Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2009, 15:20   #1281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dat heeft er wein ig mee te maken, je kan met hoofddoek wel of niet geintegreerd zijn.

Debiele commentaar nergens staat dat je een broek mag dragen .

In het openbaar een hoofddoek dragen is perfect volgens de wet.
ik zeg het net, en jij noemt dat dan debiele commentaar?

Vind je het even debiel dan dat de vlaamse kinderen vanaf volgend schooljaar met een middeleeuwse muts in het klaslokaal gaan zitten, nadat ze hun ros op de speelplaats hebben gestald? perfect volgens de wet hoor! er zijn zelfs wetten die voorrang geven aan ruiters op de baan.
Zullen we dan maar met z'n allen?

och ja, ik ga volgende maand trouwen met een masai krijger met twaalf kinderen. Die nemen dan wel al hun koeien mee naar school. Nergens een wet die dat verbiedt hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 15:24   #1282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dom excuus het is en blijft deel van de katholieke kerk waar het vandaan kwam maakt echt niet uit.
dan moet je maar eens voorstellen dat enkel katholieken op die feestdagen vrijaf krijgen en de rest kan blijven werken of enkel op hun religieuze feesten thuisblijven (twee dus voor de moslim).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 juni 2009, 15:25   #1283
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vind je het even debiel dan dat de vlaamse kinderen vanaf volgend schooljaar met een middeleeuwse muts in het klaslokaal gaan zitten, nadat ze hun ros op de speelplaats hebben gestald? perfect volgens de wet hoor! er zijn zelfs wetten die voorrang geven aan ruiters op de baan.
Zullen we dan maar met z'n allen?
En? Als de school dit toelaat wat is het probleem?

Kijk de vraag was of dit wettelijk is of niet, niet wat jouw en mijn persoonlijke mening daarover is want die is irrelevant. Het is volgens de wet en dus mag het .

Citaat:
och ja, ik ga volgende maand trouwen met een masai krijger met twaalf kinderen. Die nemen dan wel al hun koeien mee naar school. Nergens een wet die dat verbiedt hoor!
Je zal niet ver geraken, koeien vallen wel onder een hele reeks wetten .

En hoeveel je ook mekkert en debiele scenario's verzint het is en blijft volgens de wet.

Het ging trouwens over integratie .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 15:25   #1284
k9

Standaard

Citaat:
dan moet je maar eens voorstellen dat enkel katholieken op die feestdagen vrijaf krijgen en de rest kan blijven werken of enkel op hun religieuze feesten thuisblijven (twee dus voor de moslim).
Waarom? Ik beweerde toch niet dat er geen religie meer was in belgie?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 29 juni 2009, 15:29   #1285
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ge moet de humo van vorige week eens lezen.
een interview met 4 volledig geïntegreerde moslims. sommige beschouwen die als rolmodel voor de rest

gewoon tenenkrullend
"van marokkaanse homo's neem ik afstand" tot "als mijn vrouw mij bedriegt vermoord ik ze misschien ook". en nog een paar lachwekkende tussendoor.

als deze geïntegreerden zo redeneren dan moet ge u afvragen hoe de minder geïntegreerden redeneren.
niet helemaal geruststellend om eerlijk te zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 15:42   #1286
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een interview met 4 volledig geïntegreerde moslims. sommige beschouwen die als rolmodel voor de rest

gewoon tenenkrullend
"van marokkaanse homo's neem ik afstand" tot "als mijn vrouw mij bedriegt vermoord ik ze misschien ook". en nog een paar lachwekkende tussendoor.

als deze geïntegreerden zo redeneren dan moet ge u afvragen hoe de minder geïntegreerden redeneren.niet helemaal geruststellend om eerlijk te zijn
Bij die vraag staan de k9's niet stil.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 15:43   #1287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk de vraag was of dit wettelijk is of niet, niet wat jouw en mijn persoonlijke mening daarover is want die is irrelevant. Het is volgens de wet en dus mag het .

inderdaad! en zelfs als mijn masai kinderen mèt hun koeien zich houden aan de belgische wetten en zo naar school gaan met hun rood dekentje aan (ook wettelijk trouwens), dan denk ik niet dat men dit als "geintegreerd" beschouwt. Enkel de moslimregels noemt men ondertussen "geintegreerd", wat duidelijk aantoont dat de kolonisatie en de infiltratie reeds volop bezig is en naar wens verloopt.

Oud 29 juni 2009, 15:45   #1288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Ik beweerde toch niet dat er geen religie meer was in belgie?
nee je beweerde dat de feestdagen katholiek waren.

Wees dan consequent en ga werken op zo'n "katholieke" feestdag! Ik ga ook werken als het Suikerspinfeest is.

Oud 29 juni 2009, 15:48   #1289
k9

Standaard

Citaat:
inderdaad! en zelfs als mijn masai kinderen mèt hun koeien zich houden aan de belgische wetten en zo naar school gaan met hun rood dekentje aan (ook wettelijk trouwens), dan denk ik niet dat men dit als "geintegreerd" beschouwt.
Ten eerste kan dit niet het is dus een debiele vergelijking, ten 2e heb ik niet gezegd dat het enkel wettelijk moet zijn.

Citaat:
Enkel de moslimregels noemt men ondertussen "geintegreerd", wat duidelijk aantoont dat de kolonisatie en de infiltratie reeds volop bezig is en naar wens verloopt.
Dat heb ik nooit gezegd , wie is die "men" dus. Ik denk meer verzinsels van jou.

Oud 29 juni 2009, 15:48   #1290
k9

Standaard

Citaat:
nee je beweerde dat de feestdagen katholiek waren.

Wees dan consequent en ga werken op zo'n "katholieke" feestdag! Ik ga ook werken als het Suikerspinfeest is.
Nee ik heb gezegd dat religie wel degelijk nog volop aanwezig is in belgie, leer lezen.

Oud 29 juni 2009, 15:54   #1291
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik hoop dat dat voor te lachen is?

Zoniet ga ik ondergronds...ik kan natuurlijk ook claimen dat ik enkel arabees ken of niet kan lezen?
Euhm...mag ik dan mijn vrouw slaan en haar opsluiten in de keuken? mag ik dan vreemd gaan zolang dat het een niet moslima is?

Hier een klein verhaaltje van de voorzitter van het centrum voor democratie

Citaat:
Gratis kebab

Men zegt wel eens dat de Vlamingen niet bepaald gastvrij zijn tegenover de allochtonen. Aangezien ik gastvrij wens te zijn tegenover iedereen, breng ik dit zelfs tot uiting in mijn culinaire gewoonten. Zo ga ik minimaal eens per week mezelf opvullen met Döner kebab, een instant klaargemaakt mengsel van vlees en groenten in een broodje dat, aangevuld met diverse frietkotsausen , een waar genot betekent voor mijn smaakpapillen. Mijn maag durft het met bovenstaande stelling wel eens oneens te zijn, maar tot daar.

Toen ik onlangs opnieuw mijn wekelijkse portie Kebab naar binnen ging werken bij de lokale kebabventer, kreeg ik de gelegenheid wat nader kennis te maken met de man die mij bediende. De man in kwestie gedroeg zich in zijn zaak zeer aangepast aan de Vlaamse manier van leven: Tegenover de meisjes gedroeg hij zich familiair en fysiek, tegenover de jongens was hij vriendelijk. Dit kon niet anders dan tot een gesprek leiden, want zijn gedrag stond mijns inziens als voorbeeld voor zijn generatie in Vlaanderen. Indien alle nieuwe Belgen zich zo zouden gedragen zouden de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen snel weggewerkt worden, zo dacht ik.

Terwijl we mekaar spraken kuste hij een aantal meisjes die zijn zaak verlieten en schudde hij de hand van hun vriendjes. Even later stapte zijn eigen gesluierde vrouw de zaak binnen. Ze begroette me niet, waardoor ik dacht dat ze me niet had zien staan aan de toog. Dus ik sprak: ’hey hallo, ik ben Jo, aangenaam ik ben al een tijdje aan het spr… . ‘ Mijn zin kon ik niet afmaken, want de vrouw was al verdwenen naar achter. Ik excuseerde me bij de uitbater: ’Oh, sorry, ik wist niet dat uw vrouw doof was, maar had je me dat gezegd dan had ik ze op een andere manier kunnen begroeten.’ De uitbater zei me enigszins ontstemd dat zijn vrouw niet doof was. ’Dan toch wel een tikkeltje onbeleefd’, zei ik. De uitbater sprak: ’luister, in de Turkse traditie word je niet verondersteld mijn vrouw te begroeten, al evenmin is het de taak van mijn vrouw klanten te woord te staan, haar werk is achteraan in de keuken.’

Beiden waren 25 en in België geboren. Ik vroeg hem waarom zijn vrouw nog steeds gesluierd liep. Hij antwoordde me dat dat was om de mannen die haar zagen niet in seksuele verleiding te brengen. Ik vroeg hem of hij besefte dat omwille van de zwakheid van de mannen, de vrouwen moeten gesluierd lopen. Dat besefte hij. Ik stelde hem voor een oplossing aan te bieden die ervoor zou zorgen dat de mannen nimmer nog in de verleiding zouden gebracht worden. ‘Dat zou praktisch zijn’, antwoordde hij. Dus zei ik: ’Haal die sluier van haar hoofd en maak er een blinddoek van voor jezelf.’

Die ene dag was mijn kebab gratis. Al moest ik hem wel van mijn kop schrapen.

Jo Claus, voorzitter Centrum Voor Democratie (CVD)
Oud 29 juni 2009, 15:55   #1292
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste kan dit niet het is dus een debiele vergelijking, ten 2e heb ik niet gezegd dat het enkel wettelijk moet zijn.
dit KAN net zo goed als dat muzelmaanse meisjes met middeleeuwse kledij de lessen gaan volgen. Waar haal je het dat "dit niet k�*n"? nooit een koe gezien?

Citaat:
Dat heb ik nooit gezegd , wie is die "men" dus. Ik denk meer verzinsels van jou.
"Men" zijn mensen zoals jij die middeleeuwse kledij en middeleeuwse praktijken op non-confessionele scholen anno 2009 als DOODNORMAAL willen afdoen.

Oud 29 juni 2009, 15:55   #1293
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee ik heb gezegd dat religie wel degelijk nog volop aanwezig is in belgie, leer lezen.
Dit jaar hebben ze in VL 1 kandidaat gevonden om pastoor te worden, in Wallonië 3 (en het zijn dan nog allemaal vreemdelingen).
Niet echt een religieuze revival als je het mij vraagt.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 16:00   #1294
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik onlangs opnieuw mijn wekelijkse portie Kebab naar binnen ging werken bij de lokale kebabventer, kreeg ik de gelegenheid wat nader kennis te maken met de man die mij bediende. De man in kwestie gedroeg zich in zijn zaak zeer aangepast aan de Vlaamse manier van leven: Tegenover de meisjes gedroeg hij zich familiair en fysiek, tegenover de jongens was hij vriendelijk. Dit kon niet anders dan tot een gesprek leiden, want zijn gedrag stond mijns inziens als voorbeeld voor zijn generatie in Vlaanderen. Indien alle nieuwe Belgen zich zo zouden gedragen zouden de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen snel weggewerkt worden, zo dacht ik.
Mijn Poolse (witte=dienstencheques) poetsvrouw vertelde me vanmorgen het volgende :

Haar buren zijn marokkanen. Telkens ze de buurman ziet als hij ALLEEN is, en zijzelf (poolse) ook ALLEEN is, begroet hij haar heel erg vriendelijk en familiair. Doch, altijd als zijn vrouw (gesluierd - "ik weet niet of het zijn vrouw is of zijn moeder" (aka mijn poetsvrouw)) negeert hij haar straal.

Na een paar keer, heeft ze dus tegen haar echtgenoot gezegd dat dit volgens haar niet klopt. Vanaf dan groet ze hem helemaal niet, dus ook niet als hij alleen is.
"Maar", zei ze, "dan zeggen ze weer dat wij Polen racist zijn hé, nou dan bén ik maar racist, maar ik ben VROUW en ik wéét wanneer iemand de verkeerde ideeën in zijn hoofd heeft".

applausje voor deze zéér geïntegreerde dame die hier toch nog maar zes jaar woont hoor!

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2009 om 16:04.
Oud 29 juni 2009, 16:01   #1295
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4203529]
Citaat:

Ik hoop dat dat voor te lachen is?

Zoniet ga ik ondergronds...ik kan natuurlijk ook claimen dat ik enkel arabees ken of niet kan lezen?
Euhm...mag ik dan mijn vrouw slaan en haar opsluiten in de keuken? mag ik dan vreemd gaan zolang dat het een niet moslima is?

Hier een klein verhaaltje van de voorzitter van het centrum voor democratie
Fieseler, ik voorspel u, als links aan de macht blijft , hebben we hier binnen een jaar of tien ook sharia rechtbanken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 16:03   #1296
k9

Standaard

Citaat:
dit KAN net zo goed als dat muzelmaanse meisjes met middeleeuwse kledij de lessen gaan volgen. Waar haal je het dat "dit niet k�*n"? nooit een koe gezien?
Omdat geen enkele school die toelaat en omdat koeien te vervoeren je een boel regels moet volgen. Nee dus debiel voorbeeld.

hetzelfde geld voor die middeleeuwse kledij een broek dateert ook van die tijd, ook allemaal middeleeuws? Natuurlijk niet.

maar ach ja wat verwacht ik ook van jou, nadenken is niet je sterkste kant.

Citaat:
"Men" zijn mensen zoals jij die middeleeuwse kledij en middeleeuwse praktijken op non-confessionele scholen anno 2009 als DOODNORMAAL willen afdoen.
religie en kledij is middeleeuws? Jij loopt ongetwijfeld altijd naakt rond en hebt nog nooit in belgie iemand religieus gezien?

Oud 29 juni 2009, 16:05   #1297
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Dit jaar hebben ze in VL 1 kandidaat gevonden om pastoor te worden, in Wallonië 3 (en het zijn dan nog allemaal vreemdelingen).
Niet echt een religieuze revival als je het mij vraagt.
Dus de duizenden priesters die er wel nog zijn en de honderd duizenden die naar de kerk gaan en miljoenen gedoopte negeren we maar?

Oud 29 juni 2009, 16:06   #1298
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat geen enkele school die toelaat en omdat koeien te vervoeren je een boel regels moet volgen. Nee dus debiel voorbeeld.
ach gut! droom ik nu of heb ik gehoord dat de meeste scholen evenmin die middeleeuwse hoofddoekdracht toelaten? niet?

Citaat:
hetzelfde geld voor die middeleeuwse kledij een broek dateert ook van die tijd, ook allemaal middeleeuws? Natuurlijk niet.
ik vind nochtans dat het zelfportret van Hans Memling ontzettende gelijkenissen vertoont met hun hedendaagse "trend" in hoofddoeken.

Citaat:
maar ach ja wat verwacht ik ook van jou, nadenken is niet je sterkste kant.
zal ik drukken of nog net niet?

religie en kledij is middeleeuws? Jij loopt ongetwijfeld altijd naakt rond en hebt nog nooit in belgie iemand religieus gezien?[/quote]

Oud 29 juni 2009, 16:09   #1299
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Pericles;4203554]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Fieseler, ik voorspel u, als links aan de macht blijft , hebben we hier binnen een jaar of tien ook sharia rechtbanken.
Binnen een jaar of tien?
Denkt U dat ze U gaan telefoneren of e-mailen vanuit Molenbeek of Anderlecht als daar de sharia onder het oog van een Sossenburgemeester wordt toegepast?
ziehier een tekstje uit 2007 van Philip Van den Abeele...

Citaat:
Komen er moslimenclaves in Europa?
ma, 05/11/2007 - 15:11 — Ph. Van den Abeele
Het debat over het al of niet mogen dragen van een hoofddoek in openbare functies blijft voortduren. Hierbij moet men zich de meer fundamentele vraag stellen of de hoofddoek wel een 'religieus' attribuut is. In het debat gaat iedereen daar blijkbaar van uit, maar is het nodig een hoofddoek te dragen om een 'echte' moslim te zijn? Indien dit niet zo is, gaat het debat niet over 'religieuse symbolen' en betreft het geen 'ethische kwestie'. Daar zou eerst wat meer helderheid moeten over komen. Aan de andere kant moet men zich afvragen of het feit dat steeds meer vrouwen een hoofddoek dragen, ook al noemen ze het een individuele keuze, niet moet gezien worden op de achtergrond dat moslims zich steeds minder willen integreren in de Europese maatschappij? In het Nederlandse weekblad Opinio gaat historicus en publicist Machteld Allan in op de verschuiving van de strategie van moslimgroeperingen. Het doel van de nieuwe radicale missie is om moslims ervan te weerhouden in de westerse cultuur op te gaan en islamitische eilanden te vormen. Met deze achtergrond moet het 'hoofddoekendebat' wellicht heel anders bekeken worden?

Machteld Allan:

De gemeente Amsterdam wou Mohammed Cheppih inzetten als wapen tegen het radicaliseren van de moslimjeugd. Cheppih is betrokken of betrokken geweest bij zowel de Arabisch-Europese Liga als de Muslim World League (MWL), beide radicale organisaties die het integreren van moslims in Europa willen tegengaan. De AEL legt daarbij meer de nadruk op het behoud van de puurheid en de trots van het etnisch-Arabische, terwijl de Muslim World League namens het Saoedi-Arabische regime de verspreiding van een zuivere, wahabitische islam nastreeft. De ‘Rabita’, zoals de MWL ook wel wordt genoemd, selecteert jonge moslims in het missiegebied, leidt ze op in Saoedi-Arabië en zendt ze uit naar hun land van herkomst. Ook sticht men madrassa’s, onder meer op de Balkan, in de Kaukasus, in Indonesië en sinds kort op de Veluwe, waar ook zo’n kostschool is gesticht. De jonge Cheppih viel de eer te beurt om in Saoedi-Arabië te studeren, vanwege zijn vader Ahmed Cheppih, die zelf ook een wahabitische missionaris was....

Cheppih is een interessant geval, omdat hij een vertegenwoordiger is van de strategieverandering van de radicale da’wa (missie) in Europa. Het betreft een bewuste verandering, die onder meer in de geschriften van de invloedrijke moslimgeleerde Yusuf al-Qaradawi wordt uiteengezet. Terwijl vroeger de confrontatie werd gezocht met de ketterse omgeving, bijvoorbeeld door demonstraties, bedreigingen of ‘gekke dingen als geweld’, in de woorden van Cheppih, kiest men nu liever voor de zogenaamde wasatiyya-doctrine, een flexibele aanpak in ‘dialoog’ met de ongelovigen. Ook wordt opgeroepen tot ‘een meer tolerant intern discours’, wat betekent dat men meer dan vroeger bereid is om met andere radicale bewegingen samen te werken....
Het doel van de radicale missie, ook in de nieuwe strategie, is om moslims ervan te weerhouden in de westerse cultuur op te gaan. De belangrijkste taak is om verwaterde moslims, die te lang hebben blootgestaan aan het Westen, krachtig te herinneren aan hun ‘ware’ identiteit.... Cheppih houdt het op het sociaal-psychologische empowerment. Hij wil dit bij de jongeren bereiken door ‘eindeloos te discussiëren, steeds weer de Koran erbij te pakken’. Vroeger werd dit nog wel eens ‘de grote jihad’ genoemd, de innerlijke strijd waaruit men als een gedisciplineerde moslim te voorschijn komt, maar die term kan nu echt niet meer. ‘Versterking van de eigen identiteit’ klinkt al een stuk beter. Naast de empowerment van individuele moslims dienen islamitische eilanden gevormd te worden waarin apart van de ongelovigen wordt schoolgegaan en gerecreëerd. Vandaaruit hoopt men in Europa te komen tot sharia-clusters, parallelle maatschappijtjes waarin bijvoorbeeld familie- en erfrecht volgens de islamitische wet worden geregeld....

(Uittreksels uit het artikel van Machteld Allan in Opinio nr 42, 2 november 2007)

Een vervolg hierop: "Moslimorganisaties tekenen een Europees charter" kan u hier ... lezen

Moet ons 'hoofddoekendebat' niet in deze ruimere context geplaatst worden? Er zijn voorbeelden genoeg waar het dragen van de hoofddoek niet als een noodzakelijk attribuut van een goede moslim wordt beschouwd. Zie de reportage van Jan Leyers 'De weg naar Mekka' die nu op Canvas loopt, of Hemmat Moustafa, tolk bij de Gentse politie en justitie in Gent in De Standaard van vandaag: "Het is me niet zozeer om mijn geloof te de doen...de hoofddoek is een manier om me te kleden.." Ze groeide op in Egypte, waar ze van haar ouders geen hoofddoek mocht dragen... Als het dragen van een hoofddoek geen noodzakelijkheid is om een goede moslim te zijn, kan het dragen ook niet geweerd worden omwille van de 'neutraliteit' van het openbaar ambt, omdat het geen religieus symbool is. Kan en moet men het dan niet verbieden als het steeds meer opduikt , als men weet dat het voor moslimgroepen de bedoeling is om sharia-clusters ingang te doen vinden, en de hoofddoek in elk geval voor hen al een stapje 'in de goede richting" betekent???
Oud 29 juni 2009, 16:13   #1300
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4203577]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Binnen een jaar of tien?
Denkt U dat ze U gaan telefoneren of e-mailen vanuit Molenbeek of Anderlecht als daar de sharia onder het oog van een Sossenburgemeester wordt toegepast?
ziehier een tekstje uit 2007 van Philip Van den Abeele...
Ik vrees het ergste.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be