Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 11:17   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Een totalitaire maatschappij, is dat er eentje waar je bvb bepaalde meningen over de holocaust niet mag uiten? If is dat meer eentje waar partijen de macht monopoliseren dmv cordons?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 23:50   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De blok-intenties komen uit de mouw...
Dank voor de bevestiging van wat ik reeds wist.

Niets nieuws onder de zon, het oude excuus van alle dictators.
De enige remedie om uitwassen te bestrijden en ons land uit de dieperik te halen is een totalitair bestuur.
Niet eeuwig, maar lang genoeg om de boel eens door te spoelen.

Als het terug op de rails staat kan men mondjesmaat wat losser worden.
Zo run je een gezin, zo run je een bedrijf, een leger, een eender wat en zo moet je een land besturen.
En al wie niet voor is is tegenstander van goed bestuur.
Oud 1 juli 2009, 01:27   #43
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
²

ik hoorde al dat ze een SPECIALE RUIMTE kregen om zich van hun hoofddoek te ontdoen vooraleer de lessen aanvangen.
Waarom scheren ze hun haar niet af zoals de skinheads? Dan hoeven ze het niet meer te bedekken, en ideologische verwantschap is er toch al.
Oud 1 juli 2009, 16:51   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heel Belgie in dezelfde uniform ? Laat de scholen toch hun vrijheid.
Bob. Pas de (grond)wet in die zin aan dat niemand zich hoeft te beroepen op uniformiteit. Zo beter ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:40   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bob. Pas de (grond)wet in die zin aan dat niemand zich hoeft te beroepen op uniformiteit. Zo beter ?
Bij mijn weten is er van de één of andere dresscode geen sprake in de (grond)wet (toch in Belgie niet). Voor mij mag dat zo blijven.
Het aanpassen van de (grond)wet, zodat verenigingen, beroepen, scholen... geen dresscode mogen opleggen, is nu ook weer niet wat ik bedoel. Van mij mogen ze dat wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 17:55   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er van de één of andere dresscode geen sprake in de (grond)wet (toch in Belgie niet). Voor mij mag dat zo blijven.
Het aanpassen van de (grond)wet, zodat verenigingen, beroepen, scholen... geen dresscode mogen opleggen, is nu ook weer niet wat ik bedoel. Van mij mogen ze dat wel.
alle verenigingen, scholen etc. hebben altijd al het recht gehad om een eigen dresscode op te leggen aan hun leden. Ik zie niet in waarom dit nu zou moeten veranderen. Wat is het volgende: de Chiromeisjes moeten enkellange rokken en een hijab dragen omdat ze anders de moslima's discrimineren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2009 om 17:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:08   #47
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De enige remedie om uitwassen te bestrijden en ons land uit de dieperik te halen is een totalitair bestuur.
Niet eeuwig, maar lang genoeg om de boel eens door te spoelen.

Als het terug op de rails staat kan men mondjesmaat wat losser worden.
Zo run je een gezin, zo run je een bedrijf, een leger, een eender wat en zo moet je een land besturen.
En al wie niet voor is is tegenstander van goed bestuur.
Ja, en onder leiding van wie? Een verlicht despoot?
Oud 1 juli 2009, 19:40   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grondwet voorziet dat elke school haar eigenheid mag bewaren. Daar gaat uiteindelijk het ganse hoofddoekendebat over. Zoals we hebben mogen meemaken, een school of twee moet het bekopen voor de ultieme beslissing van een massaal aantal andere scholen, een verbod, of het nu gaat om hoofddeksels, religieuze of politieke symbolen.

De geviseerde scholen vragen niet meer dan dat er een eenduidig standpunt wordt ingenomen. Wat is toegelaten, wat niet. Maar liefst geen halfslachtige maatregelen.

De overheid doet actueel niet meer dan haar gat in de haag steken en de verantwoordelijkheid bij wijze van decentralisatie afschuiven.

Begrijp je het zo'n beetje ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 juli 2009 om 19:41.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:27   #49
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Patriciër Ottopedi lijkt me de meest aangewezen man voor een dergelijke taak.
Oud 1 juli 2009, 21:59   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als je niks (of gewoon zo verder) doet zal het een soort Khomeini worden.

Dan stel ik voor om iemand te nemen die daar tegen in gaat.
Oud 1 juli 2009, 22:08   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De grondwet voorziet dat elke school haar eigenheid mag bewaren. Daar gaat uiteindelijk het ganse hoofddoekendebat over. Zoals we hebben mogen meemaken, een school of twee moet het bekopen voor de ultieme beslissing van een massaal aantal andere scholen, een verbod, of het nu gaat om hoofddeksels, religieuze of politieke symbolen.

De geviseerde scholen vragen niet meer dan dat er een eenduidig standpunt wordt ingenomen. Wat is toegelaten, wat niet. Maar liefst geen halfslachtige maatregelen.

De overheid doet actueel niet meer dan haar gat in de haag steken en de verantwoordelijkheid bij wijze van decentralisatie afschuiven.

Begrijp je het zo'n beetje ?
Om het goed te begrijpen moet men alle geheime agenda's kennen.
Heb in elk geval den indruk dat het de bewuste scholen meer te doen is, om terug naar een gemengde school te evolueren, dan wat anders.
Maar het standpunt van de overheid is toch klaar en duidelijk. Elke school schrijft in zijn schoolreglement de dresscode voor, die hij wil.
Als nu blijkt dat sommige scholen een verbod voor de hoofddoek hebben, en dat dit, gewild, of ongewild, tot gevolg heeft dat de moslims deze school de rug toekeren. En zo terecht komen in andere scholen, waar dat de niet moslims dan weer de school verlaten, zodat er alleen nog maar moslims overschieten. En dat deze scholen het dan niet meer zien zitten.
Nu alles zegt misschien meer over de moslims en/of de geheime agenda van de schooldirecties, dan over het hoofddoek.
Probleem is natuurlijk dat de moslims een paar generaties achter staan, bijna niet beinvloedbaar zijn door de gesubsidieerde media... anders hadden zij hun hoofdoek al lang over de haag gegooid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be