Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 17:48   #1061
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waarom haal je die nourdine er toch altijd bij? die spreekt duidelijk niet voor de moslims, hij is zelfs teruggefloten door de moslim executieve
dus hij heeft ongelijk en de hoofddoek is helemaal geen teken van extra vroomheid of extra kuisheid of zoals in het gedichtje stond: reden om met meer respect te worden behandeld dan iemand die de vrijheid neemt om géén hoofddoek te dragen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:49   #1062
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze discussie gaat over het verbieden van hoofddoeken, waarom sleur je er burka's bij?
omdat hoofddoeken en hijabs en niqabs en burqas toevallig allemaal wel islamitische lappen stof zijn.

Moest de bikini ook een islamitische dracht zijn, dan sleurde ik die er ook bij, maar tot nader order maakt de bikini geen deel uit van uw islamitische sleuren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 juli 2009, 17:50   #1063
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus hij heeft ongelijk en de hoofddoek is helemaal geen teken van extra vroomheid of extra kuisheid of zoals in het gedichtje stond: reden om met meer respect te worden behandeld dan iemand die de vrijheid neemt om géén hoofddoek te dragen?
dat is zijn persoonlijke mening. of mag hij ook al geen mening hebben?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:53   #1064
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat hoofddoeken en hijabs en niqabs en burqas toevallig allemaal wel islamitische lappen stof zijn.

Moest de bikini ook een islamitische dracht zijn, dan sleurde ik die er ook bij, maar tot nader order maakt de bikini geen deel uit van uw islamitische sleuren.
start dan een topic over ze op op als je alle islamitische klederdrachten wil bespreken. deze thread gaat over het verbieden van hoofddoeken.

Oud 1 juli 2009, 17:54   #1065
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is zijn persoonlijke mening. of mag hij ook al geen mening hebben?
tuurlijk mag hij een mening hebben, maar me dunkt legt hij die wel op aan een aantal puberale meisjes hoor.

Oud 1 juli 2009, 17:54   #1066
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Stropdas.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:55   #1067
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk mag hij een mening hebben, maar me dunkt legt hij die wel op aan een aantal puberale meisjes hoor.
zoals gezegd, hij is teruggefloten door de moslim executieve, dus is het duidelijk dat hij niet voor de moslims spreekt. die puberale meisjes zijn niet zo dom.

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 juli 2009 om 17:55.
Oud 1 juli 2009, 18:19   #1068
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
zoals gezegd, hij is teruggefloten door de moslim executieve, dus is het duidelijk dat hij niet voor de moslims spreekt. die puberale meisjes zijn niet zo dom.
Als er zoveel spreken om niet naar school te gaan als ze geen hoofddoek mogen dragen dan is dt "niet zo dom" gedeelte betwijfelbaar...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:23   #1069
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als er zoveel spreken om niet naar school te gaan als ze geen hoofddoek mogen dragen dan is dt "niet zo dom" gedeelte betwijfelbaar...
lees dan eens dat artikel dat ik de vorige pagina heb gepost.
Citaat:
VOK-voorzitster Kitty Roggeman ergert zich aan het misplaatste westerse superioriteitsgevoel als het gaat over de emancipatie van allochtone vrouwen.

,,Hoe vaak hoor je niet de stelling dat wij, vanuit onze westerse superioriteit, de arme schaapjes met hun hoofddoekjes eens zullen emanciperen? Want zelf zijn die meisjes daar te dom voor.''

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 juli 2009 om 18:25.
Oud 1 juli 2009, 19:40   #1070
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
neen hoor,zelfs de nederlanders waar ik heb mee samengewerkt wisten me eveneens ook te vertellen dat vlamingen zich op de achtergrond houden,vrij tam dus
Dan ken je weinig van Europese subculturen, wat Nederlandse en Vlaamse cultuur is.
Nederlanders zijn denk ik verbaal erg vaardig maar oppervlakkiger dan Vlamingen die minder woorden gebruiken maar daarmee wel meer zeggen..
De ene "witte" is de andere niet he...Vlamingne zijn evenmin tam als Berbers dat zijn, ze hebben nogal wat gemeenschappelijk in geschiedenis, zoals onderdrukking van hun taal en vele bezetters...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:16   #1071
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VOK-voorzitster Kitty Roggeman ergert zich aan het misplaatste westerse superioriteitsgevoel als het gaat over de emancipatie van allochtone vrouwen.

,,Hoe vaak hoor je niet de stelling dat wij, vanuit onze westerse superioriteit, de arme schaapjes met hun hoofddoekjes eens zullen emanciperen? Want zelf zijn die meisjes daar te dom voor.'' ]
Daar gaat het niet over, die directrice is eigenlijk slachtoffer geworden van haar eigen tolerantie. Het athenea was nog één van de weinige scholen in het antwerpse waar een hoofddoek toegelaten was. Met het gevolg een enorme toevloed van leerlingen met hoofddoek. Men vergeet hier al te gemakkelijk dat de taak van een directrice van een school is het wel functioneren van die school is en het pedagogisch project van die specifique onderwijsrichting (athenea is rijksonderwijs en niet confessioneel dit tegenover vrij onderwijs), te vrijwaren en te ondersteunen. Met die toevloed van hoofddoek leerlingen is het niet confessioneel karakter van de athenea wel in gedrang. Ze was vol goede wil maar wel een beetje naief denk ik.
Oud 1 juli 2009, 20:24   #1072
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze was vol goede wil maar wel een beetje naief denk ik
Ik heb deze mevrouw bezig gehoord op ATV vorige zondag. Me dunkt is het een héél intelligente dame (anders word je geen directrice van zo'n monument alshet Atheneum), en ze is helemaal niet naief. Ik vermoed echter dat ze onder politiek correcte druk van het Antwerpse stadsbestuur geen andere mogelijkheid zag dan in eerste instantie hoofddoeken toe te staan.

Nu het kalf verdronken is, en er ondertussen 80% moslims in haar school zitten, moét ze wel zorgen dat het atheneum niet verwordt tot het niveau van alle andere concentratiescholen (neenee, het is niet de schuld van de allochtoonse mentaliteit, het is allemaal ONZE schuld en die van de juffen en van de pliesie en van de klaslokalen). Nu moet ze zich dus weer in hopen kronkels wringen om toch maar niet te moeten zeggen dat ze gewoon méér autochtone leerlingen wenst aan te trekken odmat anders het Atheneum een stille dood zal sterven... d�*�*r zit het 'm.

Niks naiviteit. Gewoon politiek correcte toestanden op het stadhuis die hun kop in het zand blijven steken

Oud 1 juli 2009, 20:28   #1073
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Daar gaat het niet over, die directrice is eigenlijk slachtoffer geworden van haar eigen tolerantie. Het athenea was nog één van de weinige scholen in het antwerpse waar een hoofddoek toegelaten was. Met het gevolg een enorme toevloed van leerlingen met hoofddoek. Men vergeet hier al te gemakkelijk dat de taak van een directrice van een school is het wel functioneren van die school is en het pedagogisch project van die specifique onderwijsrichting (athenea is rijksonderwijs en niet confessioneel dit tegenover vrij onderwijs), te vrijwaren en te ondersteunen. Met die toevloed van hoofddoek leerlingen is het niet confessioneel karakter van de athenea wel in gedrang. Ze was vol goede wil maar wel een beetje naief denk ik.
Het gemeenschapsonderwijs is niet confessioneel, in die zin dat ze niet een godsdienst aanhangt.
Het gemeenschapsonderwijs is pluralistisch.

Het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs kan je online lezen.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx

Ik gaf de link al enkele keren, maar ik heb niet de indruk dat iemand de moeite neemt om te lezen waar het gemeenschapsonderwijs voor staat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:32   #1074
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
lees dan eens dat artikel dat ik de vorige pagina heb gepost.
Citaat:
Ik heb deze mevrouw bezig gehoord op ATV vorige zondag. Me dunkt is het een héél intelligente dame (anders word je geen directrice van zo'n monument alshet Atheneum), en ze is helemaal niet naief. Ik vermoed echter dat ze onder politiek correcte druk van het Antwerpse stadsbestuur geen andere mogelijkheid zag dan in eerste instantie hoofddoeken toe te staan.

Nu het kalf verdronken is, en er ondertussen 80% moslims in haar school zitten, moét ze wel zorgen dat het atheneum niet verwordt tot het niveau van alle andere concentratiescholen (neenee, het is niet de schuld van de allochtoonse mentaliteit, het is allemaal ONZE schuld en die van de juffen en van de pliesie en van de klaslokalen). Nu moet ze zich dus weer in hopen kronkels wringen om toch maar niet te moeten zeggen dat ze gewoon méér autochtone leerlingen wenst aan te trekken odmat anders het Atheneum een stille dood zal sterven... d�*�*r zit het 'm.

Niks naiviteit. Gewoon politiek correcte toestanden op het stadhuis die hun kop in het zand blijven steken
Misschien, maar een directrice heeft toch een bepaalde beleidsautonomie anders kan men toch moeilijk spreken van verantwoordelijkheid.
Oud 1 juli 2009, 20:55   #1075
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het gemeenschapsonderwijs is niet confessioneel, in die zin dat ze niet een godsdienst aanhangt.
Het gemeenschapsonderwijs is pluralistisch.

Het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs kan je online lezen.
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx

Ik gaf de link al enkele keren, maar ik heb niet de indruk dat iemand de moeite neemt om te lezen waar het gemeenschapsonderwijs voor staat.
Citaat:
Neutraliteit naar actief pluralisme

Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep.

Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd.

Het GO! beschouwt het actief omgaan met deze diversiteit als een meerwaarde en als een pijler van zijn onderwijs. Via dit actief pluralisme beklemtoont het GO! dat de mensheid, ondanks alle verschillen, verbonden is door gemeenschappelijke waarden en doelen.
inderdaad. hun eigenheid word niet meer gerespecteerd en de de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen worden dus niet meer ge eerbiedigd met dat verbod.

Oud 1 juli 2009, 21:24   #1076
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De Vlamingen worden geregeerd door Walen in strikjes. Sorry hoor.
Ah ja? Vertel eens, in welke zin volgens jou? Wallonie is fin afhankelijk van Vlaanderen en niet omgekeerd dacht ik. Dus dat regeren zal nogal meevallen, gezien de bevoegdheden van gemeenschappen.
Oud 1 juli 2009, 21:33   #1077
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
simpel
abortus: keuze van de vrouw

hoofddoek: keuze van de vrouw
Onzin en vergelijking die als een tang op een varken slaat.
Abortus wordt niet opgelegd collectief via een ideologie, vrouwen kiezen hiervoor uit noodzaak en vaak om zeer diverse redenen.
De hoofddoek wordt wel opgelegd door het standpunt" een goede moslima draagt er een"of dacht u dat Vlamingen tegen dochters zeggen "een goede dochter heeft een abortus"??
Wat een onzin vertelt u hier, abortus was vroeger illegaal en vrouwen gingen er aan dood, nu kan het legaal en met goede medische zorg,resultaat van emancipatie in die zin dat wanneer een vrouw besluit dit nodig te vinden , ze tenminste behoorlijke medische zorg krijgt.
Oud 1 juli 2009, 21:37   #1078
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
inderdaad. hun eigenheid word niet meer gerespecteerd en de de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen worden dus niet meer ge eerbiedigd met dat verbod.

Dat is dikke zever en beledigend voor die school.
De filosofische, religieuze en godsdienstige opvattingen van leerlingen of ouders staan niet boven een beleid wat de school voert en wat voor iedereen geldt, ga ergens anders het slachtoffer spelen, bij mij pakt dat echt niet.
Oud 1 juli 2009, 21:41   #1079
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
De ouders en leerlingen moeten beginnen met het ideologisch en pedagogisch project van de school te respecteren, de wereld niet op zijn kop draaien. De leerling moet zich aanpassen aan de school niet andersom, dit is niet werkbaar. Ofwel moet men per leerling een school oprichten wil men de eigenheid van die persoon tenvolle respecteren.
Oud 1 juli 2009, 22:08   #1080
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Onzin en vergelijking die als een tang op een varken slaat.
Abortus wordt niet opgelegd collectief via een ideologie, vrouwen kiezen hiervoor uit noodzaak en vaak om zeer diverse redenen.
De hoofddoek wordt wel opgelegd door het standpunt" een goede moslima draagt er een"of dacht u dat Vlamingen tegen dochters zeggen "een goede dochter heeft een abortus"??
Wat een onzin vertelt u hier, abortus was vroeger illegaal en vrouwen gingen er aan dood, nu kan het legaal en met goede medische zorg,resultaat van emancipatie in die zin dat wanneer een vrouw besluit dit nodig te vinden , ze tenminste behoorlijke medische zorg krijgt.
vertel dat aan de vrouwen die jarenlang streden voor het recht op abortus. heb je het artikel in De Morgen gelezen? zeker eens doen. op pagina 16 in De Morgen van vandaag (30 juni). Vrouwen baas over eigen buik en vrouwen baas over eigen hoofd.

Citaat:
Abortus wordt niet opgelegd collectief via een ideologie
nee het word verboden via ene ideologie (RKK), idem met voorbehoedsmiddelen, maar dat is een andere discussie.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be