![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er wel van overtuigd dat volledige legalisatie de problemen zal oplossen. Echter, dit kun je niet als klein land alleen doen. Op dit moment verhinderen allerlei VN-verdragen een volledige legalisatie. Vandaar dat Nederland maar blijft aanrommelen met dat halfslachtige gedoogbeleid. In het verleden zijn er al een aantal keer parlementaire meerderheden geweest voor een volledige legalisatie.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 2 juli 2009 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard veroorzaakt een joint ook kanker en is het dus dodelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Tabak ook, mogen we daaruit besluiten dat tabak niemand schaadt?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 2 juli 2009 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Laten we ook niet vergeten dat het vrij makkelijk is om bij cannabisgebruik het risico op longkanker te herleiden tot nul.
Het hoeft namelijk helemaal niet gerookt te worden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men de rook van een joint bekijkt, dan zitten daar inderdaad veel schadelijke stoffen in. Maar kennelijk zijn de heilzame effecten van THC genoeg om die schadelijke invloeden op te heffen. De onderzoekers verklaren dit door te stellen dat THC oude cellen doodt voordat het kankercellen kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() En wat dan nog? Ik ben een liberaal. Een overheid mag alleen beperkingen opleggen zodra anderen er last van hebben, vind ik. Dus over een rook- en blowverbod in publieke ruimtes zul je mij niet horen klagen. Maar als ik in mijn huis mijn longen kapot wil roken/blowen, dan is dat mijn zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Maar wel het enige risico dat men loopt door rond te hangen bij cannabisgebruikers. Dat en terminale verveling natuurlijk.
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbiedzucht is ook iets ongezonds. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juli 2009 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de tijd langzamer verloopt als je snel gaat. Toch weten we sinds de jaren 70 middels proeven met een atoomklok in een Concorde dat het toch echt zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik vind dat weinig bewijs, hooguit dat onze klokken beter moeten, versnellingsbestendig enzo.
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Nee hoor. Einstein's relativiteitstheorie is ook in vele ander experimenten bevestigd. Deze tijdsdilatie treedt op in alle klokken - biologische, chemische, mechanische - ook als ze goed gecalibreerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Onze (huidige) klokken zijn onderworpen aan wetten van de materie waaruit zij bestaan; "tijd" derhalve ook?
![]() |
#38 |
|
![]() De Nederlandse regering wil trouwens ook de leeftijdsgrens voor bier verhogen naar 18, "omdat het dan hetzelfde is voor alcohol en softdrugs". Dat ze ondertussen hard bezig zijn om de softdrugs uit te bannen, dat weten wij goedgelovige burgers natuurlijk niet.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RIVM: Alcohol en tabak net zo slecht als heroïne
donderdag 2 juli 2009 18:56 Alcohol en tabak zijn net zo slecht voor de volksgezondheid als heroïne en crack. Dat zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Alcohol en tabak staan bovenaan een lijst met negentien genotsmiddelen die het RIVM heeft gerangschikt naar schadelijkheid. Lees verder: http://www.elsevier.nl/web/10240210/...als-herone.htm Ik heb zelf overgens zeer gemengde gevoelens omtrent wiet en hash. Ik heb ze zelf gebruikt, maar een goede vriend van me, een stevige blower, kreeg er longkanker van en is daaraan overleden. |
![]() |
![]() |