![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
In principe is atheisme ook een soort van geloof. "Om terug te komen op religieuze symbolen: het getuigt van weinig respect en gezond verstand in een seculiere samenleving te pronken met religieuze symbolen. Vooral als je weet dat deze samenleving in een recent verleden heel slechte ervaringen heeft gehad met religieuze sekten." Laat ons eerlijk zijn. Voelt u een gebrek aan respect wnr u een vrouw met een hoofddoek ziet passeren? Ik niet hoor. Het getuigd anderzijds van zeer weinig respect om hoofdoeken als disrespectvol te beschouwen. Btw: over welke religieuze sekten hebt u het? "Deze moord is zeer zeker een totaal gebrek aan respekt, maar gebrek aan respekt waarvoor: vrouwen, Moslims of Noordafrikanen? Misschien wel alledrie, maar zonder de mening van de dader te kennen spreek ik me daar niet over uit, terwijl voor anderen hier dat al direct vaststaat naargelang het hun het beste past in hun kraam." Ik maak veronderstellingen, en dat is iets totaal anders dan iets vaststellen. Maar laten we verder eerst de mening van de dader afwachten. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Schepen
|
Citaat:
gedragen door een moslima is een hoofddoek een religieus en politiek statement.
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 15 juli 2009 om 08:32. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
"De eerste betekenis van geloven is de veronderstelling dat iets waar of niet waar is. Geloven in dit verband is als een inschatting die iemand maakt dat een bewering met een zekere waarschijnlijkheid waar of onwaar zou kunnen zijn." |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Daarin heb je gelijk. Echter heeft het woord 'geloven' diverse betekenissen en kan je het in verschillende contexten gebruiken. Vandaar ook dat in het atheisme enigszins zie als een soort 'geloof', welliswaar een ander geloof dan katholicisme, islam, Hindoeisme e.d.
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Banneling
|
Het is nog meer dan dat. Ze stijgen uit boven de andere vrouwen. Als je geen doekje draagt hoor je niet bij ons. Het is stigmatiserend en geeft aanleiding tot ongelijkheid en discriminatie.
|
|
|
|
|
|
#390 | ||
|
Minister
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Europees Commissaris
|
Germany Honors “Hero” Hijab Martyr
Dresden is planning to name one of its streets after Marwa Al-Sherbini. ![]() BERLIN — The eastern city of Dresden, where a hijab-clad Egyptian was stabbed to death by a racist, is planning to honor the brave pregnant woman whose killing has sparked anger in the Muslim world and shaken the German society to its core. "A meeting with town representatives and the Central Council of Muslims is set to take place next week to decide how we can honor her," Kai Schulz, Dresden Mayor’s spokesman, told Agence France Presse (AFP) on .. (bron) |
|
|
|
|
|
#393 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#394 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Om respect voor iemand te voelen heb ik wel wat meer nodig: ik moet de persoon een beetje kennen. Voor iemand in de straat, met of zonder hoofddoek heb ik noch respect, noch disrespect: ik ken ze niet. Voor mensen met hoofdoeken heb ik eventueel een beetje compassie en vraag ik me af hoe dat mogelijk is in de 21ste eeuw. Citaat:
Citaat:
Maar als ik nu over deze hele zaak nadenk, stel ik me toch een vreemde vraag. Ik stel me in de plaats van die vrouw. Zij werd zwaar beledigd op een speelplein en stapte naar de rechtbank. Maar als ik telkens dat ik in mijn leven beledigd zou geweest zijn naar de rechtbank zou gestapt zijn, zou ik een goed deel van mijn leven niets anders gedaan hebben. De vraag is: waarom is die vrouw naar de rechtbank gestapt voor alleen maar wat beledigende woorden?
|
|
|
|
#395 |
|
Europees Commissaris
|
Nee, door zinnen uit hun context te halen vervalst U de hele discussie.
|
|
|
#396 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wie leest wat er staat, weet wel beter. "Das Opfer ist schuldig", zo luidt uw pleidooi. |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat staat nergens, dat maakt U er van!
Trouwens, iedereen wéét waarom muzelvrouwen hoofddoekjes dragen ... en dat is NIET tegen de regen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind het heel erg dat ze vermoord werd maar om er een martelaar van te maken ... eigenlijk is de eerste hoofddoekmartelaar die vrouw die vermoord werd omdat ze er geen droeg. En zo zijn er velen.
|
|
|
|
#399 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen. Zoals hierboven aangehaald is het noch een geloof, noch een "soort" van geloof.
Citaat:
Voorschriften die mógelijks goede redenen hadden (uiterst twijfelachtig) in lang vervlogen tijden doch door middel van religieuze indoctrinatie nog stééds de goede sier maken in onze kennismaatschappij. De vraag is waarom voor dergelijke achterlijke gedachtengangen uberhaupt enig respect dient te worden betoond. ----------------- PS. Kost het zoveel moeite om eens fatsoenlijk te leren quoten? Jouw posts beantwoorden vergt behoorlijk wat knip- en plakwerk...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 juli 2009 om 05:05. |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
2.
|