![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
waarom is dat zielig? ok, dat zuipen is er soms wel wat over, maar dat is toch niet het enige wat studentenclubs doen? ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat zuipen erover? Ja, dat dacht ge den dach nadien.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de zogenaamde Vlaamsigheid aan bier te koppelen vind ik wat flauw. Want dan zitten we weer met Westmalle en Duvel. Ik drink persoonlijk ook graag af en toe een streekbiertje uit wallonië.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Traantje van blijdschap wegpinken...
Moge dit het einde zijn van alle Breezer, vodkamengsels en Kriek Mystic wantoestanden.
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mannen lijken graag duidelijk te maken dat ze 'breezers' afkeuren, om eigenlijk te zeggen: Ik drink het echte spul en ben groot en stoer want die zoete drankjes vind ik stom en ik hoor bij de groep mensen die samen vinden dat 'echte bieren' voor echte venten zijn. Om maar te zeggen: waarom mogen mensen geen breezers drinken? Of waarom denken breezerhaters dat ze 'beter' zijn dan breezer lovers? Wat is er mis met bier waar wat limonade aan toegevoegd is? Zelf vind ik er niet zoveel aan. Maar dat is een kwestie van voorkeur.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn echter mixdrankjes met vodka of tequilla toestanden die ervoor kunnen zorgen dat ze sneller (letterlijk) in de goot liggen.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar 't schijnt heeft reine Fabiola toen ze 18 was éénmaal geproefd van jouw brouwsel ... en ge ziet wat er van gekomen is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen, ten huize Renesse wordt Pils enkel als watervervanger gebruikt bij de maaltijd, maar als er geproefd en genoten moet worden, verschijnen de streekbieren: Westmalle, Brigand, Sloeber, Loterbol, Pater Lieven, Sint-Bernardus,...
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of het getuigt van goede smaak, dat is een ander paar mouwen. Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die witte sokken in sandalen, akkoord dat dat al lang uit de mode is, maar wat dat met getuigen van goede smaak te maken heeft, ontgaat mij volkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Draag je dat misschien? ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() dan drinken ze er ook wel 12-15 trappisten... denk maar niet dat ze met lege glazen gaan staan.
![]() |
#34 | ||
Parlementslid
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Waarom denk jij dat fastfood en zoet zo populair zijn? Omdat wij dat van nature lekker vinden.We hebben, tegen onze biologische aard in, geleerd hoe we dat vieze bittere drankje (bier) toch lekker kunnen vinden. En daar is niks mis mee, maar het is dus maar wat je "kunstmatig" noemt ...
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 15 juli 2009 om 22:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 juli 2009 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe mij dat dan eens ne keer voor, op u kosten.
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Respect voor de persoon die 12-15 trappisten kan uitdrinken en nog het verschil tussen onder en boven of links en rechts of tussen zijn voeten en handen kan maken... Leve Tripel Karmeliet trouwens!
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 16 juli 2009 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we zeggen 12 Westvleteren 12'en. Om bij 12 12 te blijven.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Goldband;4232087]
Citaat:
Zoet is een basale smaak die evolutief erop gericht is om te overleven (bessen zoeken etc). Zoete dranken gaan produceren die enkel en alleen op dit niveau spelen is makkelijk en goedkoop. Het vergt meesterschap om een heel smakenpallet in een andere drank te steken dat evenwichtig overkomt. Alles is relatief natuurlijk, maar als je een wijntje lekker vindt omdat hij een fijne neus heeft die floraal overkomt, lekker fruitig smaakt, met lichte tannines rond de mond, weinig alcohol laat smaken, de juiste verhouding zoet/zuur vertoont lijkt me dat iets meer onderbouwd dan dat je je canard gaat zuipen aan de Breezers die zoet zijn en wat naar meloen smaken.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geleerd om zonder na te denken de kleren te dragen die mijn vrouw klaar legt.
Een tegenvraag: deed jij misschien mee aan die mode, tot zowat een jaar geleden, om als vent geen kousen in je schoenen te dragen, om je gebruinde enkels te laten zien? Ernstig: ik stel me vragen bij mensen die konkluzies verbinden aan het niet meedoen met een bepaalde mode, als die konkluzies zich op andere terreinen situeren dan de modetrend volgen. Een statement, genre het onderlijfke van Janssens, dat is nog net iets anders natuurlijk. Maar als ik hem dan resent zag op tv met een hemd aan, dan dacht ik dat de sukkelaar nu getrouwd is ...
![]() |
![]() |