #407
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

misschien ook in rekenschap brengen wat ze haar ex aandoet.
M. Dupont 'stort in' lees je vandaag op het nieuwsblad.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:12   #408
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik bid dat wij gelovigen een voorbeeld kunnen zijn en ons zelf wat toleranter op te stellen tegen die mensen die een andere mening hebben dan wijzelf.

vrede,

redwasp
"Tolerantie" wordt in de islam vastgelegd door Allah, Hij bepaalt wat wel of niet wordt getolereerd. Dus ik bid dat Hij de mensen, en zeker gelovigen, mag leiden tot het rechte pad.

Salam.
Oud 27 juni 2009, 12:15   #409
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
"Tolerantie" wordt in de islam vastgelegd door Allah, Hij bepaalt wat wel of niet wordt getolereerd. Dus ik bid dat Hij de mensen, en zeker gelovigen, mag leiden tot het rechte pad.

Salam.
dat vind ik een goeike!

Als homosexualiteit niet wordt getolereerd door uw godheid, waarom m�*�*kt hij dan van die productiefoutjes? Hij is toch almachtig? Dan maak je toch geen afwijkende modellen als je ze niet wil tolereren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:19   #410
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raf, het wordt angstaanjagend want ik ben het weer met je eens. Alleen wil ik die term moedig plaatsen tegenover de term laf. En dan zeg ik eerder moedig. Want vele mensen kunnen het gewoonweg niet. Ze zijn bang. Geen bezwaar daar tegen en gelukkig maar. Maar die termen zijn niet toepasselijk op zelfmoord... het is niet laf of moedig. Het is wanhoop.
natuurlijk is er 'moed' nodig om van die stoel te springen.
maar er is evenzeer moed nodig om jezelf niét van kant te maken en de pijn en het verdriet te 'dragen'. of om hulp te zoeken. of om verantwoordelijkheid op te nemen voor je kinderen.
bovendien vind ik dat je het leven als een geschenk moet beschouwen, en niet al te gauw door het toilet moet sjassen. ze was fysiek gezond.
iedereen kent tegenslagen, velen worden gekwetst, bedrogen, verdriet aangedaan.
maar steek het huis toch niet in brand omdat er een kraan lekt.

maarja, dat is allemaal subjectief omdat we niet kunnen weten wat een ander voelt.
Oud 27 juni 2009, 12:21   #411
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn religieus geïnspireerde mening: we staan hier noch aan het doodsbed van Yasmine, noch aan haar graf. We zijn hier op een virtueel discussieforum en dit is een draad over haar zelfmoord. Iedereen mag blijkbaar zijn/haar mening over dat incident verkondigen, behalve religieuzen. Die laatsten worden daarop aangesproken; in mijn perceptie is dat meten met twee maten en twee gewichten.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat tegenwoordig zowat alles daarop eindigt bij jou.

Vroeger had je nog humor.
Oud 27 juni 2009, 12:23   #412
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien ook in rekenschap brengen wat ze haar ex aandoet.
M. Dupont 'stort in' lees je vandaag op het nieuwsblad.
Als je dat in rekening wilt brengen, moet je eerst gaan kijken naar wat haar ex haar aangedaan heeft. En vervolgens naar wat Yasmine haar ex aangedaan heeft waardoor die de relatie verbroken heeft.

Straatje zonder eind.
Oud 27 juni 2009, 12:25   #413
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me onzin dat Allah dat vastgelegd zou hebben. Hoe zij hij dat wel gedaan hebben? Al wat vastgelegd is, is vastgelegd door mensen, en sommigen zouden graag hebben dat iedereen gelooft dat hun mening die van God is. Doorzichtige machtsdrift.
Oud 27 juni 2009, 12:30   #414
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je dat in rekening wilt brengen, moet je eerst gaan kijken naar wat haar ex haar aangedaan heeft. En vervolgens naar wat Yasmine haar ex aangedaan heeft waardoor die de relatie verbroken heeft.

Straatje zonder eind.
misschien is zelfmoord toch net van een andere categorie dan iemand bedriegen.
Oud 27 juni 2009, 12:36   #415
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien is zelfmoord toch net van een andere categorie dan iemand bedriegen.
Dus jij denkt dat Yasmine Mariane bedrogen heeft, en dat die daarvoor haar biezen gepakt had?

En als dat zo is, denk je dan echt dat Yasmine op deze manier wraak wilde pakken ("haar iets aandoen", in jouw woorden)?
Oud 27 juni 2009, 12:44   #416
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat Yasmine Mariane bedrogen heeft, en dat die daarvoor haar biezen gepakt had?

En als dat zo is, denk je dan echt dat Yasmine op deze manier wraak wilde pakken ("haar iets aandoen", in jouw woorden)?
nee, ik dacht dat marian yasmine bedrogen had, en het daarna afgemaakt.
maar soit, eigenlijk interesseert die interne keuken mij niet.

het stoort mij enkel een beetje dat zelfmoord in deze context overladen wordt met woorden als 'moedig'. het is dan een 'moed' op het niveau van 'fear factor' en dat vind ik wat oppervlakkig tegenover de moed om door te gaan, en langdurige pijn en verdriet te doorstaan en dat trachten te overwinnen.
dat is m.i. een grotere opgave dan van een stoel springen.
Oud 27 juni 2009, 12:44   #417
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Salam.
Water weg Uh-Huh

Tegelijkertijd intelligent én religieus zijn is onmogelijk!

Wat een gezever.
Oud 27 juni 2009, 12:47   #418
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de moed om door te gaan, en langdurige pijn en verdriet te doorstaan en dat trachten te overwinnen.
dat is m.i. een grotere opgave dan van een stoel springen.
Ik ben het daar eigenlijk mee eens.

Alleen kan er een moment komen dat dat doorstaan niet meer te houden is en dat de dijk doorbreekt. Dat ligt buiten de controle van de persoon, het is gewoon het langdurig doorstaan van de pijn die uiteindelijk het gat maakt.
Oud 27 juni 2009, 12:51   #419
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet over het recht op vrije meningsuiting.

Laten we bovendien eens inbeelden dat ik hier mijn mening zou geven, er zouden rap flikken aan mijn deur staan.
Geef jij je mening hier dan niet? En sinds wanneer is je mening geven strafbaar?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:52   #420
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienstsbeleving of vrije meningsuiting: wat zal het zijn?
Beiden.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be