![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ken geen enkele man die uit vrije wil een das draagt. Daar gaat een lang indictrinatieproces aan vooraf dat zo uitgekiend is dat mannen denken dat ze dit uit vrije wil dragen. Ken jij mannen die niet opgegroeid zijn in onze westerse cultuur en spontaan zichzelf wurgen met een slechtzittende das en dat verklaren als deel van hun indentiteit? Ik niet hoor. |
|
|
|
|
|
|
#922 |
|
Banneling
|
Jij bent jezelf aan het verstrikken in je eigen praatjes. Je geraakt er niet meer uit, je slaagt er niet in te lezen wat er staat, je slaagt er niet in analytisch te denken, je slaagt er niet een tegenargument te formuleren, en dus blijft je plaatje hangen.
|
|
|
|
|
|
#923 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#924 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Snappie eindelijk? |
|
|
|
|
|
|
#925 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok, dus je babbelt hier gezellig mee maar weet eigenlijk nergens van? Lees je anderen ook wel eens of is vooral uw "ei" belangrijk?
De hele draad wordt verziekt door dat gedram over wie "leugens" vertelt "en weer moet bewijzen dat"... vecht dat via prive mailbox uit, niemand heeft nood aan dit gezemel. Lees het opiniestuk eens eerder in de draad, vlijmscherp geschreven worden daar al uw vragen over vrijheid beantwoord. Het geeft haarscherp weer hoe het zit, mogelijk doet het u eens nadenken over de vrijheden die u hier verdedigt terwijl u die van anderen constant beknot en ondertussen vindt dat u zoooo goed bezig bent! |
|
|
|
|
|
#926 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Precies, jij verdedigt het hoofddoekverbod, ik niet. Nochtans heb je net aan de hand van het dasverhaal bevestigt dat het om indoctrinatie, hersenspoeling en groeps-en familiale dwang draait ....net zoals bij de hoofddoek dus. Het eurootje is dus toch gaan vallen. Het werd tijd. |
|
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is het niet beter om mensen weerbaar te maken tegen indoctrinatie? Laat hen dan zelf kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#928 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn collegas kwam ik tijdens de weekend soms tegen met vrouw & kind en das... Ik heb dat nooit begrepen, maar zo ze zich zo beter voelden, waarom niet? Op d'univ droeg ik enkel voor d'examens een das, maar sommige medestudenten hadden 't ding altijd om. J�*, tijdens de jaren zestig. Mijn zoon neemt er zelfs één mee op vacantie, hoewel hij er geen draagt tijdens zijn werk! |
|
|
|
|
|
|
#929 |
|
Banneling
|
Paternalistisch.
|
|
|
|
|
|
#930 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik verdedig het hoofddoekverbod net niet, maar ook niet het hoofddoekgebod. dus ook niet "Nee, jij verdedigt indoctrinatie, hersenspoeling en groeps- en familiale dwang op basis van vermeende religieuze voorschriften." Laatst gewijzigd door artisjok : 29 juni 2009 om 20:37. |
|
|
|
|
|
|
#931 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik schrijf of zeg niet dat geen enkele moslima onder zachte of zware druk wordt gezet hiertoe, die mogelijkheid bestaat, maar op die basis de hoofddoek verbieden aan zij die't wél uit eigen wil doen gaat te ver: paternalisme: '"Dimensie" en "circe" zullen wel bepalen en zeggen wat 't beste is voor Myriam en daar moet Myriam dan maar aan gehoorzamen. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2009 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#932 | |
|
Banneling
|
Op termijn wel. Ik zal het nog maar eens herhalen (want blijkbaar heb je er weer overgelezen).
De ouders en omgeving waarvan de indoctrinatie uitgaat zal beseffen dat hun visie niet overal opgaat, dat er grenzen zijn, dat allahs wetten niet boven de burgerwetten staan. Natuurlijk zal er initieel wat tegengepruttel zijn, maar vervolgens zal het besef komen dat ze hun kinderen automarginaliseren door de hoofddoek primordiaal te stellen boven de maatschappelijke kansen van hun kinderen. Citaat:
Het is dus efficienter om een signaal naar de ouders en de gemeenschap te stellen. Nee, de keuze mag niet aan hen overgelaten worden, om dezelfde redenen. De maatschappij bij monde van de politici moet de knoop doorhakken. |
|
|
|
|
|
|
#933 |
|
Banneling
|
Je hebt het dasverhaal echt niet begrepen hé Filosoof.
Of willen begrijpen, dat zal het eerder zijn. Vertel ons Filosoof, bij welk ander volk dan de moslims gaan 16-jarige meisjes spontaan het laatste haarlokje verbergen? Bij de bosjesmannen? Bij de eskimos? Zo Filosoof, jan kan iemand iets aanpraten zodanig dat zij denkt dat het uit vrije wil is. Mijn punt is dat dan met vrije wil niets te maken heeft. Laatst gewijzigd door Dimensie : 29 juni 2009 om 20:48. |
|
|
|
|
|
#934 |
|
Banneling
|
Toch wel, want je stapt mee in de visie van de haatbaarden, die voor de camera's precies hetzelfde verhaaltje brengen als jij, maar achter de camera's ook precies weten hoe groepsdwang werkt en te bespelen is.
|
|
|
|
|
|
#935 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Weet je nog wat je wil? |
|
|
|
|
|
|
#936 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#937 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Bedoel je dat ik het hoofddoekgebod verdedig omdat ik tegen het verbod ben. Kan je niet vatten dat iemand zowel tegen een verbod als tegen een gebod kan zijn? |
||
|
|
|
|
|
#938 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik snap niet wat de bedoeling is van je poging om nu een noch vlees noch vis verhaal te verkopen. |
|
|
|
|
|
|
#939 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vanaf mijn eerste bericht heb ik geschreven dat je groepsdwang moet tegengaan, met erover te discussiëren. Het is dus redelijkwijze aannemelijk dat ik tegen (groeps)dwang ben. Vaar alle duidelijkheid, ik ben tegen een gebod/verplichting en tegen een verbod bij het dragen van een hoofddoek. Begin je het te begrijpen? |
|
|
|
|
|
|
#940 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet dan ook geen kritiek geven op de ouders, je moet de kinderen laten nadenken over (de) ideeën. Je moet hen leren er vraagtekens bij te zetten. |
|
|
|
|