![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Btw: ik wacht nog altijd op mijn zogenaamde leugens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=39 en nog tientallen andere... zie nu eens wie er geband werd.
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
On topic: Dit is evenzeer discriminatie vermits iedereen ongeacht afkomst dezelfde doelen moet halen (sorry als ik een pagina gemist heb maar tot nu toe heb ik enkel verwijzingen gezien naar allochtone leerlingen met een taalachterstand in het...). Ze doen er de personen geen plezier mee omdat als dit vaker uitkomt men de waarde van hun diplomas steeds meer in twijfel zal trekken. Wat meer kan je erover zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Staatssecretaris
|
![]() Zelfs moest dit geen discriminatie zijn. Lost ge hun taalachterstand op door die achterstand gewoon te negeren? Stel dat mensen die moeite hebben met de dt-regels geen punten worden afgetrokken op dt-fouten in examens. Waarom zou ik dan nog de dt-regels gaan leren als ze mij er toch niet meer op kunnen pakken?
Waarom zouden allochtonen moeite gaan doen om iets te doen aan hun taalachterstand als ze vanaf nu toch hun diploma kunnen halen zonder deftig nederlands te kunnen? Die regel is niet alleen discriminerend maar ook nog eens dom en een typisch staaltje van struisvogelpolitiek.
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet iets waar je mee geboren word, je verkrijgt het door je eigen verdiensten.
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje bizar dat men enkel spreekt over het vmbo en het havo, noachtans twee studierichtingen die mijlenver uit elkaar liggen. Wat met de tussenliggende richtingen zoals het mbo en mavo?
En neen, Sywen, havo is géén beroepsopleiding...
![]() |
#167 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is ook nog zoiets als respect hebben voor ieder zijn mening, want als dat er niet meer is, dan kan je sites als 'Politics.be' beter sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het komt me voor dat heel wat mensen die weerbaarheid missen. Bij het minste wordt er geroepen dat er discriminatie is. Vaak kan je dit vertalen naar een geldkwestie. Sommige 'discriminaties' worden doodgezwegen. Je moet gewoon 's denken aan de kansen die een mooie meid krijgt tegenover het lelijke eendje. Ja, iedereen zingt zioals zij gebekt is, maar een arend heeft nu eenmaal een mooiere bek dan een mus. Daartegen is een groot deel 'discriminatiegeklets' haast intellectuele masturbatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb respect voor de mening van mensen die hun mening verdedigen zonder demagogie.
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Positieve discriminatie is een contradictio in terminis!
Discriminatie is altijd positief voor de ene bevolkingsgroep en negatief voor een andere. In dit geval gaat het om discriminatie op basis van afkomst, en dat is puur racisme naar mijn mening. Gezien ik blijkbaar lang niet de enige ben met deze mening zie ik niet in waarom dit onderwerp niet zou mogen aangekaart worden in onder sub-forum. Nutteloos is de discussie dus helemaal niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is ook geen discriminatie op basis van afkomst, omdat ook autochtone leerlingen met leerstoornissen (bv: dyslexie) deze voordelen krijgen. Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 juli 2009 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zou men wel kunnen definiëren als racisme volgens de norm van de Conventie van de Verenigde Naties: * Wettelijke definities Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme Het betreft hier om allochtonen. Volgens het Van Dale Groot Woordenboek van de Nederlandse Taal 2005 heeft het woord "allochtoon" twee betekenissen: 1. Van elders aangevoerd of afkomstig, niet-inheems, vreemd 2. Niet-oorspronkelijke bewoner (m.n. gebruikt als aanduiding voor personen met een niet-blanke huidskleur, die zelf - of van wie de ouders - in het buitenland geboren zijn, bv. buitenlandse werknemers) Het valt dus wel degelijk onder de noemer racisme of moeten wij dit positief racisme noemen. De gelijkwaardigheid en gelijkwaardige behandeling der mensen komt in het gedrang.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien geeft dit later werknemers die hun taken niet kunnen uitvoeren, voorbeelden genoeg gezien op dat vlak binnen de ambtenarij, er werd constant rekening mee gehouden dat een allochtone ambtenaar bijvoorbeeld geen verslag kon schrijven, haar collega's deden dit dan maar.. Met deze maatregel lever je toekomstige werknemers die alle cliché's over allochtonen bevestigen, leg de lat even hoog voor iedereen , gelijke behandeling leidt tot minder achterstand en betere werknemers.Want wat hierop volgt zijn quota's waarbij werkgevers ook nog verplicht worden mensen die eigenlijk amper eindtermen halen in dienst te nemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) langer aan zijn examens werken (soms mocht hij zelfs anderhalf uur langer doorwerken) 2) spellingsfouten werden in de meeste gevallen niet zo zwaar bestraft. Je kan spreken van discriminatie, maar zeker niet van racisme in mijn ogen. Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 juli 2009 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder vind ik ook niet dat dit de juiste oplossing is om die taalachterstand weg te werken. I.p.v. daarvan zouden ze beter extra taallessen geven, desnoods na de schooluren. |
|
![]() |
![]() |