Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 15:38   #1421
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De Vlaamse overheid is al voldoende tegemoetgekomen aan de allochtonen.
Zoals?

Citaat:
jammer genoeg moet men vaststellen dat deze allochtonen zelf niet bereid zijn om toegevingen te doen. elke tegemoetkoming beschouwen zij als verworven recht.
Dat hangt ervanaf wat jij onder tegemoetkomen verstaat. Als ik zie zijn veel van die moslims toch deftig geintegreerd.

Citaat:

hetzelfde type uitspraken vindt ge van andere moderne, ontwikkelde en geïntegreerde moslims. Tenenkrullende lectuur in den humo

hoe zit het met de iets minder geïntegreerden denkt ge?
En wie zegt dat dit ontwikkelde en geïntegreerde moslims ? Als ik die commentaren lees zou ik eerder iets anders denken. Zal eens zien of ik een humo vind.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:38   #1422
k9

Standaard

Citaat:
De Vlaamse overheid is al voldoende tegemoetgekomen aan de allochtonen.
Zoals?

Citaat:
jammer genoeg moet men vaststellen dat deze allochtonen zelf niet bereid zijn om toegevingen te doen. elke tegemoetkoming beschouwen zij als verworven recht.
Dat hangt ervanaf wat jij onder tegemoetkomen verstaat. Als ik zie zijn veel van die moslims toch deftig geintegreerd.

Citaat:

hetzelfde type uitspraken vindt ge van andere moderne, ontwikkelde en geïntegreerde moslims. Tenenkrullende lectuur in den humo

hoe zit het met de iets minder geïntegreerden denkt ge?
En blijkbaar heb je die compleet misquote.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 30 juni 2009, 15:41   #1423
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Iedereen moet zich vroeg of laat aanpassen aan de veranderende realiteit. Maar autochtonen (en allochtonen) dienen zich niet aan te passen aan een godsdienst.
Men moet leren aanvaarden dat er moslims in belgie wonen ook dat is aanpassen.

Citaat:
in·te·gre·ren -greerde, h, i geïntegreerd 1 tot een eenheid maken of worden 2 (met in) opgaan in: ~ in de samenleving
Wat dermate vaag is dat het niks zegt. Wat is "opgaan" in de maatschappij ?

Citaat:
Het is een eerste en belangrijke stap vooruit.
Helemaal niet, het zou de laatste moeten zijn als de rest faalt.

Wat is de volgende stap trouwens?

Citaat:
Vreemd, daarnet leek het voor jou nog ok dat een lapje stof - maar dan in de vorm van een pet - gerust verboden mag worden in de klas uit respect voor de leraar...
Nee ik zei juist dat men van mij dat mag toelaten omdat respect echt wel van ergens anders moet komen.

Oud 30 juni 2009, 15:43   #1424
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je maakte een duidelijk onderscheid op vlak van respect voor de leraar. Maar blijkbaar interpreteerde ik dat fout. Mag ik dan concluderen dat het voor jou moet mogelijk zijn om naast hoofddoeken ook piratenkostuums, vikinghelmen, ruimtepakken, en adamskostuums te dragen op school?
Nee fatsoenlijk zal wel in de meeste reglementen staan en dat kan met pet of hoofddoek. als piraat betwijfel ik het maar wie weet.

Oud 30 juni 2009, 15:49   #1425
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

*kuch* Ik verslik me in mn eigen speeksel - WAT zegt U geagiteerde; dat Marokkaantjes het in andere landen relatief goed doen?
Dat het weer de schuld is van de 'racistische Vlaming, we doen alweer niet goed genoeg ons best, er wordt niet genoeg met miljoenen subsidies gesmeten om hun eindelijk zelfs nog maar de 'taal' te leren na 4 of 5 generaties???
Léést U ook wel eens buitenlands nieuws, vooral Nederland en Frankrijk - ik word niet goed ...
In de grote steden in Nl. en Frankrijk is het probleem nog vele malen erger met die ... lieverdjes!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:53   #1426
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee fatsoenlijk zal wel in de meeste reglementen staan en dat kan met pet of hoofddoek. als piraat betwijfel ik het maar wie weet.
Je hebt er wel een dagtaak aan eh k'nijntje - raakt het je dan zó erg - kan je je niet gewoon neerleggen bij een schoolreglement - is het zo moeilijk voor jou - of voor islamieten om autoriteit te erkennen - onze wetten en regels na te moeten volgen?
Zou er dan toch een 'verborgen agenda' achter zitten - welk normaal mens maakt anders zoveel ophef over een schoolreglement dat aangepast werd - en met reden zelfs!
Oud 30 juni 2009, 15:53   #1427
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nourredine antwoord daarop:
. Je kunt met een Belg trouwen als die bepaalde voorwaarden vervult".
en jijn vindt dat een uitspraak die past bij een modern, ontwikkeld en geïntegreerd iemand?

Citaat:
""Ze gaat apart zwemmen en ik heb dat ook het liefste zo".
ok, ik gebruik andere letters maar inhoudelijk komt het op hetzelfde neer.
vindt jij dit gepast voor een modern, geïntegreerd en aangepaste mens?
ik vind van niet en ik durf mijn hand ervoor in het vuur steken dat ik niet de enige.

Citaat:
"Ik wilde trouwen met een vrouw die een hoofddoek draagt en daar zelf voor kiest.
ok, ik gebruik weer andere letters maar inhoudelijk is het hetzelfde. hoofddoek is essentieel voor hem en ik vind niet bepaald getuigen van een moderne of geïntegreerde ingesteldheid".
en ik ben niet de enige

Citaat:
Nu, als ik haar morgen met een ander zie kussen in het park, is de kans wel groot dat ik haar vermoord"
dit zijn woorden van iemand die aanzien wordt als rolmodel voor de allochtone gemeenschap.
iemand vermoorden voor een kus is middeleeuws in ons land gebruiken mensen met gezond verstand geen geweld om conflicten op te lossen. maar jij vind dit soort uitspraken blijkbaar perfect acceptabel.
Citaat:
U liegt dus in uw analyse van het artikel,
ik heb het artikel niet naast mij liggen. inhoudelijk lag ik er niet ver naast.
maar u hebt er blijkbaar geen bedenkingen bij dat moslims mensen om een kus zouden vermoorden. ik weet niet of ik van zo iemand lessen te trekken heb

soit, dit is een interview met moslims die als rolmodel aanzien worden.
ik heb er serieuze bedenkingen bij hoe het dan zit bij de minder geïntegreerde en minder moderne moslims.

maar ik hou niet tegen om alles kapot te relativeren. In het laatste nieuws zult waarschijnlijk ergens een artikel vinden waar een marginale belg zijn vrouw neersteekt.
of je marginaal kunt vergelijken met modern en ontwikkeld laat ik aan u over.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 15:57   #1428
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals?
- scholen die hoofddoeken toestaan en dan vaststellen dat moslims dit misbruiken. het hele integratiebeleid, het hele gelijke kansenbeleid om deze groepen te integreren.
extra steun in het onderwijs om die groep te kunnen laten doorstarten.

Citaat:
als je de lat heel laag legt ben je inderdaad heel snel geïntegreerd.
Oud 30 juni 2009, 15:59   #1429
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je hebt er wel een dagtaak aan eh k'nijntje - raakt het je dan zó erg - kan je je niet gewoon neerleggen bij een schoolreglement - is het zo moeilijk voor jou - of voor islamieten om autoriteit te erkennen - onze wetten en regels na te moeten volgen?
Zou er dan toch een 'verborgen agenda' achter zitten - welk normaal mens maakt anders zoveel ophef over een schoolreglement dat aangepast werd - en met reden zelfs!
ACH std'tje, het is mijn vorm van zich inzetten voor de maatschappij de misleide zieltjes "terugwinnen"

En je kan nog steeds niet begrijpend lezen blijkbaar ik zeg dat ze mogen protesteren niet dat ze de regels aan hun laars mogen lappen.

EN met welke reden is trouwens het schoolreglement aangepast voor jou?

Oud 30 juni 2009, 16:02   #1430
k9

Standaard

Citaat:
- scholen die hoofddoeken toestaan en dan vaststellen dat moslims dit misbruiken.
Niet van de vlaamse overheid scholen beslissen dit zelf.

Citaat:
het hele integratiebeleid
Taalcursussen voor migranten?

Citaat:
het hele gelijke kansenbeleid om deze groepen te integreren.
Wat hetzelfde is als hierboven.

Citaat:
extra steun in het onderwijs om die groep te kunnen laten doorstarten.
Die niet is enkel voor moslims maar alle sociaal zwakkeren.

Citaat:
als je de lat heel laag legt ben je inderdaad heel snel geïntegreerd.
Wat versta jij dan onder integratie?

Oud 30 juni 2009, 16:08   #1431
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en jijn vindt dat een uitspraak die past bij een modern, ontwikkeld en geïntegreerd iemand?

Wat ik vind doet niet ter zake: je beweert iemand te citeren maar je liegt. De uitspraken zijn niet van de persoon die jij aanhaalt en ze kloppen niet met wat er gezegd is. Je verdraait zowel de bron als de informatie.
Citaat:
ok, ik gebruik andere letters maar inhoudelijk komt het op hetzelfde neer.
Neen: je liegt en verdraait.
Citaat:
vindt jij dit gepast voor een modern, geïntegreerd en aangepaste mens?
ik vind van niet en ik durf mijn hand ervoor in het vuur steken dat ik niet de enige.
Wat is modern, wat is aangepast (aan wat) en wat is geïntegreerd? Als jij vindt dat iedereen dezelfde mening moet hebben als jezelf, ga je nog raar opkijken.
Ik ben er me van bewust dat er in dit land nogal wat conservatieve mensen wonen. Bij die conservatieven zijn Belgen van Belgische oorsprong en er zijn Belgen van buitenlandse oorsprong.
Ik kan me niet vinden in de onderdrukking van vrouwen en ik bestrijd die. Maar ik kan me wel vinden in het feit dat er over diverse thema's diverse meningen bestaan. Ik eis niet van andere mensen dat ze mijn mening of levensstijl, kledij, muziekkeuze, eetgewoontes, relatiepatronen en politieke visie overnemen. Ik ben namelijk geen dictator.

Citaat:
iemand vermoorden voor een kus is middeleeuws in ons land gebruiken mensen met gezond verstand geen geweld om conflicten op te lossen. maar jij vind dit soort uitspraken blijkbaar perfect acceptabel.
Iemand vermoorden (voor een kus of wat anders) is verboden. Toch gebeurt het regelmatig. Meestal door Belgen van Belgische oorsprong. Vooral in zgn. familiedrama's die veroorzaakt worden door een ziekelijke jaloezie. Meestal zijn het dan mannen die hun vrouw (en vaak nog hun kinderen) doden. Dat is een feit.

Ben ik daar voorstander van, vind ik dat dat gedoogd moet worden? Natuurlijk niet. Maar familiedrama's en ziekelijke jaloezie zijn niet eigen aan culturen. Ze zijn eigen aan mannen met een klein pietje. Of een klein ego en laag zelfbeeld wat vaak hetzelfde is.

Citaat:
ik heb het artikel niet naast mij liggen. inhoudelijk lag ik er niet ver naast.
U beweert dat u citeert. Als je niet citeert, is dat een leugen. Je parafraseert zodat de uitspraken beter passen bij jouw vooroordelen en je legt ze in de mond van iemand die ze niet heeft uitgesproken. Laaghartig, is dat.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:11   #1432
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ACH std'tje, het is mijn vorm van zich inzetten voor de maatschappij de misleide zieltjes "terugwinnen"
Dat had ik al begrepen ja, dat jij 'zieltjes terug moest winnen', die meisjes die geen kopdoek willen dragen waarschijnlijk, die zullen en moeten er 1 gaan dragen eh k'nijn?

Citaat:
En je kan nog steeds niet begrijpend lezen blijkbaar ik zeg dat ze mogen protesteren niet dat ze de regels aan hun laars mogen lappen.
Ja, dat zeg je - al 75honderd X, we wéten het nu wel stilaan, ik denk dat onderhand élk lid vh forum al weet dat ze van jou mógen protesteren - en iedereen is het met je eens - ze MOGEN PROTESTEREN oké?
Citaat:
EN met welke reden is trouwens het schoolreglement aangepast voor jou?
Je zinsbouw is een beetje fout (ik begrijp wat je bedoelt, maar ga dat expres negeren se) ... Voor MIJ hebben ze dat reglement NIET aangepast, maar als ik er naar school ging en het reglement werd aangepast, dan moest ik me daar aan houden of een andere school uitkiezen indien ik er niet mee akkoord zou gaan - trouwens, mijn ouders zouden me snel terug tot de realiteit gebracht hebben moest ik doormiddel van een hoofddoek mijn identiteit of mijn religieuze identiteit 'tentoon' willen stellen - in dit geval blijkt het andersom te zijn, am I right?

Laatst gewijzigd door SDX : 30 juni 2009 om 16:16.
Oud 30 juni 2009, 16:12   #1433
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
WAT zegt U geagiteerde; dat Marokkaantjes het in andere landen relatief goed doen? Dat het weer de schuld is van de 'racistische Vlaming
Ik vrees het wel, ja. Als je het PISA rapport over het Europees onderwijs zou lezen, dan zou je vaststellen dat de kloof tussen allochtonen en autochtonen nergens zio groot is als in Vlaanderen (en Polen). In andere Europese landen is de kloof veel kleiner tot zelf minimaal. Het licht dus niet aan de migranten zélf, aangezien het probleem niet overal hetzelfde is. Het kan dus alleen maar aan ons systeem en onze mentaliteit liggen. 't Is te zeggen, hét systeem en jullie mentaliteit, niet de mijne.
Als je verder het OESO rapport over de werkloosheid en tewerkstelling zou lezen, kom je tot dezelfde conclusie: het is vooral hier dat de werkloosheid van autochtonen zo bijzonder groot is. In de andere Europese landen is opnieuw de kloof veel kleiner. Het ligt dus opnieuw niet aan de migranten maar aan jullie racistische systeem en jullie racistische mentaliteit.

Oud 30 juni 2009, 16:14   #1434
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus jij kent zowat alle moslims hun diepste gedachten? Mai
En ze vragen juist vrijheid voor elkeen niet enkel voor hoofddoeken. Hoe dat jij dat kan interpreteren als opleggen ...
Leugens ktje, zij vragen géén vrijheid voor iedereen. Die kopvodden die de moslims op hunne kop dragen tot op hun borsten en meestal van zwarte kleur zijnde wordt hun opgelegd door de leiders in die achterlijke religie om de ongelovigen (wij dus) te intimideren en de verzuring doen ingang vinden, waardoor zij kunnen misbruik maken om ons te beschimpen als racisten. Maar dat zij de racisten zijn daar worden wij voor gestraft als we dat durven beweren!
Ik zal nog iets duidelijker zijn voor u die waarschijnlijk moslim bent v/d derde graad
In die Antwerpse school heeft de directies die maatregel genomen omdat meisjes onder druk werden gezet door moslim jongeren om een kopvod te dragen, erger nog er begonnen meisjes rond te dolen met kledij die hun bedekten van op hun hoofd tot op de grond en terecht dit kon niet méér dat was erover. De directies heeft dan ook terecht beslist dat het zo niet verder kon ( want waar zou dit geëindigd hebben).
In den belziek is er godsdienst vrijheid, maar niet ten alle prijze hé ktje. Met onze cultuur en gebruiken hoeft niet gelachen te worden zoals de moslim wél doen.
Waarom komen de moslim leiders niet buiten met een besluit dat die kopvodden een aanfluiting zijn van onze waarden en gebruiken?
Ze doen het niet, dus voor mij is het duidelijk dat men iets te verbergen heeft achter die kopvodden dracht.

Citaat:
Een vegtarier vraagt dat ook, een goth draagt ook zwarte kleren normaal niet gedragen,...
Je verwijt moslims wat autochtonen al veel langer doen. Hypocresie noem je dat.
Een vegetarier vraagt niks ktje, ik heb nog niemand van hen gehoord, maar de moslims vragen het wél, erger nog ze eisen het. Ik ben bezorgd om het moeten meemaken dat de moslim wetten gaan toegepast worden, waardoor ze onze beschaving kunnen verwijderen en eindelijk kunnen triomferen en ons kunnen afslachten, zoals ze nu al doen met onschuldige schapen! Leuke wraakactie zal dit worden en ze zullen zich wreken op de geschiedenis, tenminste als wij daar géén stokske voorsteken!!

Citaat:
Helemaal geen leugens, ja sommige hebben een dubbele nationaliteit andere niet en een groot deel van hen is net zo belg als jij en ik. Dat is gewoon een feit, een feit dat jij misschien niet wil erkennen maar dat veranderd er niks aan.
Wel , bewijs mij eens dat die “anderen” geen 2 identiteitskaarten hebben?
Tot dan blijven uw leugens gelden!

Citaat:
Zeg ik dan ook niet.
Ik zeg dan ook niet dat elkeen de helft van die gebruiken moet overnemen, maar tolerantie en respect voor hun gebruiken die anders zijn wel, dat is ook opschuiven.
De moslims tonen niet het minste respect en zeker géén tolerantie t.o.z.van onze cultuur anders zouden ze zich héél anders gaan gedragen in onze maatschappij, die verdraagzaam is maar niet laat met zich lachen als de moslims proberen om hunne middeleeuwse cultuur op te dringen.
Wij hebben niks te leren van de moslims een “opschuiven” zoals u het noemt is voor ons een inlevering dus een “AFSCHUIVING” naar de middeleuwen en dat zit er niet méér in, wees daar van overtuigd hé ktje. We hebben al zoveel verovert en dat nu gaan afgeven aan die extremistische moslims: no way hé ktje

Citaat:
Onzin je kan net zo goed gaan optreden tegen protestanten en katholieken voor noord ierland .
Overal in de wereld, zijn er problemen met de moslims, hoe zou dat nu toch kunnen komen?
De protestanten en katholieken in Ierland waren inderdaad géén doetjes, maar dit probleem is zo goed als opgelost nu. Maar de moslim problemen zijn nog lang niet opgelost, integendeel die nemen uitbreiding, maar zijn goddank nog niet aanwezig in West-Europa in die mate dat er oorlog zal uitbreken. Op enkele moslim problemen na in West-Europa is het hier nog redelijk vreedzaam en ik hoop dat het zo zal blijven. Ik roep onze politiekers hierbij dan ook op om de imigratie een ferme halt toe te roepen en zeker de gezinsherenigingen onder strenge controle te houden, zodat onze sociale zekerheid niet om zeep wordt geholpen door de vele gelukzoekers, die wij als belastingbetalers moeten onderhouden.

Citaat:
meer onzin, de moslims in belgie zijn niet alleen verdeeld qua afkomst maar ook in hun religie zelf. Dit is en blijft domme bangmakerij.
Gaat ge nu nog beweren dat de islam géén oorlogzuchtige religie is. Kijk dan maar eens wat er in die islamietische landen gebeurd. Uw reactie is een domme uitlating, die wil dat de islam ons moet overwoekeren. Allee dat insinueert u toch.
We moeten op onze hoede blijven voor die religie die tegelijk en religie en ook een staat wil vertegenwoordigen. Desnoods moeten we die gedachtengang met geweld verwijderen, zoals al verschillende malen gebeurd is in de wereld geschiedenis.

Citaat:
Helemaal niet waar heb ik ooit gezegd voor onbeperkte migratie te zijn .
Dat zit wel in uw achterhoofd als ik tussen de regels lees van uw schrijfsels!
Voor smeergeld, corruptie, nepotisme en belastingen, stem op het socialisme!
We leven NIET in ’n democratie, maar in een particratie!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:16   #1435
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Dat had ik al begrepen ja, dat jij 'zieltjes terug moest winnen', die meisjes die geen kopdoek willen dragen waarschijnlijk, die zullen en moeten er 1 gaan dragen eh k'nijn?
Als ik me niet vergis bloeit hier iets mooi tussen SDX en k9...
Oud 30 juni 2009, 16:26   #1436
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
U beweert dat u citeert. Als je niet citeert, is dat een leugen. Je parafraseert zodat de uitspraken beter passen bij jouw vooroordelen en je legt ze in de mond van iemand die ze niet heeft uitgesproken. Laaghartig, is dat.
dikke zever. 1207 heeft effektief de INHOUD weergegeven van de citaten die jij blijkbaar letterlijk kon geven.

Wat is het verschil tussen: ik heb niet graag dat ze met een belg trouwt en ze mag met een belg trouwen als die moslim wordt (want d�*t is natuurlijk de beperkende voorwaarde). Me dunkt blijft: ik heb niet graag dat ze met een kafferbelg trouwt.

Op dezelfde manier van redenering heeft 1207 al die uitspraken INHOUDELIJK weergegeven.

Blijkbaar begrijp je dat niet. Zijn we wel meer gewoon bij moslims.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 16:29   #1437
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je verder het OESO rapport over de werkloosheid en tewerkstelling zou lezen, kom je tot dezelfde conclusie:
tsja,

geen onderwijs is geen diploma en geen diploma is geen job.
zolang marokkanen, want hier praten we over, het vertikken hun kinderen het NEderlands als moedertaal mee te geven blijft deze situatie behouden.
zolang men hen in de slachtofferrol blijft duwen als het grote slachtoffer van de boze blanke bange man verandert er niets.

in het buitenland zijn ze verstandiger want ik heb er zelf gewoond.
ofwel zwemt ge mee met de stroom en past ge u aan ofwel verzuipt ge.
de marokkanen hier zijn verzopen en dankzij jouw mentaliteit, die de afgelopen 30j hoogtij vierde, denken ze zelfs dat ze goed bezig zijn.

de cijfers zijn wat ze zijn en toch redeneert gij: "het is de schuld vd bange blanke man en moslims hebben het recht hun onderwijs op te blazen voor een stukske stof."
wat verwacht ge nu? lucht het op als ge mij nu uitmaakt voor racist?
Oud 30 juni 2009, 16:31   #1438
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees het wel, ja. Als je het PISA rapport over het Europees onderwijs zou lezen, dan zou je vaststellen dat de kloof tussen allochtonen en autochtonen nergens zio groot is als in Vlaanderen (en Polen). In andere Europese landen is de kloof veel kleiner tot zelf minimaal. Het licht dus niet aan de migranten zélf, aangezien het probleem niet overal hetzelfde is. Het kan dus alleen maar aan ons systeem en onze mentaliteit liggen. 't Is te zeggen, hét systeem en jullie mentaliteit, niet de mijne.
Als je verder het OESO rapport over de werkloosheid en tewerkstelling zou lezen, kom je tot dezelfde conclusie: het is vooral hier dat de werkloosheid van autochtonen zo bijzonder groot is. In de andere Europese landen is opnieuw de kloof veel kleiner. Het ligt dus opnieuw niet aan de migranten maar aan jullie racistische systeem en jullie racistische mentaliteit.
Ik had het niet over dat PISA of OESO rapport (daar staat trouwens niet in dat het de schuld van de 'racistische Vlaming' zou zijn), maar over de problemen die andere landen hebben met hun 'Marokkaantjes', die volgens U veel minder waren dan in Blg., waarop ik zei dat U dan maar eens in de grote steden van Nl. en Frankrijk moest zien hoe groot de problemen daar zijn met hun ... lieverdjes.
Ik had het dus over de 'problemen' die ze veroorzaken, de 'problemen' die er zijn bij die bepaalde groep, die zou het ergst zijn in Vlaanderen volgens U?
Oud 30 juni 2009, 16:31   #1439
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U beweert dat u citeert. .
als ik citeer gebruik ik quotetags. daarvoor dienen die dingen als ik het forumsysteem goed begrijp. mij ging het om een inhoudelijke weergave en die was accuraat.

Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 16:36.
Oud 30 juni 2009, 16:37   #1440
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dikke zever. 1207 heeft effektief de INHOUD weergegeven van de citaten die jij blijkbaar letterlijk kon geven.
1207 schrijft:

Citaat:
ik zal hem ff citeren
Dat zijn twee leugens: hij citeert niet maar parafraseert. En hij parafraseert niet Nourredine maar Youssef. Twee keer fout dus.

Citaat:
Wat is het verschil tussen: ik heb niet graag dat ze met een belg trouwt en ze mag met een belg trouwen als die moslim wordt (want d�*t is natuurlijk de beperkende voorwaarde). Me dunkt blijft: ik heb niet graag dat ze met een kafferbelg trouwt.
Da's nog altijd iets anders dan wat 1207 schreef:
Citaat:
"ik wil niet dat mijn zus met een belg trouwt"
Er is een wereld van verschil tussen iets niet graag hebben (maar het toelaten of er voorwaarden aan verbinden) en stellen dat je iets niet wil. Als je iets niet wil, zal je je ertegen verzetten. Het is dus niet hetzelfde.

Citaat:
Op dezelfde manier van redenering heeft 1207 al die uitspraken INHOUDELIJK weergegeven.
Uitspraken die dus niet (ik herhaal het nog maar eens) van Nourredine ('Mo') afkomstig zijn, zoals 1207 valselijk beweert.

Citaat:
Blijkbaar begrijp je dat niet. Zijn we wel meer gewoon bij moslims.
Ik ben atheïst en zeker geen moslim. Maar ik zal ook als atheïst niet toelaten dat men iemand valselijk woorden in de mond legt, fout citeert om daarmee een leugenachtig standpunt kracht bij te zetten. Al zijn we dat soort praktijken wel meer gewoon bij rabiate racisten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be