Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2009, 19:24   #1261
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
... Dimensie ... Aiwa ...
Ik heb gelukkig nog geen ban.

http://forum.politics.be/showpost.ph...13&postcount=3
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 20:34   #1262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Legt u Artisjok me dan eens uit waarom een school geen besluiten mag nemen, om eigen visie te vrijwaren van negatieve evoluties onder leerlingen die voor de school problemen meebrengen die als ongewenst worden gezien binnen hun pluralistische opdracht.

Daar geeft u geen antwoord op behalve het lezen van pedagogische projecten.
Zelf geeft u aan als ouders dit steeds te lezen in verband met uw eigen kroost, misschien hadden meer allochtone ouders ( tenminste zij die kunnen lezen en Vlaams begrijpen) dat ook eens moeten doen, opvoeden gaat verder dan de voordeur.

U lijkt niet te willen weten dat niet iedere groep Antwerpenaren uw visie op "zelf laten beslissen of je een hoofddoek draagt" deelt en die wel opleggen aan anderen,wat voor maatschappelijke vraagstukken zorgt zoals "m oeten hoofddoeken steeds en overal"?
De meesten buiten die groep, ongeacht of dit moslims zijn of niet vinden van niet en om ook de rechten an deze mensen te vrijwaren wordt neutraliteit opgelegd, toch blijft u maar drammen met argumenten die zo langzamerhand door heel wat forumleden werden weerlegt, het principe" geen verbod of gebod" is mooi wanneer iedereen dat principe deelt, wie iets over subgroepen moslims afweet is bekend met het gegeven dat zij dit niet delen maar misbruiken om hun wil, hoofddoeken steeds en overal op te leggen binnen een seculiere samenleving.

Mocht iedereen uw principe delen werd de hoofddoek tijdens schooluren afgezet, zonder discussie,juist omdat het gebod " hoofdoeken moeten steeds en overal" niet op de agenda zou staan.
Niet de school maar een aantal groepen moslims dragen hier verantwoordelijkheid voor, de school deed meer dan genoeg!
Leg me eens uit Alice, waar ik beweer dat een school geen maatregelen mag treffen.
Ik weet zeer goed dat niet iedereen het eens is met mijn mening. Is dat een argument voor iets?

Mag ik nu eindelijk eens weten waarom je niet antwoordt op deze post?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1019

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 juli 2009 om 20:35.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 20:55   #1263
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
[/b]

t'Ja spijtig genoeg wel, men zou er koppijn van krijgen.

U hebt niet daartoe rechtstreeks de macht, alleen de moderator/administrators. Maar U drukt wel het verlangen en de wil daartoe uit:
ah, dus omdat ik vraag om de wet te respecteren wil ik mensen geband hebben?

rare logica.
Ik heb al eerder zulke logica gezien, ik heb zo een vermoeden... noem het maar intuitie als je wilt.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juli 2009 om 20:57.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:27   #1264
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

@Artisjok: je vraagt de hele tijd antwoorden, maar weigert er zelf te geven. Het is natuurlijk gemakkelijk oplossingen af te breken, maar zou je dan ook zelf een alternatief willen geven? 'De groepsdruk aanpakken' is echt te vaag en bleek bovendien niet effectief, als ik de directrice en een aantal andere betrokkenen in deze zaak mag geloven.

Om je een plezier te doen wil ik het ook nog even hebben over het door jou al 253 keer aangehaalde PPGO: als je dat documentje - een schamele twee pagina's - echt zo goed kende, dan zou je weten dat het probleem m.b.t. tot de situatie in KA Antwerpen en Hoboken zich al stelt in de tweede zin.

"Het PPGO is een referentiekader waarbinnen leerlingen begeleid worden in hun persoonlijke ontplooiing enerzijds en in hun ontwikkeling naar samenleven in diversiteit en harmonie anderzijds."

Jij gebruikt het PPGO om te argumenteren dat alleen de eerste peiler van belang is, terwijl directie en andere betrokkenen stellen dat de tweede peiler in het gedrang komt. De tekst staat vol van dergelijke tegenstellingen en kan derhalve (min of meer succesvol) gebruikt worden door beide zijden in het debat. Toch zijn er aanwijzingen in de tekst (bij de paragraaf 'concrete toepassingen') dat er bij het opstellen al twijfels bestonden over de praktische werkbaarheid:

"Het PPGO

# vindt zijn concrete vertaling in het schoolwerkplan, het schoolreglement en de schoolcultuur in het algemeen;
# heeft een dynamisch karakter: het kan worden aangepast als gevolg van een wijzigende context (maatschappelijke ontwikkelingen, nieuwe wetenschappelijke inzichten, veranderende pedagogische behoeften enz.)."

Laat dat nu precies zijn wat er gebeurd is: door een toename van groepsdruk vanwege hoofddoekdraagsters tegenover niet-hoofddoekdraagsters kwam de pluraliteit in die scholen in het gedrang. Tenzij jij een school met alleen hoofddoekdraagsters pluralistisch vindt? Daarom past men het schoolreglement nu aan, zonder twijfel in samenspraak met de top van het gemeenschapsonderwijs: ik heb uit die hoek eigenlijk nog maar weinig commentaar gehoord in de media.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:29   #1265
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

rare logica.
Ik heb al eerder zulke logica gezien, ik heb zo een vermoeden... noem het maar intuitie als je wilt.
We mogen toch veronderstellen dat de moderator/administrator mans genoeg is om daar zelf over te beslissen. Of hebben ze soms behoefte aan een extra stimuli uwentwege?
Oud 4 juli 2009, 21:31   #1266
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
ohw verdulle, dan geef ik je ook nog een andere nick strax gaan ze nog door mijn schuld dubbelnickjagen op jou sowwy
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:51   #1267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
@Artisjok: je vraagt de hele tijd antwoorden, maar weigert er zelf te geven. Het is natuurlijk gemakkelijk oplossingen af te breken, maar zou je dan ook zelf een alternatief willen geven? 'De groepsdruk aanpakken' is echt te vaag en bleek bovendien niet effectief, als ik de directrice en een aantal andere betrokkenen in deze zaak mag geloven.

Om je een plezier te doen wil ik het ook nog even hebben over het door jou al 253 keer aangehaalde PPGO: als je dat documentje - een schamele twee pagina's - echt zo goed kende, dan zou je weten dat het probleem m.b.t. tot de situatie in KA Antwerpen en Hoboken zich al stelt in de tweede zin.

"Het PPGO is een referentiekader waarbinnen leerlingen begeleid worden in hun persoonlijke ontplooiing enerzijds en in hun ontwikkeling naar samenleven in diversiteit en harmonie anderzijds."

Jij gebruikt het PPGO om te argumenteren dat alleen de eerste peiler van belang is, terwijl directie en andere betrokkenen stellen dat de tweede peiler in het gedrang komt. De tekst staat vol van dergelijke tegenstellingen en kan derhalve (min of meer succesvol) gebruikt worden door beide zijden in het debat. Toch zijn er aanwijzingen in de tekst (bij de paragraaf 'concrete toepassingen') dat er bij het opstellen al twijfels bestonden over de praktische werkbaarheid:

"Het PPGO

# vindt zijn concrete vertaling in het schoolwerkplan, het schoolreglement en de schoolcultuur in het algemeen;
# heeft een dynamisch karakter: het kan worden aangepast als gevolg van een wijzigende context (maatschappelijke ontwikkelingen, nieuwe wetenschappelijke inzichten, veranderende pedagogische behoeften enz.)."

Laat dat nu precies zijn wat er gebeurd is: door een toename van groepsdruk vanwege hoofddoekdraagsters tegenover niet-hoofddoekdraagsters kwam de pluraliteit in die scholen in het gedrang. Tenzij jij een school met alleen hoofddoekdraagsters pluralistisch vindt? Daarom past men het schoolreglement nu aan, zonder twijfel in samenspraak met de top van het gemeenschapsonderwijs: ik heb uit die hoek eigenlijk nog maar weinig commentaar gehoord in de media.
Bedankt, u verwoordt het heel goed en ik kijk met u uit naar het antwoord van Artisjok
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:52   #1268
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen toch veronderstellen dat de moderator/administrator mans genoeg is om daar zelf over te beslissen. Of hebben ze soms behoefte aan een extra stimuli uwentwege?
dat is geen antwoord op de vraag
Citaat:

Suggesties & Mededelingen: In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum
dus omdat ik een suggestie/voorstel/vraag doe (mbt volgen van de wet), wil ik mensen geband hebben?

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juli 2009 om 21:58.
Oud 4 juli 2009, 21:52   #1269
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Op zich ben ik geen fan van verboden. Als de directie effectief ervaarde dat er druk werd uitgeoefend p de leerlingen kan ik deze beslissing begrijpen. Spijtig genoeg bestrijd je hiermee enkel de symptonen en het heeft zijn negatieve kanten maar het is aan de overheid om de oorzaken aan te pakken, scholen kunnen hierbij enkel helpen.

Het onderliggende probleem is, mijn inziens, de radicale groep moslims binnen Antwerpen met Nourdini op kop. De concentratiescholen zijn ook een probleem maar het is een zeer delicaat probleem natuurlijk, ideaal zou er een spreiding moeten zijn omdat er nu eenmaal een kritieke massa is waarna meer allochtonen (en dan heb ik het welliswaar niet over Nederlands etc maar eerder over allochtonen zoals Marrokanen die vrij vaak uit zwakkere milieus komen) gewoon tal van problemen meebrengt waarop de school gewoonweg geen antwoord kan bieden. Ik vrees dat dit gebeurd is in de vermelde scholen en dat ze daarom deze, ietswat ongelukkige beslissing hebben genomen omdat ze dit als enige uitweg zagen.

Voorts heb ik een vrij wrang gevoel bij de hele situatie. De scholieren zijn zo vaak opgevoerd maar over de redenering van de scholen zelf heb ik zeer weinig gezien, leek bijna alsof ze geen recht tot verdediging hadden. Het protest is ook georchestreerd, er was gewoon te duidelijk te merken dat er van buitenaf inmenging is (ik vermoed van Nourdini of dergelijke).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:53   #1270
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:

rare logica.
Toch een rare zaak, als het hen goed uitkomt zijn ze de grootste pleitbezorgers voor het uitvoeren en naleven van de wet. Echter het willen naleven en respecteren van een intern schoolreglement is al teveel.
Oud 4 juli 2009, 21:56   #1271
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een rare zaak, als het hen goed uitkomt zijn ze de grootste pleitbezorgers voor het uitvoeren en naleven van de wet. Echter het willen naleven en respecteren van een intern schoolreglement is al teveel.
heb ik ooit gezegd dat de reglementen/wetten niet moeten worden nageleeft?

heb ik ooit gezegd dat het schoolreglement niet moet worden gerespecteerd?

citaten aub voordat u met beschuldigingen komt.

Oud 4 juli 2009, 22:03   #1272
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
heb ik ooit gezegd dat de reglementen/wetten niet moeten worden nageleeft?

heb ik ooit gezegd dat het schoolreglement niet moet worden gerespecteerd?

citaten aub voordat u met beschuldigingen komt.
Awel, dan zijn wij akkoord en kunnen we deze discussie sluiten.
Oud 4 juli 2009, 22:09   #1273
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

een verontschuldiging voor uw ongefundeerde beschuldigingen is wel op zijn plaats.

ik heb nog altijd geen antwoord op uw andere beschuldiging

dus omdat ik een suggestie/voorstel/vraag doe (mbt volgen van de wet), wil ik mensen geband hebben?

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juli 2009 om 22:11.
Oud 4 juli 2009, 22:14   #1274
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik heb nog altijd geen antwoord op uw beschuldigingen

Lijkt mij onnodig om die suggestie/voorstel/vraag te doen, de moderator weet wel wat ze moet doen, dat hopen we toch.
Oud 4 juli 2009, 22:39   #1275
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

uw blijft de vraag maar ontwijken. dimensie was daar ook al zo goed in.
of het onnodig is of niet, speelt geen enkele rol.

En als je beschuldigingen uit moet je die kunnen waarmaken met behulp van citaten/bewijzen. dit kan je niet. Dimensie was daar ook al zo goed in

graag een verontschuldiging.

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juli 2009 om 22:39.
Oud 4 juli 2009, 23:05   #1276
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
uw blijft de vraag maar ontwijken. dimensie was daar ook al zo goed in.
of het onnodig is of niet, speelt geen enkele rol.

En als je beschuldigingen uit moet je die kunnen waarmaken met behulp van citaten/bewijzen. dit kan je niet. Dimensie was daar ook al zo goed in

graag een verontschuldiging.
Ik antwoord heel precies op uw vragen maar U kunt niet goed lezen blijkbaar.
Citaat:
De grote voorstander van dit soort maatregel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...19&postcount=1
http://forum.politics.be/showpost.ph...70&postcount=5

Haar oproep naar de administrators en moderators toe lijkt mij dan toch vruchten af te werpen.
Dit is geen beschuldiging eerder een constatering.
Ik heb zo'n topic en oproep niet gelanceerd maar U, dat betekent ook dat U voorstander bent van een streng ingrijpen zoals de ban. Dat zijn de feiten.
Dat is ook geen beschuldiging maar eenvoudig een constatering van de feiten
Oud 4 juli 2009, 23:47   #1277
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik antwoord heel precies op uw vragen maar U kunt niet goed lezen blijkbaar.

Dit is geen beschuldiging eerder een constatering.
Ik heb zo'n topic en oproep niet gelanceerd maar U, dat betekent ook dat U voorstander bent van een streng ingrijpen zoals de ban. Dat zijn de feiten.
Dat is ook geen beschuldiging maar eenvoudig een constatering van de feiten
mijn vragen tot verduidelijking beantwoorden met het origeneel waar mijn vraag over gaat...... wel ik heb genoeg van uw cirkelredeneringen en omzeilen. we kunnen onze conclusies trekken. een goede nacht verder.

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 juli 2009 om 23:48.
Oud 4 juli 2009, 23:52   #1278
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
mijn vragen tot verduidelijking beantwoorden met het origeneel waar mijn vraag over gaat...... wel ik heb genoeg van uw cirkelredeneringen en omzeilen. we kunnen onze conclusies trekken. een goede nacht verder.
Ik wens U hetzelfde.
Oud 5 juli 2009, 07:57   #1279
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb hier in deze eerder geschreven, hoe men volgens mij, kan trachten om de druk tegen te gaan, hoe men leerlingen kan weerbaar maken.
Oud 5 juli 2009, 07:59   #1280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt, u verwoordt het heel goed en ik kijk met u uit naar het antwoord van Artisjok
Indien je uitkijkt naar mijn antwoord, waarom negeer je ze dan?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1019
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1262
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be