![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Vreemdeling
|
![]() Wel lachen deze topic. Die Vlamingen tegen de Hollanders. LOL
Vlamingen vinden hollands bier als Heineken niet lekker, terwijl het 1 van de best verkochte bier is in de wereld. Je kan het overal kopen van Honolulu tot Tokyo. Zo smerig zal het niet zijn he. Terwijl Belgie 100en bieren heeft en alleen bekend is in Belgie. Hollanders houden van snel en makkelijk eten net als Amerikanen die wel wat beters te doen hebben dan een paar uur aan tafel te zitten. Vlamingen houden van langdurige eetsessies?? Kroket uit de muur is een uitvinding van 1 fastfoord restaurant. Heeft Belgie geen McDonalds, Burgerking of Wendy's?? Volgens mij wel veel friettenten. Ben benieuwd wat nu typisch Belgisch eten is behalve patat/friet, zal iemand mij wat kunnen uitleggen. Die caravans, tsja Hollanders houden van gezelligheid en vinden die op buitenlandse campings met veel landgenoten. Heeft volgens mij niets te maken met zuinigheid??? Ik zie trouwens ook veel Belgische mobilehome's tijdens de Tour de France. What's the diffrence?? Laatst gewijzigd door Antilliaan : 28 juni 2009 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kroketten zijn lekker voor de snelle trek. De Nederlandse keuken heeft weliswaar geen prestigieuze omvang, maar heeft in de loop van de geschiedenis toch een culinair hoogstandje bereikt in de vorm van de Nederlandse rijsttafel! Het vreemde is dat men begrippen als "Nederlands" en "rijst" nu niet echt aan elkaar koppelt. Toch is het zo en dat komt door de rijke Nederlandse, koloniale geschiedenis. Zelfs in het huidige Indonesië (ik kom er vrij vaak) kent men het begrip "rijsttafel" als geen ander. Blijf dus niet doorgaan met dat eeuwige cliché over bier en bitterballen! Waarvan akte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze drinken daar allemaal Inbev. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs Roemenië zou voor u een culinaire belevenis zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nb. het is hier niet Vlamingen tegen Hollanders, maar diverse Nederlanders en diverse Belgen tegen diverse andere Nederlanders en diverse andere Belgen.
kortom, heel gezellig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zouden de Antillen voor U ook een culinaire belevenis zijn, Jack. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik drink Heineken, Stella, Grolsch, Carling, Carlsberg en Foster's, die worden hier het meest geschonken. Volgens mij is er slechts 1 merk van Inbev. Dat neemt niet weg dat mijn favoriete biertje een Hertog Jantje is en ook heb ik graag een Duveltje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.dag.nl/opvallend/stella-a...ngeland-138856 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Burgerking is er nog niet, maar men plant het in te voeren. Waarom geen Burger King? België heeft haar eigen fastfoodketen, nl. Quick, wat Nederland dan weer niet heeft. Quick is populair in België, Frankrijk en Luxemburg en de concurrentie tussen Quick en McDonalds heeft het voor die laatste vrijwel onmogelijk gemaakt intrede te vinden. Over Wendy's heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. Vlaanderen heeft misschien wel een verfijnde eetcultuur, nood aan een snelle hap is onontkoombaar in de moderne samenleving. Deze kan evenwel perfect naast een verfijnde eetcultuur leven. Het is wel zo dat landen waar men graag eet vaak trager de fastfoodcultuur overnemen. Het heeft zo relatief lang geduurd eer de eerste McDonalds geen taboe meer werd.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 juni 2009 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn voorkeur in de VS gaat naar White Castle, de oudste fastfoodketen van allemaal. Als je een vlees liefhebber bent moet je naar Texas gaan, de ribs, steaks en burgers zijn ongeevenaard, zelfs beter dan de Argentijnse. En wat drinkt men erbij, jawel Freddy H. ![]() |
|
![]() |
![]() |