Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 18:06   #1761
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Juist maar het Christendom is na de verlichting wel een tolerante godsdienst geworden (naar de vorm althans).
Het feit dat ik de katholieken en christenen voor geen meter betrouw en het feit dat ik agnost én atheïst ben doet daar geen afbreuk aan maar alla...

Religie:
De hoofddoek is géén religieus teken (zeggen de muzeldinges zelf) en gelijk hebben ze...het is een ideologisch teken zoals de swastika, hamer en sikkel en het keppeltje...niks niet religie.
Het kan niet dat de gesubsidieerde partijvodden, loges, onderwijs en partijen een generatie lang bloed hebben gekotst op onze godsdienst om nu met de grootste eerbied (of is het angst) en omzichtigheid een veel intollerantere ideologie tot godsdienst te bombarderen.

Identiteit:
Het gezeik rond "identiteit" is nog grotere zever want dat begrip is (voor zover het over Vlaamse identiteit ging) de afgelopen generatie door links met pek en veren gedefenestreerd.
Vindt links de muzelidentiteit superieur aan de Vlaamse identiteit?

Dus blijft er van de kopvod, behalve aanstellerij, niks over dan een symboool van gevaarlijk fundamentalisme en anti-grondwettrlijk gezeik (gelijkheid van man en vrouw, scheiding van kerk en staat, scheiding van kerk en jurisprudentie enz).

Het kopvodverbod in de Antwerpse scholen wordt onder een laffe en verkeerde vlag gestoffeerd.
Niks geen dwang, niks geen algemene neutraliteit, niks geen "ik ben er niet tegen maar het kan niet door omstandigheden"...niks van.
De kopvod moet overal verboden worden omdat het een teken is van discriminatie, onderdrukking en anti-Westerse ideologisch fundamentalisme.
Ofwel verbied men de swastika en dus álle discriminerende provokatieve symbolen ofwel laat men alles toe...
Couldn't agree more.

maar toch liefst verbod ook op swastika. Als ik zie hoe ik nu al gestoord wordt door vrome hoofddoeken op straat die me begluren alsof ik één der 72 hoeren ben, en ik moet dan nog soelaas gaan vinden bij iemand die een swastika te voorschijn tovert.... ik word begot boeddhist!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 18:15   #1762
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Couldn't agree more.

maar toch liefst verbod ook op swastika. Als ik zie hoe ik nu al gestoord wordt door vrome hoofddoeken op straat die me begluren alsof ik één der 72 hoeren ben, en ik moet dan nog soelaas gaan vinden bij iemand die een swastika te voorschijn tovert.... ik word begot boeddhist!
Ja hoor...ook de swastika...maar dan konsekwent zijn hé en ook de hamer en sikkel verbieden want die is exponentieel dodelijker gebleken...kortom: elk discriminerend symbool.
Oud 2 juli 2009, 18:20   #1763
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ja hoor...ook de swastika...maar dan konsekwent zijn hé en ook de hamer en sikkel verbieden want die is exponentieel dodelijker gebleken...kortom: elk discriminerend symbool.
Begin dan maar een bijzonder lange lijst te maken van alles wat verboden moet worden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 18:34   #1764
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ook een islamitisch tewerkstellingscircuit, een islamitische administratie, islamitische winkels, islamitische hospitalen, een islamitische regering en een islamitisch parlement dan. Want je zal hetzelfde probleem overal tegenkomen.

Het lijkt me iets simpelder om zoals iedereen het schoolreglement te respecteren.
Inderdaad.
Als ze het zo" islamitisch" willen, wat komen ze hier dan zoeken?
Maar het antwoord daarop kennen we ook, en het kost heel wat centen die beter voor onze eigen burgers zouden gebruikt worden!
Hopelijk blijft men keihard neen zeggen en nemen ze hun kindergeld af als ze weigeren naar school te gaan! Dat geleuter van die islamzeverevaars zijn we wel meer dan beu! Aanpassen of ophoepelen, nu meer dan ooit, na alle miserie die ze reeds veroorzaakt hebben!
Een bepaald soort politiekers moet hun nieuw stemvee maar op Mars gaan zoeken ipv ons land naar de bliksem te laten gaan voor hun eigen profijt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 18:38   #1765
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
I
nemen ze hun kindergeld af als ze weigeren naar school te gaan!
Op basis van wat? Er bestaat in ons land toch geen schoolplicht?

Oud 2 juli 2009, 18:41   #1766
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Is de huidige vorm dan zo goed voor allochtone jongeren ?
De huidige vorm van ons onderwijs? Leg eens uit waarom, tussen de vele nationaliteiten vreemdelingen die we rijk zijn, enkel de moslims hier last en miserie zitten te verkopen??? En niet alleen daarover!
We willen ons land niet zien omvormen naar een islamstaat, dat ze zich aanpassen of ophoepelen! Er is al veel te veel over gezeverd over die bende! Of is het de bedoeling te blijven en blijven en blijven leuteren erover tot we vaststellen... dat we in de minderheid zijn geraakt in ons eigen land? En ze hun slag hebben thuisgehaald...
Oud 2 juli 2009, 18:44   #1767
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De huidige vorm van ons onderwijs? Leg eens uit waarom, tussen de vele nationaliteiten vreemdelingen die we rijk zijn, enkel de moslims hier last en miserie zitten te verkopen??? En niet alleen daarover!
We willen ons land niet zien omvormen naar een islamstaat, dat ze zich aanpassen of ophoepelen! Er is al veel te veel over gezeverd over die bende! Of is het de bedoeling te blijven en blijven en blijven leuteren erover tot we vaststellen... dat we in de minderheid zijn geraakt in ons eigen land? En ze hun slag hebben thuisgehaald...
och arme gij...

Oud 2 juli 2009, 18:46   #1768
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Op basis van wat? Er bestaat in ons land toch geen schoolplicht?
Met woorden spelen? Ik dacht dat er een bepaald aantal dagen waren met onwettige afwezigheden die niet mochten overschreden worden zoniet kon het kindergeld ingehouden worden? Ik dacht dat de politie soms gastjes uit een café of zo haalde om ze terug op de schoolbanken te zetten waar ze thuis horen? Dat noem jij kinderontvoering of zo? En ja, je kunt ook voor thuisonderwijs zorgen en dan je diploma halen via een jury en zo.
Alsof die allochtonen daarvoor kunnen zorgen!
Oud 2 juli 2009, 18:48   #1769
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
och arme gij...
Dat is pas een antwoord dat bewijst dat ik ongelijk heb, nietwaar?
Oud 2 juli 2009, 19:01   #1770
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Ja ik moet zeggen daar zit veel logica in.
Indien hun principes en hun geloofsovertuiging niet stroken met onze levenswijze moeten ze zich hier niet komen installeren! Daar zijn moslimlanden voor! En we zien hoe leuk het daar is, en we zitten allemaal te wachten tot er genoeg van die gasten hier rondlopen die onze maatschappij ook op zoiets zullen laten lijken, nietwaar?
Oud 2 juli 2009, 19:30   #1771
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Ja ik moet zeggen daar zit veel logica in.
Citaat:
Indien hun principes en hun geloofsovertuiging niet stroken met onze levenswijze moeten ze zich hier niet komen installeren! Daar zijn moslimlanden voor! En we zien hoe leuk het daar is, en we zitten allemaal te wachten tot er genoeg van die gasten hier rondlopen die onze maatschappij ook op zoiets zullen laten lijken, nietwaar?
Hier, een linkje voor jou.Goed lezen:
http://www.elsene.irisnet.be/site/nl...philorelig.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 22:53   #1772
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin dan maar een bijzonder lange lijst te maken van alles wat verboden moet worden.
Strafwetboek
Oud 3 juli 2009, 02:19   #1773
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met woorden spelen?!
De wet is de wet en da's (inderdaad) een kwestie van woorden en interpretatie.

Citaat:
Ik dacht dat er een bepaald aantal dagen waren met onwettige afwezigheden die niet mochten overschreden worden zoniet kon het kindergeld ingehouden worden? Ik dacht dat de politie soms gastjes uit een café of zo haalde om ze terug op de schoolbanken te zetten waar ze thuis horen?
Er bestaat in ons land geen schoolplicht. Da's geen kwestie van woorden maar van wetten. Er is een 'leerplicht', maar dat is niet hetzelfde en trouwens te moeilijk om aan u uit te leggen.

Citaat:
Dat noem jij kinderontvoering of zo?
Ik ben er geen voorstander van dat de politie de stad rondrijdt om kids op te pakken. Ik ben daar écht niet voor... Ik ben tegen repressie en tegen de staat. Altijd geweest.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 juli 2009 om 02:36.
Oud 3 juli 2009, 02:21   #1774
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is pas een antwoord dat bewijst dat ik ongelijk heb, nietwaar?
Nee, het drukt alleen uit dat ik medelijden heb met jou en mensen zoals jij. Zeer veel medelijden. Empathie eigenlijk. Als dat uw wereldbeeld is, ben je wel bijzonder zielig. Och arme, dus.

Oud 3 juli 2009, 09:47   #1775
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat in ons land geen schoolplicht. Da's geen kwestie van woorden maar van wetten. Er is een 'leerplicht', maar dat is niet hetzelfde en trouwens te moeilijk om aan u uit te leggen.
Het is niet hetzelfde maar komt bijna altijd op hetzelfde neer.
Ik denk niet dat de meeste ouders zelf voor het onderwijs kunnen instaan of thuisonderwijs kunnen bekostigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 17:12   #1776
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier, een linkje voor jou.Goed lezen:
http://www.elsene.irisnet.be/site/nl...philorelig.htm
Zou het kunnen dat die afspraken, regeltjes enz ivm de te respecteren godsdiensten en hun gelovigen werden opgesteld terwijl men nog niet kon weten wat één van die vermelde godsdiensten als problemen zou opleveren???Buiten deze ene (die overal ter wereld problemen veroorzaakt, zelfs in hun eigen landen), met welke andere van de vermelde godsdiensten hebben/hadden we problemen???
Heb ook al dikwijls de vraag gesteld waarom wij Belgen, die al jaren vreemdelingen van alle slag op ons rondgebied hebben, daar eigenlijk weinig last mee hadden... tot de moslims en masse zijn beginnen toestromen.
Ik meen nog van niemand een zinnig antwoord te hebben gekregen...
Maar de fout ligt bij ons, tuurlijk.
Nu misschien?
Oud 3 juli 2009, 17:19   #1777
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het drukt alleen uit dat ik medelijden heb met jou en mensen zoals jij. Zeer veel medelijden. Empathie eigenlijk. Als dat uw wereldbeeld is, ben je wel bijzonder zielig. Och arme, dus.
Je moet echt geen medelijden hebben met mij hoor!
Heb maar medelijden met al de mensen die op één of andere manier last hebben met de opgelegde multicul, heb maar medelijden met onze kinderen die er later nog véél meer last van zullen hebben, heb maar medelijden met vele van onze oudjes die nu en straks met een armoe-pensioentje moeten rondkomen terwijl er dagelijks miljoenen over de balk worden gegooid voor lieden die hier nooit een euro aan het land hebben bijgedragen en soms nog vlugger in aanmerking komen voor van alles dan onze eigen oudjes dank zij het toverwoord "allochtoon". Zelfs 65 jarige allochtonen worden hier ingevoerd, meteen goed voor het ocmw en het rusthuis. Sommige van onze oudjes kunnen zelf amper of niet de kosten van het rusthuis betalen: leg maar uit...
Heb maar medelijden met hypocrieten die zichzelf en een ander proberen wijs te maken dat er niets aan de hand is, en als er iets aan de hand is het toch maar onze schuld is...
Oud 3 juli 2009, 18:04   #1778
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met woorden spelen? Ik dacht dat er een bepaald aantal dagen waren met onwettige afwezigheden die niet mochten overschreden worden zoniet kon het kindergeld ingehouden worden? Ik dacht dat de politie soms gastjes uit een café of zo haalde om ze terug op de schoolbanken te zetten waar ze thuis horen? Dat noem jij kinderontvoering of zo? En ja, je kunt ook voor thuisonderwijs zorgen en dan je diploma halen via een jury en zo.
Alsof die allochtonen daarvoor kunnen zorgen!
Er is idd geen schoolplicht in Belgie, maar wel leerplict.

schoolplicht
Niet te verwarren met: leerplicht

In Vlaanderen:
In Vlaanderen bestaat leerplicht voor alle zes- tot achttienjarigen. Leerplicht betekent dat ouders de plicht hebben hun kind te laten leren. In Vlaanderen, net zoals in heel België, is er echter geen schoolplicht. Kinderen moeten dus niet noodzakelijk naar school om te leren. Thuisonderwijs is ook mogelijk. Dat moeten ouders zelf organiseren en bekostigen. De onderwijsinspectie kan bovendien altijd komen controleren of het kind thuis effectief onderwezen wordt. Als de inspectie tweemaal een negatieve evaluatie geeft, zal het kind verplicht ingeschreven worden in een school.

In Nederland:
In Nederland is elk kind van vijf tot en met zestien jaar leerplichtig en tegelijk schoolplichtig. Thuisonderwijs is niet wettelijk geregeld en wordt slechts in uitzonderingsgevallen toegestaan. Jongeren ouder dan zestien zijn nog een jaar gedeeltelijk leer- en schoolplichtig.

http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/795/

Maar uit practische redenen is de school de aangewezen plek om aan die leerplicht te voldoen.
Oud 3 juli 2009, 21:34   #1779
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Couldn't agree more.

Boeddhisme is ook niet bepaald een vrouwvriendelijke religie moest je het nog niet weten.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 22:55   #1780
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och arme gij...
De een kan nu eenmaal wat meer de multiculturele geneugten waarderen dan de ander. De een krijgt er in het dagelijks leven ook meer mee te maken dan de ander. Grootste voorbeeld is natuurlijk meneer Geert Wilders, die de Utrechtse wijk Kanaleneiland is uitgejaagd door Marokkaanse engeltjes.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be