Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 20:11   #1181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat je niet kan antwoorden.
"Waarom/hoe is dit in het belang van de leerlingen?
Hoe is dit in overeenstemming met het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs."

djeezes

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 20:18   #1182
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel dat je niet kan antwoorden.
"Waarom/hoe is dit in het belang van de leerlingen?
Hoe is dit in overeenstemming met het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs."
Een school en een directie moet er op waken dat er in de school geen groepen wij-zij ontstaan. Het is de taak van de directie om te verhinderen dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van ethnie, ras, sociale afkomst of geloof. Dit is in het belang van de school als van de leerling.
Oud 2 juli 2009, 20:28   #1183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Een school en een directie moet er op waken dat er in de school geen groepen wij-zij ontstaan. Het is de taak van de directie om te verhinderen dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van ethnie, ras, sociale afkomst of geloof. Dit is in het belang van de school als van de leerling.
Ja, en? Denk je dat de school en de directie dit zullen bereiken met een verbod op religieuze en politieke symbolen?
Een school moet nog veel meer dan dat.

En hoe is dit verbod in overeenstemming met het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs? Heb je het al gelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 20:30   #1184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
djeezes
Je bevestigt dat je geen antwoord hebt.

Doet me denken aan :
http://forum.politics.be/showthread....95#post4207895
Oud 2 juli 2009, 20:36   #1185
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bevestigt dat je geen antwoord hebt.

Doet me denken aan :
http://forum.politics.be/showthread....95#post4207895
ze doet dat altijd, als ze er geen antwoord op heeft negeert ze het, en komt dan later terug als het over iets anders gaat, totaal het vorige negeerend. en zo blijven ze maar in cirkels draaien tot je zot word.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 2 juli 2009 om 20:37.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 20:39   #1186
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, en? Denk je dat de school en de directie dit zullen bereiken met een verbod op religieuze en politieke symbolen?
Een school moet nog veel meer dan dat.

En hoe is dit verbod in overeenstemming met het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs? Heb je het al gelezen?
Is leren geen onderscheid te maken tussen ethnie, ras, sociale afkomst en geloof geen goed pedagogisch project ???!!!
Wij zijn toch allemaal mensen al de rest doet toch niet terzake!
Oud 2 juli 2009, 20:42   #1187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ze weten het allemaal heel goed maar proberen hoe ver ze kunnen gaan. Je zou hier beter kunnen spreken van kwade wil. Godsdiensten die gebaseerd zijn op 'openbaringen' zijn niet onderworpen aan logica noch rede. We hadden daar nooit een special statuut aan mogen toekennen. Maar het is nog niet te laat om dat te veranderen.
Halleluja - Finally; Common Sense!

Dit is zowat het intelligentste dat ik hier gelezen heb - zonder de anderen tekort te doen natuurlijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 20:49   #1188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is leren geen onderscheid te maken tussen ethnie, ras, sociale afkomst en geloof geen goed pedagogisch project ???!!!
Wij zijn toch allemaal mensen al de rest doet toch niet terzake!
Natuurlijk is dit goed als onderdeel van een pedagogisch project.
Maar denk je dat de school en de directie dit zullen bereiken met een verbod op religieuze en politieke symbolen?
En een school moet nog veel meer dan dat.

Hier lees je het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx
Hoe is een hoofddoekverbod of een verbod op het dragen van religieuze en politieke symbolen in overeenstemming met dit pedagogisch project?
Oud 2 juli 2009, 21:03   #1189
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar denk je dat de school en de directie dit zullen bereiken met een verbod op religieuze en politieke symbolen?

Hoe is een hoofddoekverbod of een verbod op het dragen van religieuze en politieke symbolen in overeenstemming met dit pedagogisch project?
Ik heb dat pedagogisch project nog niet helemaal gelezen ik zal er wel later op terug komen. In elk geval als men een bepaalde neutraliteit wilt behouden en elk onderscheid tussen leerlingen op basis van ras, geloof of overtuiging wil vermijden is het dan niet logisch om te beginnen met die symbolen te weren die die onderscheid wel maken. En nu ben ik weg , ik moet ergens zijn.
Oud 2 juli 2009, 22:20   #1190
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ze doet dat altijd, als ze er geen antwoord op heeft negeert ze het, en komt dan later terug als het over iets anders gaat, totaal het vorige negeerend. en zo blijven ze maar in cirkels draaien tot je zot word.
Ik doe dat gewoonlijk als ik zie dat ik naar een ander niveau ben gegaan zonder dat iemand nog kon volgen.
ik ga niet de moeite doen om het handje en tandje uit te leggen. Je zal er zelf wel achterkomen.

Welke politieke strekking heeft de directrice van het Atheneum denkje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 00:32   #1191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Ben alvast niet overtuigd dat jij sociaal assistent bent geweest,
of het moest misschien in de jaren 70 zijn geweest
Vertel eens , waarom dit niet zo zou zijn? Jaren zeventig?? toen zat ik nog in de schoolbanken hoor en jij??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 00:45   #1192
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vertel eens , waarom dit niet zo zou zijn? Jaren zeventig?? toen zat ik nog in de schoolbanken hoor en jij??
Volgens mij was hij toen nog een "zwemmertje"....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 05:23   #1193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat pedagogisch project nog niet helemaal gelezen ik zal er wel later op terug komen. In elk geval als men een bepaalde neutraliteit wilt behouden en elk onderscheid tussen leerlingen op basis van ras, geloof of overtuiging wil vermijden is het dan niet logisch om te beginnen met die symbolen te weren die die onderscheid wel maken. En nu ben ik weg , ik moet ergens zijn.
Geen onderscheid maken betekent niet er eenheidsworst van maken.

Lees het pedagogisch project rustig door. Ik heb het meermaals gelezen. Ik teken het jaarlijks voor akkoord, als ouder van kinderen die in het gemeenschapsonderwijs school lopen.
Oud 3 juli 2009, 05:34   #1194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe dat gewoonlijk als ik zie dat ik naar een ander niveau ben gegaan zonder dat iemand nog kon volgen.
ik ga niet de moeite doen om het handje en tandje uit te leggen. Je zal er zelf wel achterkomen.

Welke politieke strekking heeft de directrice van het Atheneum denkje?
Bedoel je dit met je ander niveau?
Citaat:
Is het te moeilijk om te snappen?
Citaat:
oei oei! ge moet wel kunnen volgen hé.
...
oei! ge moet nog veel leren hé?
....
Citaat:
Citaat:
Het voorbeeld dat artisjok gaf over het dragen van een korte broek, terwijl het reglement werd aangepast voor de laagste klassen eerst, toont natuurlijk aan dat hij het bij het verkeerde eind heeft.

Indien er een verbod op hoofddoeken zou moeten komen, enkel vanaf de laagste klas eerst, dan zouden de hogere klassen - naar het voorbeeld van Artisjok - moeten gaan eisen dat ook zij geen hoofddoek meer moeten dragen....
me dunkt is dat hier weldegelijk een scheve vergelijking.
Circe, heb ik ergens een voorbeeld gegeven over het dragen van een korte broek?
Je vergist je.
Kan je meegeven over welke post je het hebt?
Naar deze post ben je nog altijd op zoek?
Oud 3 juli 2009, 07:08   #1195
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ze doet dat altijd, als ze er geen antwoord op heeft negeert ze het, en komt dan later terug als het over iets anders gaat, totaal het vorige negeerend. en zo blijven ze maar ...in cirkels draaien tot je zot word.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 09:01   #1196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die directrice heeft nochtans goed gemotiveerd waarom ze dit nodig acht, wat van haar standpunt heeft u niet begrepen?
Het is in overeenstemming omdat het een neutrale houding vraagt van ALLE leerlingen, wat is voor u daar onduidelijk aan?
Of meent u dat de directrice hoofddoeken MOET toelaten?
Waarom kunt de deze keuze van "rode" school die tot het laatst heeft geprobeerd niet accepteren, moeten echt ALLE scholen, IEDERE werkgever hoofddoeken toelaten?
Lijkt u dit geen dwang en eenheidsworst? Dat laatste is gezien de motivatie van de directie hilarisch, maar goed, ik wacht op uw antwoord.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 14:33   #1197
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen onderscheid maken betekent niet er eenheidsworst van maken.

Lees het pedagogisch project rustig door. Ik heb het meermaals gelezen. Ik teken het jaarlijks voor akkoord, als ouder van kinderen die in het gemeenschapsonderwijs school lopen.
Bekijk eens het repliek dat Karin Hermans directrice van het koninklijk atheneum geeft.
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=12847
Volgens haar zetten radicale moslimjongeren meisjes onder druk om een hoofddoek te dragen. 'We zagen plots leerlingen met lange gewaden', zo getuigt Hermans in Gazet van Antwerpen. Veel meisjes verlieten de school om deze redenen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...ss#72;24;35402
Als dit geen eenheidsworst maakt dan weet ik het ook niet meer.
Trouwens de meisjes krijgen alle faciliteiten, een aparte kamer met spiegel om zich om te kleden. Volgens het nieuwe schoolreglement moet wie de school binnenkomt de hoofddoek afnemen.De meisjes die dat niet willen doen, krijgen een lijst met scholen waar ze nog wel welkom zijn. Het handje vasthouden en maar helpen, maar ik vrees dat niet eeuwig blijft duren.

Moslimmeisjes staan wél onder druk.
http://www4.gva.be/blog/standpunt/ex...nder-druk.aspx
Drie vorsers van de universiteit van de Marokkaanse hoofdstad Rabat hebben onlangs vierhonderd Belgische Marokkanen ondervraagd over hun leven in dit land, hun identiteit en hun opvattingen (zie ook gva.be/ dekrant/experts/johndewit). En wat blijkt? Volgens de steekproef wordt een kwart van de Marokkaanse vrouwen in ons land onder druk gezet om de hoofddoek te dragen. Een kwart van die vrouwen wordt dus beknot in haar vrijheden. Ik vind dat een behoorlijk ontluisterende vaststelling. En aangezien het onderzoek uit een in deze context onverdachte bron komt, kunnen we de discussie over onderdrukking bij deze wel sluiten.

Daar staat U achter nietwaar artisjok, je hoeft dat niet te ontkennen uw kromme redeneringen maakt dit duidelijk.
Oud 3 juli 2009, 15:00   #1198
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dit met je ander niveau?
ik DENK dat Circe eerder naar dit antwoord van Eddy Daniels verwees, toen ze bedoelde "van een ander niveau". Maar je moet het wel kunnen begrijpen en het is veel leeswerk:

http://lvb.net/item/7629

Zoals je misschien wel weet is Circe voorgoed verbannen tot groot jolijt van de Stasi-kliek!

Citaat:
Naar deze post ben je nog altijd op zoek?
Dat van die 'korte broek' was k'nijn, maar je kan het Circe moeilijk kwalijk nemen, jullie onderscheiden jezelf nu niet bepaald in originaliteit - draven maar steeds door in dezelfde cirkelredeneringen met dezelfde bewoordingen, dan is het niet moeilijk om jullie met mekaar te verwisselen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 15:06   #1199
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Nog steeds draven ze door.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 16:32   #1200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die directrice heeft nochtans goed gemotiveerd waarom ze dit nodig acht, wat van haar standpunt heeft u niet begrepen?
Het is in overeenstemming omdat het een neutrale houding vraagt van ALLE leerlingen, wat is voor u daar onduidelijk aan?
Of meent u dat de directrice hoofddoeken MOET toelaten?
Waarom kunt de deze keuze van "rode" school die tot het laatst heeft geprobeerd niet accepteren, moeten echt ALLE scholen, IEDERE werkgever hoofddoeken toelaten?
Lijkt u dit geen dwang en eenheidsworst? Dat laatste is gezien de motivatie van de directie hilarisch, maar goed, ik wacht op uw antwoord.
Ik begrijp de motivatie van de directie, maar ga er niet mee akkoord.
Ik heb de indruk dat je het pedagogisch project niet goed gelezen hebt. Wat heb je niet begrepen?

Wacht je werkelijk op mijn antwoord?
http://forum.politics.be/showthread....27#post4208027
Heb je het niet gelezen of doe je alsof?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be