Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2009, 17:48   #321
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eerst voeten afvegen. En let wel: niet meer dan één zandkoek eten.
Straks gebakken uien met zelfgebakken broodjes.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 23:29   #322
Blackwater Inc
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Was het maar een kwestie van bouwstijlen... Alhoewel men uit de bouwstijl bij de Hollanders ziet hoe groot de regelneverij daar is en hoe weinig persoonlijke fantasie die mensen daar bezitten. Saai, saai en nog eens saai.
Zoals ik al eerder zei zijn er ook andere landen die onze bouwstijl hanteren dus zo saai zal het dan ook wel niet zijn.
Blackwater Inc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 22:03   #323
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Ik houd van zelfontplooiing en individualiteit, niet van benepen calvinistische wijsvingertjes, die definieren hoe ik moet leven. Nederland kent geen wooncultuur, zoals ik die in Duitsland, Belgie en Frankrijk gezien heb.
Is het Vlaamse woord "koterij" een begrip voor je? Geert van Istendael heeft het ooit een adventief bestaan benoorden de Moerdijk bezorgd.
Oud 12 juli 2009, 01:11   #324
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc Bekijk bericht
Zoals ik al eerder zei zijn er ook andere landen die onze bouwstijl hanteren dus zo saai zal het dan ook wel niet zijn.
Kolonies ?
Oud 12 juli 2009, 01:16   #325
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tekortkomingen, ik praat slechts over het gebrek aan wooncultuur, die ik in Nederland waarneem.
Een wooncultuur? Wonen we in Nederland misschien minder dan in Vlaanderen? Besteden we minder aandacht aan het "wonen". Is wonen hier meer een fabrieksproduct en hebben ze alleen in Vlaanderen nog het echte trappistenwonen terwijl we in Nederland vast zitten aan het Heineken-wonen? Houden wij minder van onze huizen om ze over het algemeen uniformer in stijl zijn? Wat is in hemelsnaam een wooncultuur?
Oud 12 juli 2009, 09:01   #326
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Een wooncultuur? Wonen we in Nederland misschien minder dan in Vlaanderen? Besteden we minder aandacht aan het "wonen". Is wonen hier meer een fabrieksproduct en hebben ze alleen in Vlaanderen nog het echte trappistenwonen terwijl we in Nederland vast zitten aan het Heineken-wonen? Houden wij minder van onze huizen om ze over het algemeen uniformer in stijl zijn? Wat is in hemelsnaam een wooncultuur?
Misschien heb je gelijk en heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Immers, een lekke band is ook een band. Ik neem slechts waar, dat nieuwe huizen in Nederland van doorgaans slechtere kwaliteit zijn dan die in Belgie, meer vergelijkbaar met de massale plattenbau van de DDR. Als er in Nederland een wooncultuur bestaat, dan wordt die door uiterste zuinigheid gekenmerkt.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 12:27   #327
Blackwater Inc
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kolonies ?
Het Verenigd Koninkrijk en Ierland om er maar enkele te noemen.
Oud 14 juli 2009, 13:21   #328
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het Verenigd Koninkrijk en Ierland om er maar enkele te noemen.
We moeten nu de boel niet omdraaien. De Ieren en de Engelsen hebben helemaal niet de Nederlandse bouwwijze overgenomen, maar Nederlanders bouwen in angelsaksische bouwstijl -die overigens charmanter en lieflijker is dan de Nederlandse, ondanks de overeenkomsten in grootte en vorm.
Oud 14 juli 2009, 20:34   #329
Blackwater Inc
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten nu de boel niet omdraaien. De Ieren en de Engelsen hebben helemaal niet de Nederlandse bouwwijze overgenomen, maar Nederlanders bouwen in angelsaksische bouwstijl -die overigens charmanter en lieflijker is dan de Nederlandse, ondanks de overeenkomsten in grootte en vorm.
Dat zou ik zo nog niet durven zeggen. De Britten hebben ook lang onder Willem van Oranje als Koning geleefd, de Nederlandse invloeden zijn dus duidelijk aanwezig, overigens is de USA ook een angelsaxisch land en is de bouwstijl daar compleet anders als in Nederland en de UK.

Onderstaande foto toont een rijtjeshuis in het Verenigd Koninkrijk. Kom op, dit is gewoon een pure kopie van de standaard Nederlandse huizen in de jaren 60.Wie dit niet ziet is ziende blind.

Laatst gewijzigd door Blackwater Inc : 14 juli 2009 om 20:40.
Oud 14 juli 2009, 20:37   #330
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik zo nog niet durven zeggen. De Britten hebben ook lang onder Willem van Oranje als Koning geleefd, de Nederlandse invloeden zijn dus duidelijk aanwezig, overigens is de USA ook een angelsaxisch land en is de bouwstijl daar compleet anders als in Nederland en de UK.
de US is een modern land.
met een eigen bouwstijl.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:41   #331
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de US is een modern land.
met een eigen bouwstijl.
Ze bouwen daar alles van hout. Huizen staan daar vaak niet langer dan een kwart eeuw. Over een eeuw ziet Amerika er weer helemaal anders uit. Dat is ook wel het mooie van Amerika, maar voor Nederland/België zie ik dat toch graag anders.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 22:24   #332
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ze bouwen daar alles van hout. Huizen staan daar vaak niet langer dan een kwart eeuw. Over een eeuw ziet Amerika er weer helemaal anders uit. Dat is ook wel het mooie van Amerika, maar voor Nederland/België zie ik dat toch graag anders.
Behalve in de steden dan.

Ik heb nog geen houten wolkenkrabbers gezien.
Oud 14 juli 2009, 22:41   #333
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve in de steden dan.

Ik heb nog geen houten wolkenkrabbers gezien.
in Amerika leeft de halve bevolking in het zuiden in caravans. dat land is geen enkel voorbeeld voor ons.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 22:46   #334
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
in Amerika leeft de halve bevolking in het zuiden in caravans. dat land is geen enkel voorbeeld voor ons.
Je kan overdrijven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 23:54   #335
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Weer speur ik een superioriteitsgevoel.

Zonder America spraken jullie allang Duits.
Oud 15 juli 2009, 00:17   #336
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer speur ik een superioriteitsgevoel.

Zonder America spraken jullie allang Duits.
Ik zou daar niks mee inzitten.

"Deutschland, Deutschland über alles
über alles in der Welt,
wenn es stets zu Schutz und Trutze"
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 00:53   #337
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

wij zouden neder-duitsen zijn. duitsland zou een sterkere variant van de eu hebben opgericht en wij zouden hitler als held beschouwd hebben. communautaire spanningen zouden quasi onbestaand zijn.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 06:30   #338
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Onderstaande foto toont een rijtjeshuis in het Verenigd Koninkrijk. Kom op, dit is gewoon een pure kopie van de standaard Nederlandse huizen in de jaren 60.Wie dit niet ziet is ziende blind.

De Engelsen hebben een Nederlandse koning gehad, en wel stadhouder Willem III, maar dat was in de zeventiende eeuw (1689 tot 1702). Dat is veel te lang geleden en bovendien veel te kort (13 jaar) om in Engeland het bestaan van negentiende-eeuwse arbeidersrijtjeshuizen te verklaren. Vanaf 1714 regeert er overigens het Duitse Huis van Braunschweig-Lüneburg (Hannover) in Engeland, vanaf 1840 het Huis van Sachsen-Coburg-Gotha, die zich in 1917 in het Huis Windsor heeft omgedoopt. Op grond van jouw bewering zou de Duitse architectuur eigenlijk enorm moeten zijn in Engeland. Eigenlijk is het omgekeerde het geval. Hier in Hannover zie je zeer sterke Engelse invloeden bij gebouwen, die voor de inname van het het Keurvorstendom Hannover door Pruisen in de tachtiger jaren van de negentiende eeuw gebouwd zijn. Immers, Engeland is groot en Hannover klein. En dat geldt ook voor de verhouding Nederland-Verenigd Koninkrijk.

Nederland is door een gemeenschappelijke zeecultuur altijd veel meer op Engeland gericht dan op het continent. Bovendien is Engeland vooral na de zeventiende eeuw op allerlei vlakken toonaangevend in Europa geweest, niet in het minst doordat daar de Industriele Revolutie is begonnen. Rijtjeshuizen vormen daar het gevolg van. Nederland, die tot het begin van de twintigste eeuw vooral een agrarische en handelsnatie is geweest, is veel later gaan industrialiseren en heeft daarbij de "arbeidersarchitectuur" van de angelsaksische eilanden overgenomen, terwijl Duitsland voor haar arbeiders huurkazernes bouwden.

Kortom, het verschijnsel rijtjeshuis is in Brittannie veel ouder dan in Nederland en dateert uit de negentiende eeuw. Wij hebben deze bouwvorm van de Engelsen gekopieerd en massaal toegepast, met name na de Tweede Wereldoorlog met industrieel vervaardigde, zuinige concepten om de woningnood ze bestrijden.
Oud 15 juli 2009, 06:54   #339
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ik zou daar niks mee inzitten.

"Deutschland, Deutschland über alles
über alles in der Welt,
wenn es stets zu Schutz und Trutze"
Tot je ze in je keuken hebt.

De Duitse keuken is nog bedroevender dan de standaard Nederlandse keuken.
Oud 15 juli 2009, 06:55   #340
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
wij zouden neder-duitsen zijn. duitsland zou een sterkere variant van de eu hebben opgericht en wij zouden hitler als held beschouwd hebben. communautaire spanningen zouden quasi onbestaand zijn.
Tuurlijk zouden die onbestaande zijn geweest.

Ze zouden de communautaire spanningen vergast hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be