Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 10:16   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Dat mensen zonder stijl daarna hun onzekerheid in groepsverband beleven rond zielige kudde-activiteiten als "overmatig drinken" of "schachtentemmen", dat zie ik als de keuze van een volwassene (+18)
zielig?
waarom is dat zielig?
ok, dat zuipen is er soms wel wat over, maar dat is toch niet het enige wat studentenclubs doen?
Oud 14 juli 2009, 12:40   #22
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
zielig?
waarom is dat zielig?
ok, dat zuipen is er soms wel wat over, maar dat is toch niet het enige wat studentenclubs doen?
Was dat zuipen erover? Ja, dat dacht ge den dach nadien.
Oud 14 juli 2009, 12:43   #23
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste 'streekbieren' bevatten vrij hoge alcoholpercentages. Ik weet dus nog niet zo zeker of dit wel een goede evolutie is. Voor de gemiddelde vijftiger brengen streekbieren gezellig volkse Vlaamsigheid, maar wellicht is het de jeugd daar niet om te doen.
Of ze nu 4-5 trappisten drinken of 12-15 pinten, dat blijft al ver gelijk. Dan kunnen ze het beter met smaak drinken lijkt me.

Om de zogenaamde Vlaamsigheid aan bier te koppelen vind ik wat flauw. Want dan zitten we weer met Westmalle en Duvel. Ik drink persoonlijk ook graag af en toe een streekbiertje uit wallonië.
Oud 14 juli 2009, 13:20   #24
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Traantje van blijdschap wegpinken...

Moge dit het einde zijn van alle Breezer, vodkamengsels en Kriek Mystic wantoestanden.
Oud 14 juli 2009, 19:22   #25
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Traantje van blijdschap wegpinken...

Moge dit het einde zijn van alle Breezer, vodkamengsels en Kriek Mystic wantoestanden.
Waarom?

Mannen lijken graag duidelijk te maken dat ze 'breezers' afkeuren, om eigenlijk te zeggen: Ik drink het echte spul en ben groot en stoer want die zoete drankjes vind ik stom en ik hoor bij de groep mensen die samen vinden dat 'echte bieren' voor echte venten zijn.

Om maar te zeggen: waarom mogen mensen geen breezers drinken? Of waarom denken breezerhaters dat ze 'beter' zijn dan breezer lovers? Wat is er mis met bier waar wat limonade aan toegevoegd is?

Zelf vind ik er niet zoveel aan. Maar dat is een kwestie van voorkeur.
Oud 14 juli 2009, 20:08   #26
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?

Mannen lijken graag duidelijk te maken dat ze 'breezers' afkeuren, om eigenlijk te zeggen: Ik drink het echte spul en ben groot en stoer want die zoete drankjes vind ik stom en ik hoor bij de groep mensen die samen vinden dat 'echte bieren' voor echte venten zijn.

Om maar te zeggen: waarom mogen mensen geen breezers drinken? Of waarom denken breezerhaters dat ze 'beter' zijn dan breezer lovers? Wat is er mis met bier waar wat limonade aan toegevoegd is?

Zelf vind ik er niet zoveel aan. Maar dat is een kwestie van voorkeur.
Breezers bevatten ongeveer rond de 4% alcohol. Dus qwa 'sterkte' zijn breezers nog goed te doen. Zelfs minder dan een pilsje.
Het zijn echter mixdrankjes met vodka of tequilla toestanden die ervoor kunnen zorgen dat ze sneller (letterlijk) in de goot liggen.
Oud 15 juli 2009, 07:00   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Wat is er mis met bier waar wat limonade aan toegevoegd is?

...
Naar 't schijnt heeft reine Fabiola toen ze 18 was éénmaal geproefd van jouw brouwsel ... en ge ziet wat er van gekomen is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 07:44   #28
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...reekbier.dhtml

het doet deugd dat de jeugd opnieuw lokale streekbieren prefereert boven de breezers en andere zoete brol.

Dit is ook zeer goed nieuws voor de lokale brouwer die op deze manier extra waardering krijgt voor het ambachtelijke werkt en tevens economisch sterker staakt.

Deze jeugd krijgt van mij een dikke pluim.
Dat vind ik niet meer dan normaal. Die pils smaakt allemaal gelijk: flets bier, hier en daar opgeklopt met heel wat nationalistische prietpraat als zou Belgische pils dan nog het beste zijn.

Neen, ten huize Renesse wordt Pils enkel als watervervanger gebruikt bij de maaltijd, maar als er geproefd en genoten moet worden, verschijnen de streekbieren: Westmalle, Brigand, Sloeber, Loterbol, Pater Lieven, Sint-Bernardus,...
Oud 15 juli 2009, 07:49   #29
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom?

Om maar te zeggen: waarom mogen mensen geen breezers drinken?
Mensen mogen gerust Breezers drinken, net als ze gerust mogen tatoeages in hun gezicht zetten, hun auto tunen, fan zijn van Eddy Wally, witte sokken dragen in hun sandalen,...

Of het getuigt van goede smaak, dat is een ander paar mouwen.

Citaat:
Of waarom denken breezerhaters dat ze 'beter' zijn dan breezer lovers? Wat is er mis met bier waar wat limonade aan toegevoegd is?
Dat is flets, karakterloos. Een zoete smaak die niet in het geheel opgaat, kunstmatig dus, maar wel zeer toegankelijk want zoet is een infantiele smaak en van dat plakkerig zoet doet het altijd goed want het is de fast food van de dranken.
Oud 15 juli 2009, 09:43   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Mensen mogen gerust Breezers drinken, net als ze gerust mogen tatoeages in hun gezicht zetten, hun auto tunen, fan zijn van Eddy Wally, witte sokken dragen in hun sandalen,...

.
Dat van die witte sokken in sandalen, akkoord dat dat al lang uit de mode is, maar wat dat met getuigen van goede smaak te maken heeft, ontgaat mij volkomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juli 2009, 11:09   #31
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Mannen lijken graag duidelijk te maken dat ze 'breezers' afkeuren
Vrouwelijke bierliefhebbers ook hoor
Oud 15 juli 2009, 14:09   #32
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat van die witte sokken in sandalen, akkoord dat dat al lang uit de mode is, maar wat dat met getuigen van goede smaak te maken heeft, ontgaat mij volkomen.

Draag je dat misschien?

Oud 15 juli 2009, 16:51   #33
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Of ze nu 4-5 trappisten drinken of 12-15 pinten, dat blijft al ver gelijk. Dan kunnen ze het beter met smaak drinken lijkt me.
dan drinken ze er ook wel 12-15 trappisten... denk maar niet dat ze met lege glazen gaan staan.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:35   #34
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Dat is het nu net, Renesse: op welke basis ga je bepalen wat 'goede smaak' is? Veel verder dan 'er zijn veel mensen die dat vinden' ga je niet geraken. En natuurlijk verschuift 'goede smaak' zo snel en is hij zo verschillend per (sub)cultuur en per werelddeel dat het de waarde van dat argument 'goede smaak' te relatief is om te wegen.

Citaat:
Dat is flets, karakterloos. Een zoete smaak die niet in het geheel opgaat, kunstmatig dus, maar wel zeer toegankelijk want zoet is een infantiele smaak en van dat plakkerig zoet doet het altijd goed want het is de fast food van de dranken.
Opnieuw vraag ik je om je begrippen kritisch te onderzoeken. "Karakterloos" is een metafoor (ook zeer populair in wijnkennersmilieus) die eigenlijk niks meer zegt dan: "een bier, zonder iets erbij, dat heeft karakter". Zo'n slogans hoor je in reclamefilmpjes (korenveld, paters en schuimkragen incluis) maar zegt heel erg weinig.

Waarom denk jij dat fastfood en zoet zo populair zijn? Omdat wij dat van nature lekker vinden.We hebben, tegen onze biologische aard in, geleerd hoe we dat vieze bittere drankje (bier) toch lekker kunnen vinden. En daar is niks mis mee, maar het is dus maar wat je "kunstmatig" noemt ...

Laatst gewijzigd door Goldband : 15 juli 2009 om 22:37.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 01:29   #35
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik niet meer dan normaal. Die pils smaakt allemaal gelijk: flets bier, hier en daar opgeklopt met heel wat nationalistische prietpraat als zou Belgische pils dan nog het beste zijn.

Neen, ten huize Renesse wordt Pils enkel als watervervanger gebruikt bij de maaltijd, maar als er geproefd en genoten moet worden, verschijnen de streekbieren: Westmalle, Brigand, Sloeber, Loterbol, Pater Lieven, Sint-Bernardus,...
Laat ik voorop stellen dat ik het niet mee met U eens ben, dat iedere pils hetzelfde zou smaken; u heeft blijkbaar niet veel verschillende Pilsen op (of slecht geproefd). Over het algemeen vind ik dat België veel van de beste bieren ter wereld heeft, maar pils is een van de mindere; pils (of Märzen) is iets waar ik persoonlijk de Duitsers, Oostenrijkers en laat ik vooral niet de Tsjechen vergeten, toch echt beter in vind....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 juli 2009 om 01:34.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 01:35   #36
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dan drinken ze er ook wel 12-15 trappisten... denk maar niet dat ze met lege glazen gaan staan.
Doe mij dat dan eens ne keer voor, op u kosten.
Oud 16 juli 2009, 01:36   #37
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Respect voor de persoon die 12-15 trappisten kan uitdrinken en nog het verschil tussen onder en boven of links en rechts of tussen zijn voeten en handen kan maken... Leve Tripel Karmeliet trouwens!

Laatst gewijzigd door Metternich : 16 juli 2009 om 01:37.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 01:49   #38
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Respect voor de persoon die 12-15 trappisten kan uitdrinken en nog het verschil tussen onder en boven of links en rechts of tussen zijn voeten en handen kan maken... Leve Tripel Karmeliet trouwens!
Karmeliet is geen trappist.
Laten we zeggen 12 Westvleteren 12'en.
Om bij 12 12 te blijven.
Oud 16 juli 2009, 06:46   #39
Renesse
Minister-President

Standaard

[quote=Goldband;4232087]
Citaat:

Dat is het nu net, Renesse: op welke basis ga je bepalen wat 'goede smaak' is? Veel verder dan 'er zijn veel mensen die dat vinden' ga je niet geraken. En natuurlijk verschuift 'goede smaak' zo snel en is hij zo verschillend per (sub)cultuur en per werelddeel dat het de waarde van dat argument 'goede smaak' te relatief is om te wegen.

Opnieuw vraag ik je om je begrippen kritisch te onderzoeken. "Karakterloos" is een metafoor (ook zeer populair in wijnkennersmilieus) die eigenlijk niks meer zegt dan: "een bier, zonder iets erbij, dat heeft karakter". Zo'n slogans hoor je in reclamefilmpjes (korenveld, paters en schuimkragen incluis) maar zegt heel erg weinig.

Waarom denk jij dat fastfood en zoet zo populair zijn? Omdat wij dat van nature lekker vinden.We hebben, tegen onze biologische aard in, geleerd hoe we dat vieze bittere drankje (bier) toch lekker kunnen vinden. En daar is niks mis mee, maar het is dus maar wat je "kunstmatig" noemt ...
Zever in pakjes.

Zoet is een basale smaak die evolutief erop gericht is om te overleven (bessen zoeken etc). Zoete dranken gaan produceren die enkel en alleen op dit niveau spelen is makkelijk en goedkoop.

Het vergt meesterschap om een heel smakenpallet in een andere drank te steken dat evenwichtig overkomt.

Alles is relatief natuurlijk, maar als je een wijntje lekker vindt omdat hij een fijne neus heeft die floraal overkomt, lekker fruitig smaakt, met lichte tannines rond de mond, weinig alcohol laat smaken, de juiste verhouding zoet/zuur vertoont lijkt me dat iets meer onderbouwd dan dat je je canard gaat zuipen aan de Breezers die zoet zijn en wat naar meloen smaken.
Oud 16 juli 2009, 10:02   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Draag je dat misschien?

Ik heb geleerd om zonder na te denken de kleren te dragen die mijn vrouw klaar legt.

Een tegenvraag: deed jij misschien mee aan die mode, tot zowat een jaar geleden, om als vent geen kousen in je schoenen te dragen, om je gebruinde enkels te laten zien?

Ernstig: ik stel me vragen bij mensen die konkluzies verbinden aan het niet meedoen met een bepaalde mode, als die konkluzies zich op andere terreinen situeren dan de modetrend volgen.
Een statement, genre het onderlijfke van Janssens, dat is nog net iets anders natuurlijk. Maar als ik hem dan resent zag op tv met een hemd aan, dan dacht ik dat de sukkelaar nu getrouwd is ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be