![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een totalitaire maatschappij, is dat er eentje waar je bvb bepaalde meningen over de holocaust niet mag uiten? If is dat meer eentje waar partijen de macht monopoliseren dmv cordons?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet eeuwig, maar lang genoeg om de boel eens door te spoelen. Als het terug op de rails staat kan men mondjesmaat wat losser worden. Zo run je een gezin, zo run je een bedrijf, een leger, een eender wat en zo moet je een land besturen. En al wie niet voor is is tegenstander van goed bestuur.
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom scheren ze hun haar niet af zoals de skinheads? Dan hoeven ze het niet meer te bedekken, en ideologische verwantschap is er toch al.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aanpassen van de (grond)wet, zodat verenigingen, beroepen, scholen... geen dresscode mogen opleggen, is nu ook weer niet wat ik bedoel. Van mij mogen ze dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geviseerde scholen vragen niet meer dan dat er een eenduidig standpunt wordt ingenomen. Wat is toegelaten, wat niet. Maar liefst geen halfslachtige maatregelen. De overheid doet actueel niet meer dan haar gat in de haag steken en de verantwoordelijkheid bij wijze van decentralisatie afschuiven. Begrijp je het zo'n beetje ? Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juli 2009 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Patriciër Ottopedi lijkt me de meest aangewezen man voor een dergelijke taak.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je niks (of gewoon zo verder) doet zal het een soort Khomeini worden.
Dan stel ik voor om iemand te nemen die daar tegen in gaat.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb in elk geval den indruk dat het de bewuste scholen meer te doen is, om terug naar een gemengde school te evolueren, dan wat anders. Maar het standpunt van de overheid is toch klaar en duidelijk. Elke school schrijft in zijn schoolreglement de dresscode voor, die hij wil. Als nu blijkt dat sommige scholen een verbod voor de hoofddoek hebben, en dat dit, gewild, of ongewild, tot gevolg heeft dat de moslims deze school de rug toekeren. En zo terecht komen in andere scholen, waar dat de niet moslims dan weer de school verlaten, zodat er alleen nog maar moslims overschieten. En dat deze scholen het dan niet meer zien zitten. Nu alles zegt misschien meer over de moslims en/of de geheime agenda van de schooldirecties, dan over het hoofddoek. Probleem is natuurlijk dat de moslims een paar generaties achter staan, bijna niet beinvloedbaar zijn door de gesubsidieerde media... anders hadden zij hun hoofdoek al lang over de haag gegooid. |
|
![]() |
![]() |