![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() In theorie, enkel auto´s met Belgisch kenteken. Gaat plezant worden.
Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2009 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Voor Be-verkeersveiligheid is het eerder helemaal geen visie ![]() Ja toch 269 van de " 800 zwarte punten" die ze "min of meer" weggewerkt hebben...(enkel Vlaanderen) van de "beloofde 800" tegen 2008 kuch kuch... http://www.wegen.vlaanderen.be/wegen/gevaarlijkepunten/ vb. Zweden (ook eigen ervaring ![]() Citaat:
In het luchtverkeer gaat men er vanuit, dat mens en systeem fouten maken. Het wegverkeer is daarentegen voor de perfecte mens ontworpen. Daarbij neemt men aan, dat en op het juiste moment en altijd juist gehandeld wordt. In Be valt statistisch 25-30% van de verkeersdoden ongevalverzwarend eindigend op bomen en/of palen. Cijfers 2002: Ongevalgevolgen: op palen: <----> op bomen: 127 doden <---> 201 doden 473 zwgwd <---> 629 zwaargewonden Deze cijfers tesamen maakt ca. 1/4 van de totale slachtoffers op de wegen in gans Be uit. Bij een doordachte veilige wegrandinfra kan men hier veel leed besparen, mss wel hooggegrepen maar 50% zijn: 164 doden + 551 zwaargewonden minder... vbtje in het al qua verkeersinfra zeer veilige NL (ook een land van Zero Vision) gaat men enkel door bermverharding er vanuit uit 30 verkeersdoden minder/jaar te realiseren: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2009 om 11:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister-President
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
|
![]() En wat is er mis met een zogenaamd 'persoonlijk argument'? Waarom zou ik het recht ontnomen moeten worden om eens te racen in Duitsland, of op een circuit? Als ik daar nu eens zin in heb, wil ik dat kunnen doen. Punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
|
![]() Citaat:
Je kan de verkoop van auto's zonder snelheidsbegrenzer (130km/u) verbieden. Je kan het bezit van auto's zonder snelheidsbegrenzer verbieden. Of je kan het rijden met auto's zonder snelheidsbegrenzer verbieden. Ieder van de drie heeft z'n voor- en z'n nadelen. Ik denk zelfs dat zoiets een gewestelijke materie is, dus het Belgisch kenteken heeft er al helemaal geen invloed op.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2009 om 15:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Citaat:
De flitspalen hebben al bewezen geen enkele invloed op de verkeersveiligheid, dus nu er voldoende cashflow binnenkomt van die palen kan dat geld eens geinvesteerd worden in bvb zero vision road strategisch plan. Inderdaad zoiets zou ik meer achter staan. Een minister moet niet altijd jaloesie belasten (flitspalen zijn een soorte jaloesiebelasting op de betere wagen die sneller kan rijden) hij moet vooral een beleid hebben en ook in eigen boezem zoeken Voor de administratie is het anders wel gemakkelijk werken zo, de schuld ligt niet bij hen, het zijn de mensen die te hard rijden, etc
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juni 2009 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Bane als je zonder snelheidsbegrenzer rijdt wordt je geflistst... dus je rijdt het best met die begrenzer want op den duur zul je zelfs niet meer weten hoe hard je mag, omdat de snelheid dynamisch is remember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Ik vind dat we toch wel objectieve argumenten gegeven hebben: de veiligheid is nog nooit bewezen verhoogd door flitspalen te zetten, die feitelijk virtuele snelheidsbegrenzers zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
En aangezien ik eerder zelden op de Be-snelweg rij... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2009 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer wetten, en daarbovenop Big Brother technologie. Toch tof hoe de voorstanders van dit meestal in het linkse hoekje te vinden zijn.
In mijn brommers was de begrenzing ook ribbedibie na de eerste 1000 km. Slecht voor het milieu, die kleine 2 taktertjes zo wurgen. En het was plezant aan die dingen te sleutelen. 't is voor mij simpel. Ik betaal geen eurocent voor een begrenzer. En als ik verplicht word die te plaatsen, zal die heel snel geen werk meer hebben. Wegens subtiel aangepast. Het is net een wapenwedloop dan. Een begrenzer- een afzetknopje- een controle op afzetknopje- een overbrugging voor dat afzetknopje ad infinitum.....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Leek mij toen alleszins veiliger als ik zie hoe nu die 45-50 kmh-gewurgden zich van de baan laten wegdrummen of rakelings ingehaald worden. (alles zonder fietspad; btw wie doet er nu nog een brommer-trip op een fietspad ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
|
![]() Citaat:
Oh ja... op een auto geknald en morsdood. Op zijn 17 jaar. Ach ja... Begrenzers zijn wat mij betreft niet echt haalbaar, tenzij dit op Europees vlak gebeurt. Soms kan je in noodgevallen trouwens even (neen. geen uren) sneller moeten. En waarom is deze discussie er nu? Omdat een stel idioten vindt dat zij boven de wet staan en tegen 180 km/u over de snelweg mogen scheuren, daarbij iedereen opjagend die het maar waagt om in hun weg te rijden. Gekende groepen zijn: * Johnny en Marina (Meestal een Golfje met een spoiler die niet mis zou staan op een 747) * Bedrijfsleiders en andere dikkenekken (Audi, BMW, Mercedes) * Bestelwagens * Frieten halende flikken * Niet te vergeten: Ministers die zich bezig houden met verkeersveiligheid Natuurlijk zijn er ook de traagzakken: * Oudjes, meestal met bijbehorend petje * Ouders, meestal met bijbehorende kindertjes en de familiehond * Ik weet dat het seksistisch is, maar: SOMMIGE vrouwen
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
Maar "iedereen opjagend" zou ik niet zeggen, als men regelmatig spiegelt hoeft men er helemaal geen last van te hebben, een beetje zelf anticiperen en ten gepaste tijde naar rechts gaan en ze zijn zo voorbij, ze halen tenminste duidelijk in als ze tot 180 kmh "rijden". Ik vind daarentegen diegenen eerder meer hinderend die voortdurend in je dode hoek plakken of achter jou plakken en wel-niet-spellletje-inhalen, daar weet je nooit waar je aan bent wil je ook eens zelf inhalen... En van die "idioten" kan je zelf soms profiteren, ze boksen zo de weg vrij van schoolmeesters voor je, en laten je op tijd weten waar de struikrovers flitsen... ![]() Vergeet niet dat ten gepaste tijde niet naar rechts rijden om het sneller verkeer voorbij te laten evenzo tegen de wet verstoot als (veel) sneller als de limiet te rijden. Natuurlijk moet men alle verkeersreglementen tegelijk proberen in acht te nemen. Ik zeg proberen omdat het verkeersreglement richtlijnen zijn, die in de praktijk dikwijls kan "botsen" met "de snelheidsmax 120 + " op de snelweg. Ik geef je één vb.: (snelheden zijn met tolerantie te bekijken) mag men met ca. 120 kmh een ca 118 kmh-rijdende "inhalen" volgens deze beide regels ? Hoe kan je beide regels tegelijk naleven op de snelweg ? Mag er dan überhaupt nog ingehaald worden op de snelweg ? ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2009 om 09:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Citaat:
bovendien als je nu 1000pk achter uw voet wil houden, duw je uw wagentje in 3 seconden naar de snelheidslimiet, mat een auto-launch control. Het kan ook op andere manieren leuk zijn op de baan, tijdens de acceleratie kun je dan 1000 liter/100km op uw teller zien
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juni 2009 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Citaat:
Dan denk je echt, is die zijn hersenontwikkeling nu blijven plakken op zijn16jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() [quote=brother paul;4202836]ik fantaseer maar verder: gezien duitsland die
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
In het Belgische stokkende fileverkeer is mijn verbuik wel 1000 liter/100 km nu ge het zegt. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2009 om 11:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Het zou al héél handig zijn mocht er een Europees verkeersregelement zijn. Nu heeft elk land eigen kleurtjes (voor bebouwde kom), eigen snelheden binnen de bebouwde kom, eigen stickers (!!) voor tunnels en binnensteden, eigen snelheidslimieten, al dan niet verplichte fluo vestjes,...
Je kan de test doen van je kennis van de verschillende regels in de europese landen op de site van de vtb vab (www.vab.be/europeseverkeerstest). Het is niet zo simpel en dat zou het wel kunnen zijn met een europese regelgeving. Misschien is dat wel een bevoegdheid die europees mag/kan geregeld worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Onzin, de kans zal altijd groter zijn, die 220-rijder kan ook in slaap vallen.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Ik laat mijn snelheidsbegrenzingsfantasie ook eens gaan...
Wie A fantaseert moet B en C en D... fantaseren... ![]() Stel eens voor, enkel omwille van bepaalde (milieu)redenen of veiligheidsredenen (vooral gevolgen): A - snelheidsbegrenzers op auto´s, moto´s, ... de andere hebben het al min of meer, bvb 130 kmh (topic); om er maar iets op te plakken voor de andere transportmiddelen natuurlijk ook. B - snelheidsbegrenzers op treinen, bussen, metro enz... TGV 300 kmh waarom geen begrenzer op 160 kmh ? ICE idem 160 kmh Normale trein 120 kmh kun je langer en meer het landschap bewonderen ![]() Bussen echt op 75 kmh beperken. Trams 50 kmh (slechte remmen weet ge ) Metro 50 kmh (tja altijd door die bebouwde kom) C - snelheidsbegrenzers op lijnvliegtuigen (moet ook nog veilig blijven) moet dat 900 kmh ? plakken we er toch max 750 kmh op, of 700 kmh ? D - fietsers... (+ speciale nummerblaat) de klasse A brommers hebben 25 kmh, ook 25 kmh dan. E - koersfietsers (+ speciale nummerplaat) de klasse B brommers hebben 45 kmh, ook 45 kmh dan. F - voetgangers en andere kunnen we moeilijker begrenzen, maar we kunnen wel een snelgaan of loopverbod instellen in voetgangerszones (max 7 kmh ![]() (spijtig voor die dan veel te dure voor hogere snelheden ontworpen wegen ... snelwegen... , en andere sporen ...) Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2009 om 12:57. |
![]() |
![]() |