![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De cosmetica is dus allesbepalend, want ik heb zo'n gevoel dat veel kiezers van de zoetgevooisde en propere Leterme en De Wever ergens diep in hun binnenste hopen dat deze jongens zullen doen wat het VB belooft te doen, maar dat VB stemmen hen toch nog angstdromen bezorgt. In de scholen blijven ze tot op vandaag leerlingen wijsmaken dat het VB de avondklok zal invoeren en de meisjes aan de haard geketend zullen worden, dus ik begrijp die angst ergens wel. Alleen komen ze met Leterme, Dedecker en De Wever dan natuurlijk wel bedrogen uit.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 1 juli 2009 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De etnische zelfmoord van Europa en het creëren van een samenleving van minderheden is precies de bedoeling. Zodoende, hoe ga je daarmee om? Stappen we mee in de segregatie, of bewandelen we het pad van de integratie? 20 jaar geleden pleitte het VB voor segregatie en remigratie. Nu voor integratie en assimilatie. Ik zeg niet wat het VB moet kiezen, ik stel vast dat ze beide paden al bewandeld heeft, en dat haar integratiediscours (net zoals Vlaams soevereiniteitsdiscours) beiden in afgezwakte vorm door andere partijen overgenomen zijn. Dit terwijl zij wel effectief iets kunnen doen wat min of meer erg trekt op wat het VB zegt. Dus waarom zou iemand dan nog op VB stemmen? Meer zelfs, waarom zou men dan zelf niet aan tafel meeschuiven als VB en de hindernissen daarvoor wegwerken? Fundamenteel in conflict met de originele strategie maw, Blauwzwart. Dat mag, maar dan moet men daar wel voor kiezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 1 juli 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
daar ben ik niet zo zeker van. Het vertaalt zich gewoon op andere manieren dan electoraal in een stem voor uw partij. Maar naar de essentie. Wil het VB een zweeppartij 'blijven' of een beleidspartij 'worden'? Beide hebben ideologische, programmatorische en organisatorische gevolgen, omdat het VB al een tijdje eenvoudigweg tussen die twee opties zweeft, en dus een concurrentiële handicap heeft, waardoor o.a. de concurrrentie zich -gemakkelijker dan verwacht- kon herpositioneren. Laatst gewijzigd door TVDD : 1 juli 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burgemeester
|
![]() Kijk TVDD, ik ga een concreet voorbeeld citeren uit de gemeenteraad van Brugge : de onderstaande vereniging kreeg een werkingstoelage van de gemeenteraad
Vzw Horizon-Afaq organiseert lessen Arabisch, Koran en Islam voor kinderen van 6 tot 16 jaar. Daarnaast maken we ook uitstapjes naar pretparken, culturele evenementen en werken we samen met andere organisaties aan verschillende projecten. Welnu, het Vlaams Belang heeft zich hiertegen verzet terwijl alle andere gemeenteraadsleden probleemloos die subsidie goedkeurden(met zelfs enige verontwaardiging over die racisten van het VB die daar weer moeilijk over wilden doen). Dus ook de twee N-VA'ers en ook de LDD'ster ! Alles terug te vinden in de notulen. Dit voorbeeld maar om te illustreren dat het verschil tussen VB en de zogenaamde alternatieven hemelsgroot blijft en wie denkt dat N-VA de multicul zal afremmen van een kale kermis zal terugkeren.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 1 juli 2009 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet herinneren dat ooit beweerd te hebben. Wat ik mij wel kan herinneren zijn (voornamelijk jongere) N-VA'ers en LDD'ers en zelfs CD&V'ers die volstrekt tegen dat multiculturele model zijn, en hieraan gekoppeld bijzonder veel mensen van wie ik weet dat ze VB stemden, die nu minstens gemengd gestemd hebben, en die laatste categorie zijn er niet weinig, ik kan het u verzekeren. Dan ga je je toch de vraag stellen, wat doen die politiek geëngageerde jongeren bij een andere partij dan deze die van multicul zijn USP gemaakt heeft en wat doen die kiezers daar? Het is zo'n beetje als in internationale politiek. Het gaat er hem niet over of men schijnheilig of niet is. He's a bastard, but he's our bastard. ![]() Laatst gewijzigd door TVDD : 1 juli 2009 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sedert 1995 (wet revisionisme) mag het duidelijk zijn dat het VB geen lef heeft ! Hetzelfde programma ??? Met uitzondering van het vreemdelingenthema dan...dat is nu volledig het omgekeerde van vroeger.
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Het Belgische politieke systeem is vastgeroest en voor 3/4 ontmanteld richting Europa. Er is in dit land politiek niets meer aan te vangen. We moeten eerst de middelen heroveren om de problemen aan te kunnen pakken, en niet door bevoegdheden van federaal België af te pakken, maar wel van federaal Europa!
België verder ontmantelen is alleen maar de poten onder onze eigen stoel afzagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[Metternich-modus]"Ziet ge wel dat die N-SA'ers tegen een onafhankelijkheid voor Vlaanderen zijn!"[/Metternich-modus]
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. degenen die naar N-VA en LDD zijn overgestapt zullen even snel weer terug zijn als die partijen er niks van bakken. Bakken die partijen er wel iets van (ik ben zelf erg sceptisch maar kom), dan ben ik vooral blij dat de zaken verbeteren. Het VB is een middel, geen doel an sich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En dat de partijtop oud wordt ? Ik bekijk dat positief : ze hebben ervaring en wijsheid opgedaan. De aloude top drie moet vandaag van mij geen straatmarsjen meer organiseren, ik zou liever zien dat ze hun ervaring, wijsheid en talent gebruiken als (door niemand gecontesteerde) raad van wijzen in de partij, nog altijd de onbetwistbare topmensen dus, die geleidelijk aan ruimte geven aan de backbenchers. Maar dat gepraat over vervangen van de partijtop is kwatsch, zonder Frank, Filip en Gerolf bestaat ook de partij niet meer. Misschien is dat wel wat jullie eigenlijk willen, maar wellicht zal dat dan een nieuwe teleurstelling worden voor jullie.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 2 juli 2009 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Burgemeester
|
![]() Man toch, doe je oogkleppen af, gooi je rancune weg en dan zul je misschien wat kunnen nuanceren en beseffen hoezeer je overdrijft. Te belachelijk voor woorden zoiets.
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Ik kijk naar de strategie van de Volksunie vroeger, naar die van de N-VA nu, en naar die (nu ja) van het VB. Het "succes" van de N-VA zal Valkeniers nog meer sterken in zijn overtuiging dat het VB een N-VA-kloon moet worden.
De grondwetswijziging van 1970 is cruciaal om dit parallelle fenomeen (regionalisering en internationalisering) te begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vroeger was het VB voor segregatie en een terugkeerbeleid én tegen "assimilatie" en "integratie". Tegenwoordig aanvaarden ze de permanente vestiging van honderduizenden aziaten, negers e.d. in Vlaanderen en willen ze die zelfs "assimileren " en "integreren". ![]() Wat Paula D'Hondt en paterke Leman vroeger zeiden, zegt het VB vandaag !
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is al een eerste zaak die N-SA blijkbaar niet begrijpt : als je de partijgeschiedenis kent, dan weet je dat de partij (welke partij trouwens wel ?) geen basisdemocratische bedoening is, met raadpleging van alle leden en stemming van alle leden. Ook andere partijen doen dat niet, behalve de hele kleintjes misschien omdat die ook niet veel leden hebben. Het Partijbestuur en de Partijraad bepalen de partijlijn en de te volgen koers, zoals bij elke partij gebeurt. Ik vind dat zeer goed, als iedereen zijn zeg moet doen en gevolgd worden, dan is dat volstrekt onwerkbaar want je kunt niet voor iedereen goed doen. En wie niet akkoord gaat : niemand is verplicht van lid te blijven. Ik denk niet dat de partij zich uit het parlement zal terugtrekken met zijn 15 % en 21 Vlaamse parlementsleden, daarnaast de federale parlementsleden. Wat denk jij ? Reken je daar nu werkelijk op ? Naïef, niet ? Goed, Vlaams Belang blijft dus een partij met zitting in het parlement, ik dacht dat dit de vanzelfsprekendheid zelve was maar u bent blijkbaar nog in blijde verwachting van het tegendeel. Een partij neemt dan ook deel aan verkiezingen, heeft te maken met lijstvorming waarbij de ene voor de ander wil staan en al wat daar bij komt kijken. Voila en dan zijn we er. Wie deelneemt aan verkiezingen wil stemmen halen en wie stemmen wil winnen moet zoveel mogelijk kiezers overtuigen. En hoe overtuig je zoveel mogelijk kiezers onder die zes miljoen Vlamingen, toch liefst 15 % of meer en rekening houdend met de Vlaamse volksaard ? In elk geval niet in NPD-stijl dus.De rest kun je zelf wel invullen door verder na te denken.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 3 juli 2009 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar zeker niet in de richting die N-SA graag zou willen. Dan gaan we naar 10 % of (veel) minder en dat wil niemand die het goed voorheeft met de partij. Voorbeelden van goeie backbenchers ? Ik ken toch redelijk wat verkozen parlementsleden die ik als goeie, bekwame en talentvolle politici van de partij beschouw. Zowel in Vlaams Parlement, Kamer als Senaat. Leeftijd speelt daarbij trouwens weinig rol, integendeel, ervaring is een pluspunt.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 3 juli 2009 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat gans de pointe je ontgaat beste blauwzwart... Het gaat er hem over dat VB gerust 30% van de stemmen mag halen, dan nog gaan zij geen beleidspartij worden. Als jullie nog altijd in die droom leven dat het cordon sanitaire op een mooie maandag zal verdwenen zijn of dat die Forza Flandria soelaas gaat brengen, amai... Je moet eens leren begrijpen dat dat Cordon Sanitaire niet omkeerbaar is, anders verliezen alle partijen oneindig gezichtsverlies en ik denk nu niet bepaald dat die daar zitten om te springen. En ik hoop voor jullie dat die Forza Flandria er nooit komt, het zou een nogal vergiftigd geschenk kunnen zijn (Cd&v/NVA stijl). De rest kun je zelf wel invullen door verder na te denken... |
|
![]() |
![]() |